DSG Şanzıman Nasıl Kullanılır - DSG'li Araç Alınır mı?


Onno Usta'nın otomatik şanzımanlarla ilgili videosunu izledim, o da DSG için sıkışık trafikte vitesi arada bir boşa alarak sıcaklığı düşürmek gerektiğini söylüyor. Forumda ve bir çok videoda da vitesi boşa almanın gereksiz olduğu ifade ediliyor.

DSG ile ilgili anladığım kadarıyla farklı farklı fikirler var, VW Türkiye bu konuda resmi bir video yayınlayıp kafa karışıklıgına son verebilir ancak herhalde onların da kafası karışık 😀



 

8 saat önce, rline yazdı:

Onno Usta'nın otomatik şanzımanlarla ilgili videosunu izledim, o da DSG için sıkışık trafikte vitesi arada bir boşa alarak sıcaklığı düşürmek gerektiğini söylüyor. Forumda ve bir çok videoda da vitesi boşa almanın gereksiz olduğu ifade ediliyor.

DSG ile ilgili anladığım kadarıyla farklı farklı fikirler var, VW Türkiye bu konuda resmi bir video yayınlayıp kafa karışıklıgına son verebilir ancak herhalde onların da kafası karışık 😀





 
Merhaba konuyla ilgili pek bilgim yok ama bilen yaşayan biri vardır diye kafamda olan soruyu cevaplıyacağınızdan eminim öncelikle araç55 binde sadece 45bin bakımı servise gitmemiş yine bakıma gidicek dsg kavramada da sıkıntı var iyi niyet karşılar mı karşılamaz mı ne kadar karşılar parça desteği verir mi diye bir sorum var cevaplarsanız çok sevinirim şimdiden teşekkürler

 
Merhaba konuyla ilgili pek bilgim yok ama bilen yaşayan biri vardır diye kafamda olan soruyu cevaplıyacağınızdan eminim öncelikle araç55 binde sadece 45bin bakımı servise gitmemiş yine bakıma gidicek dsg kavramada da sıkıntı var iyi niyet karşılar mı karşılamaz mı ne kadar karşılar parça desteği verir mi diye bir sorum var cevaplarsanız çok sevinirim şimdiden teşekkürler
Full servis bakımlı araçlarda dahi "iyi niyet" uygulamasına işiniz düşünce kafada bir "acaba" sorusu beliriyor. Malum böyle bir garanti asla yazılı olarak verilmiyor, hatta satış esnasında bile ST ler sözlü olarak söyleyip sonrasında uçup gidiyor. 

Sizin durumunuzda araç 45000 bakımını da atlamış olduğu için açıkcası umutlu değilim.. 

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Merhabalar,
Yaklaşık 2 aydır 1.5 tsi dsg aracim var ama hic uzun yolculuga cikma firsatim olmadi. Dsg almadan önce de sonra da çok kere nasil kullanilmasi nelere dikkat edilmesi gerektiğine dair burada ve baska platformlarda yazilar okudum. Ancak soracağım sorunun tam cevabini bulamadim.

Herkesin bildiği üzere dsg yüksek vites düşük devir seven bir şanzıman. Ancak yakinda uzun yola çıkabilirim, ve bu yollarda baya bi rampa tirmanmam gerekecek. Örnek olmasi için, manisa izmir arası, Adana pozanti arasi gibi yerler, yani uzun süre tirmanmaniz gereken yerler. Buralari nasil cikmaliyiz. Yol durumuna göre 80-90 ya da daha düşük hızlarda hiz sabitlersek , dsg yine düşük devir yüksek vites tutmak isteyip kendini yorar, kavramasina zarar verir mi? Ya da S modunda yüksek devirde mi tirmanmaliyiz? Böyle yaparsak da uzun süre S modunda gitmenin isinma kaynakli zararlari olabileceğini okumuştum? Bilmiyorum sorumu net şekilde ifade edebildim mi? Kisa süreli rampa tirmanmadan degil de, 20 dk- 1 saat sürekli tirmanmadan bahsediyorum.

