Jump to content

onurakin

Hasarlı golf 7 aracım hakkında tavsiyeler

Recommended Posts

Arkadaşlar merhaba 

1.4 dsg comfortline TSI 2015 model (Aralık 2015 trafik çıkışlı) aracım bulunmakta. 
yaklaşık iki hafta önce eşimle kaza yaptık ve sağ arka lastikten darbe aldık lastiğimiz yırtıldı ve jant ile arka çamurluk hasar gördü arabanın dışında aslında herhangi bir sorun bulunmamakta ancak sağ on ve arka perde hava yastıkları açıldı. Yetkili servis yaklasık 30-32 bin civarında hasar çıkarttı aracı daha cok eşim kullandığı için herseyin orjinal olarak yapılmasını istedim özel servisler hasar maliyetini 10 bin TL ye göstereceklerini böylece arabamı daha rahat satabileceğimi belirttiler ama ben güvenlik onemli olduğu icin aracımı yetkili servise verdim su An yapılıyor merakım su ki aracı satmak istediğimde degeri ne kadar düşecektir açıkçası hasar kayıtları vb şeyleri araştırdım ancak bir sonuca varamadım tavsiye verirseniz memnun olurum selamlar .

onurmat ve SCC bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Hocam çok çok geçmiş olsun. Cana gelmesin de gerisi önemli değil. Allah korusun kazadan beladan.

Tam olarak detayını ben de bilemiyorum ancak 32 bin ciddi bir rakam. Ağır hasar kayıtlı olarak giriyor yanlış bilmiyorsam. Güvenlik meselesi önemli bir konu tabi ancak sizin yerinizde başka birisi olsa muhtemelen dışarıda yaptırırlardı arabalarını daha rahat satmak adına. Gerçi şuan piyasada 3-5 bin lira tramerler bile çok geliyor insanlara. Şöyle düşünebilirsiniz 9-10 bin lira trameri olan bir araç hatasız boyasız tramersiz aynı modelinden 10 bin lira aşağısına satılıyor denk geldiğim örneklerde. Siz oradan hesabınızı yapabilirsiniz, kafaya takmayın dediğim gibi kısmet neyse o olur umarım çok değer kaybı yaşamadan satarsınız aracınızı. Allah kaza bela vermesin, güzel günlerde binin.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Hocam cok teşekkür ediyorum açıkçası biz de çözemedik basit bir darbeden açılan. Airbagleri serviste ağır hasar değil hasar kaydı olarak gözükeceğini belirtiler tabi nolacağı belli olmuyor anca işlemler bittiğinde anlayabileceğim. Tüm faturaları kaza öncesi sonrası fotolarını saklıyor olacagımm durumu izah edebilmek için ilerde satmayı düşündüğümde karşı tarafın. Kafasına yatması için malum ortalık sahtekar dolu ikinci el piyasasında 

berke05 bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Geçmiş olsun ....

Çıtır hasar kayıtlı

Az hasar kayıtlı 

Ağır hasar kayıtlı

Bunları geçelim

Aracı ilerde satma durumunda 30-32 denmiş ama  38 i bulacaktır.

38 lik trameri SMS le sorgulayan bir alıcı 

İllaki sizden hasara ait faturanın ayrıntılarını isteyecektir.

Faturada

Sağ perde 2 adet hava yastığı değişim

Sağ arka çamurluk değisim

Ve sağ arka lastikle ilişkili bi dünya alt takım düzen ekipman parçalarını sıralayacaklar.. faturada bu kısım 30 satır olur sanırım...çünkü arka lastiğin aldığı darbe hem ön hem arka hava yastığını actıysa alt takım düzeni bayağı afallamıstır.

Neyse 38 binlik bir tramer aracın emsal 2 . El Değerini

Hava yastığı açma / alttan darbe gibi sebeblerle  

20-22  bin civarı  düşürecektir 

Dediğim gibi sadece arka sağ lastik değişimi ile geçiştirilseydi ....alt takım hasarı faturada  hiç belirtilmez  iyi olurdu....

Oldu bi kere !

Can sıkmamak lazım!

20 bin eksigine satacagınız araçla dünya başa yıkılmaz...

