225-40-18 Lastik Tavsiyesine İhtiyacım var...


Şimdi kontrol için aracıma geldim , 2 kişi için 33/33 , tam yük halinde 38/44
hocam aracınız kaç model? aşşağıdaki resimdeki gibi üçüncü bir değer daha yazması lazım.?

959253279eed04880d07edcc7185f322.jpg

 
Moderatör tarafında düzenlendi:

Bu ayın sonuna kadar aracımı muayeneye sokmam gerekiyor. Muayenede rot/balansa bakıyorlar mı ? Ağustos’ta da servise yıllık bakım için götüreceğim , orada bakarlar mı rot balansa ?

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@forzaGilles araç 2015 model, birde 38 mi deneyeyim o zaman ?Ekli dosyayı görüntüle 16192
Sanırım sizin araç 2015 temmuz "öncesi" üretilenlerden., 2015 Temmuz ayından sonra etikette güncellemeye gittiler; 3 tip lastik basıncı var;

1) kısmi yük lastik basıncı (bu aynı zamanda ideal lastik basınç değeri olarak geçer) (2 kişi 1 valiz)

2) kısmi yükte konfor lastik basıncı 120km hızı geçmeyen gündelik şehir içi kullanımlarda (i) ibaresi (2 kişi 1 valiz)

3) Tam yükte lastik basıncı (5 yolcu ve bagaj dolu)

Fabrikasyon montaj 18" Durban jant takılı araçtan alınma lastik basınç etiketi aşşağıdaki gibidir; (2015 Temmuz sonrası üretim)

Ekli dosyayı görüntüle 16191

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@major24 en son 4 sene önce tüv muhayenesine gittim., köprüden çok sular aktı., açıkçası tüv mahayenesinde rot ayarlarına bakıyorlar mı bilmiyorum., araç üzerinde balans ayarı yapan cihaz mutlaka Muğla'da da vardır., öyle çok pahalı veya yeni çıkan bir cihaz değil., 30 yıl öncesi de vardı., Sanayideki rot-balansçılarda olacağını düşünüyorum., Michelin Pilot Sport 4 piyasadaki en iyi lastiklerden bir tanesi eğer ki lastikte üretim hatası yok ise yaşadıınız sıkıntı yüksek ihtimal balans veya rot ayarından kaynaklanıyor., 18" jant küçük bir jant değil 38-38psi yapmanızı öneririm (lastikler soğuk iken)

Çok sekme/zıplama yapıyorsa DCC ayarı Comfort modda 38-38psi deneyin

Araç kaç km'de ve lastikler ile kaç km yaptınız? Michelin PS4 'ün 18" ebatta R18 92W XL ve ZR18 92Y XL hangisi?

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@forzaGilles 92Y sipariş etmiştim ama 92W gönderdiler bir tanıdık vasıtasıyla getirttiğim için geri göndertmedim ( ufak da olsa takıntılarım vardır ne istediysem onu beklerim..)

Turanza normalde sert bir lastik olduğundan 33psi da sorun çıkartmamış, pilot sport 4 yumuşak lastik olduğundan 33psi da sorun çıkartıyor olabilir mi ?

Araç 37bin km'de lastikler yaklaşık 500 kmde 

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@forzaGilles 92Y sipariş etmiştim ama 92W gönderdiler bir tanıdık vasıtasıyla getirttiğim için geri göndertmedim ( ufak da olsa takıntılarım vardır ne istediysem onu beklerim..)

Turanza normalde sert bir lastik olduğundan 33psi da sorun çıkartmamış, pilot sport 4 yumuşak lastik olduğundan 33psi da sorun çıkartıyor olabilir mi ?
olabilir.., turanza sert değil tuğla gibi lastik hocam bridgestone 'lar genel olarak böyledir., yalnız 33psi her halükarda 18inch için çok az., yanakları 40 olan bir lastikten bahsediyoruz hem jant a hem de lastiğe zarar

 
@forzaGilles , Muğlanın sakar virajlarını bilir misiniz bilmem ama turanza ile 33psi da o virajları öttürerek dönüyordum. lastik banamısın demiyordu. Ama dediğiniz gibi tuğla gibiymiş. konforsuz ama güvenli.

 
olabilir.., turanza sert değil tuğla gibi lastik hocam bridgestone 'lar genel olarak böyledir., yalnız 33psi her halükarda 18inch için çok az., yanakları 40 olan bir lastikten bahsediyoruz hem jant a hem de lastiğe zarar
forzaGilles Hocam, golften sonra hali hazırda fabrikasyon 18 jantlı ve spor süspansiyona sahip 2017 Seat Leon FR kullanıyorum. Kapı etiket değerindeki konfor değerine uygun olarak geneli şehiriçi olmak üzere önler 32, arkalar 30 psi olarak kullanıyorum. Lastikler bridgestone potenza S001. Şu an için konfor ve performans olarak çok memnunum. Yazdıklarınızdan sonra aracımın 18 jant olmasından kaynaklı tereddütte kaldım. Kapı etiketi bu şekilde; golfle leon arasındaki ağırlık farkından olsa gerek aynı ebatta hava basıncında farklılık var.
15ed071dd0a96b5f8e886e8da1d16608.jpg
 
@forzaGilles 92Y sipariş etmiştim ama 92W gönderdiler bir tanıdık vasıtasıyla getirttiğim için geri göndertmedim ( ufak da olsa takıntılarım vardır ne istediysem onu beklerim..)

Turanza normalde sert bir lastik olduğundan 33psi da sorun çıkartmamış, pilot sport 4 yumuşak lastik olduğundan 33psi da sorun çıkartıyor olabilir mi ?

