Fren Disklerinin paslanmasi


tuncidag

Üye
Katılım
23 Kas 2015
Mesajlar
167
Tepkime puanı
85
Konum
İstanbul
İsim
Tuncay
Degerli Hocalarim merhabalar,

Malumunuz kar yağışı nedeni ile persembe, cuma ve 10 dakika once araca bakana kadar kullanmadim. Bugün aracin uzerindeki karlari temizleyim derken lastiklere bakarken gözlerime inanamadim. Sag taraftakilerde sikinti yok ama sol on ve sol arka tekerleklrin diskleri pas tutmus. Arabayi alali daha 1.5 ay bile olmamisken bu durum beni cok üzdü.  Böyle bir olayi ben kac senelik araçlarda bile gormedim. Neden böyle olmustur, bu pas lekelerini cikartmam icin servise mi gitmeyelim, boyle bir durum garanti kapsamina girer mi, bir daha olmamasi icin neler yapmaliyim. Degerli önerilerinizi acil tarafindan beklemekteyim. Ilk iki resim on diskler, sonraki iki resim arkada disklere aittir.

a1d0f4c481c5fbd269c92f4f0e835305.jpg
8eb848025f1df31da1cb36e41132a423.jpg
6b5443fea95c67624abbbb76269cba63.jpg
18f603e78f49e2b976f3d3b37cc51048.jpg


LG-D802 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Hocam boyasız demir sıvı ile temastan sonra paslanır. Bu çok normal bu durum neden böyle panik yaptınız anlamadım. Arabayı biraz sürün büyük ihtimal balatalar o pasları temizler

 
@tuncidag

Tuncay hocam size Murat hocamın bir mesajını alıntıladım. Endişe edilecek bir durum değil içinizi ferah tutun.

merhaba arkadaslar,

fren diskinin paslı görüntüsü nasıl giderilir?  temizligi icin onerisi olan var mı? fren yaptıkca azalıyor ama durdugu yerde cok cirkin gozukuyor:(
Değerli Hocam;

Konu mühendislikle ilgili bir durum.

paslanmaz çelikten yapılan disklerin sürtünmeleri yetersiz ve ısı transferleri daha düşük olduğu için uygulanması gereken basınç da yüksek olmalı.

sürtünmesi yüksek metal olarak yüksek karbonlu demirden yapılması neticesinde saatler içerisinde korozyon sonucu pas görülmesi normal.

Paslanmaz çelikten imal edilen fren diskleri de yok değil. Brembo'nun hava kanallı diskleri yüksek basınçlı fren merkezi ve yüksek basınçlı fren boruları ile birlikte kullanılır. Bunların maliyetinin yüksekliği standart bir araçta kullanılmasını imkansız kılacak kadar yüksektir. Ayrıca bu diskler daha geniş çaplı disklere sahip olmaları yanı sıra daha fazla sayıda pistona sahip daha geniş yüzeye sahip fren balataları ile doğal olarak daha büyük kaliperlere sahip oldukları için geniş alanlara ihtiyaç duyarlar. Bunun anlamı hem derin hem de geniş çaplı jantlara ihtiyaç duyulacağıdır. Bu diskler yüksek performanlı ve pahalı modifikasyonlu araçlarda önemli bir basamaktır.(Stage) Bu disklerin standart araçlarda kullanılamamasının bir başka nedeni de belirli bir ısıya ulaşmadan tam performans gösterememeleridir.  bu ısıya ulaşabilmeleri için bizler için yüksek hız sayılabilecek hızlarda sert frenlemeler yapmak gereklidir.
Sent from my iPhone using Tapatalk

 
makusla06 dedi:
Hocam boyasız demir sıvı ile temastan sonra paslanır. Bu çok normal bu durum neden böyle panik yaptınız anlamadım. Arabayı biraz sürün büyük ihtimal balatalar o pasları temizler
Panik benim göbek adım hocam [emoji2]

LG-D802 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

 
MSE dedi:
@tuncidag

Tuncay hocam size Murat hocamın bir mesajını alıntıladım. Endişe edilecek bir durum değil içinizi ferah tutun.

merhaba arkadaslar,

fren diskinin paslı görüntüsü nasıl giderilir?  temizligi icin onerisi olan var mı? fren yaptıkca azalıyor ama durdugu yerde cok cirkin gozukuyor:(
Değerli Hocam;

Konu mühendislikle ilgili bir durum.

paslanmaz çelikten yapılan disklerin sürtünmeleri yetersiz ve ısı transferleri daha düşük olduğu için uygulanması gereken basınç da yüksek olmalı.

sürtünmesi yüksek metal olarak yüksek karbonlu demirden yapılması neticesinde saatler içerisinde korozyon sonucu pas görülmesi normal.