Yaşamaya devammm

 

 

 

 

 

 

 

 

onurmat, yer_ucagi_34, onurakin ve 2 diğer bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
42 dakika önce, onurakin yazdı:

Hocam cok teşekkür ediyorum açıkçası biz de çözemedik basit bir darbeden açılan. Airbagleri serviste ağır hasar değil hasar kaydı olarak gözükeceğini belirtiler tabi nolacağı belli olmuyor anca işlemler bittiğinde anlayabileceğim. Tüm faturaları kaza öncesi sonrası fotolarını saklıyor olacagımm durumu izah edebilmek için ilerde satmayı düşündüğümde karşı tarafın. Kafasına yatması için malum ortalık sahtekar dolu ikinci el piyasasında 

Çok geçmiş olsun önemli olan size ve eşinize bir şey olmaması hiç dert etmeyin servisi tercih ederek en doğru olanı yapmışsınız bunu ilerleyen süreçte anlayacaksınız, aracınızın airbaglerinin açıldığını söylemişsiniz airbag tamiri büyük risk, sizinki serviste orijinaliyle değişecek airbag açıldığı için emniyet kemerleri de patlamıştır o da utanarak söylüyorum yüzyılın türk icadi dirençle kandırılmayacak değişecek alt takım vs değişir şaside eğilme yoksa tek sıkıntılı bölge arka çamurluk kaynakla işçiliği var onun harici orj gibi binersiniz tamirden sonra satıyım deseniz 10-15 aşağı yazıp tüm işlemler kayıtlıdır ve serviste gerçekleşmiştir yazarsanız elbet bir değer bilen çıkacaktır.

onurakin, SCC ve yer_ucagi_34 bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Hocam öncelikle geçmiş olsun. Kazada başka araç var mıydı? Yoksa siz mi bir yere vurdunuz?

Başka bir araç ile çarpışma olduysa ve kusurlu olan o çıkarsa değer kaybı alma durumunuz olur, bu da sizin ikinci el satışta yaşayacağınız kaybı bir nebze azaltır.

Tekrar geçmiş olsun.

tarihinde Erkin Yücel tarafından düzenlendi
SCC bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

öncelikle geçmiş olsun..

mühim olan sizin ve sevdiklerinizin can güvenliği ise kesinlikle servis derim..

polo aracıma vurup kaçtılar, sol far çamurluk değişti.. dışarıda 1500 TL ye hallettirebilirken kaskodan 3500 TL serviste yaptırdım.. 

doğal olarak Tramer e de girdi.. varsın girsin.. herşey orjinal garantili ve mis gibi

orjinali ve garantilisi dururken niçin dişarıda değiştireyim dedim..

 

ileriki bir zamanda satarken de alıcıya gösterdim, ve sadece 2000TL değer düşüğüne sattım aracımı



dediğinize göre aracınız çok hasarlı değil bu sebeple aracınızı serviste yaptırın ve güle güle güvenle binin..

bol bol resim çekin ve aracınızı satma niyetiniz olursa karşıdaki insana anlatmanız kolay olur.. ( ben servise her gün gidip aşama aşama resim çekmiştim)

zaten alıcı ise kendini belli eder..

az hasar kaydı çok hasar kaydı, pert, ağır hasar günümüzde iyice saçmalamaya başladı..

lokal boyalı diye satılan bir kaç yüz binlik araçların altından hangi çapanoğlu çıkıyor (bknz. malum expertiz firması youtube kanalı)

 

dediğinize göre aracınız az hasalı, bildiğiniz bir araba, hemen de satmaya niyetiniz olmasın.. (0km almaya niyetiniz yok ise) 

çünkü alacağınız arabada nelerin çıkacağını bilmek çok zor.. 

 

tarihinde doganersin tarafından düzenlendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

@Erkin Yücel evet hocam diger arac bahsettigim yerden bize carptı deger kaybı davasını arastırdım ancak sansıma aracın motor ve kaporta vb yerlerınden olan masrafları alabiliyormusum airbaglari alamıyormusum zaten faturanın bukadar yuksek olması yan perde aırbagların acılmıs olması :(

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

@doganersin kesinlikle size katılıyorum ben de sizinle aynı fikirde oldugum icin dısarda ne oldugu belli olmayacak sekilde tamir edilmesindense kafamın rahat edecegi sekilde tamirini hem faturalı hem yetkili servis aracılıgıyla garantili yaptırıyor olmaktan yanayım belirttiginiz gibi suan icin aracımdan memnunum alalı zaten 3 ay bile olmamıstı severek kullanıyorduk ama iste boyle bir durum yasadık ben tamirat islemleri bittikten sonra kullanmaya devam edecegim memnun oldugum icin sadece bir cok görüs söylem kafamı allak bullak ettigi icin nedir bu isin gercek yüzü sizlere danısmak istedim. Örneğin bir taraf yetkili serviste airbaglar degistiyse gönul rahatlıgı ıle alır binerim derken diger taraf nolursa olsun araba çöptür hayatta binmem diye kesin ifade verebiliyor. daha once basıma yan perde airbag acılımı gelmedigi icin de sizlere sormak istedim durumun ne oldugunu 

cok tesekkurler

 

 

frknyldrm bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Aracı kaskonuzda olduğu için verin servise. En basitinden servis parça arttırmaz! Ne demek istediğimi siz anlayın. Dışarda değişmesede olur derler. 1 ay sonra araç yan yan gitmeye başlar. Takur tukur garip sesler gelir. Olası bir kazada hava yastığınız açmaz o değişmesine gerek yok diyenler git doğuşu şikayet et derler. Daha öncede hava yastığı açmayan golf gördük derler. Sıkıntı bizde değil Almanya’da derler. Derler de derler. Alabildiğiniz kadar değer kaybı almaya çalışın. Geçmiş olsun. 

