Golf 7/2015/1.6 TDI/DSG Ön&Arka Fren Balata Marka Önerisi


Bence Ferodo daha yumuşak bir balata, daha iyi tutuyor fakat erken bitiyor. Textar daha sert bir balata daha uzun gidiyor, şu an Textar kullanıyorum, bir önceki balatam VW orjinal ekipmandı ama üzerinde Ferodo yazıyordu Doğuş serviste takılmıştı. Birdaha Textar takmam, TRW denemek isterim, uygun bulursam ATE takarım, o da olmazsa Ferodo takarım. Birkaç foto bırakıyım. 

IMG_9444.JPG

IMG_9446.JPG

IMG_9447.JPG

IMG_9448.JPG

IMG_9449.JPG

 

@Hsahin 

Merhaba 

Bugün serviste  68.xxx de B8 arka balata değişimi yaptırdım ve eski baltayı istedim ve içine bıraktıkları kutu fotoğraftaki kutusu 

ilgili ürün orjinal değil mi?

üzerindeki balata fabrikasyon ate marka çıktı

Ekli dosyayı görüntüle 44359

Ekli dosyayı görüntüle 44363

Ekli dosyayı görüntüle 44364

Ekli dosyayı görüntüle 44365
VW'in piyasa ile rekabet edebilmek amacıyla yaptırdığı eko seri balatalar bunlar. ömrü kısa olabilir ancak ömürden de önemlisi sürtünme katsayıları.. önemli olan üst üste yapılacak bir kaç frenlemeden sonra fren performansının düşmemesi. bu da maalesef eko seri balatalarda mümkün değil, illa ki belli bir ısıdan sonra fren mesafesi uzamaya başlar. ancak iyi bir fren balatası ile bunun önüne geçebilirsiniz. 

 
Bence Ferodo daha yumuşak bir balata, daha iyi tutuyor fakat erken bitiyor. Textar daha sert bir balata daha uzun gidiyor, şu an Textar kullanıyorum, bir önceki balatam VW orjinal ekipmandı ama üzerinde Ferodo yazıyordu Doğuş serviste takılmıştı. Birdaha Textar takmam, TRW denemek isterim, uygun bulursam ATE takarım, o da olmazsa Ferodo takarım. Birkaç foto bırakıyım. 

Ekli dosyayı görüntüle 45934

Ekli dosyayı görüntüle 45935

Ekli dosyayı görüntüle 45936

Ekli dosyayı görüntüle 45937

Ekli dosyayı görüntüle 45938
balatanın şeklinden anladığım kadarıyla sizin balatanız bunlar sanırsam..

https://www.otosupermarket.com/urun/volkswagen-golf-7-on-fren-balatasi-1-6-tdi-105-beygir-276-mm-disk-icin-2013-ve-sonrasi-ate

https://www.otosupermarket.com/urun/volkswagen-golf-7-seramik-on-fren-balatasi-1-6-tdi-276-mm-disk-icin-2013-ve-sonrasi-ate-seramik 

 
@CaptainJava Trw de sert bi balata arkalara trw taktım rodajınıda güzel yaptım fakat ilk bi 4-5 bin km civarı ötme çok oldu sonrasında geçti fakat o sırada ferodo ya geçmek istedim ötme geçince değiştirmedim.Kısaca ötme takıntınız varsa İllallah ettirir.Toz bırakmasıda ferodoya göre biraz daha az.

 
@cakirme Rodajını nasıl yapmıştınız? Youtube da bazı kanallarda balata disk rodajı var, o şekilde mi yoksa ilk zamanlar ani frenlerden kaçınarak mı?

 
@cakirme Rodajını nasıl yapmıştınız? Youtube da bazı kanallarda balata disk rodajı var, o şekilde mi yoksa ilk zamanlar ani frenlerden kaçınarak mı?
Ben Ark kağanın kendin yap serisindeki balata değişim videosundan gördüm birazda yabancı videolara baktım aynı şeyi diyor o videoda da ordan bakarak yaptım.

 
Arkadaşlar fren rodajı yaparken sakın ani frenaj yapmayın. genelde ani frenajlar fren diskini bitiriyor, ustalar da maalesef fren servisi olmayınca fren konusunda çok bilgili olmuyorlar, hemen fren testine çıkıyorlar. kesinlikle ani frenaj yapmayın, diski erken bitirirsiniz, muhtemelen ilk 500-1000 km içerisinde titremeye başlar. 

ötme konusunda da trw veya ferodo yapı olarak farklı değildir. ötmek veya ötmemek biraz şansa kalıyor ancak herkese tavsiyem, konu FREN olunca lütfen aracınızı iyi bir fren servisine emanet edin fren konusunda. kimi servis lastik değiştirir gibi fren balatası ve/veya diski değiştiriyor. halbuki her 30-40bin km'de bir kere fren kaliper lastikleri kontrol edilmeli, piston basma ve/veya çekmeleri yeterli değilse lastikler değiştirilmelidir. aksi halde fren performansı düşer. 

bir öneri daha yazacam ekstradan, mutlaka her fren balatası değişiminde fren hidrolik yağı da değiştirilirse fren performansı ilk günkü gibi olur, zira fren hidrolik sıvısı da sürtünme materyali olup zaman içerisinde özelliğini kaybetmektedir. tavsiye her yılda bir kere değiştirilmesi gerekir.

