Akü bitti


@bf417 "aynı kullanım koşullarında" AGM ile EFB nin dayanım süreleri aynı olamaz teknik olarak. İmal edilirken farklı ömürler için imal ediliyorlar.

Start/Stop kullanmadığım için 2013 model ama 2014 trafiğe çıkışlı 1.6 TDI aracımda AGM Varta hala çalışıyor bende. Bu yaz serviste ölçtürdüm hala sağlıklı.

Kullanım koşulları özellikle Start/Stop çok önemli.
Start stopu neden kapattığınızı bilmiyorum ama akü ömrünü start stopun kısalttığı gerçek fakat start stop mu akü mü derseniz kesinlikle start stop kullanımı daha ekonomik sıkışık trafikte bile start stop kullanıyorum aksi halde dizel araçla 10lt görüyorum. 

 

@bf417 Start/Stop sadece akü için değil "marş motoru" için de ileride sorun oluşturacaktır. Yani akü + marş motoru için kapalı tutuyorum. Yoğun trafiklerde kapalı tutuyorum. Epey sakin trafikte açıyorum.

Aracımın 85000 km deki ölçülmüş ve kayıtlı ortalama yakıt tüketimi ise 5.3 l/100 km. 10 litre anlık olabilir ama ortalama 10 litre olması için tamamen dur kalk trafikte olmalısınız.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Start stop kullanmayınca akü ve marş motoruna iyilik yaptığımızı düşünürken bi yandan da Dpf nin erken rejenerasyona gireceğini unutmayınız. 

 
Start stop kullanmayınca akü ve marş motoruna iyilik yaptığımızı düşünürken bi yandan da Dpf nin erken rejenerasyona gireceğini unutmayınız. 
Marş motoru 75 bin kmdir kapatılmadan dayandıysa sıkıntı yok demektir, mazot olmuş 6.55 marş motoru bozulacaksa bozulsun dpf de 250km bir rejenerasyona giriyor🤔 tsi cılar gelmeden ben kaçayım 😀

 
@Culture33 araçtan extra enerji çeken alet / ekipman?

Evet bugün ilginç bir tespitleme oldu...

Araç için 1 ay önce aldığım bildiğimiz 50 cm lik usb şarj kablosunu akşam evin önünde araçtan  çıkarayım dedim? (Hep takılı duruyordu!

Hayırdır ! Altı üstü 1 mili amper akımla telefon şarj ettiğim kablonun araca giriş soketinden tutmamla elimi çekmem bir oldu ? Zaten oraya el zor giriyor biliyorsunuz... Kablonun araca giriş kafası ütü gibi ısınmış ? Ve bu durum akşam eve dönerken telefonu şarj etmediğim halde böyleydi? Resmen elim yanacak düzeyde ısınmıştı

10 gündür  akünün enerji ihtiyacı yüksek ve start-stop devre dışı durumunun katili sanırım şu basit usb kablo? 

Fason/çakma usb kablo işte ...10 liralık malın yaptığı...????

 
Akü ömrü kullanım ve iklim şartlarıyla ilgili akü nemi sevmez kuru ortam ister aracı sürekli çalıştırmanın bir avantajı da oksitlenmeyi ısı ile geciktirmektir, Yeni nesil kuru aküler şarj düşüklüğünden de etkileniyor. Varta agm genelde 4 yıl dayanıyor çevremde bir çok arkadaşım 4 yılda değişti. Başka bir yerden arkadaş benim de akü varta ben 7 yıldır kullanıyorum diyebilir ben o kadar dayananı görmedim, dediğim gibi kullanım şartları doğrudan etkili. Efb agm olayı da şöyle servise giderseniz agm çıkarsa agm takarız efb çıkarsa her ikisini de takabiliriz derler olayın özeti şu siz getirin aracı size bir akü fyatı kadar işçilik ücreti çıkaralım aküyü depodan çıkaralım getirelim takalım, ee hani kodlama ? Kodlama yok. Zaten çıkan agm idi agm taktık. Olayın özeti şu agm takılı aracın dinamosu daha fazla şarj ediyor efb akülerde daha az nedeni de ilk amper değerinin agm de fazla tutulması. Aynı aküyü alıp kendiniz de takabilirsiniz kodlamaya falan gerek yok takmak için esaslara uyun yeter.
ben elk mühendisiyim akü ve depolama birimleri konusunda incelemelerim olmuştu..ben daha çok ups konusunda uzmanım ups aküleri de kuru tip bakım istemeyen aküdür..agm ve efb yi 2015 golfu aldıgımda  araştırmıştım..efb enhanced flooded battery kelimelerinden geliyor.. gelişmiş sulu tip akü anlamı var..anladıgım akdarıyla aküde tepki ve sarjı hızlandırmak için polyserlerle geliştirilmiş bir akü yapmışlar..start stoptaki hızlı çekilen akımı absorve edebilmesi için..tepki vs olayları kimyacıların işi ..agm  de absorbed glass mat den geliyor absorbe edilmiş cam elyaf akü anlamında sanırım.. ebf lerden daha hızlı hızlı tepki vermesi için sülfürik asitin içine cam elyaf koyup bu aküyü geliştirmişler..bu tepkieri aramızaki kimyacı arkadaslar daha iyi biliyordur..her iki akününde ömrü yaklaşık aynı ama agm dizlere daha hızlı tepki verdiğinden kullanılıyor diye düşünüyorum...neyse akü konusunda daha başka bilgilerimde var fabrika gezileri falan..işin ilginçi biz upslerdeki kuru tip aküleri exidedan değiştirektik ancak adamlar çok pahalı teklif verince cin malı yuasa akü almaya karar verdik..yuasanın benim bildigim araç tipi aküleride var..

