Jump to content

MinimaLiTe

A3 2012 DSG Yokuşa kararsız gibi

Recommended Posts

Merhaba,

Arkadaşlar otomatikte yeniyim dün aracımda birşey fark ettim yaylaya çıkarken doğal olarak yokuş çıktığım için araç D modunda iken vites artırmakta kararsız kalıyor gibi oluyordu devir ibresi biraz aşağıya biraz yukarıya inip çıkıyordu manuele aldığımda böyle bir sorun olmadı bu sorunun sebebi ne olabilir sizce yada bu bir sorun mu?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Merhaba

Hic bir sorun yok D ekonomi modu oluyor

D de kararsiz durumlarda manuel almaniz en doğrusunu yapmışsiniz

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
6 dakika önce, HONEY yazdı:

Merhaba

Hic bir sorun yok D ekonomi modu oluyor

D de kararsiz durumlarda manuel almaniz en doğrusunu yapmışsiniz

Teşekkür ederim hocam içimde dert olmuştu

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

hatta yokuşlarda sürekli manuel kullanmanızı tavsiye edebilirim.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Gönderildi: (düzenlendi)

kavramınnı  ömrünü uzatmak için  Yokuşta  yada  dur kalk trafıkte  S  MODUNDA  kulanın,  

tarihinde mardan1978 tarafından düzenlendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
18 dakika önce, Sinyal yazdı:

hatta yokuşlarda sürekli manuel kullanmanızı tavsiye edebilirim.

Yol boyunca sürekli o şekilde kullandım hocam zaten. teşekkür ederim

14 dakika önce, mardan1978 yazdı:

kavramınnı  ömrünü uzatmak için  Yokuşta  yada  dur kalk trafıkte  S  MODUNDA  kulanın,  

Öneri için teşekkür ederim hocam.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

@MinimaLiTe Hocam D modunda yokuşta vitesi yukarı/aşağı atması kararsızlık anlamına gelir ve arkadaşların da belirttiği gibi manuel (veya S modu) kullanım tavsiye edilir.

Ancak sizin mesajda vites değil devir kararsızlık yaşıyor şeklinde belirtmişsiniz. 

Yokuş yukarı çıkarken aynı viteste devir saatiniz aşağı yukarı mı dalgalanıyor? 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

@tiesay Hocam vitesi yukar/aşağı yapıyormuduydu inanın hatıralıyorum gazi sabit tutuğumda yukarda belirttiğim işlemi yapıyordu ve devir 2000lerde iken böyle yapıyordu normalde 2 civarında vites değiştirdiği için viteste kararsız kalıyor diye düşünüyordum.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Şimdi hocam eğer vites değişimi oluyorsa devir inip çıkması tabi ki normal. 

Ancak aynı viteste kalmak koşuluyla, sabit gaz giderken devirde yukarı, aşağı oynama varsa ihtimaller çok. 

Buji, enjektör, gaz kelebeği(bu rölantide belli eder) gibi noktalardan şüphe edilebilir. 

Eski tork konvertörlü araçlarda şanzıman sıyırma esasına dayalı çalıştığı için aynı hız, aynı vites ve sabit gaz vermenize rağmen motor devri bazen değişebiliyor. Özellikle yokuş veya zorlandığında görülür bu. Çünkü motor devri ile şanzımana iletilen devir arada mekanik bağlantı olmadığı için birbirini tutmayabiliyordu. 

Siz bir yokuşta deneyin aracı, bakalım neymiş. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

@tiesay Teşekkürler hocam yorum için benim önce mersinde yokuş bulmam lazım yoksa tekrar yaylaya çıkmak zorunda kalacam.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Yokuş çıkarken S modu daha kararlı. D modda devamlı yarım debriyaj denilen gösterge de D1den hemen D2'ye geçiş yapmış gibi düşünüyoruz ama vites yarımda kalıyor.

2 caddenin birleştiği dörtyol geçişlerine yaklaşırken, caddenin biri diğerine uydurduklarından biri diğerine göre yüksek kalabiliyor.  Uydurulmuş caddeden geliyor ve dörtyola yaklaşırken ayağı gazdan çekiyoruz , tam kavşağa yaklaşırken araç bi anda yoldan sebep önü yükseliyor kavrama tekrar tutunmaya çalışırken de kararsızlık oluşabiliryor. Bilmem anlatabildim mi? Yaşayan oldu mu acaba?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap

  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...