UZUN YOLDA ATEŞLEME BOBİNİ ARIZASI (çözüldü)


ismailkynr

Üye
Katılım
15 May 2019
Mesajlar
42
Tepkime puanı
36
İsim
ismail
Merhaba, 

Hafta sonu Kırklareli İğneada yolunda ilerlerken (bol viraj ve yokuşlu bir yol) 5 dakika mola verdim. Akabinde araca binip tekrar çalıştırdığımda, araç titreşimli bir şekilde çalışmaya başladı ve ekranda start stop hatası verdi. Geçici bir hata olduğunu düşündüm ve start stopu iptal edip yola devam ettim. Fakat vites D konumundayken şanzıman kafayı yemiş gibi sürekli vites yükseltmeye ve arabayı sirkelemeye başladı. Vitesi triptonik konumuna getirdiğimde ise yokuş çıkarken veya devir düşükken yani araç yüke bindiğinde yine sirkelemeler ve devir saatinde yükselip düşmeler meydana geliyordu. ustamı aradım yarım saat dinlendir dsg ısınmıştır dedi, bende öyle yaptım fakat çare olmadı üstüne birde motor ışığı da yandı :)  

Olay pazar günü olduğu için henüz makineye bağlatamadım. Daha önce başına böyle bir olay gelen var mıdır ? Arızanın ne olduğu ve ortalama onarım rakamları hakkında bilgi sahibi olmak istiyorum.

Tecrubeleriniz ile yapacağınız yorumlar için şimdiden teşekkür ederim.   

Araç 2013 model 1.2 TSI DSG 110.000 Km

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Bence de ateşleme ile veya yakıt besleme ile ilgili bir problem, yoksa araç rolantide iken ve kavrama yokken neden titresin.

Sizin titreme dediğiniz motorun ateşleme veya yakıt beslenmesinde senkronizasyonu bozulduğu için düzensiz devir artış-düşüşleri, silindirlerden birisinde (veya bir kaçında) ateşlemenin sağlıklı olmaması nedeniyle motorda vibrasyon yapması. 

Hareket halinde dsg nin vitesleri karıştırması ise yine devir düşmesi-yükselmesi nedeniyle vitesin kararsızlık yaşayıp sürekli inip çıkması olabilir. 

İlk harekette aracın ileri geri yalpalaması veya hareket halinde gaza basarken bir anda gaz yemiyor gibi boşluk verip sonra tekrar gaz yiyormuş gibi bir hissiyat var mı? 

 
Upvote 0

Bobin gitmek üzere hocam geçmiş olsun aynısını yaşadım bende bobin yada %50 buji %50 bobin görünüyor belki bilgisayarda cıkmaz ama araç normalde 60.000 km de bir bujilerin değişmesi gerekir değiştirin sorun düzelecektir

 
Upvote 0
@tiesay evet hareket halindeyken gaz yemiyormuş gibi yapıp sonra tekrar atak yapmaya çalışıyor. tabi bu çok seri ve hızlı bir şekilde arka arkaya tekrar ediyor.

 
Upvote 0
@yusufacs Bujileri 100.000 km de değiştirmiştim. Yüksek ihtimal bobin sorunudur o zaman. Size maliyeti ne olmuştu ? 

 
Upvote 0
@tiesay evet hareket halindeyken gaz yemiyormuş gibi yapıp sonra tekrar atak yapmaya çalışıyor. tabi bu çok seri ve hızlı bir şekilde arka arkaya tekrar ediyor.
Benim yorumun ateşleme sistemi (buji, bobin) veya yakıt besleme sistemi. 

 
Upvote 0
Mekatronik kart arızası başımdan geçti. 

Ekrana şanzuman hatası olarak bildirim düşüyor. Hiç bir şekilde vites geçişi olmuyordu. Araç boşta kalıyor. 

Maliyeti geçen sene özel servis de 4500 TL idi. 

Geçmiş olsun 

 
Upvote 0
çok geçmiş olsun. dsg ile ilgili olsaydı sadece kavrama 3500 mekatronik 9000+ olacaktı :)  ucuz atlatılmış.

 
Upvote 0
Sırf bu DSG yüzünden İstanbul trafiğinde 5 yıldır manuel vites ızdırabı çekiyorum, keşke eski yağlı 6 ileri DSG ye geri dönseler ya da araç oluşturucu da seçenek olarak sunsalar. 

 
Upvote 0
@tcu_halil şanslıyım ki dsg arızası değilmiş. 3 ateşleme bobini de patlamış. 4 orj. Bobin 4 tane de yeni buji taktırdım. Bobinler patlarken bujilere zarar vermiş. Özel serviste işçilik dahil 1300 tl maliyeti oldu. Buna da şükür. 
O zaman başlığı değiştirirsek buji bobin arızası diye ilerisi için arama yaptırdığımızda tecrübeniz bize yardımcı olur hocam. geçmiş olsun:)

 
Upvote 0


Geri
Üst Alt