Akü Bitti Bilgilendirme


Katılım
30 Ağu 2018
Mesajlar
255
Tepkime puanı
230
Konum
Canakkale
İsim
latissimusdorsi
Merhaba, aracım 3 yılını yeni doldurdu. Edremit D-550 3 şeritli ana yolda gece saat 04 sularında kırmızı ışıkta durdu, start stop devreye girdi, araç sustu. Ancak yeşil yandığında araç çalışmadı; 12 V battery almost empty uyarısını aldım.Gece karanlığında Ana yolda 4lüler bile çalışmıyordu, sıkıntı. Aracın muayeneden 2 gün önce geçtiğini belirteyim.

Yol yardımını aradım, 20 dkda geldi ve akü kutup başlarına bağlantı yapıp aracı çalıştırdı, İzmir’e devam edip edemeyeceğimi sordum,akünün durumu ne dedim, aracı durdurmayın ancak ne olacağı belli olmaz dedi. Servis 8:30da açılacağından bu saatten önce akü için işlem yapılamayacağını öğrendim.  Yola devam etmek riskli olabilir diye -arızanın tam olarak ne olduğunu bilmediğim için- Edremit çevresinde 30 dk turlayıp, bir benzinliğe girdim. İhtiyaçlar için aracı stop etmek zorundaydım. Ama araç çalışmadı. 8:30a kadar bekleyip yol yardımını aradım ve servise gittik.

Servis yetkilisine akünün bittiğini soyledim. Önce bir inceleyelim dediler. İnceleme sonrası akünüz bitmiş :)  değiştireceğiz ancak elimizde yok, beklerseniz Balıkesir’den gelecek dediler. Kabul etmeyince arıza tespit ücreti devreye girdi, bu durumda geri adım atıp beklemeye ve aküyü orda değiştirmeye karar verdim. Saat 14te servisten cikabildim. Takilan aku, Varta 12v 59ma 320ah ve sonuç şu şekilde:

99FD6D5B-C0F6-4950-86C2-478C8E77FAF7.jpeg

KDV dahil 1010 TL ödeme yaptım. %15 zubizu indirimi. İyi niyet olumsuz. Son bakım serviste yapılmıştı. Toplamda 10 saat yolda kaldım.

Akünüzü kontrol edin(trip tuşuna uzun basarak), trafik setinizin içinde ne olduğunu bilin. Akü değişimi sonrası akü durumu trip tuşunda SOC —% şeklinde çıkıyor, servis biraz kullanım sonrası düzelecek dedi.

 
@ttez tabi hocam burdan da yazabilirsiniz fotoğraf ta atarsanız daha iyi yardımcı oluruz 
hocam özelden yazmayı bir türlü bulamadım. 
Aracım golf 7 1.6 tdi 2016 model comfortline otomatik  120 bin km de.
Foruma yazdıktan sonra işyerimde voltajları ölçtük şöyle bir durum var araba geceden kalma akü voltajı 12.24v. Arabayı çalıştırınca 14.18 volta kadar ölçüm alıyoruz ve bu voltaj araba ısındıkça düşüyor ve stabil değil. Yaklaşık 1-2 dakika sonra akü voltajı 12 küsürlere düşüyor sanki alternatör akım göndermiyor. 12v altına gelince de araba direk akü şarj edilmiyor arabayı durdurun hatası veriyor. Bu forumda alternatör arızasını işaret eden akü simgesi çıkıyor. Dün akşam eve dönerken yola çıktıktan 10 km sonra bu hatayı verdi ben eve kadar star stop kapatıp gittim. Sabah da binip işe gittim işe gidiş mesafem 25km biraz trafikli yol. Bugün gün içinde de çok yakında oto elektrikçi vardı götürdük ölçtü arabayı çalıstırdık yine ölçtü falan dedi alternatör şarj etmiyor bununla birlikte alternatör arızası kesinleşti gibi adam 250tl işcilik + malzeme dedi kömürü bitmiş olabilir falan dedi.  Bugünde riske girmemek için otobüsle eve döndüm belki tek marşlık aküsü kalmıştır tamirciye kadar götürür inşallah. Yalnız arabanın çalışması çok hızlı her zamanki gibi çalışıyor ben hiç bir fark göremedim hatta henüz arıza ışığı yanmadan soğuk motorda star stop çalışıyor normal şekilde buda alternatördeki problemi destekliyor sanırım. Yarın babamın ustasına götürcem alternatörü söküp tamir ettirecekler inşallah çok sıkıntılı değildir.
+ ek olarak araştırırken gördüm çıkma parça satıyorlar komple alternatör700 tl falan fiyat veriyorlar çalışmazsa başka bi aynısını veririz garantisi veriyorlar tabi alternatörün kaç bin km lik araç motorundan çıktığı meçhul.  