Yardimci olmak isteyenlere simdiden teşekkürler [emoji1317]


Sent from my iPhone using Tapatalk

 
Merhabalar,
Yaklaşık 2 aydır 1.5 tsi dsg aracim var ama hic uzun yolculuga cikma firsatim olmadi. Dsg almadan önce de sonra da çok kere nasil kullanilmasi nelere dikkat edilmesi gerektiğine dair burada ve baska platformlarda yazilar okudum. Ancak soracağım sorunun tam cevabini bulamadim.

Herkesin bildiği üzere dsg yüksek vites düşük devir seven bir şanzıman. Ancak yakinda uzun yola çıkabilirim, ve bu yollarda baya bi rampa tirmanmam gerekecek. Örnek olmasi için, manisa izmir arası, Adana pozanti arasi gibi yerler, yani uzun süre tirmanmaniz gereken yerler. Buralari nasil cikmaliyiz. Yol durumuna göre 80-90 ya da daha düşük hızlarda hiz sabitlersek , dsg yine düşük devir yüksek vites tutmak isteyip kendini yorar, kavramasina zarar verir mi? Ya da S modunda yüksek devirde mi tirmanmaliyiz? Böyle yaparsak da uzun süre S modunda gitmenin isinma kaynakli zararlari olabileceğini okumuştum? Bilmiyorum sorumu net şekilde ifade edebildim mi? Kisa süreli rampa tirmanmadan degil de, 20 dk- 1 saat sürekli tirmanmadan bahsediyorum.

Yardimci olmak isteyenlere simdiden teşekkürler [emoji1317]


Sent from my iPhone using Tapatalk
Boyle bir tirmanma rampa durumunda eger vitesler kararsiz sürekli degisim yaparsa ya da gaza tepkisi düşük olur ise S modda kullaniyorum

Dogru ya da yanlış yapıyor olabilirim
 
@HONEY Bence doğru yapıyorsunuz hocam. Çünkü DSG şaşırmalarında önemli olan hemen soruna çözüm bulabilmektir, s modu hem gaz tepkilerini artırmasıyla hem de vites aralığını yükseltmesiyle bize yardımcı olabilir.

 
[mention]HONEY [/mention] [mention]smhk [/mention]

Anladim hocam, nabza göre şerbet vericez yani [emoji2]


Sent from my iPhone using Tapatalk

 
Hareket halindeyken Dsg nin motoru düşük devirde tutup kendisini yorması gibi bir durum olmaz, zaten amacı düşük yakıt tüketimi elde edebilmek. 

Dsg ye müdahale etmenizi gerektirecek senaryolar:

1) HONEY hocamın dediği gibi arac dik rampalarda ve sabit hızla giderken D modunda eğer vitesi sürekli yukarı aşağı kararsızlık yaşıyorsa S moduna alabilir veya manuel moda alabilirsiniz. (1.5tsi max. tork değerini 1500devirde verdiği için aracın çekmeyip de bir alt vitese indirmesini gerektirecek durum olmaz, siz yeterki o esnada sollama, hızlanma ihtiyacı doğup gaza basmayın.) 

2) Dur kalk trafikte dsg 5km/h hızda bile 2. Viteste bırakmaya çalıştığı için balatayı yememek için S mod veya manuel 1.vites alabilirsiniz. 

3) Hız sabitleme değil gaza kendiniz basarak Sürekli inişli ve çıkışlı yollarda sürerseniz ve bu esnada dsg bir 7. Vites bir 4-5. Vites inip konforunuzu bozarsa yine S moda alabilirsiniz. 

S mod için benim de okuduğum ancak yazılı olarak teyit etme fırsatı bulamadığım "uzun süre S modda kullanılırsa şanzıman ısınır" söylemi biraz havada. Düz mantık araç yüksek devir çevirdiği için şanzıman dişlileri de yüksek devirde dönme yaptığından ısının artacağı yönünde ancak burada geçen yüksek devir bence 4000 ve üzeredir. D modu aracı 1500 devirde tutmasın, esnekliği artsın diye S moduna alınca araç sürekli 4000 devir çevirmiyor ki. 2000-3000 aralığında kullanıyoruz genelde. Ancak sizin kullanımınız 1 saat boyunca pistte çıkmış gibi olursa sanıyorum şanzımandan önce turbo arkadaş su koyuverir. 

