Dsg hep mi arıza veriyor?


@Recep Gül biz burda doğru bilgi neyse onu paylaşmaya çalışıyoruz forumun genel amacıda bu zaten kimse kimseden fazla bişey bilmiyor. sen bu konuda doğru olduğunu iddia ettiğin bişey paylastın bende kullanma kılavuzunda böyle bişey yazmadığını söyledim. neyse sen bildiğin gibi bende bildiğim gibi devam edelim.

 

Manuel, dsg farketmez dişliye yük bindirmemek lazım kırmızı (P) işaretini gördükten sonra debriyaj veya frenden ayağı çekip p konumuna veya 1 e alın arkadaşlar.

@mbonat tüm bunlardan ziyade arızaya yanlış park etme neden olmuyor diyor ve haklı da sorun mekaniğin işlemesinden kaynaklı ısı mı aşınma mı artık neyse onu da Alaman mühendisleri baksın bulsun, o kadar para veriyoruz değil mi? kendimi bazen petrol satıp başka bişeyden anlamayan ferrarileri bakımı gelince sıkılıp otoparkta çürümeye terk eden zengin araplar gibi hissediyorum, vicdan yapıyorum. Üretmiyoruz bizim neyimize vw audi sonra bidaha mı gelicez dünyaya diyorum...çelişki yumağı...

 
Hocam boşuna paranoyaklık yapmışsınız. (Bence) Tamamen DSG'yi kullanmayı "BİLMEYENLER"den aldıysanız aracınızı elinizde patlaması normal. Sıfır araçta'ta DSG problemi yaşamadığınızı varsayıyorum.
DSG kullanırken bazı şeylere dikkat etmeniz gerekiyor. Şanzıman'a fazla yük bindirmemek gerekiyor; örnek vermek gerekirse.. 
Eğer aracı yokuş aşşağı eğimi olan bir yola park edecekseniz ve uzun süre kalacaksa : 
1- Frene bas
2-Vitesi boşa al (N)
3- Elektronik park frenini çek
4-Vitesi (P) konumuna al

DSG'yi bu sıra düzleminde kullanırsanız "Bozulmasının önüne geçemezsiniz" belki ama ömrününü daha uzun olmasını sağlayabilirsiniz. Bir kaç tanıdığım da araçlarını bu sıra şeklinde değil de tam tersi şeklinde yani şansıman'a zarar verecek şekilde kullanıyorlar. 

Mmt0634'ün dediği gibi VW de şanzıman çok narindir, hatta sürüş esnasında Türk uslulü bi el direksiyonda bir el vites üstünde Olmaması gerekdiği bile söyleniyor. 
Dediğim gibi eğer 2.el DSG alacaksanız,veya düşünüyorsanız önceki kullanıcının nasıl kullandığı çok önemli.
Evet, aynen de böyle yapılıyor, tabi vites değiştirirken vites üzerinde ki butona tam basmayı ihmal etmeyin derim.

 
@nightwolf Hocam o sesi bende ara ara duyuyorum, özellikle asfalt değilde taşlı yollarda, onu sonraki bakımda servis elemanına soracağım, onlar orda aracı test edip(kullanıp)  tam olarak neyin olması gerektiğini söyleyeceklerdir. Buraya tekrar sizi etiketleyip bilgilendiririm. 

 
Anlamak istemeyene laf anlatamazsınız. Tecrübe diye birşey var. Herşey kılavuz yazı okul ya da dört dörtlük net sonuçları olacak diye birşey yok.

Günümüzde her üretilen ürünün bir ömrü ve bozulacak olması durumu kaçınılmaz. 

Öyle olmasaydı servisler olmazdı ya da güncelleme vb şeyler olmazdı.

Buradaki amaç biraz daha kullanım ömrünü uzatabilmek.

Sürüş tarzı coğrafi koşullar araçların ömürlerinde ya da arızalanmalarında büyük önem taşır. Aynı coğrafi koşullarda ayrı sürüş tarzı da farklılık gösterir. Kimi sakin kimi daha sert kullanır.

O kadar çok ki kıstaslar..

Yaşamımızı tecrübelerin sonucunda  sürdürüyoruz. Ve kimsenin kimseye bişey ispat etmek zorunda olduğunu düşünmüyorum. 

iyi niyetle bilgilerini tecrübelerini burada paylaşan insanlara teşekkürler.

 
hocam manuelde de araç boşta el frenini çekip , ayağı frenden çekip aracı salıp daha sonra mı 1 ' e veya geriye takıyordunuz?
Hayır, araç vitesteyken debriyaj,fren kontağı kapat el frenini çek anahtarı çıkar yapıyordum. Komik mi  geldi acaba? 

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
40-50 binde zaten satıcam diyen için

DSG hep iyi huylu tümör olarak kalır

40-50 binden sonra kötü huyluya çevirme yüzdesi %51 (bilmem ? belki %49 çevirmez?)

Nükleer reaktör kumanda odası kullanma talimatları gibi DSG uzun ömür kullanım önerileri var...

İnsan bunlarla uğraşıcaksam otomatiğin ne anlamı kaldı diyor...

Bu adamlar Audi de aynı altyapıyı kullanmıyor mu?