 
Upvote 0

@ttez buna benzer bir durum otobanda dizel cc ile başıma geldi, İstanbul dan Çanakkaleye gidiyordum şarj lambası yaktı Gemlik sapağında sabah 8-9 civarları, sanayiye girdim açık elektrikçi bulamadım, telefonla özel servisteki ustayı aradım sağ şeritten şehir merkezine git bence dedi (akü bitince direksiyon, vites hatta frende sıkıntı yaşayacaksın dikkat et dedi) Bursaya kadar dayandı (dizel olduğu içinde biraz risk alabildim) girişteki Doğuş otoda stop ettim baktılar şarj etmiyor dediler bırakırsan 3 gün sonra alırsın , Çanakkaleye gitmem lazım araç lazım bir zahmet takviye yapın çalıştırın bakayım başımın çaresine dedim, sağolsunlar takviye ile çalıştırdık Bursa içinde tamamen bitti. Çekiciyi aradık elektrikçi bulduk alternatör çalışıyor ama sizdeki gibi 11-12 volt arası çıkış veriyordu, alternatörü söktüler kömürler ve kömürlerin için alternatörün ucuna bağlı sarı malzeme aşınıp bitmiş, tornacıya gönderdiler alternatörü ucuna yeni malzeme işledi, yeni kömürler geldi geri taktılar 13.8~14 arası bir değer verdi toplamda 3 saat kadar uğraştı usta, yani sizde benzer bir sorun olabilir mevcut alternatörünüzde sorun yoksa kolay hallolur ancak diğer arkadaş gibi alternatör komple öldüyse ozaman yenisi gerekli maalesef. ( 3 sene oluyor bu olay olalı, hala bir sıkıntı çıkarmadı yaptıkları tamirat)

 
Upvote 0
@ttez hocam herşey çok iyi çok güzel ama tamir olur olmaz diye birşey yok başka taktırmayın o garanti işi hikaye oluyor bozulunca 

 
Upvote 0
@ttez hocam herşey çok iyi çok güzel ama tamir olur olmaz diye birşey yok başka taktırmayın o garanti işi hikaye oluyor bozulunca 
hocam garantiyle alakalı dediğini tam anlamadım. Servisle görüştüm araç en son 75 binde bakıma yetkiliye gitmiş 75 den sonraki bakımlar özelde yaptırılmış garanti kalmamıştır sanırım. 

