Liqui Moly TopTec4200 5W30 vs Motul 8100 X Clean+ 5W30


Yağ konusu bitmek bilmeyen bir tartışma kaynağıdır.

Açıkcası ben biz basit fanilerin konulmuş yağın kullanımda farkını anlayabileceğimiz konusunda çok tereddütlüyüm. Çoğu yorumlar kanaate dayalıdır, kanıta değil. Bu nedenle araç üreticisinin talep ettiği standardı karşılayan tüm yağlar güvenle kullanılabilir. Motor ömrüne etkisi varsa bile bu önemsenmeyecek düzeydedir. Motoru yağdan markasından çok koruyacak olan sürücünün dikkatli sürüşüdür. Soğukta göreceli düşük devirlerde kalmak, rölantide gereksiz bekletip motorun ısınmasını geciktirmekten kaçınmak, sıcak motorda devrin üst imitlerinde gezinmekten kaçınmak gibi. 

Yağın bir önemli özelliği soğukta yeterince akışkan olması ise, diğeri de aşırı sıcak ve yük altında olan motorda sağlam bir yağ filmi oluşturma özelliğini korumasıdır. 

Yukarıda sunulan videolar yağın kalitesi ile ilgili hiçbir bilgi sunmamaktadır, çünkü yağın iş gördüğü koşulları yansıtmamaktadır. 

Özetle bildik markaların, sahte olmadığından emin olacağınız, üreticinin talep ettiği standardı karşılayan yağlarını gönül rahatlığı ile kullanabilirsiniz. 
hocam bir bakıma haklısınız ama şöyle bir durum da oldu babamın aracı 5 6 yıldır castrol kullanıyordu. bu bakım motul koyduk ve arabanın sesi, yakıt tüketimi vs. gerçekten fark etti. motul,liqui moly,mobil 1 üçlüsü dışına çıkılmamalı bence onay olsa bile.

 

Geçtiğimiz ay Jetta 1.6 TDi 2013 model aracımın periyodik bakımını yaptırdık ve ürünleri kendim temin etmiştim. Liqui Moly 4200 TopTec 5w30 motor yağını kullanmıştık. Araç babamın ve sürekli dışarda park halinde olduğundan dolayı malum Ankara'nın soğuğuyla birlikte araç sabahları zor çalışır ve motor ısınana kadar aşırı ses çıkarırdı. Şimdi ise gayet rahat ve yumuşak çalışmaya başladı. Yarın Golf 7 1.6 TDi 2016 model aracımın bakımını yaptıracağım ve aynı şekilde Liqui Moly 4200 TopTec 5w30 yağ temin ettim. Kendi aracımda da yarın onu kullanacağım. Farkları kullandıkça buraya yazarım. Yaptığım araştırmalar neticesinde iki yağ markasının da çok iyi olduğu bir gerçek. Ancak ben de tercihimi Liqui Moly'den yana kullanıyorum. 
Hocam binanın kapalı garajı var. Kışın en sert zamanlarında bile en az 10 derece oluyor içerisi. Araç gece soğuğuna pek maruz kalmıyor ama illa ki gün içinde gidilen bir yerde saatlerce dışarıda kaldığı olabiliyor. O sebepten önemsiyorum soğukta marş esnasında daha çabuk yağlama yapacak ve daha fazla koruyacak bir yağ olmasını. Ama şu an için LM'ye daha yakınım gibi  :)

@mbonat Hocam selamlar, gördüğüm kadarıyla VW 504 ve VW 507 onayını sağlayan 0w30 motor yağı Liqui Moly, Motul ve Castrol ürün gamında şu anda bulunmuyor. Bu onayları sağlayan bildiğiniz bir yağ markası veya bu markalara ait şu anda olmayan fakat sizin deneyimlediğiniz bir yağ varsa paylaşabilir misiniz?
Hocam LM'de yok sanırım ancak Motul'de direkt Spesific 504 00 507 00 0W-30 yağ var. Ancak biraz pahalı pahalı bir yağ  :|  Hepsiburada, N11 gibi yerlerde 270-300 TL aralığında görünüyor fiyat olarak ama Ankara'daki kendi distribütörüne gitsem almaya muhtemelen 300+ olacaktır.

