Jump to content

SIFIR GOLF FACİASI


Recommended Posts

5 dakika önce, Savatage yazdı:

@forzaGilles@HERKES

Evet kaputta solda 4 sağda 4 vida somun var

bagaj da  sol da 2 sağda 2 vida somun var. 

yarın adam gibi makro çekim yapan  lüx ipon bulayımda  birinden onla çekeyim burada bi bakalım vida durumlarına 

yanlız şunu belirteyim 

vidalarda ki deformasyon sekonder sıkma sonrası boyanın atması / boyanın aşınması değil

direk sıkma sonrası tekrar boyama ve fazladan tabaka oluşması şeklinde .... yani işlemi yapan Hans usta sıkmış ve rötuş boyası atmış tekrardan 

 

Sayın hocam bahsettiğiniz olayın benzeri; kaputu açtığınızda çamurlukların somunlarına dikkatli bakarsanız., Hans ustanın çamurluk bağlantı somunlarına fırça ile rötüş boyası attığını görürsünüz.!! 

Doğuş otoya gidin 100 araçtan 100’ü de çamurluk somunları) anlattığım gibi olduğuna şahit olursunuz.!! (Audi dahil..) 

Hatta geçen gün doğuşta T-roc mu Tiguan mı tam hatırlayamadım., motor kaputunu açtım., inanmazsınız ama kaputun iç kısmı boyalı değildi..!!

Bu olayı eskiden araç lansmanı için üretilen “first production” araçlarda görürdük., O araçlar lansman sonrası test için basın organlarına verilir., sonrasında hurdaya gidip imha edilir., Şimdilerde boyadan tasarruf etmek için kaputun iç kısmı boyanmamış araçlara şahit oluyorum..

Pejo daki o elemanın konuşmasından sonra başından kaynar sular dökülmüştür senin., O an senle o pejo bayisinde olsaydık, o boya kontrolü yapan adamın kolundan tutup shomroom da sergilenen araçların neredeyse tamamında benzer işlemler olduğunu gözüne sokardım.. 

Olay anlattığın gibiyse sıkıntı yapma için gece rahat şekilde uyu.. 

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

  • İleti 77
  • Oluşturuldu
  • Son yanıt

Konuda en çok paylaşım yapanlar

Konuda en çok paylaşım yapanlar

En beğenilen yorumlar

@HERKES (TÜM AHALİ)   Bugün ,  yeni pegueot 2008 i bir görmek için pejo bayisinin öününden geçerken bir gireyim dedim .  içerdeki satış temsilcisi hatun bayağı ilgilendi falan. Aln

Sayın hocam bahsettiğiniz olayın benzeri; kaputu açtığınızda çamurlukların somunlarına dikkatli bakarsanız., Hans ustanın çamurluk bağlantı somunlarına fırça ile rötüş boyası attığını görürsünüz.!! 

Bu durum aslinda cok normal olagan bir durum ama ülkemiz her konuda kendine has oldugu icin, bu konuda kendine has. Hicbir sekilde deger kaybi olmamali, avrupada böyle bir konu olsa kaba etleriyle gül

Konudaki görseller

@Savatage 

Hocam, sene 2016 haziran ayı bayramdan 2 gün önce bir Hb Megane4 aldım. Bayram için köye gittik.Elimde kahve yeşilliğin için huzurla kahvemi içiyorum. 

Bir ara aracın bagaj kapağı dikkatimi çekti, açık gibi duruyordu. Kendi kendime bu niye açık kalmış diye diye aracın yanına gittim.Ama bagaj kapağı düzgün bir şekilde kapatılmıştı. Meğer bagaj kapağında ciddi ayar sorunu vardı.Hemen aracın etrafını kontrol etmeye başladım sağ arka kapı, sol ön çamurlukta ciddi ayarsızlık vardı. 

Bayram dönüşü hemen servise. Düzelttiler birçok vidası işlem gördü. Keyfim kaçmıştı ama vidaların işlem görmesine değil, bu ayarsızlıklar bana gelene kadar neden fark edilmedi diyeydi. 

Diyeceğim şu, keşke vidalar işlem görmüş olsaydı da ben o ayarsızlıkları görmeseydim. 

