İlk çalıştırmada titreme sorunu


@forzaGilles verdigin bilgiler icin size ve ilgilenen diger arkadaslara tesekkur ederim.

Onceki akunun bilgileri elimde yok. Yanlis hatirlamiyorsam moll markaydi ama emin degilim. Internette gordugum aku resimleri bana tanidik gelmedi hic.

Aku yeni olduguna gore aku doluluk oranini %90 dan fazla hic gorememis olmamin nedeni yazilimsal ayarlarla ilgili oldugunu dusuyorum. Bu islemi serviste kontrol edip duzelteceklerdir diye dusunuyorum.

@rsimsek bende kablo yok. Hata koduna bakmadim. Daha onceki arizada 2. Bobin ile ilgili hata kodu vardi. Bobini degistirdiler. Sorun her zaman ortaya cikmadigi icin duzelip duzelmedigini anlamak zaman aliyor. Arizanin tekrarlanmasinin baska nedeni de olabilir ama dediginiz gibi kablolarda da sorun olabilir.

Titreme sorunu disinda normal zaman da da benim ss sistemindeki sorunu tekrar anlatmak istiyorum. Arac isiklarda durdugunda, motor duruyor. Ekranda ss aktif. Kalkmak icin ayagimi frenden cektigimde (hizli veya yavas iki sekilde de denedim) motor calismiyor. Mars veriyor ama calismiyor. Mars verirken anormal bir durum hissetmiyorum. Titreme sallama calisip istop etme olmuyor. 2sn mars veriyor calismiyor. 2. Deniyor bazen calisiyor bazen calismiyor. Soyle bir durum hissediyorum. Yola ciktiktan sonra ilk durmamda ss calisirsa, 2. 3. 4. Durmamda da ss calisiyor. Eger ilk durmada ss calismazsa daha da calismiyor. Trafikten dolayi sık sık durdugumda, ilkinde calissada sonraki durmalarda bazen calismayabiliyor.

Yarin tamaş servise gidicem. Bakalim ne olacak.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:

benzer durum bundan 2 ay önce başıma geldi aracı ilk çalıştırdığımda çalışmadı boğuldu araç ben 15.20sn marşı bırakmadım zarzor çalıştırdım.çalıştırdıktan sonra devir göstergesi 0'a yakın titreme yaparak çalıştıstop ettiedecek vaziyette.ekranda startstop hatası verdi.start stop kapama tuşu çalışmıyordu.ertesi gün yetkili servise götürdüm ilk banada akü dediler buarada aracım 2016 model manuel golf sıfır aldım.cihaza bağladıklarında yakıt ile alakalı bi sorun olduğunu söylediler aracı aldığım günden beri her ayın başında shellden depoyu fullerim belli başlı yerlerim var oralar dışında asla almam.fakat gelgelelim sorun tamamen yakıt kaynaklı çıktı motor kurum bağlamış bana fotoğraflarınıda gösterdiler.aküyü şarzzladılar hiç bi sorun yokmuş.ve bana kesinlikle benzin aldığım yeri ve firmayı değiştirmemi söylediler.sorun tamamen bitti.bana bakım ile birlikte 1450lira fiyat çıkardılar.aracım motor üst kapağı açılacak dediler sonuçte yetkili servis güveniyorum yatıkları herşeyi yazılı olarak verdiler çoğunu iyi niyet garantisinden yapmışlar şuanda hiç bir sorunum kalmadı yakıtıda opete geçtim bu ay ilk depomu doldurdum performans ve yakış olarak pek bi fark göremedim

 
@solucan84 Aynen, yakıtla ya da yakıt sistemiyle de alakalı olabilir. Bence akü hiç değildir. Biraz zayıf durum olsa zate S&S den dolayı stop etmez ve marş çeviremezse boğulur gibi yapardı. Halbuki bir kaç kez marş çevirdiği halde çalışmıyorsa yakıt durumunu da düşünmek lazım gelir.

 
benzer durum bundan 2 ay önce başıma geldi aracı ilk çalıştırdığımda çalışmadı boğuldu araç ben 15.20sn marşı bırakmadım zarzor çalıştırdım.çalıştırdıktan sonra devir göstergesi 0'a yakın titreme yaparak çalıştıstop ettiedecek vaziyette.ekranda startstop hatası verdi.start stop kapama tuşu çalışmıyordu.ertesi gün yetkili servise götürdüm ilk banada akü dediler buarada aracım 2016 model manuel golf sıfır aldım.cihaza bağladıklarında yakıt ile alakalı bi sorun olduğunu söylediler aracı aldığım günden beri her ayın başında shellden depoyu fullerim belli başlı yerlerim var oralar dışında asla almam.fakat gelgelelim sorun tamamen yakıt kaynaklı çıktı motor kurum bağlamış bana fotoğraflarınıda gösterdiler.aküyü şarzzladılar hiç bi sorun yokmuş.ve bana kesinlikle benzin aldığım yeri ve firmayı değiştirmemi söylediler.sorun tamamen bitti.bana bakım ile birlikte 1450lira fiyat çıkardılar.aracım motor üst kapağı açılacak dediler sonuçte yetkili servis güveniyorum yatıkları herşeyi yazılı olarak verdiler çoğunu iyi niyet garantisinden yapmışlar şuanda hiç bir sorunum kalmadı yakıtıda opete geçtim bu ay ilk depomu doldurdum performans ve yakış olarak pek bi fark göremedim
Motorun sesi Shell kulanırken nasıl dı., Opet e geçince nasıl oldu., Shell veya Opet hangisinde daha sesli çalışıyordu..? Bu arada aracınız kaç km 'de..?

