Park halinde çarpma sonucu hasar ve sigorta işlemleri


Y.B.

Yeni Üye
Katılım
10 May 2016
Mesajlar
23
Tepkime puanı
8
İsim
yaşar
Arkadaşlar merhaba,

Geçtiğimiz hafta çalıştığım yerin kapalı otoparkında bir "insan" evladı park halindeki aracıma manevra yaparken çarpmış. Buraya kadar hadi olabilir diyelim. Sonrasında ne bir not, ne bir telefon numarısı da bırakmadan uzaklaşmış. Yahu medeniyetten bu kadar mı uzaksınız?!

Neyse bina yönetimi, sigorta emniyette tanıdık bulmaca derken uzun uğraşlar sonucunda çarpan aracın plaka bilgisine sonra da şahsın kendisine ulaştım. Araca çarptığı yerde ağırladık, tutanak tuttuk. Konuyu çok uzattım farkındayım ama sadede geliyorum. Sizlere 2 sorum olacaktı bu hususla ilgili.

1- Aracı yetkili serviste yaptırmayı düşünüyorum, sonuçta karşı taraf %100 kusurlu ve bilmediğimiz bir yerde onarım yaptırmaktansa, kayıtlı yerde yaptırmayı tercih ediyorum. Tahminimce 3.5-5k arası tramer oluşacak. Bu durum aracı satarken sorun yaratır mı?

2- Aracın ilk hasarı olduğu için "Sigorta'dan değer kaybı" alabiliyormuşuz. Buna nasıl başvurabilirim. Resimlerdeki hasar değer kaybına dahil midir? Kafamda deli sorular. Bilen arkadaşlar aydınlatabilirse sevinirim.

Şimdiden teşekkürler,

Selamlar, saygılar.

Picture2.png

Picture1.jpg

Picture4.png

Picture3.png

 
Geçmiş olsun. Allah beterinden korusun. Zannetmiyorum o kadar hasar çıkacağını. İlk sorduğunuz kısım sanırım aracın sarış fiyatında bi eksilme olup olmayacağı. Bu zaten ikinci sorduğunuz sorudaki sigortadan alınan değer kaybı parası ile telafi ediliyor .

 
@Y.B. Geçmiş olsun. Ben başka bi tavsiye vericem. Muhtemelen tampon sökülecek. Arka köşe çarpmalarda içerideki hava menfezi oymış olabiliyor. Bagaja su alma sorunu olarak sonra başınıza dert olabilir. Bazı forum konularında denk geldim. Tampon esnek olduğu, ne kadar içeriye esnediği dışarıdan belli olmaz. Yaptiracağınız yerde menfezi kontrol ettirin bence. iyice izole ettirmenizi tavsiye ederim.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@Yigit3735  Umarım o kadar çıkmaz, ama yetkili servis ile konuştuğumda sol dış stop değişecek 1050 + 150 işçilik =1200 + tampon düzeltme + boya dediler. Bir de tampon koruma demirinde sorun varsa o rakamları bulur gibime geliyor.

 
@ogzogz  Çok teşekkürler. Evet resimlerde pek belli olmuyor ama, sol arka çamurluk içerisindeki izolasyon (keçeye benzeyen grimsi siyah materyal) maddesinin yırtıldığını fark ettim. Ona da bakmalarını hatırlatacağım, menfezi de bu esna sorayım. Tekrardan teşekkürler.

 
@Y.B. plastik aksama dair hasarlar oluştuğu için değer kaybı alamazsınız

 
@issos  Forumlarda boyanan parçalar için de değer kaybı istenebileceğine denk gelmiştim, o zaman sadece kaporta aksamı için geçerli değer kaybı. Far değişimi buna dahil mi peki?

 
Aynı şekilde arka stop ve tampon değişimi yapılan kardeşimin aracındaki kazada 2 yıl evvel sigorta experi  dosyayı hazırlamadı bile bilginize. Metal parçaları esas alıyorlar diye biliyorum.

 
Farlar, stoplar, plastik aksam, tampon vb genelde vidali parcalar arabanin degerini düsürmez ( ilginc gelebilir ama öyle), dolayisiyla bu kazada kimse size deger kaybi falan ödemez, cünkü arac düzgün yapilirsa deger kaybi olmaz. Kafaniza takmayin, arabanin degeri düsmez cakallara satmak zorunda kalmazsaniz. Benzer kazayi bende yapmistim, cikmacidan stop alip kendim takmistim, tamponada kendim rötüs yapmistim, satarkende fiyati kirdirtmadan satmistim. (kendim carpmistim, kaskoyu bulastirmadim)

 
Öncelikle geçmiş olsun.

Sigortanın ne dediğinin çok önemi yok, genelde çoğu şeye bahane bulup ödemem diyebilirler. sonrasında Sigorta Tahkim Komisyonuna (STK) başvurup bilirkişi incelemesi talep edilerek hem kusur hem hasar hem de değer kaybı için asıl karar verilir. Ancak bunun için başvuru ücreti bilirkişi incelemesi vb masraf yapmalısınız. Kusurunuz yok ise ve bilirkişi değer kaybı verir ise alırsınız. Vermez ise masraflar size kalır. 

Sadece tampon far ve braket gibi plastik aksam ORİJİNAL PARÇALARLA YETKİLİ SERVİSTE onarılacak ise bu kazada değer kaybı taktir edilmeyecektir. Aslında tamponun boyanması ileride boya atmasına neden olabileceği için cüzi bir miktar taktir edilebilir ama uygulamada çoğu bilirkişi değer kaybı vermez. Siz de boşuna masraf etmiş olursunuz STK ya giderseniz. Eğer tamponun altındaki arka panel vb kaporta aksamları düzeltilip boyanır ise değer kaybı çıkar.

Hiç boyatmak istemiyorum der iseniz dışarıda da tamponu onartıp göçük var ise boyasız düzeltme yaptırıp parçaları değiştirebilirsiniz.

Boyanmayacak ise kesinlikle yetkili servis öneririm.

Dert edecek bir şey değil gerçekten. Allah beterinden korusun Golf ü.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@calik Çok teşekkürler, tamponun altında nasıl bir tablo beni beklediğini bilmediğim için bir yetkili servise uğrayacağım, tampon söküldüğünde tablo kötü ise o zaman onarım şart. Fakat iç aksamda sıkıntı yok ise şimdilik boyatmayabilirim. Malum İstanbul şartları tamponların canına okuyor.

 
@calik Çok teşekkürler, tamponun altında nasıl bir tablo beni beklediğini bilmediğim için bir yetkili servise uğrayacağım, tampon söküldüğünde tablo kötü ise o zaman onarım şart. Fakat iç aksamda sıkıntı yok ise şimdilik boyatmayabilirim. Malum İstanbul şartları tamponların canına okuyor.
Maalesef tamponu sök-tak durumu bile ücretlendirilir. Bi bakalımı kabul etmeyebilirler. O gördüğünüz keçe 3-4 tane vida ile tutturulmuştur. Onları biyerde sökebilir ya da söktürtüp tampon ile keçe arasından iç bölge hakkında fikir sahibi olabilirsiniz. 

 

Çok geçmiş olsun hocam. 2. El araç alırken yetkili servis dışında onarım gören araçlar midemi bulandırıyor. Yetkili Servis harici ucuz oluyor çünkü ucuza kaçıyorlar ve yamayarak iş çözülüyor. Yetkili serviste ne yapıldı ne edildi hepsi kayıt altında. Bu hasar yüzünden aracınız 5 kuruş değer kaybetmez. Yetkili de yaptırıp keyifle binin. 

 

Geri
Üst Alt