1.2 tsi 2.vites tork


ayceri

Yeni Üye
Katılım
11 Haz 2015
Mesajlar
14
Tepkime puanı
0
İsim
Ahmet Yavuz
öncelikle herkese iyi akşamlar,aracım 2015 1.2 tsı sürekli aracı sehir içinde kullanıyorum  vites küçültmemde 2 çektim mi aracta bi numara yok illa ki 1.vites istiyor,ne yapmam lazım mutlaka torku yükseltmek için bu chip işine mi bulaşmam lazım,çekiş olayı beni bezdirmiş durumda 2 vitesin.

 
@ayceri

Hocam gerçekten çok ilginc bir durum. Düşük devirde 2ye geçiyorsunuzdur diye düşünüyorum. Doğru zamanda 1-2-3-4 hiç farketmez devir 1.5 üstündeyse zıplıyor araç. Gazı esirgemeyin düşük devirde.

 
yusuf dedi:
@ayceri

Hocam gerçekten çok ilginc bir durum. Düşük devirde 2ye geçiyorsunuzdur diye düşünüyorum. Doğru zamanda 1-2-3-4 hiç farketmez devir 1.5 üstündeyse zıplıyor araç. Gazı esirgemeyin düşük devirde.
Aynen ben gaza bastıktan sonra özellikle 1-2-3 te çok memnunum

 
@ayceri Chip işlerine falan hiç sokmayın aracınızı, bulunduğu teknik özellikler itibariyle yüklüyken bile ihtiyacı yok öyle şeylere. Aracınızı zamanla çözdüğünüzde bence sorun ortadan kalkacaktır. 30-35 km arası bir hızda sanırım 2. vites 1500 devirin üzerinde oluyor ve buda her şartta çekişi yapabilmesi anlamına geliyor.
 
teşekkürler tüm arkadaşlara daha devirli kullanıp deneyeceğim.

 
Hıza veya devire bağlı olarak vites değişim aralıklarınızı (1.2 tsi için) yazabilir mi herkes?

 
@snoppy

Hocam belli bir aralık yok. Düz yolda 2.000 devir altında değiştiririm ama yokuş çıkarken 3.000 4.000 acımam basar öyle değişirim. :) Bir süre sonra alışıyor insan araca zaten.

 
@yusuf

Hocam kitapçığın "Ekonomik sürüş tarzı" başlığı altında şöyle diyordu:

Çoğu araç için geçerli temel kural:

30 km/h hızda 3. vitese,

40 km/h hızda 4. vitese,

50 km/h hızda 5. vitese geçiş yapın.

Vitesleri üst sınırlarına kadar zorlamayın. 1. vitesi sadece kalkış için kullanın, ardından hemen 2. vitese geçin.
Ben buna uymaya çalışıyorum. Gördüğünüz gibi bu açıklamada 2. vites için herhangi bir hız veya devir aralığı yazılmamış. Ben yine de 3,4,5'teki mantığa uyup kalkış sonrasında hız 20'ye ulaştığı anda 2'ye atıyorum. Belki hız 20'ye gelmeden önce 2'ye atmak gerekiyordur bilemiyorum, zira açıklamanın sonunda "kalkıştan hemen sonra 2. vitese geçin" ifadesi var.

 
snoppy dedi:
@yusuf

Hocam kitapçığın "Ekonomik sürüş tarzı" başlığı altında şöyle diyordu:

Çoğu araç için geçerli temel kural:

30 km/h hızda 3. vitese,

40 km/h hızda 4. vitese,

50 km/h hızda 5. vitese geçiş yapın.

Vitesleri üst sınırlarına kadar zorlamayın. 1. vitesi sadece kalkış için kullanın, ardından hemen 2. vitese geçin.
Ben buna uymaya çalışıyorum. Gördüğünüz gibi bu açıklamada 2. vites için herhangi bir hız veya devir aralığı yazılmamış. Ben yine de 3,4,5'teki mantığa uyup kalkış sonrasında hız 20'ye ulaştığı anda 2'ye atıyorum. Belki hız 20'ye gelmeden önce 2'ye atmak gerekiyordur bilemiyorum, zira açıklamanın sonunda "kalkıştan hemen sonra 2. vitese geçin" ifadesi var.
Hocam bu yazılanlar dümdüz yol için geçerli. Hafif eğimde bunu uygularsanız olmaz. Bu en alt nokta oluyor. Buna uymazsanız oluşacak en büyük fark 0.5 litre olur. (normal kullanımda tabi) Bu fark için keyfinizden olmayın.

 
@snoppy Hiçbirimizin böyle bir özverisi olamaz şu km de şu vitesi geçerim diye doğruda değil zaten, zaman içerisinde aracı çözmekle alakalı biraz hocam, ama genel anlamda 15-16 da  2 atıyorum 25-30 arası 3, 40da 4, 50de 5 ama 50de 5 e atmaktan memnun değilim 55 falan olmalı  :D gerçi 60ta da 6 yapıyorum 65de yapmam gerekirken :D Ağırlığa göre de değişiyor tabi olaylar
 

Geri
Üst Alt