Paslanmaz çelikten imal edilen fren diskleri de yok değil. Brembo'nun hava kanallı diskleri yüksek basınçlı fren merkezi ve yüksek basınçlı fren boruları ile birlikte kullanılır. Bunların maliyetinin yüksekliği standart bir araçta kullanılmasını imkansız kılacak kadar yüksektir. Ayrıca bu diskler daha geniş çaplı disklere sahip olmaları yanı sıra daha fazla sayıda pistona sahip daha geniş yüzeye sahip fren balataları ile doğal olarak daha büyük kaliperlere sahip oldukları için geniş alanlara ihtiyaç duyarlar. Bunun anlamı hem derin hem de geniş çaplı jantlara ihtiyaç duyulacağıdır. Bu diskler yüksek performanlı ve pahalı modifikasyonlu araçlarda önemli bir basamaktır.(Stage) Bu disklerin standart araçlarda kullanılamamasının bir başka nedeni de belirli bir ısıya ulaşmadan tam performans gösterememeleridir.  bu ısıya ulaşabilmeleri için bizler için yüksek hız sayılabilecek hızlarda sert frenlemeler yapmak gereklidir.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Teşekkür ederim hocam,

Daha önce başıma gelmediği icin biraz panikledim. Teşekkür ederim onerileriniz için.  Zaten bu forumu bu yüzden de cok seviyorum.  Sikintiniza, sevincinize kisacasi herseyinize ortak oluyor

LG-D802 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

 
Kışın çok normal, ilk 1-2 frende temizlenecektir. Yeni yola çıktığınızda yumuşak bir şekilde frene basınız..

 
gönlünüzü ferah tutun hocam normal bi durum problem yok biraz binin eski hanine gelir  :'(

 
aynı şeyı ben yazcaktım 15 günlük arabanın fren diskleri pas tuttu diye :D

 
Teşekkür ederim @orhanhoca @honour81 @arfkync

LG-D802 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

 
fren diskinin paslı görüntüsü nden oluşur? nasıl giderilir?  temizligi icin onerisi olan var mı? 
Konu mühendislikle ilgili bir durum.

paslanmaz çelikten yapılan disklerin sürtünmeleri yetersiz ve ısı transferleri daha düşük olduğu için uygulanması gereken basınç da yüksek olmalı.

sürtünmesi yüksek metal olarak yüksek karbonlu demirden yapılması neticesinde saatler içerisinde korozyon sonucu pas görülmesi normal.

Paslanmaz çelikten imal edilen fren diskleri de yok değil. Brembo'nun hava kanallı diskleri yüksek basınçlı fren merkezi ve yüksek basınçlı fren boruları ile birlikte kullanılır. Bunların maliyetinin yüksekliği standart bir araçta kullanılmasını imkansız kılacak kadar yüksektir. Ayrıca bu diskler daha geniş çaplı disklere sahip olmaları yanı sıra daha fazla sayıda pistona sahip daha geniş yüzeye sahip fren balataları ile doğal olarak daha büyük kaliperlere sahip oldukları için geniş alanlara ihtiyaç duyarlar. Bunun anlamı hem derin hem de geniş çaplı jantlara ihtiyaç duyulacağıdır. Bu diskler yüksek performanlı ve pahalı modifikasyonlu araçlarda önemli bir basamaktır.(Stage) Bu disklerin standart araçlarda kullanılamamasının bir başka nedeni de belirli bir ısıya ulaşmadan tam performans gösterememeleridir.  bu ısıya ulaşabilmeleri için bizler için yüksek hız sayılabilecek hızlarda sert frenlemeler yapmak gereklidir.

 

Geri
Üst Alt