 
@41HU367 bende yakiti hep shell den aliyorum. Eksper yaptigim yerde bir elemanla sohbet etmistim. Opette katki maddesinin fazla oldugunu zamanla motora zarar verebilecegini soylemisti. Bana sheli onermisti.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@solucan84 servis cihaza bağladığında direk nerden yakıt aldığımı sordu bende shellden ve hep ençok işyapan en kalabalık istasyonlardan aldığımı söyledim

 
@solucan84 bana serviste benim araçla ilgilenen usta söyledi bu zamana kadar Opet ten ötürü hiç bi araçta sorun çıkmamış

 
@solucan84 bana serviste benim araçla ilgilenen usta söyledi bu zamana kadar Opet ten ötürü hiç bi araçta sorun çıkmamış
her kadafan bi ses çıkıyor bp alırsın yok kötü., shell alırsın o kötü., yıllardır aynı terane..

 
Bu sabah tamaş servisteki ustayla konustum.

Araci bilgisayara bagladi ve hata kodlarina bakti. Siboplarda kurum bagladigini soyledi. Detayli incelem lazim dedi. Bana biraz yuvarlak konustu gibi geldi. Icim rahat etmedi ama yapabilecek baska bir seyim yok. Motor acilacaksa yetkili serviste olsun. Aracin 2-3 gun kalmasi gerektigini soyledi. Ayrica bu aku olmaz gibi hazir cevap gibilerinden nerde takildigini sordu. Takilan yeni bir akunun tanitilmasi gerektigini, bunun tanitilamayacagini soyledi.

Yarina servis kaydi olusturdum kismetse.

Ayrica soyle bir durum oldu. Arac titreme olayindan sonra ve her kontak acilisinda start stop hatasi veriyordu. Haftasonu hicbir sey yapmadim. Artik hata vermiyor. Arac duruyor ama yine calistiramiyor o ayri :)

 
1.4 atmosferik polo da benzer olay başıma gelmişti.ilk çalıştırmada çalışıyor ama motorda çok sarsıntı oluyordu. bujiler aklıma geldi ama sorun ateşleme bobinlerindeymiş.ustaya götürdüğümde sıfır bobini ve eskilere baktığımda eski bobinlerin üstü şişmiş vaziyetteydi. siz de ateşleme bobinlerine bakarsanız belki şişme olmuş olabilir bir bakın isterseniz.

 
@solucan84 muhtemelen benim başıma gelen olay temizlicekler benim araçta3 gün kalmıştı zaten bitip işi yetkili servis dışında asla yaptırmam önceki aracımda radyatörcüye gidip değiştirdim arabayı dağıtmış başıma bissürü iş açmıştı

 

Bu sabah tamaş servisteki ustayla konustum.

Araci bilgisayara bagladi ve hata kodlarina bakti. Siboplarda kurum bagladigini soyledi. Detayli incelem lazim dedi. Bana biraz yuvarlak konustu gibi geldi. Icim rahat etmedi ama yapabilecek baska bir seyim yok. Motor acilacaksa yetkili serviste olsun. Aracin 2-3 gun kalmasi gerektigini soyledi. Ayrica bu aku olmaz gibi hazir cevap gibilerinden nerde takildigini sordu. Takilan yeni bir akunun tanitilmasi gerektigini, bunun tanitilamayacagini soyledi.

Yarina servis kaydi olusturdum kismetse.

Ayrica soyle bir durum oldu. Arac titreme olayindan sonra ve her kontak acilisinda start stop hatasi veriyordu. Haftasonu hicbir sey yapmadim. Artik hata vermiyor. Arac duruyor ama yine calistiramiyor o ayri :)
Akünüz aracın beynine tanıtılırsa (yani bilgileri kodlanırsa) daha verimli çalışacaktır usta doğru söylemiş., Ancak ustanın yanlış bildiği/söylediği şey ise yeni akü neden kodlanamıyormuş ki burda yanlış bir söz sarfetmiş., hiç sıkıntı çıkmadan kodlanabilir..!! Gidip en kaliteli Varta akü almışsınız., hiç bir sıkıntı çıkmadan kodlaması yapılabilir.. 1-2 gün önce bizimle paylaştığımız akünün resminde görebileceğiniz üzere akünün üzerinde Varta Code (BEM Code) denilen akü üzerinde etiket mevcut., bu kodu aracın beynine tanıtacaklar oldu bitti.,

Akünüzün parça kodu (part number): 575 500 065

Vendor Code: VA0

Varta Code (BEM Code): A23 E45 801 2EY

BEM Code denilen şeyin açılımı Battery Energy Management system anlamına gelir., Bu 3 adet kodu aracı bilgisayara bağlayarak araca tanıtacaklar..,

Resim üzerine işaretledim:

jjjjjjj.jpg

 

Geri
Üst Alt