Volkswagen Phideon


Furkan

Moderatör
Katılım
21 Kas 2019
Mesajlar
4,439
Tepkime puanı
7,522
Konum
İstanbul
İsim
Furkan
Çin pazarındaki Golf'lerden sonra şöyle gözümüzü doyuracak, dolu dolu bir Volkswagen paylaşmak istedim. O konudaki bir iki fotoğrafta arkadan göz kırpıyordu, fark edenler olmuştur.

Yine çin pazarındaki bir araç ama keşke ülkemizde de olsa dedirtecek cinsten bir makina gerçekten.

Volkswagen PHIDEON

Geçmişte ülkemize sınırlı sayıda gelmiş olan Phaeton'ları biliyoruz, 6.0 W12 450 Beygir Benzinli makinaya sahip versiyonu bile olan çok lüks otomobillerdi gerçekten.

Güncel bir Volkswagen'i de böyle bol oyuncaklı ve ışıl ışıl görmek şaşırttı ve mutlu etti beni. Biraz süslenmiş olsa da direksiyonun yine aynı olması da güldürdü açıkçası. :)  İç mekan fotoğrafında görebileceğiniz fren pedalı da sıradan görüntüsüyle bu araçta sırıtmış bence.

Phideon öyle bir Volkswagen modeli ki,

Passat'tan 30 cm daha uzun, 6 cm daha geniş, 2 cm daha alçak ve yaklaşık 500 kg daha ağır.

Fotoğraflar gelsin,

5329d4df-2017-vw-phideon-1.jpg

9ad7362e-2017-vw-phideon-5.jpg

61dace91-2017-vw-phideon-2.jpg

57e3eb5f-2017-vw-phideon-4.jpg

3e880701-2017-vw-phideon-8.jpg

3(95).jpg

ve 299 Beygirlik 3.0 V6 TSI makina :)

volkswagen-phideon-china-9d.jpg

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Avrupada lüks segment müşteri kitlesi Bu segmentte vw marka araç almanın anlamı olmadığını bildiği için premium markalara yöneliyor., Çin de sektör farklı işlediğinden çin pazarına hitap eden bir araç bu., 

Avrupa ‘da pazarın daha farklı talebleri var., VW’nin Phaeton ‘dan ağzı yandı satışları kötüydü..

 
Avrupada lüks segment müşteri kitlesi Bu segmentte vw marka araç almanın anlamı olmadığını bildiği için premium markalara yöneliyor., Çin de sektör farklı işlediğinden çin pazarına hitap eden bir araç bu., 

Avrupa ‘da pazarın daha farklı talebleri var., VW’nin Phaeton ‘dan ağzı yandı satışları kötüydü..
Sizce Phaeton'un satışlarının kötü olmasının ve Phideon'un çin haricinde kendine pazar bulamamasının sebebi nedir, müşterinin hangi taleplerini karşılamıyor acaba bu araçlar?

Bazen marka algısı diye düşünüyorum ama öyle midir bilemiyorum, yani bugün bizim ülkemizde Fiat lüks segment binek araç satacak deseler ve bu araç rakiplerinin bir kısmını kağıt üzerinde geride bırakabilecek bir potansiyele sahip olsa dahi çoğu insan yüzüne bakmaz bence. Fiyatı çok çok cazip olmalı ki böyle bir şey de pek mümkün değil, araçların üreticilere maliyeti birbirine yakın bence.

Özelliklerine yorum yapamıyorum ama aklıma somut örnek olarak Renault Latitude ve Talisman geliyor, ikisinde de başarılı olamadılar.

 
Sizce Phaeton'un satışlarının kötü olmasının ve Phideon'un çin haricinde kendine pazar bulamamasının sebebi nedir, müşterinin hangi taleplerini karşılamıyor acaba bu araçlar?