Bugün yaklaşık 15 km mesafede babamın ustasına götürdüm. Yolun son 4 km kala direksiyon lambası yandı sanayi sitesine girer girmez dsg de teklemeye direksiyon desteği de gitmeye başladı nasıl bir şanstır bilemiyorum yokuş aşağı pozisyonda 50 metre kala komple akü boşaldı ekran dışında hiç bir şey çalışmadı. Forumda edindiğim bilgi neticesinde hemen vitesi boşa aldım süzüle süzüle gittim az bir şeyde itmek zorunda kaldık. Bu akü komple bitince direksiyon çalışmıyor değil. Ben elektronik sandım hiç hareket etmez diye düşündüm de çevirince zorda olsa döndü arabanında az ilerlemesi sebebiyle. Bide bu fren falan çok zor basılıyordu oda sanırım elektronik destekli bir şey.
Aracı liftte bile kaldırmadan  alternatör tarafındaki lastikten kaldırdılar  vw logosunun üstündeki hava giriş plastik parça yakıt filtresi ve antifirizli su bölmesini hafif söküp kenara alıp alternatörü kaput tarafından üstten çıkardılar. Alternatör tamircisine gitmedim gelen faturada bakır, kömür ve bilye değişti yazıyordu toplam parçalar 180 tl tuttu. İşçilik de 250 tl aldılar. 

Arabayı topladıktan sonra takviyeyle çalıştırdılar alternatör direk toparladı eski hale döndü araba. Yalnız bu işlemde ustayı izliyordum araba 5 dk çalıştıktan sonra stop edip alternatöre basınçlı hava tutup soğuttular ve öğrendiğime göre akü bomboş olunca alternatör doldurmada zorlanıp fazla ısınabiliyormuş baktığımızda el yakıyordu. 5 dk çalıştırıp soğutma şeklinde 3 sefer yaptık.  Ustanın tavsiyesi aküyü söküp 1 gün evde falan şarj etmek.  Araba takviyeyle ilk çalıştıktan sonra kendim multimetrede voltajı izledim 13.20v ile başladı eskisi gibi voltajda oynaklık yoktu. stabil şekilde 0.01 volt şeklinde yavaş yavaş artarak 14.18v lere kadar geldi. Sabah çalıştırmadan önce akü voltajını da kontrol edeceğim. 2013 model düz vites 180 bin km de caddy ile de kıyaslama yaptım ne kadar doğru bi kıyaslama bilmiyorum sonuç şöyle araba çalışmadan önce akü voltajı 12.60v araba çalıştıktan sonra direk 14.15v lere çıktı ve 14v üstünde duruyordu çok oynaklık yoktu ve araba ısınanı kadar izleme yapmadım sadece 1-2 dakikalık izlemeydi. Bu araba normal sıkıntısız bir araçtı sadece kıyas amaçlı baktım.

Arabaya  multimetre koydum 1-2 hafta sıkı takip edeceğim.  Arabadaki aküde orjinale benziyor kutup başında 18-15 yazıyordu vartanın agm aküsü 68a lık olan.

Biraz detaylı yazdım belki senaryolar başkası için arıza tespitte işe yarar. 

 
Upvote 0
Bu sabah aracı çalıştırmadan kontak çevrili pozisyonda  aküden 12.24v değerini gördüm. Yola çıkıp işe kadar yaklaşık 30dk  23 km lik mesafe sonunda aracı stop etmeden önce ölçüm yaptım ve 13.20-13.24v arası  0.01v oynayarak ileri geri sabit duruyordu. Bu durum akünün komple boşalmasına bağlanabilir sanırım.  Kısa mesafe sürüşler yaptığım için dolması uzunda sürebilir bugün yarın aküyü eve getirip şarj etmeyi düşünüyorum elimde profesyonel balanslı pil şarj cihazı var yalnız kaç ampere ayarlayıp şarj etmeliyim onu bilmiyorum nette araştıracağım. Akü fullendikten sonra 14v leri görmeliyim araç çalışırken. Umarım bir aksilik yoktur. Alternatörüm arabadan söküldüğünde etiketinde 14v 110a yazıyordu orjinal vag parçası. Sizdekilere 110a mı acaba? bana bu biraz düşük gibi geldi nette araştırdığımda 140a örnekleri gördüm

Bu süreçte medya far vs. elektrik tüketicilerini çalıştırmamaya dikkat ettim.