Kaput ve bagaj kapağı sonuçta orijinal, ayarsızlık varsa bunun bir şekilde  düzeltilmesi lazım. Bu vidalarda bunun için.

tarihinde ognemir tarafından düzenlendi
Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

@Golf835 Hemen Golfun Pejo bayine verilmesi 2008 alinmasi için satis temsilcisinin kaç takla attığı ortada...Sizin yapmaniz gereken tek şey Golf pejonun direksiyonun tam sağ yapip davlumbazi kaç vida tuttuğunu göstermek olurdu.Ellede tiklatirsaniz pejonun langir langir sallandigini gostermeniz yeterdi.Yada hepsini geçtim Golfun on tamponunda zibilyon tane vida ile sabitlenmişken pejoda iki sağdan iki soldan bitti gitti...Ey ahaliiiiiii duyun bunuuuu😂😂😂😂@@@Dikkat ederseniz G büyük p küçük 😉😉😉

tarihinde fanajal tarafından düzenlendi
Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş
51 dakika önce, forjust1day yazdı:

Degerli savatage hocam açmış olduğun konu sebebiyle aklıma kurt düştü ve az önce lüküs ayfonumla gece çekimi yaptım kendi aracınla karşılaştırma yapip yorum yazarsan memnun olurum @Savatage

37cc4c2e4dd97a300827750c665a6bd4.jpg

604d1d970fa2614588508b69816c1d91.jpg

6a2cddf847e75e1d9e67e7043ad40b16.jpg

ae216981f765265b701d1e6c4257fa4c.jpg

a30f92464f54628974da45ab44addea9.jpg

1b001e84b28e6acea9093992238c9559.jpg

Çok dikkatli bakmasamda seninkiler ellenmemiş., sen esas kaputu açtığında çamurluk bağlantı somunlarına bak, o somunları HANS genellikle son ayar işlemini yapar ve sonrasında fırça yardımıyla rötüş boyası atar.! Hatta opak boyalı araçlarda çamurluk somunlarına bakınca sanki sulu boya yapmışlar zannediyorsun :) 

Ama bizim sanayideki ustanın attığı rötüş ‘a benzemez.! Dikkatli gözler baktığımda o rötüş’un fabrika da yapıldığını hemen fark edilir.!! 

Mercedes dahil çoğu böyle rutin bir işlem.. 

@Savatage Esas önemli olan pejo da ki boya kontrolü yapan eleman cihazı kaputa koyduğunda boya kaç mikron çıktı..??

Normalde 90-130 mikron arası çıkar.,

Kaput ise; 120-150 mikron arası çıkar çünkü taş darbelerine karşı kalın atılıyor.. ama yine de kamyonlardan gelen taşa nafile taş izi kaçınılmaz oluyor..

tarihinde forzaGilles tarafından düzenlendi
Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

Hocam sizin araçtan güzel bir tarcanlar expertiz videosu çıkar oturur izleriz hans araba üretmiş araba hansın arabası ister 2 kere boyar ister ayar yapar biz daha parça orjinalmi çıkmamı boyalımı bilemiyoruz ki bunu yetkili servis bile bilemiyor utanmadan mail atalımda cevap verelim diyorlar kendi fikirleri yok , yerli araba yapacakmışız peeeh bu ustacıklarla mı ?


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş
32 dakika önce, forzaGilles yazdı:

Çok dikkatli bakmasamda seninkiler ellenmemiş., sen esas kaputu açtığında çamurluk bağlantı somunlarına bak, o somunları HANS genellikle son ayar işlemini yapar ve sonrasında fırça yardımıyla rötüş boyası atar.! Hatta opak boyalı araçlarda çamurluk somunlarına bakınca sanki sulu boya yapmışlar zannediyorsun :) 

Ama bizim sanayideki ustanın attığı rötüş ‘a benzemez.! Dikkatli gözler baktığımda o rötüş’un fabrika da yapıldığını hemen fark edilir.!! 

Mercedes dahil çoğu böyle rutin bir işlem.. 

@Savatage Esas önemli olan pejo da ki boya kontrolü yapan eleman cihazı kaputa koyduğunda boya kaç mikron çıktı..??

Normalde 90-130 mikron arası çıkar.,

Kaput ise; 120-150 mikron arası çıkar çünkü taş darbelerine karşı kalın atılıyor.. ama yine de kamyonlardan gelen taşa nafile taş izi kaçınılmaz oluyor..