SCC bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

@onurakin hocam öncelikle çok geçmiş olsun. Kazasız belasız teslim alın inşallah. Karar vermiş işlemleri başlatmışsınız. 
Geçen sene park halinde benzer bir olay yaşamıştım. Kadın ciple sol arkadan bizim araca dalmış. Servise bıraktım sol arka çamurluk tampon stop jant aks vs. Değişti 16 bin ₺ hasar var park halinde çarpmadan dolayı. Size tek önerim aracı almaya gittiğinizde değişen parçaların boya değerini ölçtürüp teslim alın keza benim araçta değişen parçanın boya kalınlığı 800-700-400 lü değerlerde çıkıyor. Sözde yetkili servis parça değiştiriyor ama macunu da basıyor... Kaporta işçiliği sıkıntı olabilir. Tavsiyem bu yönde. Tekrar geçmiş olsun 

onurakin, SCC ve frknyldrm bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

@onurakin genelde bu durumlarda aracın değeri kayıt miktarı kadar düşer, değer düşükluğü için motor vs arızasına gerek yok aracın değeri hatasız olan haline göre düştüyse ve sizin kusurunuz yoksa değer dusuklüğü bedelini almanız lazım bu meselenin peşini bırakmayın.

Not: servisle ve sigorta ile konuşup aracın hasarının büyüklüğünü söyleyip perte ayrılmasını talep edin en önemlisi bu.

ft19 bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

@Serkanasn pert icin konustuk ama aracın degeri ile olusan hasar dengeli olmadıgı ıcın daha dogrusu % 40 ı gecen bir hasarım olmadıgı ıcın pert yapamadık. anlasmalı olarak sigortaya ihale usulu ıle satma sansım vardı komik rakamlar teklif edildigi icin düsünmedim ve servise verdım aracın yapılması icin. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
3 saat önce, YusufP yazdı:

@onurakin hocam öncelikle çok geçmiş olsun. Kazasız belasız teslim alın inşallah. Karar vermiş işlemleri başlatmışsınız. 
Geçen sene park halinde benzer bir olay yaşamıştım. Kadın ciple sol arkadan bizim araca dalmış. Servise bıraktım sol arka çamurluk tampon stop jant aks vs. Değişti 16 bin ₺ hasar var park halinde çarpmadan dolayı. Size tek önerim aracı almaya gittiğinizde değişen parçaların boya değerini ölçtürüp teslim alın keza benim araçta değişen parçanın boya kalınlığı 800-700-400 lü değerlerde çıkıyor. Sözde yetkili servis parça değiştiriyor ama macunu da basıyor... Kaporta işçiliği sıkıntı olabilir. Tavsiyem bu yönde. Tekrar geçmiş olsun 

Değişen parçaya neden macun atılsın tamir edip tekrar takmadılarsa, aracın orj değeri gibi tutması çok zor ona usta lazım dediğiniz değerler çok normal boyalı araçlarda çıkabilecek değerler neticede robot boyamıyor. Macun olsa makine okumaz.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

@bf417 valla ilkin günahı olmaz misali yolumuza devam ettik. İlk arabam çoğu şeyi bu araçta öğreniyorum acısıyla tatlısıyla. Detailing işi yapan bir arkadaşımın söylediği şey macun olduğu yönde...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Maalesef 32.000TL hasar kaydı çok, son yıllarda oluşan bu miktara insanlar hala alışamadı. Dolayısıyla direkt çöp gözüyle bakan insan da çok. Bu durum sadece satışta sıkıntı çıkartacak. Özellikle airbag açmış olması direkt olarak pert gözüyle fiyatlandırılır. İstediği kadar fatura ve fotoğraf olsun kaza malaesef yürüyen aksamda. 

Sigortadaki ihale satışında teklif kaç liraydı ? Onun üstüne 10.000TL(hasarın tamir bedeli) + %15(galerinin karı) koyarak piyasada ortalama satış rakamına ulaşabilirsin.

 

Macunlu boyalarda genelde micron olarak ölçüm yapılamıyor. 600-800 çıktıysa renk tutmamasından dolayı 2 3 defa boyanmış olabilir.

 

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap

  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...