Akü kodlama, startstop, elektrik sorunları


Kysr038

Paylaşımcı Üye
Katılım
28 Nis 2018
Mesajlar
1,394
İsim
Ahmet
Konum
Kayseri
Fabrika maliyetten kaçmak için bu araca koyabileceği en küçük aküyü koymuş., amaan fabrikadan çıkaralım satılacağı ülkeye kadar idare etsin de sonra ne olursa olsun mantığıyla maliyeti düşürmek için.,

Şimdi fabrikanın taktığı bu araçtaki akü (start-stop özellikli) bir akü değildir., Bildiğimiz starter tip akü yani (normal sulu akü) kullanmışlar., 36 amper akü bu araç için çok düşük motorsiklet aküsüden farkı yok.,

İlla ki 36 amper akü almanıza da gerek yok., 10-15 Amper daha güçlüsünü almak yararınıza olur.,çünkü zaten mevcut akü araç için yetersiz.,

Ayrıca zaten fabrika bu araca (start-stop özellikli) bir akü takmadığı için EFB/AGM vs almaya mecbur değilsiniz., ama isterseniz de EFB akü takabilirsiniz., EFB takmak için eski akünün (en/boy/yüksekliğini) ölçüp ve akünün bulunduğu yer itibariyle bir üst ebat akü sığıyor mu bakmanız gerekiyor., EFB aküler en düşük 60 amper olduğundan boyut olarak muhtemelen uymayacaktır., servis 36 amper motorsiklet aküsüne bi dünya yüksek fiyat çekecektir., araca uygun aküler;

Varta Blue Dynamic 44 Ah (B36 kodlu) bu akü kesin uyacaktır.

Aşşağıdaki 2 akü genişlik bakımından 2,2 cm daha geniş., uyar mı uymaz mı akünün olduğu bölgeyi ölçmek lazım;

Varta Blue Dynamic 52 Ah (C22 kodlu)

Varta Silver Dynamic 52 Ah (C30 kodlu)
Teşekkür ederim hocam detaylı açıklamalarınız için.

Hangi konuya girersem gireyim önce sizin yazdıklarınızı arıyorum.

Araçta start stop olduğu için efb sanıyordum, evet akü dediğiniz gibi normal aküymüş. Marş basma değerleri de düşük 5 yıldır kullanılan orjinal akü, muhtemelen bu kış akü değişimi ihtiyacı olacak arkadaşımın, sizin verdiğiniz bilgiler doğrultusunda 44Ah varta aldırayım.

Geçenlerde gündüz farını değiştirirken farın içine düşürmüş arkadaşım, çift taraflı bant sarılmış telle (bir macera) zar zor çıkarabildik :)





IMG20211122214522.jpg
Golfümüzün km yükseldiğinde satar belki sıfır b segment araç alırım diyordum, bu aracı detaylı inceledikçe tamamen vazgeçtim :) bir aracı 25 sene kullanan insanlara özenmemek elde değil :)
 

eriklivotka

Katılımcı Üye
Katılım
12 Haz 2019
Mesajlar
120
İsim
fatih
Konum
istanbul
Şimdi benim akü değişm maceramı anlatayım Bosch car a gittim kendisi komşum zaten star stop devreye girmiyordu aküden şüphelendim aküyü makinaya başladılar akü zayıf çıktı akü de ellerin de vardı araç çalışır vaziyette akü üstünden söküldü araçta tek değişen motor rolentisi çok az bir şekilde yükseldi klima açınca yükselir ya onun kadar işte araçta tüm ışıklar iç kapı radyo far vs neşeyi kapattık sadece gündüz farları yanıyordu aküyü taktık sonra bir tur attım tahmini 500 metre anca star stop anında devreye girdi hatta zorladım üst üste 5 6 defa yaptırdım şimdide star stop başa bela oldu tuşa basmaktan yoruldum dediğim yöntem ile değişin koda vs gerek yok yukarda soğuk marş amperi büyüdüğü için kodlamaya gerek yok soğuk marş için değil de farklı amper için 60 70 80 amper için evet ama soğuk marş basma akünün içindeki malzemenin kalitesi ile alakalı yani bunun şarz veya değişik kapasite ile alakası yok ha eski akü 60 dır 70 amper olur ona bişey diyemem ama eski akü soğuk marş 600 amper dir yeni aKi 700 dür bunun tek anlamı var daha kaliteli iç malzeme dir
 

forzaGilles

Uzman Üye
Moderatör
Katılım
26 Kas 2015
Mesajlar
4,784
İsim
Ali
Konum
İstanbul
Teşekkür ederim hocam detaylı açıklamalarınız için.

Hangi konuya girersem gireyim önce sizin yazdıklarınızı arıyorum.

Araçta start stop olduğu için efb sanıyordum, evet akü dediğiniz gibi normal aküymüş. Marş basma değerleri de düşük 5 yıldır kullanılan orjinal akü, muhtemelen bu kış akü değişimi ihtiyacı olacak arkadaşımın, sizin verdiğiniz bilgiler doğrultusunda 44Ah varta aldırayım.

Geçenlerde gündüz farını değiştirirken farın içine düşürmüş arkadaşım, çift taraflı bant sarılmış telle (bir macera) zar zor çıkarabildik :)





Ekli dosyayı görüntüle 52494
Golfümüzün km yükseldiğinde satar belki sıfır b segment araç alırım diyordum, bu aracı detaylı inceledikçe tamamen vazgeçtim :) bir aracı 25 sene kullanan insanlara özenmemek elde değil :)
44 Ah olarak 2 tip var., sizin almanız gereken (B36 kodlu) olanı almalısınız., diğerinin ölçüleri uymaz buna dikkat ediniz.

Ayrıca eski akü yani fabrikanın taktığı 36 Ah olduğu için, yeni akü de 44 Ah olacağı için., montaj sonrası akünün kodlamasını yaptırmanız gerekir..
 

Üst Alt