Akü kodlama, startstop, elektrik sorunları


Dün yeni varta aküyü taktırdım kodlama vesaire bir şey yapmadı, eve gidene kadar denedim start stop çalışmadı.
Varta yetkilisiyle görüştüm 40 50 km yol alması şarj etmesi lazım şekilde bilgi aldım.
Ben olsam o 50 km yi yapmadan rahat etmezdim @Golftdi arkadaşın sıfır aküsü tekrar değişmiş bazen hatalı çıkabiliyor.

 

@forzaGilles  aracın kendi üzerinde Varta 12V 68Ah vardı, Yenisi Varta AGM E39 70Ah
Bu konuyu özellikle sordum.,

Şimdi söyle; aracınızdaki eski (fabrikanın taktığı) akü 68ah 680A CCA (soğuk marş basma gücüne) sahipken.,

Yeni takılan akü 70ah 760A CCA (soğuk marş basma gücüne) sahip

Şuan yeni akü kodlaması yapılmadığı için aracınız o aküyü eski aküsü gibi zannediyor sanki eski akü halaa taklı gibi eski akünün değerlerine göre şarj ediyor..!!

Sıkıntı burada başlıyor yeni akü "tam dolulukta" şarj edilmediği için zamanla aküyü etkiliyerek normalden daha çabuk ömrünü dolduracaktır.!!

Varta Türkiye distribütörü olan Karat Güç'ü arayarak., size verilen garanti kartı üzerinde akünün 14 haneli Seri No'su yazar., bu bilgileri kendilerine söylediğinizde size akü kodlaması için bir Code verecekler., bu code ile akünün kodlamasını yaptırıyorsunuz.. http://www.karatguc.com/index.php/tr/iletisim

Ayrıca aldığınız akünün üretim tarihini öğrenmek isterseniz (yeni tarihli akü mü yoksa bayat akü mü) satmışlar., garanti kartı üzerinde yazan 14 haneli seri no ile şuradan sorgulama yapabilirsiniz; http://karatguc.com/index.php/tr/seri-no-sorgulama

Ayrıca telefonla aradığınızda size akünün gün/ay/yıl olarak tam tarihi de söylüyorlar.,

Umarım bayat veya rafta beklemiş akü satmamışlardır., Aküler hiç kullanılmamış olsalar bile rafta çok beklemeyi sevmeyen yapıları vardır., Siteden sorgulamada sadece şu şekilde görebilirsiniz;

Q1(Ocak-Şubat-Mart)

Q2 Nisan-Mayıs-Haziran)

Q3 (Temmuz-Ağustos-Eylül)

Q4 (Ekim-Kasım-Aralık)

Edit: Ayrıca @bf417 arkadaşımızın dediği gibi çok yakın zamanda sizin aldığınız aynı aküden alan @Golftdi dostumuzun sıfır aküsü ne yaptıysa start-stop çalışmadı., sonrasında hatalı üretim kaynaklı değişti..!!

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@forzaGilles bugün serviste yaşanılan bir olayı aktarıyım, daha önce akü takviye ile ilgili bilgi paylaşmıştınız start stoplu akülerde eksiler şasiye artı artıya bağlandığını yazmıştınız, bugün serviste bir arkadaşımın aracı başka bir sebeple birkaç gün yatmış akü zayıflamış çalıştıramamışlar servisteki eleman artı artıya eksi eksiye bağlamış şarj edip çalıştırmış bu konuda ne düşünüyosunuz? Servistekiler de bunu yapıyorsa artık ne deyim

IMG_20200107_223105.jpg

IMG_20200107_222904.jpg

 
@forzaGilles  bilgiler için teşekkür ediyorum. Kısa zamanda kodlamayı yapacağım inşallah.
Akü sorgulamada Q2 Nisan-Mayıs-Haziran çıktı.

 
Bu arada akü kodlama için adamları rahatsız etmeye gerek yokmuş. Seri no fotosu çekip Maille istedim akünün fotoğrafını istediler attım. Kodu mail atarak döndüler. Akünün üzerinde yazan barkodtaki numaralarmış. 

Kod :  560500064V A24N6080853K

Henüz kodlamaya vaktim olmadı,birkaç gün içinde deneyeceğim

IMG_20200108_001613.jpg

IMG_20200108_001637.jpg

 
On 04.01.2020 at 1:40 AM, Kysr038 yazdı:

Geçen kablo ile bağlandım araca ancak unuttum akü kodlamayı , inşallah bir sonraki sefere unutmam. Nasıl yapılacağı da detaylı olarak şu videoda anlatılmış.