Stronic =DSG değilmi

Forum alemlerinde 90 tane vw DSG (Dövünürüm-Sövünürüm-Güdülürüm açılımlı) tecrübe şikayet paylaşım varken 

Audi de ben bu şikayetleri göremiyorum

VW HALK ARABASI

AUDİ PREMİUM

Halkın sırtından DSG ayağına (iyi niyet) para kazanma buna denir (x3 peryodik bakım masrafı)

Hiç otomatik aracım olmadı..derdim DSG ile değil .. 

DSG hikayesine *3 misli bakım tarifesine tepkim

DSG denen icat olmasaydı yetkili servisler 450 liraya fix bakım yapardı 

Nasıl olsa gelmek zorundalar hikayesine 1500 buji filtreler yağ değişimi tam soygun

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
40-50 binde zaten satıcam diyen için

DSG hep iyi huylu tümör olarak kalır

40-50 binden sonra kötü huyluya çevirme yüzdesi %51 (bilmem ? belki %49 çevirmez?)

Nükleer reaktör kumanda odası kullanma talimatları gibi DSG uzun ömür kullanım önerileri var...

İnsan bunlarla uğraşıcaksam otomatiğin ne anlamı kaldı diyor...

Bu adamlar Audi de aynı altyapıyı kullanmıyor mu?

Stronic =DSG değilmi

Forum alemlerinde 90 tane vw DSG (Dövünürüm-Sövünürüm-Güdülürüm açılımlı) tecrübe şikayet paylaşım varken 

Audi de ben bu şikayetleri göremiyorum

VW HALK ARABASI

AUDİ PREMİUM

Halkın sırtından DSG ayağına (iyi niyet) para kazanma buna denir (x3 peryodik bakım masrafı)

Hiç otomatik aracım olmadı..derdim DSG ile değil .. 

DSG hikayesine *3 misli bakım tarifesine tepkim

DSG denen icat olmasaydı yetkili servisler 450 liraya fix bakım yapardı 

Nasıl olsa gelmek zorundalar hikayesine 1500 buji filtreler yağ değişimi tam soygun
Katılmıyorum. Diğer otomatik şanzumanlı başka marka araçlarınında servis fiyatları vw grubuna yakın hatta fazla. BMW nin sorunsuz zf şanzumanı varda 500 tl yemi yapıyor bakımları ? 

Paramızın değeri kalmadı. Sorun sadece şanzuman değil. Her türlü soruna karşı servis bakımı garantidir. Vw çok sattığı için ve alıcı kitlesi kazandığından fazlasını arabasına yatıran bir kitle olduğu için bu sorun dile geliyor(du) . 30 bin satan araçla 3 bin satan aracın sorun oranları zaten aynı olamaz. Audi alan adam zaten sallamıyor, dillendirmiyor. 

Doğuş oto son zamanlarda cogu sorunun arkasında durdu. Belki Almanya baskısıyla belki kendi politikasıyla bilemem. Burda konu acık sorun yasayan yada yasamayan, destek alıp sorunu cozulen cozulmeyen yazsın cıkar ortaya. Ben ustteki postumda yazdım. 10 tane vw grunu dsg li aracta 1 tanesinde 45 binde kavramam ucretsiz degisti. Bana göre sorun yok. 

 
değerli dostlar illaki herkesin kendine göre kullanım ve fikri var ancak

eğer ki bir mekanizmadan (özellikle zorlama nedeniyle) olağan dışı bir ses geliyorsa bir şeyler ters gidiyor demektir

video kanalında onlarca anlatım içinden en belirgini ve sadesi sanırım bu

benim yüreğim kaldırmaz ama sesi duymak isteyenler deneyebilir

videonun 3.05 ten sonrası sohbeti alakadar ediyor ve özellikle 4.10 daki sese dikkat etmenizi isterim



 
Hayır, araç vitesteyken debriyaj,fren kontağı kapat el frenini çek anahtarı çıkar yapıyordum. Komik mi  geldi acaba? 
Yok hocam, alaycasına demedim. Ciddi manada sordum. 

Tşk ler

 
DSG CANDIR CANANDIR DÜZ  VİTES BU DEVİRDE hamallıktır eziyettir, konforsuzluktur paranın karsılığını alamamaktır. 

Düz vites aldıktan sonra ha golf ha megane ha ford focus....

 
Citroen pejo grubunun etg6 diye bi sanzumani var. Hani kullanan varsa bilir. Utanmadan arlanmadan onu yapip piyasaya surmusler. Toyatinin multimode u !?  Saymakla bitmez. Cift kavramalar genel anlamda sorun cikarmaya meyilli hassas mekaniklerdir. Bu yuzden artik hepsi gelistirilmis tork konvertör sistemine donuyorlar. Dsg iyidir biraz nazlidir hassasdir. Suyuna gidiceksin. Bekarlara yeni hanim evlilere kumadir :)

 
Forum 5 seneye yaklaştı. Dsg den başı ağrıyan bir daha Dsg almam diyene denk gelmedim. Zf en iyisi deniyor belki ama ben bmw varken daha çok korkuyordum. Dsg de kavrama mekatronik değişir sıfır olur ama zf çok pahalı bir şanzıman. Dsg hassas da olsa piyasanın en iyisi bence 

 
Sıfır aldıgım araç dsg gitti.dikkat edin.sifir km 600 km

 

Ve sonuç iyi niyetli temsilciler ilgilendi.fakat doğuş oto.yardımcı olmaya çalışırken fazladan para istediler.araç değişme hakkım olduğu halde ötv farkı istendi.

 

Geri
Üst Alt