 
ben elk mühendisiyim akü ve depolama birimleri konusunda incelemelerim olmuştu..ben daha çok ups konusunda uzmanım ups aküleri de kuru tip bakım istemeyen aküdür..agm ve efb yi 2015 golfu aldıgımda  araştırmıştım..efb enhanced flooded battery kelimelerinden geliyor.. gelişmiş sulu tip akü anlamı var..anladıgım akdarıyla aküde tepki ve sarjı hızlandırmak için polyserlerle geliştirilmiş bir akü yapmışlar..start stoptaki hızlı çekilen akımı absorve edebilmesi için..tepki vs olayları kimyacıların işi ..agm  de absorbed glass mat den geliyor absorbe edilmiş cam elyaf akü anlamında sanırım.. ebf lerden daha hızlı hızlı tepki vermesi için sülfürik asitin içine cam elyaf koyup bu aküyü geliştirmişler..bu tepkieri aramızaki kimyacı arkadaslar daha iyi biliyordur..her iki akününde ömrü yaklaşık aynı ama agm dizlere daha hızlı tepki verdiğinden kullanılıyor diye düşünüyorum...neyse akü konusunda daha başka bilgilerimde var fabrika gezileri falan..işin ilginçi biz upslerdeki kuru tip aküleri exidedan değiştirektik ancak adamlar çok pahalı teklif verince cin malı yuasa akü almaya karar verdik..yuasanın benim bildigim araç tipi aküleride var..
Bilgilendirme için teşekkürler.

 
@bf417 agm yerine efb akü takamıyor muyuz şimdi?

 
[mention=4612]Savatage[/mention] [mention=4612]Savatage[/mention] araç kapalıyken çakmaklığa elektrik gitmiyor diye biliyorum ben.
Vitesin önünde basınca açılan kapaklı gözde usb şarz yuvası var.Çakmaklıktan şarz ettiğini sanmıyorum.

Venus Z10 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

 
@Culture33 araçtan extra enerji çeken alet / ekipman?

Evet bugün ilginç bir tespitleme oldu...

Araç için 1 ay önce aldığım bildiğimiz 50 cm lik usb şarj kablosunu akşam evin önünde araçtan  çıkarayım dedim? (Hep takılı duruyordu!

Hayırdır ! Altı üstü 1 mili amper akımla telefon şarj ettiğim kablonun araca giriş soketinden tutmamla elimi çekmem bir oldu ? Zaten oraya el zor giriyor biliyorsunuz... Kablonun araca giriş kafası ütü gibi ısınmış ? Ve bu durum akşam eve dönerken telefonu şarj etmediğim halde böyleydi? Resmen elim yanacak düzeyde ısınmıştı

10 gündür  akünün enerji ihtiyacı yüksek ve start-stop devre dışı durumunun katili sanırım şu basit usb kablo? 

Fason/çakma usb kablo işte ...10 liralık malın yaptığı...????
bakın sayenizde bu tip alet/ekipmanların en azından takılı kalmayacağını bir çok arkadaşımız okudu ve bilgisine bilgi kattı. ben asla asla araçta takılı aksesuar çakmaklık vs bırakmıyorum.

USB yerine gelecek olursak, kullanılmamak üzere yapılmış gibi, her şarj kablosunu veya flashdisc taktığımda bu kısımı dizayn eden ve sonrasında da değiştirmeyen mühendisi hatırlıyorum. :)

 
Benzinliye efb yerine agm takabilirsin., ama dizele agm yerine efb takılmıyor çünkü dizel yapısı gereği ateşleme esnasında daha fazla enerji ihtiyacı oluyor., bu sebebten dizellere daha güçlü daha dayanıklı olan agm takıyorlar., efb takarsan  paran boşuna gider.. kısa süre sonra yeniden akü masrafın olur.. 

 

bakın sayenizde bu tip alet/ekipmanların en azından takılı kalmayacağını bir çok arkadaşımız okudu ve bilgisine bilgi kattı. ben asla asla araçta takılı aksesuar çakmaklık vs bırakmıyorum.

USB yerine gelecek olursak, kullanılmamak üzere yapılmış gibi, her şarj kablosunu veya flashdisc taktığımda bu kısımı dizayn eden ve sonrasında da değiştirmeyen mühendisi hatırlıyorum. :)
Burdaki sorun arkadaşın yan sanayi şarj kablosu kullanması hocam

 

Geri
Üst Alt