Onlarida cekicem birazdan ali hocam 

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

@Savatage 

1 saat önce, Savatage yazdı:

@HERKES

yani diyorum ki  

bmw fabrikasında yada mercedeste ?  de oluyormu böyle şeyler acaba ? 

…...

Bütün markalarda oluyor evet. Hemen hiçbir fark yok firmalar arasında.

Bir saat önce, forzaGilles yazdı:

@Savatage Sayın hocam Mercedes ‘te alsanız, BMW ‘de almış olsaydınız., Hatta isterseniz BMW 750Li gibi F segmenti lüks bir araç almış olun böyle şeyler seri üretim araçların hemen hepsinde olan şeyler., 

Bugatti, Rolls Royce veya milyon dolarlık sınırlı üretim %60-70 ‘i el ile üretilen bir araç almalısınız ki “sıfır hataya yakın” üretilmiş olsun..

Bugatti Rolls Royce daha beterdir, bir tanesi diğerini tutmaz. Fabrikasyon imalat olanlarını beğenmiyoruz onları nasıl beğenelim :) Değil sıfır hata onlarda çok hata vardır.

@forjust1day 

Vidalar mükemmel durumdalar daha ne olsun. Hiçbir şey yok fotoğraflara göre.

Rahat bırakın şu Golf leri :) Cep telefonundan daha sessiz, daha kusursuz daha hatasız araba olsun diye beklentileri çok yüksek tutuyoruz sanki. Benim aracımın her yerinden ses geliyor ilgilenmiyorum. Ön eşya gözü ses yaptı 1 kere garantiden değişti hala ses yapıyor sonra açılır mekanizması kırıldı, tamir ettik hala düzgün çalışmıyor. Vites çerçevesinin nikelajı kalktı elimizi kesip duruyor. Sürgülü kapak dişleri kırıldı tam açılıp kapanmıyor. Arkadaki havalandırmlar 3 kez kırıldı tamir edildi en sonunda artık aç kapa zar zor yapıyor ama çıt çıt sesi gitti. Yani önden arkaya orta konsol komple çöp oldu. Uğraşamam diyorum gittiği yere kadar.

Kayseri deyiz 2 gündür. Hava çok soğuk, bu sabah daha çıkarken sabit yükte kerkilmeye başladı (debriyaj kaçırıyor gibi ama debriyaj değil), sonra akşama daha yapmadı.

Yani demek istediğim çok dert etmeyin, çalıştığı kadar çalışsın parçalar.

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

Değerli arkadaşlar golf 7 nin emniyet kemerlerine nasıl bakıyoruz plastiği nasıl sökebiliriz direnç var mı diye bakalım 🤔 benim ön arka cam değişik ama araçta boya değişen yok 😬

tarihinde bf417 tarafından düzenlendi
Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

Aracin vidalariyla oynanmasi kaputta islem olduğu veya değiştiği anlamına gelmez arkadaşlar..oradaki boyanin kazınmış olmasi eksperlerde hemen değiştiği oynandığı söküldüğü anlamina geliyor..eğer değişim ve boya islemi yoksa gönlünüzü ferah tutun ayar yapmak için bu cıvatalarda oynama oluyor.

Misal bende simdi alsam eline anahtati ordaki basit bi somunu zorlasam ustindeki boyası arsa kaput degisikmi oluyor..araciniz ayipli kusurlu falan değil gönül rahatligiyla binin ışlem var diyen usta değişim veya boya işlemi yapilmismi onu soylesin gerisi boş..bide bu boya cihazıyla boya ölçen ustalara bayılıyorum 90 120 dışındaysa boyalı. Fabrikaların her parçayı 3 sefer boyana hakki var 300 kusur çıkan degerlere bile boyasiz deniyor yeterki ehli bi usta olsun sonradan işlem yapılmadığını anlasin ..demem oki boya kalınlığı aracın boyalı olduğu anlamina gelmediği gibi somunlardaki anahtar izide kaputun değiştiği söküldüğü anlamina gelmez..bu ekspertizler bu tarz adamlar paranoya yaptı herkesi 

 

 

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

@forjust1day   maaşallah kaput vidaları  çeyrek altın gibi parlıyor. hijyen /pürüssüz/çiziksiz .