 
Merhaba, geçtiğimiz ay 35bin km'deki fabrikasyon balatalarımı ilk kez değiştirdim. 2016 model aracımdan Ferodo balata çıktı, aynısından takıldı. Taktırdığım usta yeni balataların kullanılan malzeme nedeniyle ses yapmaya daha müsait olduğunu ve ses konusunda garanti veremediklerini söylemesine rağmen 1 aylık kullanımda en ufak bir ses sorunu olmadı. Fren hissiyatı eski balatalar ile aynı.(hidrolik 3.yaş bakımında geçen sene değişmişti)

Yalnız hâlâ emin olamadığım ve danışmak istediğim bir husus var.

2 ay önce ilk kez bakım yaptırdığım özel servis balataların durumuna kötü demişti ama bu km'nin 2/3'ünü şehirdışında yaptığım ve şehiriçinde de sakin kullandığım için çok inandırıcı gelmemişti kalsın şimdilik demiştim. Bir başka ustaya daha gösterdim o da balataların durumuna kötü deyince disk sağlığı açısından da riske girmek istemedim ve değiştirdik.

Balataların durumu konusunda emin olmak ve öğrenmek adına fikir rica ediyorum.

Bu balatalar gerçekten bitik ya da bitmeye yakın mı?

IMG_20210403_132106.jpg

IMG_20210403_132052.jpg

IMG_20210403_132043.jpg

IMG_20210403_132028.jpg

IMG_20210403_132025.jpg

Screenshot_2021-03-29-11-50-12-253_com.android.chrome~2.jpg

 
@erty balatalarınız çok acil değişecek durumda değil fakat bunlar yeni taktırdıklarınız ise eco serisi. Biraz erken bitemeleri normal.

 
@erty balatalarınız çok acil değişecek durumda değil fakat bunlar yeni taktırdıklarınız ise eco serisi. Biraz erken bitemeleri normal.
Sağolun hocam. Elinde yoktu şasi numarasıyla parçacıdan alıp getirdi servis. Görseli internetten buldum, aracıma takılanın kutusunda eco yazıyor muydu ilk fırsatta kontrol edeceğim ama çıkan balata ile takılanı kontrol ettim aynıydı. Takılan eco ise fabrikada eco balata takılmış sanırım.

 
@erty Malesef vw son dönemde maliyetlerde nereden kısacağını şaşırdı. Yakında şazıman ile motoruda eko serisi takarsa şaşırmayacağız.

 

@erty balatalarınız çok acil değişecek durumda değil fakat bunlar yeni taktırdıklarınız ise eco serisi. Biraz erken bitemeleri normal.


Sağolun hocam. Elinde yoktu şasi numarasıyla parçacıdan alıp getirdi servis. Görseli internetten buldum, aracıma takılanın kutusunda eco yazıyor muydu ilk fırsatta kontrol edeceğim ama çıkan balata ile takılanı kontrol ettim aynıydı. Takılan eco ise fabrikada eco balata takılmış sanırım.
Feredo kendi ürününde "eco ifadesini" daha farklı şekilde kullanıyor., feredo nun ürününde "eco friction" ifadesi daha çevreci olduğu, daha ince partüküllere sahip olduğunu ifade etmek istemiş., yani servis malı eco seri balata ile feredo nun eco friction ifadesi birbirinden farklı şeyler.. ancak finalde aynı kapıya çıkıyorlar., nasıl mı..?

Yetkili servislerde satılan eco seri balatalar (araç üreticileri tarafından) müşteriye çözüm amaçlı ekonomik fiyatlı alternatif sunmak adına geliştirilmiş ürünlere deniliyor., ömründen biraz kısılmış kalitesi limitli seviyede tutulmuş ürünlere diyoruz.,

Ama bu demek değil ki servis malı eco seri balatanın dışarda satılan feredo, trw, textar vs.. marka balatadan daha kalitesiz demek değildir., tam tersine bu iki ürün birbiriyle aynı şeyin laciverti desek yanlış olmaz.

(Orjinal Fren Balatası) pahalı olduğu için araç üreticileri alternatif çözüm sunmak için fiyat olarak daha ekonomik dış piyasada satılan (feredo, trw, textar vs..) ürünler kalitesinde eco seri balatarı üretme yoluna gitmişler..

Kalite sıralaması yaparsak;

Orjinal Fren Balatası (en iyi kalite)

ATE fren balatası (orjinal ile birebir aynı kalite)

ATE Ceramic (orjinal ile aynı kalitede artısı daha konforlu sürüşler için geliştirilmiş ürün)

Eko Seri Orjinal Fren Balatası (müşteriye çözüm amaçlı geliştirilmiş, ekonomik fiyatlı, ömründen biraz kısılmış, kalitesi "limitli seviyede" tutulmuş ürün)

Dışarda yedek parçacıda ve sanayide satılan Feredo, Textar, TRW, Valeo, Bosch vs.. markaların ürünleri., yani yabancıların söylediği tabirle "after market" ürünler (eco seri balatalar kalitesinde)

 

Geri
Üst Alt