Bazen marka algısı diye düşünüyorum ama öyle midir bilemiyorum, yani bugün bizim ülkemizde Fiat lüks segment binek araç satacak deseler ve bu araç rakiplerinin bir kısmını kağıt üzerinde geride bırakabilecek bir potansiyele sahip olsa dahi çoğu insan yüzüne bakmaz bence. Fiyatı çok çok cazip olmalı ki böyle bir şey de pek mümkün değil, araçların üreticilere maliyeti birbirine yakın bence.

Özelliklerine yorum yapamıyorum ama aklıma somut örnek olarak Renault Latitude ve Talisman geliyor, ikisinde de başarılı olamadılar.
Avrupa da eğitim seviyesi yüksek, alım gücü yüksek, asgari ücret yüksek, bunların neticesinde müşteri E ve F segment araç alacağı vakit neden gidip VW, Renault, Opel gibi araçlara yöneleyim ki diye kendine sorduğu vakit zaten kendi cevabını kendisi vermiş oluyor.. 

 
Avrupa da eğitim seviyesi yüksek, alım gücü yüksek, asgari ücret yüksek, bunların neticesinde müşteri E ve F segment araç alacağı vakit neden gidip VW, Renault, Opel gibi araçlara yöneleyim ki diye kendine sorduğu vakit zaten kendi cevabını kendisi vermiş oluyor.. 
Avrupa pazarının daha farklı talepleri var dediniz ya, Phideon'da taleplerine karşılık verilemeyen unsurlar nelerdir sizce?

Çin'deki çançinçon phideon'u tercih ederken Almanya'daki Hans neden tercih etmiyor?

Fiyat avantajı yok demek ki, başka bir sebep gelmiyor benim aklıma. Yoksa normalde daha alt segmentte bir otomobile sahip olabilecek bütçeye sahip kullanıcılar biraz daha yükselip bir Phideon tercih eder diye düşünüyorum. Fiyat avantajı yoksa da adam gider premiumda rüşdünü ispatlamış markaları tercih eder dediğiniz gibi. 

veya bizdeki gibi onlarda da marka takıntısı var, kaputta yıldız veya önde böbrek yoksa yemişim öyle premiumu diyorlar. :)

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Çinliye phi-don

Bize  trendlinemanuel  klimalı slip-don

Ne diyimm akşam akşammm

 
Çok yakar :)))

 
Teknik özelliklerini de 2.0 TDI 150 Bg Passat ile karşılaştırmalı olarak paylaşıyorum,

1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg

5.jpg

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
0 polo almak hayal oldu phideona anca resimlerden bakarız :D

 
Makyajla birlikte Passattaki  o saati kaldırdılar ya ? 

İzmir konaktaki 119 yıllık saat kulesini kaldırmakla eşdeğer abukluk 

https://tr.wikipedia.org/wiki/İzmir_Saat_Kulesi
Benim de en çok takıldığım husus o oldu hocam, passatı bitirmeye yönelik hamleler sanki. Bayide de birkaç defa dile getirdim bunu, eleştiriyorum.

Gitti oraya passat yazdın, şahin'in arkasındaki 5 vites yazısı gibi, tipoların arkasındaki sedicivalvole (16 valf) yazısı gibi bir şey oldu yani. 

Saçmalığın daniskası, hangi kafayla yapıldığını çok merak ediyorum.

Mantıklı bir açıklaması var mıdır, bununla alakalı tepkilere bir yanıt verilmiş mi acaba vw tarafından? :)

Bu arada b7 kasadaki saat b8 kasadakinden çok daha şıktı bence.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:

Şöyle bir görsel oluşturdum, fotoğrafta B8' in saati daha şık gözüküyormuş  :D ama ben hala canlıda B7' nin saatinin daha şık gözüktüğünü düşünüyorum. :)

8,5 hakkında daha fazla yorum yapmak istemiyorum. 

7-8-8,5.jpg

 
Moderatör tarafında düzenlendi:

Geri
Üst Alt