 
Upvote 0
Akünüzün markasını söylemeden ben bir kaç açıklama yapayım , aracınızdaki sorun Grift kopuğu , ya da sanayi diliyle köprü kesme diye tabir edilen ''+'' ve '' - '' Kutupların görevini yapamaması durumudur. Bu durum araç marka vb. ayırt etmeksizin EFB veya AGM akülerin alt markalarında sıklıkça görülen bir problemdir. Bu problemin 1.Kaynağı Marka, 2.Kaynağı ise Start-Stop sistemidir.Talihsiz bir anda denk gelmesi kötü olmuş , 3 sene sonunda yeni akünüzü , Vag-Com ile kodlayarak , ve start stopunuzu yine vag-Com ile iptal ederek önlem alabilirisiniz.Bu söylediğim hususları yaptığımız 2015 1.4 TSI aracımız 1 ayında değişen aküsünden sonra sorunsuz olarak yoluna devam etmektedir. Saygılarımla...
Peki önerdiğiniz marka nedir? Ben üst üste orijinal aküden sonra iki defa kısa arayla akü değiştirdim. Start Stop'u aracı çalıştırdığım anda kapatıyorum, kullanmaktan da hoşlanmıyorum. Orijinal aküm 4 yıl kadar gitti, sonrasında zayıfladı ve servisten garanti kapsamında Banner marka takıldı, 2-3 ay sonra o da gitti ve yenisi ile değiştirdiler, 4-5 ay sonra o da gidince artık garanti çalışmadı ben de gidip İnci aküden EFB 72 amper bir akü aldım ve dışarıda kodlatttım.

İki farklı elektrikçide alternatör söküldü ve kontrol edildi, voltaj regülatöründen şüphelenik sıfırı ile denedik ancak durum aynı. Araba çalışırken 13.3V civarında duruyor, gaz verince 14.'ü geçiyor ancak sonra yine bırakıyor. Muhtemelen bu durum zamanla akünün yeterince şarj olamayıp zayıflamasına neden oluyor.

3 farklı akü deneyince konunun akü kalitesi ile ilgili olduğuna pek emin olamıyorum ancak alternatörde de bir arıza bulumadı.

Araca sonradan takılan tek aksesuar hayalet ekran, onun dışında fabrika dışı led ampül dahi takılmadı.

 
Upvote 0
Peki önerdiğiniz marka nedir? Ben üst üste orijinal aküden sonra iki defa kısa arayla akü değiştirdim. Start Stop'u aracı çalıştırdığım anda kapatıyorum, kullanmaktan da hoşlanmıyorum. Orijinal aküm 4 yıl kadar gitti, sonrasında zayıfladı ve servisten garanti kapsamında Banner marka takıldı, 2-3 ay sonra o da gitti ve yenisi ile değiştirdiler, 4-5 ay sonra o da gidince artık garanti çalışmadı ben de gidip İnci aküden EFB 72 amper bir akü aldım ve dışarıda kodlatttım.

İki farklı elektrikçide alternatör söküldü ve kontrol edildi, voltaj regülatöründen şüphelenik sıfırı ile denedik ancak durum aynı. Araba çalışırken 13.3V civarında duruyor, gaz verince 14.'ü geçiyor ancak sonra yine bırakıyor. Muhtemelen bu durum zamanla akünün yeterince şarj olamayıp zayıflamasına neden oluyor.

3 farklı akü deneyince konunun akü kalitesi ile ilgili olduğuna pek emin olamıyorum ancak alternatörde de bir arıza bulumadı.

Araca sonradan takılan tek aksesuar hayalet ekran, onun dışında fabrika dışı led ampül dahi takılmadı.
Allah Allah bende de aynı çalışırken 13.25v falan gösteriyor. Akü komple boşaldığından onu doldurmaya çalışıyor diye 14 değildir diye düşünüyordum.  Bu alternatörde konjektör diye bir parça varmış akımı ayarlıyormuş ve bozuksa ısınınca yanlış voltaj çıkışı yapıyormuş diye okumuştum. Benim alternatörde o parça değişmemişti dün.