Hocam bi arkadaş aküsünü değiştirdi, herhangi bir sorun yaşamadı şimdilik ama buradaki gibi kodlamak istediğimizde 61 numaralı bölüme giremiyorum. Sizler nasıl yaptınız? "Installed" kısmında çıkmıyor vcds'te. @mbonat @forzaGilles @Kysr038

 
Hocam bi arkadaş aküsünü değiştirdi, herhangi bir sorun yaşamadı şimdilik ama buradaki gibi kodlamak istediğimizde 61 numaralı bölüme giremiyorum. Sizler nasıl yaptınız? "Installed" kısmında çıkmıyor vcds'te. @mbonat @forzaGilles @Kysr038
Akünün kodlanması için distribütör firmadan kodu aldınız mı? 

 
@forzaGilles Hocam kodu aldık da sorum vcds'te 61 no.lu "Battery Regulation" bölümüne erişemedik. Zaten "select" bölümüne girdiğimizde açılan ilk "Installed" bölümünde de bu modül görünmüyor.

 
@forzaGilles Hocam kodu aldık da sorum vcds'te 61 no.lu "Battery Regulation" bölümüne erişemedik. Zaten "select" bölümüne girdiğimizde açılan ilk "Installed" bölümünde de bu modül görünmüyor.
Ben henüz vakit bulamadım kodlama için YouTube videosuna bakarak yapmayı planlıyorum

 
@forzaGilles Hocam kodu aldık da sorum vcds'te 61 no.lu "Battery Regulation" bölümüne erişemedik. Zaten "select" bölümüne girdiğimizde açılan ilk "Installed" bölümünde de bu modül görünmüyor.
Malesef kodlama konularından pek anlamıyorum.. forumda bilen arkadaşlara zormak lazım..

 
Hocam bi arkadaş aküsünü değiştirdi, herhangi bir sorun yaşamadı şimdilik ama buradaki gibi kodlamak istediğimizde 61 numaralı bölüme giremiyorum. Sizler nasıl yaptınız? "Installed" kısmında çıkmıyor vcds'te. @mbonat @forzaGilles @Kysr038
Hocam golf 7 lerde orda yapılmıyor . 19 can gateway modülünden yapılıyor .

 
Videoda izlediğim akü kodlama hakkında bir sorum olacak Varta akü için seçenekleri yapıp kod bilgileri gireceğim değil mi ?
Video da görünen diğer çeşit kodları ayarları vb. yapmam gerekecek mi? MLA vb.. farklı akü için sanırım ?

 

Bugün arkadaşın seat ibiza 2017 iç lamba açık kaldığı için akü bitmiş, bir açtım kaputu 36 amper minicik bir akü var. Hayatımda ilk defa bu kadar küçük akü gördüm. Nette araştırdım hep öyleymiş o modeller. Ama 36 amper start stop akü servis dışında bir yerde temin edemeyecek sanırım. Satıldığını hiç görmedim
 

Bugün arkadaşın seat ibiza 2017 iç lamba açık kaldığı için akü bitmiş, bir açtım kaputu 36 amper minicik bir akü var. Hayatımda ilk defa bu kadar küçük akü gördüm. Nette araştırdım hep öyleymiş o modeller. Ama 36 amper start stop akü servis dışında bir yerde temin edemeyecek sanırım. Satıldığını hiç görmedim
Fabrika maliyetten kaçmak için bu araca koyabileceği en küçük aküyü koymuş., amaan fabrikadan çıkaralım satılacağı ülkeye kadar idare etsin de sonra ne olursa olsun mantığıyla maliyeti düşürmek için.,

Şimdi fabrikanın taktığı bu araçtaki akü (start-stop özellikli) bir akü değildir., Bildiğimiz starter tip akü yani (normal sulu akü) kullanmışlar., 36 amper akü bu araç için çok düşük motorsiklet aküsüden farkı yok.,

İlla ki 36 amper akü almanıza da gerek yok., 10-15 Amper daha güçlüsünü almak yararınıza olur.,çünkü zaten mevcut akü araç için yetersiz.,

Ayrıca zaten fabrika bu araca (start-stop özellikli) bir akü takmadığı için EFB/AGM vs almaya mecbur değilsiniz., ama isterseniz de EFB akü takabilirsiniz., EFB takmak için eski akünün (en/boy/yüksekliğini) ölçüp ve akünün bulunduğu yer itibariyle bir üst ebat akü sığıyor mu bakmanız gerekiyor., EFB aküler en düşük 60 amper olduğundan boyut olarak muhtemelen uymayacaktır., servis 36 amper motorsiklet aküsüne bi dünya yüksek fiyat çekecektir., araca uygun aküler;

Varta Blue Dynamic 44 Ah (B36 kodlu) bu akü kesin uyacaktır.

Aşşağıdaki 2 akü genişlik bakımından 2,2 cm daha geniş., uyar mı uymaz mı akünün olduğu bölgeyi ölçmek lazım;

Varta Blue Dynamic 52 Ah (C22 kodlu)

Varta Silver Dynamic 52 Ah (C30 kodlu)
 

Geri
Üst Alt