İzlediğim bireysel test videolarında 8100 X clean+ Ce öndeydi. 

Son 2 aracımda Golf7 Tdi ve Bmw E60 520d de 8100 X clean+ kullandım. Hatta bir paket garajımda duruyor hala.
Youtube'da PiotrTest kanalında direkt ikisinin karşılaştırıldığı bir test yok ancak 4-5 farklı yağın hepsinin bir arada olduğu; yağın metal çubuk üzerine dökülüp 10 dk boyunca 1 kg yük ile sürtünmeye maruz bırakıldığı bir test var. Eşit metal çubukların ne süre sonunda ne kadar aşındığına bakarak hangisinin daha koruyucu olduğuna dair bir yorum yapıyorlar. Mesela bu bahsettiğim videoda Shell'in 5-30 bir yağı metal çubuğu 0,01 mm aşındırırken yanlış hatırlamıyorsam Motul X Clean+ 0,07 mm aşındırdı Liqui Moly TopTec4200 ise 0,13 mm civarı aşındırmıştı. Sadece buna bakarak karar verirsek muhakkak Motul önde ancak bu işin içinde soğuk marş, sıcak etkisi gibi parametreleri ekleyince durum ne yönde değişecektir esas önemli olan bu  :)

Liqui Moly düşünüyorsanız., nette satış yapan 3. parti satıcılar yerine., LM Türkiye disbüritörünün bizzat kendi satış sitesinden almanızı öneririm; https://www.liquimolyturkey.com/liqui-moly-5w30-motor-yagi-tam-sentetik-top-tec-4200-4litre-3715 
Hocam kesinlikle kendi sitesinden alırım. Daha öncede dizel Giulietta'm için birkaç şey almıştım sitesinden 2-3 gün içerisinde teslim edilmişti. Motul ve Liqui Moly asla Hepsiburada, N11 gibi yerlerden almam. Motul aldığım zamanlarda da Ankara'daki İç Anadolu Distribitöründen alırım.

Yağ konusu bitmek bilmeyen bir tartışma kaynağıdır.

Açıkcası ben biz basit fanilerin konulmuş yağın kullanımda farkını anlayabileceğimiz konusunda çok tereddütlüyüm. Çoğu yorumlar kanaate dayalıdır, kanıta değil. Bu nedenle araç üreticisinin talep ettiği standardı karşılayan tüm yağlar güvenle kullanılabilir. Motor ömrüne etkisi varsa bile bu önemsenmeyecek düzeydedir. Motoru yağdan markasından çok koruyacak olan sürücünün dikkatli sürüşüdür. Soğukta göreceli düşük devirlerde kalmak, rölantide gereksiz bekletip motorun ısınmasını geciktirmekten kaçınmak, sıcak motorda devrin üst imitlerinde gezinmekten kaçınmak gibi. 

Yağın bir önemli özelliği soğukta yeterince akışkan olması ise, diğeri de aşırı sıcak ve yük altında olan motorda sağlam bir yağ filmi oluşturma özelliğini korumasıdır. 

Yukarıda sunulan videolar yağın kalitesi ile ilgili hiçbir bilgi sunmamaktadır, çünkü yağın iş gördüğü koşulları yansıtmamaktadır. 

Özetle bildik markaların, sahte olmadığından emin olacağınız, üreticinin talep ettiği standardı karşılayan yağlarını gönül rahatlığı ile kullanabilirsiniz. 
Hocam dediğiniz gibi belki hissedilenlerin birçoğu psikolojik etkilerdir. Plasebo etkisi olması muhtemel ama yine de ben motoru koruma konusunda fark yaratacaklarını düşünüyorum. Ha belki arabayı motor ömrünün sonuna kadar kullanmayacağım motor ömrümden gidecek 40-50 bin kilometre benim için önemsiz olacak ancak motor kondüsyonunu ne kadar uzun süre korursa ya da şöyle söyleyeyim performans kayıpları ne kadar geç başlarsa bu bile yeterli olur benim için  :rolleyes:

 
Ha belki arabayı motor ömrünün sonuna kadar kullanmayacağım motor ömrümden gidecek 40-50 bin kilometre benim için önemsiz olacak ancak motor kondüsyonunu ne kadar uzun süre korursa ya da şöyle söyleyeyim performans kayıpları ne kadar geç başlarsa bu bile yeterli olur benim için
Bir kere motor bugünden yarına ölmüyor ve hafiften güç kaybı, kompresyon düşmesi gibi bulgular veriyor.

Ve emin olun bu geçiş sürecindeki fark belirttiğiniz gibi 40-50 Bin kilometre değil çok çok 3-5 Bin km olur. Bu nedenle de yağa gereğinden fazla önem atfetmeye gerek yok. Bence bilinçli sürüş çok daha etkili olur motoru korumada.

Özetle yağ seçiminin pek çok başka üründe olduğu gibi daha çok bir psikolojik rahatlama sağladığına inanıyorum. 

Bir de hep merak etmişimdir yağa aracında bu kadar özen gösterenler eve aldıkları zeytinyağı konusunda da bu kadar ince eleyip sıkı dokuyorlar mı!? 

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@humerus06  3 farklı test kanalından, farklı farklı testlerini izledim, hatta bir kanalın oluşturduğu excell karşılaştırma tablosunu da indirdim. Motul'un Efe vb diğer modelleri değil de XClean+CE si daha iyi sonuçlar vermiş.

 
15 bin ve 30 bin deki castrol tecrübelerinden sonra 

45 bin de motul 8100 xclean+ ...koyduk

Ben bi fark anlayamadım tabi ?

Belki fark vardır?

Motor sesi azaldı

Yakıt düştü

Çekiş arttı

Emisyon düştü

Böyle bir yağ olsa hemen koyalım!

 
@humerus06  3 farklı test kanalından, farklı farklı testlerini izledim, hatta bir kanalın oluşturduğu excell karşılaştırma tablosunu da indirdim. Motul'un Efe vb diğer modelleri değil de XClean+CE si daha iyi sonuçlar vermiş.
Hocam rica etsem o tabloyu mail ile bana ulaştırabilir misiniz ? 

 
Bir kere motor bugünden yarına ölmüyor ve hafiften güç kaybı, kompresyon düşmesi gibi bulgular veriyor.

Ve emin olun bu geçiş sürecindeki fark belirttiğiniz gibi 40-50 Bin kilometre değil çok çok 3-5 Bin km olur. Bu nedenle de yağa gereğinden fazla önem atfetmeye gerek yok. Bence bilinçli sürüş çok daha etkili olur motoru korumada.

Özetle yağ seçiminin pek çok başka üründe olduğu gibi daha çok bir psikolojik rahatlama sağladığına inanıyorum. 

Bir de hep merak etmişimdir yağa aracında bu kadar özen gösterenler eve aldıkları zeytinyağı konusunda da bu kadar ince eleyip sıkı dokuyorlar mı!? 
Bu devirde durumu olmayan BiM kendi markası olan zeytinyağını kullanıyor veya ona da güç yetmediği hiç kullanmıyor., üzerinde “sızma” olduğu yazıyor gerçekten sızma zeyinyağı mıdır kim bilir., belki de Sicilya dan ithal ediyorlardır..

 
Antalya yetkili servisten aldığım liste. 504 ve 507 vw tsi ve tdi motorlara uyumlu yağ listesi. 

Benim 1.0 tsi motora tercihim luqui moly 4200 top tech 5w30 oldu. Gayette memnunum. Filitre seti olarakta Mann tercih ettim. 

Luqu moly engine flush ile motor temizliği yaptım. Shell 5w30 yağ ile durulama yaptım. En sonda luqui moly top tech 4200 5w30 kullandım. Filitreleride mann tercih ettim. 

Ben ürünleri mekato com dan aldım. Hepsi orjinaldi. Hatta ürünleri hepsi almanya üretimdi. Yağda 2 aylık taze yağdı. 