 
Hareket halindeyken Dsg nin motoru düşük devirde tutup kendisini yorması gibi bir durum olmaz, zaten amacı düşük yakıt tüketimi elde edebilmek. 
Dsg ye müdahale etmenizi gerektirecek senaryolar:
1) HONEY hocamın dediği gibi arac dik rampalarda ve sabit hızla giderken D modunda eğer vitesi sürekli yukarı aşağı kararsızlık yaşıyorsa S moduna alabilir veya manuel moda alabilirsiniz. (1.5tsi max. tork değerini 1500devirde verdiği için aracın çekmeyip de bir alt vitese indirmesini gerektirecek durum olmaz, siz yeterki o esnada sollama, hızlanma ihtiyacı doğup gaza basmayın.) 
2) Dur kalk trafikte dsg 5km/h hızda bile 2. Viteste bırakmaya çalıştığı için balatayı yememek için S mod veya manuel 1.vites alabilirsiniz. 
3) Hız sabitleme değil gaza kendiniz basarak Sürekli inişli ve çıkışlı yollarda sürerseniz ve bu esnada dsg bir 7. Vites bir 4-5. Vites inip konforunuzu bozarsa yine S moda alabilirsiniz. 
S mod için benim de okuduğum ancak yazılı olarak teyit etme fırsatı bulamadığım "uzun süre S modda kullanılırsa şanzıman ısınır" söylemi biraz havada. Düz mantık araç yüksek devir çevirdiği için şanzıman dişlileri de yüksek devirde dönme yaptığından ısının artacağı yönünde ancak burada geçen yüksek devir bence 4000 ve üzeredir. D modu aracı 1500 devirde tutmasın, esnekliği artsın diye S moduna alınca araç sürekli 4000 devir çevirmiyor ki. 2000-3000 aralığında kullanıyoruz genelde. Ancak sizin kullanımınız 1 saat boyunca pistte çıkmış gibi olursa sanıyorum şanzımandan önce turbo arkadaş su koyuverir. 
Teşekkürler hocam,
Artik kullandıkça öğrenicez. Alali sanırım 2 ay kadar oldu ama haftada bir market ve birkac kere çevre yoluna çıkmaktan öte kullanamadim arabayi.
Ben sadece dur kalk trafikte degil, site market otoparki gibi düşük hiz seyrettiğim yerlerde dahi M’de kullanıyorum. Maksimum düzeyde hassas davranıyorum arkadaşa onu üzmemek için, umarim o da beni üzmez [emoji2]


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
@HsmpsnBenim de araç 1.5 Dsg, sizin kadar az olmasa da benim de maalesef aldığımdan beri şehir dışı uzun yol yapma fırsatım hiç olmadı. 

Tam mart ayı geldi, mangala pikniğe kaçarız biryerlere uzun yol yaparız diyordum covid peydah oldu. 

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@tiesay ustadim

Benim arac 1.2

105 hp olduğundan S mode yada manuel kullanim ihtiyacim doğuyor

 

@tiesay ustadim

Benim arac 1.2

105 hp olduğundan S mode yada manuel kullanim ihtiyacim doğuyor
Biliyorum hocam sizin aracı (jantına kadar :) )

Aslında 1.2 motor da max torku 1400-1500 devirde vermeye başlıyor (1.0 gibi turbo lag yok) ancak 175nm olması nedeniyle vitesi aşağı çekme ihtiyacı daha sık oluyordur sanırım. 

Sizin yukarıdaki önermeniz doğru, sadece ona ek olarak ben arkadaşın aracı hakkında birkaç madde daha ekledim acizhane.

 

Geri
Üst Alt