az önce benim dandik telefonla çekeyim dedim  dışarı çıktım.  Apartmanın güvenlik kamerası 9 metreden zoom yapsa daha iyi çeker. vazgeçtim olmadı . telefonu yenilemek lazım

@Golf835 yine niye abartıyım ? veya daha önce neyi abarttım ? varsa link alalım ! şu konuda şu mevzu da ?

ben boya takıntısı olan adamım . (ülkenin %77 si boya takıntılı)

ASTRA g aracımı  sıfırdan 14 yıl kullandım 167 bin km de sattım boyasız /değişensiz  ... araç başına gelen genç çocuk 14 yıllık aracın değerini  ,  100 lira indirmek için kusur aradı bulamadı.. Noter çıkışında bu araba  benim mi oldu inanamıyorum dedi .

golften önce 2 sıfır araç daha aldım başka markalar. 

hiçbirinde bu kaput /bagaj vida somun sıkıntıları yoktu. 

yani sıkıntı şu ! 

araç satacağım zaman , alıcıya  bi dolu hikaye anlatmak bana zor gelir ! 

araç bu boya yok /değişen yok / ilk sahibinden  benim için fiyat asla değişmez inmem /düşmem

ülkenin araç alıcısı profili belli ! malum pert /montaj sektörü hortlayınca insanlarda güven  aramak zor (haklılarda)

ne anlatayım ? Almanlar  bana kumpas kurdu (kıskançlık nedeniyle)   , kesinlikle kazası yok sadece vidaları sağlam olsun diye kaputun  eğriliği gitsin diye bi daha sıkmışlar hikayelerini çoğu alıcı dinlemek istemiyor doğal olarak.. ya da inanmıyor.    

 

 

 

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

10 yıl sonra alıcının birine anlatacağınız şey için neden şimdiden canınızı sıkıyorsunuz? o almazsa başkası alır. 10 küsür yaşında ilk sahibinden satılan araç altın gibidir merak etmeyin kimse somun civata bakmaz.

 

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

neyse yazıldı çizildi paylaşıldı ....

yinede her 100 golf tutkusu üyesinin  95 i !   showroomda duran mk8 golflerden kaputa bagaja ait somunların tekrar sıkılmamış / rötuş boyası atılmamış olanını  alsın ! 

burası türkiye .... böyle bir sebebten devalüasyon  asabınızı bozar !  (ki haydi haydi bozar zaten ! )  Ölücüleri geçtim , düz vatandaş kuşkularına yenilir vazgeçebilir. 

şimdi Etimesgut Doğuşun dediği gibi hafta içi gidicez oraya.

Araca bakıcaklar , boya kalınlığı optimal / değişen yok / boya yok / kullanıcı hatası kaza /nazar yok raporu düzenleyip , kaput ve bagaj kapağı somunlarına ait  fabrikada ikincil bir sıkma +boyama yapıdımı diye almanyaya soracaklar. Gelen raporu kaşe imzalı türkçe altyazılı  veririz dediler.

 

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

Hayir benim merakım sizki herşeyi enine boyuna bilen sık eleyip sık dokuyan😂😂Nasil bu tongaya düştünüz...Lapin hesabi😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂🙈🙈🙈     @Savatage pejo bildiğin seni keklemiş😂İyi anahtari birakip 2008 i almamissinz(itelememişler dicem terbiyem musait değil)😂😂😂😂🙈

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

@fanajal

Hocam ben konunun ilk mesajında durumu/ oraya gitme nedenimi gayet iyi açıkladım ! 

Sazanlama / lapinleme /istavritleme gibi bi durum yokki ! 

Hatun fix satıcı

Ben fix bakıcı 

Lansmanı aynı gün olan aracın ilk fiyatını merak ettim o kadar ...

Dod'a pejoya galericiye al satıcıya araba kaptırmayacak kadar uyanık biriyimdir.

Çiftlik banka para kaptırırım Dod'a pejoya araba kaptırmam yani !  (internet üzerinden 3 öküz 5 horoz 7 keçi 800 litre süt 100 kilo bal alanların halini gördük bı ara bende 1 inek alayım gazına gelmiştim aslında )

 

 

 

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

@Savatage eskiden beri olan bir durum ayardır ayar... benim arkadaşın sıfır aldığı aracın camurluk değişmişti... yapacağın işlem ise  denilen de olduğu gibi bir yazı alacaksın. aracı satarken yazıyı göstereceksin. seni anlıyorum ben pipirikli adamım böyle bir durumda elime belgeyi alır  araç dosyasına takarım. geçmiş olsun. 

