Golf 7'de gaz pedalı


silvershadow

Emekli
Katılım
6 May 2015
Mesajlar
8,996
Tepkime puanı
1,332
İsim
Murat İNCİ
Kullanmaya başladığınız aracın fonksiyonlarından pek azı manuel olduğundan pek çoğu elektronik kontrollü yani sık kullanılan deyimiyle "elektronik beyin" yardımıyla idare edildiğinden kendimden bildiğim üzre daha önceki pek çok araç kullanma alışkanlığımızı güncelleştirmemiz gerekebiliyor.

Bunun ilk örnekleri gaz pedalı, direksiyon ve göstergelerdir.

Gaz pedalı "drive by vire" tabir edilen; klasik olarak araçlarda bulunan telli gaz pedalından yani  "drive by cable"dan farklı olarak bir kablo aracılığıyla aracın fonksiyonlarını kontrol eden bir merkeze iletilen ve bu merkezden verilen karara görev tepki gerçekleştiren yapıdadır. yani sizin gaza basış hızınızı, sertliğinizi izler tespit eder ve ona göre tepki verir. Araçlar bunu standart olarak yaparlar ancak bir de opsiyonel olarak DCC Sürüş profili seçimi ile süspansiyonun, gaz pedalının, şanzımanın, motorun, direksiyon tepkilerinin, konfor tüketicilerinin, ACC varsa araçlar arasındaki mesafenin kontrolünü seçilen Comfort, Normal, Sport, Eco veya kişiselleştirilmiş Moda göre yapar.

CC olan araçlarda gaz pedalı olmayan araçlara göre farklıdır. CC devreye girdiğinde aracın hızını ayarlamak üzere elektrikli ekstra bir sisteme sahip bir üst versiyon pedal kullanılır.

Peki ya neden Golf 6'da tabanda olan gaz pedalı Golf 7'de neden askı sistemi ile yukarıdan bağlı?



Olası nedenleri

* Vites küçültürken heel’n toe yapmak isteğinizde pedallar arasındaki yükseklik farkından dolayı yapamayışınızı engellemek...

* Tavandan askı sistemine göre daha Uzun yollu olması nedeniyle daha rahattır, fakat ayağınızın tabanıyla uyguladığınız dozajla, askılı sistemdeki pedallara ayak ucunuzu kullanarak yapılan dozajlama arasında mutlaka fark olacaktır.

*İnternette gaz pedalının  paspasın pedalın üzerine kayması sonucunda gaz takılı kalması yaşanmış... Güvenlik açısından askı sistemine geçilmiş olabilir.

* Tabandan gaz pedallarının maliyeti diğerine göre yüksektir ve Vw,  MQB ile başlattığı tek tip şasi uygulamasını motor ve gövde parçaları ile genişletmekte, böylelikle maliyeti düşürmektedir. 

Otobüs pedallarına benzettiğim için şahsen serin durduğum pedalın bulunmayışı hakkındaki gerekçeler arasında sonuncusu sanırım en gerçekçisi...

 

Geri
Üst Alt