 
Upvote 0
Allah Allah bende de aynı çalışırken 13.25v falan gösteriyor. Akü komple boşaldığından onu doldurmaya çalışıyor diye 14 değildir diye düşünüyordum.  Bu alternatörde konjektör diye bir parça varmış akımı ayarlıyormuş ve bozuksa ısınınca yanlış voltaj çıkışı yapıyormuş diye okumuştum. Benim alternatörde o parça değişmemişti dün.
Deneme amaçlı o parçayı da değiştirdik durum değişmedi. Birebir aynı parçanın orijinalini kullandık. Hatta alternatörü açıp içine de baktılar, herhangi bir sıkıntı görnümüyordu.

 
Upvote 0
@ttez 

yeni akü takılınca kodlama istiyor, peki sizin bu işlemlerden sonra kodlama yapıldı mı?

kodlama yapılmadan start stop çalıştı mı?

 
Upvote 0
Deneme amaçlı o parçayı da değiştirdik durum değişmedi. Birebir aynı parçanın orijinalini kullandık. Hatta alternatörü açıp içine de baktılar, herhangi bir sıkıntı görnümüyordu.
Hocam aküyü değiştirdiniz çözülmedi alternatörün parçalar yenilendi ve sıkıntısı olmadığını düşünüyoruz başka ne olabilir ki sadece aradaki kablo bağlantıları kalıyor. Benim tahminime göre alternatör direkt aküye bağlı ve araçta aküden çekiyor akımı bu bilgi doğru ise tek kontrol etmemiz gereken yer bu kablo tesisatı.  Bizim bu problemi muhtemelen yetkili serviste zor çözer adamlar direkt komple sıfır alternatör takarlar sonra aküyü sıfır takarlar belki de çözülebilir çözülmezse ara bağlantı kabloları kontrolü yaparlar ama ben çok uğraşacaklarını düşünmüyorum.

@ttez 

yeni akü takılınca kodlama istiyor, peki sizin bu işlemlerden sonra kodlama yapıldı mı?

kodlama yapılmadan start stop çalıştı mı?
Ben aküyü değiştirmedim bundan dolayı kodlama gerekmemiş olabilir. Ekranları bile zor çalıştıran bomboş akü 5 dk lık araba çalışmasından sonra direkt startstopu devreye soktu. Bu akü değişimiyle alakalı olarak akünün içinde şarj kontrol kartı vs. bir şeyler var mı ki acaba ? Eğer yoksa araca kodladıkları tek şey akünün amper kapasitesi diye düşünüyorum bu da starstop vs. hiçbir aksamda sıkıntı çıkartacağını kodlamasız çalışmayan aksamın olmayacağını düşünüyorum fakat aracın aküyü fazla yada eksik şarj etme durumları olursa akünün ömrü kısalabilir yada fazla şarj durumunda akü yada alternatörde ciddi sıkıntılar yangına gidebilecek durumlar oluşabilir kanımca.

Kendi düşüncelerimdir sorumluluk kabul etmiyorum arkadaşlar :D   çünkü bizim burada yazdıklarımıza göre yol izleyip sıkıntı yaşayanlar olursa vebalini alamayız elektrik konuları ciddi konudur Allah korusun kimsenin aracında yangın çıkmasını istemeyiz.

 
Upvote 0
Dün akşam yoğun trafikli 22 km lik bir yoldan sonra eve ulaşınca stop etmeden aküyü ölçtüm ve 12.9v gördüm sabit duruyordu. Bu sabah dün akşamdan kalma aküyü hiç kontak takmadan ölçtüm 12.59 değerini gördüm ve marşa bastım 12.8 sabit durmaya başladı sonra farı çevirdim açtım kontrol ettim 13.2v e yükseldi. farı kapayınca 12.8 lere düşüyor :D   bindim arabaya ne var ne yok en son ayarda açtım baktım aküye şuan tam hatırlayamadım da 12.8 falan gördüm.  Yola çıkıp trafiksiz 22 km yol yapıp iş yerime gelince arabayı stop etmeden ölçüm yaptım 13.21v gördüm.  