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

Savatage hocanın endişesi gayet normal, keşke araç ilk alındığında bir tutanak tutulsaydı. 

Ama aracınızı satarken kesin kesinlikle net tavrınızı koyun ve Sanayi esnafına ekspertize sokmayın. Alıcıya doğuş otodan başka bir yere gösterilmeyeceğini belirtin. 

Dün yolum düştü sanayiye egzoz ucu montajı için. Aracın üstünde koruma bantları jelatin ve barkodlar hala mevcut. 

Bana sordukları sorular;

Perttenmi topladın, ağır hasar kayıtlımı, kazalımı bu araç? 

Evet vasıfsız kardeşim jelatini sadece otuzlu karton yumurta alırken görüyorsun, sıfır araçta görünce bünyeye ters geliyor saçmalıyorsun. Bu adamlar somundaki çiziği görünce airbaglere bakmaya başlar aman diyim. 

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

Değişim ve işlem yok! Geriye birtek ayar kalıyor. Gayet normal bir durum. Piyasada herkes öyle bir dıruma gelmiş ki ayıplı malı bırak kusursuz arıyor. Sanki bi bizim insanımızda bu var. Yok boya yok işlem yok 100bini geçmiş yok içinde sigara içilmemiş falan.  Sayın hocam aracınıza dönüp daha iyi gözle bakın. Vidadan somundan gibi sebebler sizi soğutmasın. İnanın ben hayret ediyorum! Takılacak bir dırum yok.  Bir kusur varsa; o kusur da satış elemanının beyanda bulunmaması. Eminim o da bilmmiyordur. 

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

Burada konu sahibi endişesinde haklı. Malesef ekspertizde sök-tak-ayar-işlem vb. yazıyorlar. Bu da değer kaybı oluşturuyor. Çünkü çok yüksek meblağlar ödeyerek araç alan insanlar da risk almak istemiyorlar haliyle. Allah ihtiyaçtan sattırmasın ancak öyle bir durumdayken sadece doğuşa götürelim demekte zor alıcıya. Tok satıcı için elbette durum farklı. Ancak şu bir gerçek ki bu tarz durumlar satışı zorlaştırıyor. İnsan şüphelenen insanlara da çok kızamıyor, çünkü bu ülkede tarcanlar denen bir gerçekte var, izledikçe paranoyak oluyor insan. Kaput aynı renk orjinaliyle mi değişti, ne oldu gibi sorular alıcının kafasında döner şu ortamda. O yüzden araç üreticilerinin araç satışlarında bir belge vermesi lazım. Ancak genelde belgelerde de çok yuvarlak cümleler kuruyorlar. Net bir şey yazmıyorlar. 

Şöyle örnekleyeyim. Bir araç almaya gittiniz ekspertize ve sök-tak-ayar-işlem vb. bir ifade yazdı. Arkadaşlarınızı arayıp danıştınız, kaçı size aman boşver al der? En azından fiyat kır derler.

tarihinde ucozer tarafından düzenlendi
Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

O kaput sok tak olmuyor,vidalari gevsetip tekrar ayarlıyorlar.Olabilor boyle seyler, banttan inince son kalite kontrol bunun icin var.

Evet hans eline aleti alip ayar yapiyor duz olsun diye...Sadece TR’de sanirim kaputta oynama var diye fiyat dusuyor desek Hans sok olur, anlayamaz...

Sonucta kayit altina alinmis bir islem, kaseli yazi verirler sorun olmaz...

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

Sıfır vw golf 1.5 150 HP TORNADO KIRMIZI İLK BEN ARADIGIM İÇİN SON GELEN ARAC İÇİN BENİ ARADILAR CAM TAVAN OTOMATİK KOLTUN ISITMA OPSİYONLARI VAR 210 bin lira gibi bir fiyat verdiler  . İçime kurt düşürdünüz şimdi bu aracı bu fiyata alayım mı ne dersiniz ?

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş
Misafir
Bu konu kapalıdır ama konuya cevap yazmaya yetkiniz var görünüyor.
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


×
×
  • Yeni Oluştur...