Bu arada luqui moly nin 0w30 tsi a özel yağ seçeneği var. 

Liqui Moly Synthoil Longtime 0W-30

502 ve 505 onaylıdır. Tsi a özel. 

Yine alternatif olarak

 Liqui Moly Longlife 3 5w30

Da tercih edebilirsiniz. 

4200 ve longlife3 ün bakım ömrü 30000km 2 yıldır

Synthoil in ise 15000km 1 yıldır. 

Motor sesi bariz şekilde düşüyor. Piskilijik değildir. Telefondan desibel ölçerle ölçmüştüm. 3 desibel civarı daha sessizleşti. Bakım öncesi üstünde yetkili servisin koyduğu shell 0w30 yağ vardı.

Engine flus motor temizliğini tavsiye ederim. Gerçektende temizlediğini çıkan yağın renginden anlayabiliyorsun. Bir sonraki bakımımda yağın önceki sonraki ve belli kilometredeki yağ renklerini foto çekip atcam. Şu an 4 bin kilometredeyim ve yağ eksiltme hiç yok. Seviye çubuğun en üst sınırında. Yağın renginde siyahlanma yok. Berraklığını koruyor. 10 bin km sonra ne olcak bakalım.

Ekli dosyayı görüntüle 25957Ekli dosyayı görüntüle 25958Ekli dosyayı görüntüle 25959Ekli dosyayı görüntüle 25960Ekli dosyayı görüntüle 25961Ekli dosyayı görüntüle 26006Ekli dosyayı görüntüle 26007Ekli dosyayı görüntüle 26008Ekli dosyayı görüntüle 26009Ekli dosyayı görüntüle 26010

 
Motor sesi bariz şekilde düşüyor. Piskilijik değildir. Telefondan desibel ölçerle ölçmüştüm. 3 desibel civarı daha sessizleşti. Bakım öncesi üstünde yetkili servisin koyduğu shell 0w30 yağ vardı.
Güzel değerlendirme. En azından kanıt var. Ama acaba ses düzeyi farkı eski yağ - yeni yağ farkından kaynaklanıyor olabilir mi? Bir sonraki değişimde yeni yağ olarak Shell OW30 koyup bir daha ses düzeyi ölçsek ne buluruz acaba?

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Bu arada tsi motorlar için tanımlanmış olan VW508.00 standardı var. Hedef düşük tüketim, düşük emisyon.

Türkiye'ye gelen son modellerde tsi motorlarda hangi yağ olduğunu bilen var mı?

 
@cembo castrol pro edge 5w30 LL var

Konuya gelecek olursak ben Mobil 1 esp 5w30 kullanıyorum. Motul ve liqui moly arasında Motul ü tercih ederim.

 
Bu arada tsi motorlar için tanımlanmış olan VW508.00 standardı var. Hedef düşük tüketim, düşük emisyon.

Türkiye'ye gelen son modellerde tsi motorlarda hangi yağ olduğunu bilen var mı?
VW508.00/509.00 standardı “geriye dönük uyumluluğu olmayan” LongLife IV FE standardında bir yağ.,

Yeni nesil 3.0 V6 TDI ve 2.0 TSI motorlarda kullanılmak amacıyla geliştirildi., çok yeni bir yağ olduğu için fazla bir bilgi yok., belki 1.5 TSI ACT Evo motorlar buna dahil olabilir., henüz bilmiyoruz., Bunu aracı 1.5 motor olan arkadaşlar kullanım klavuzuna bakarak söylebilir.,

0w-20 bir yağ olduğu için; sıcak iklim koşullarında dayanımı nasıl tecrübe edilmesi lazım., biraz tereddüt ediliyor fakat elbette üreticinin bir bildiği vardır..

***Bu arada motor yağı kullanıldıkça rengi kararmıyorsa bilin ki o yağ görevini yapmıyordur., Yağ kararıyorsa görevini layıkıyla yapıp motoru temizler anlamına gelir..

 


Geri
Üst Alt