Hiçbir anlam veremiyorum far açınca voltaj yükseliyor :D  akşam 7de stop ettiğim arabayı tam 12 saat sonra aküyü kontrol ettiğimde 12.59 göstermeside aküde bi sıkıntı olmadığını anlatıyor galiba. Şu nalet araba 14.2 gösterse her seferinde rahatlayıp bırakacağım kontrol etmeyi de salmıyor.

 
Upvote 0
Peki önerdiğiniz marka nedir? Ben üst üste orijinal aküden sonra iki defa kısa arayla akü değiştirdim. Start Stop'u aracı çalıştırdığım anda kapatıyorum, kullanmaktan da hoşlanmıyorum. Orijinal aküm 4 yıl kadar gitti, sonrasında zayıfladı ve servisten garanti kapsamında Banner marka takıldı, 2-3 ay sonra o da gitti ve yenisi ile değiştirdiler, 4-5 ay sonra o da gidince artık garanti çalışmadı ben de gidip İnci aküden EFB 72 amper bir akü aldım ve dışarıda kodlatttım.

İki farklı elektrikçide alternatör söküldü ve kontrol edildi, voltaj regülatöründen şüphelenik sıfırı ile denedik ancak durum aynı. Araba çalışırken 13.3V civarında duruyor, gaz verince 14.'ü geçiyor ancak sonra yine bırakıyor. Muhtemelen bu durum zamanla akünün yeterince şarj olamayıp zayıflamasına neden oluyor.

3 farklı akü deneyince konunun akü kalitesi ile ilgili olduğuna pek emin olamıyorum ancak alternatörde de bir arıza bulumadı.

Araca sonradan takılan tek aksesuar hayalet ekran, onun dışında fabrika dışı led ampül dahi takılmadı.


Merhaba ;

Bence sizin sorununuz akü değil , birkaç soru sorayım ,

-Sonradan orjinal dahi olsa kapı aydınlatma  , ampül dönüşümü vs yaptınız mı?

-BCM değişimi yaptınız mı?

 
Upvote 0
Merhaba ;

Bence sizin sorununuz akü değil , birkaç soru sorayım ,

-Sonradan orjinal dahi olsa kapı aydınlatma  , ampül dönüşümü vs yaptınız mı?

-BCM değişimi yaptınız mı?
Bir dönem LED ampül vs yaptım sonra bu arızadan dolayı hepsini orijinale döndürdüm. Şu an sadece sonradan takılmış olan hayalet ekran var. BCM'e dokunmadım.

 
Upvote 0
Bir dönem LED ampül vs yaptım sonra bu arızadan dolayı hepsini orijinale döndürdüm. Şu an sadece sonradan takılmış olan hayalet ekran var. BCM'e dokunmadım.
Günaydın iyi haftalar ,

Uyku Modu problemi olabilir , uyku modu body control'e bağlı bir görev olduğundan BCM 'yi sordum , araç içi kamera vb. bir ürün bağlı değilse uyku modunun testi ve kaçak testi yapılmasını öneririm  

 
Upvote 0

Günaydın iyi haftalar ,

Uyku Modu problemi olabilir , uyku modu body control'e bağlı bir görev olduğundan BCM 'yi sordum , araç içi kamera vb. bir ürün bağlı değilse uyku modunun testi ve kaçak testi yapılmasını öneririm  
Araçta kamera vb. sonradan çalışmaya devam eden hiç bir ürün yok ancak rölantide dahi voltaj istenen seviyede değil. O nedenle ilk etapta alternatör kontrol edilmişti. Aküdeki akıllı kutup başı da şüpheliler arasında ancak o parçayı deneme şansımız olmadı, alırsak ve sağlamsa boşa 1.250 TL civarı para ediyor.

 
Upvote 0

Geri
Üst Alt