Araç 37bin km'de lastikler yaklaşık 500 kmde 
Yeni lastiklerin ilk 500-600km üzerindeki koruyucu katman silinene kadar (ani fren, yüksek hız, yüksek hızla viraj alma, sert viraj alma gibi durumlardan kaçınarak) çok zorlanmadan kullanılması gerekir., bu kullanım klavuzunda da yazmaktadır., 92W olması fark etmezde 590tl biraz pahalı almışsınız geçen hafta aynı lastiği kuzenime tanesini 520 liradan aldık; https://www.oponeo.com.tr/lastik-veri/michelin-pilot-sport-4-225-40-r18-92-w-xl-zr#206938940

 
forzaGilles Hocam, golften sonra hali hazırda fabrikasyon 18 jantlı ve spor süspansiyona sahip 2017 Seat Leon FR kullanıyorum. Kapı etiket değerindeki konfor değerine uygun olarak geneli şehiriçi olmak üzere önler 32, arkalar 30 psi olarak kullanıyorum. Lastikler bridgestone potenza S001. Şu an için konfor ve performans olarak çok memnunum. Yazdıklarınızdan sonra aracımın 18 jant olmasından kaynaklı tereddütte kaldım. Kapı etiketi bu şekilde; golfle leon arasındaki ağırlık farkından olsa gerek aynı ebatta hava basıncında farklılık var.
-önler 36psi / arkalar 33psi yazan kısmi yükte lastik basıncı (bu aynı zamanda olması gereken ideal lastik basıncı)

-etikette (i) işareti olan değer konfor lastik basıncı (120km hızı geçmeyen sakin gündelik şehir-içi kullanımlar için)

-Son değer ise tam yükte lastik basıncı

Her ne kadar VW ile Seat ortak parça ve alt yapı kullansalarda birbirinden farklı araçlar., rüzgar direnç katsayısı farklı, ağırlıkları farklı buna bağlı olarak yol tutuşları vs. çok farklı yapıdalar., her zaman etikette yazan değerlere göre lastiklerin havalarını ayarlayınız., Lastikçilerin abi bu değer olmaz gibi sözlerini dikkate almayınız., lastikçi mi daha iyi bilcek yoksa arabanın geliştirilmesi için milyon€ lar harcıyan, lastik firmalarıyla ar-ge çalışmaları yapan Seat mı daha iyi bilecek.,

Etikette sol üst köşede de belirtildiği gibi bu değerler soğuk lastiğe basılması gereken değerlerdir., yol yapmış sıcak lastiğe duruma göre +2-4 psi arası fazla basılır., Mercedes gibi firmalar bu detayı belirtir;

Mercedes W220 S serisi lastik basınç etiketi; warm tires up to +4 psi

IMAG0983-a.jpg

 
Bugün lastik havalarını 38 yapıp aynı güzergahtan  160-180km/s hızlarda geçtim. 33psi da olduğu kadar gezme yapmadı ama turanza t001 ler kadar da güven vermedi. Diğer bir değişle turanzalardaki gibi rayda gidiyormuş hissi vermedi pilot sport 4 ler.
Bugün birçok kez aracım uyarı: aracı P konumunda tek ediniz mesajı verdi. Sabah servisi arayacağım gel derse, yıllık bakım ile beraber rot-balansa da baktıracağım.

Şahsi düşüncem: Turanzalar tuğla gibi konforsuz bir lastik (10 üzerinden 4 diyelim) ama  güvenlik anlamında (10/10) on numara lastikler. Resmen rayda gidiyormuş hissi veriyor. Michelin Pilot Sport 4 ler ise son derece konforlu (10/10) lastik olmasına rağmen yumuşak lastik olmasından ötürü olsa gerek yüksek süratte güven  (7/10) vermedi. (kullandığım lastik hız endeksi olarak 270 lere kadar çıkabilen bir lastik gel gör ki daha 160 da su koyverdi ). Rayda gidiyor hissi olmadığı gibi en ufak direksiyon hareketinde araç sağa sola fırlamaya hazır görünüyor. Hata kaza 180 km/s ile giderken bir tık fazla kırsanız direksiyonu sanırım araç kopar gider, durduramazsınız gibi görünüyor. 

Not: Umarım benim aracımda yada lastiklerimdeki bir problem yüzünden böyledir, aksi halde bu lastikleri 38psi'dan aşağı kullanmamayı düşünmekteyim Zira daha düşük basınçlar +120 hızlarda çok tehlikeli bir hal alıyor..

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@major24 Bende arkalar 32 psi - önler 33 psi  kullanıyorum, genelde 2 kişi biniyorum araca  gayet yeterli... Bu arada 18 durban jant Potenza S001 var üzerinde.Dediğin gibi yüksek hızlarda acayıp güven veriyor Bridgestone

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Merhaba Dostlar.
Genel Olarak Sert Hamur lastikler örneğin Brigestone de Potenza,Pirelli de P zero gibi lastikler Yüksek hizlarda meydana gelen ısınma ile yapısında Bulunan özel Kauçuk sayesinde daha verimli Olabiliyorlar. Ama bunu şehir ici düşük km ve ısınmamış durumlar için söyleyemeyiz. Yumuşak Lastikler de ise tam tersi bir durum söz konusu. Şayet Konforlu olsun ve uzun yolda 150 km bizi geçmem derseniz Pilot 3-4 Serisi yada Goodyear f1 asimetric 3 gibi yumuşak kauçuk özellikteki lastikler biçilmiş kaftandır.
Her iki özelliği bir arada Bulunduran lastik Halenn uretilmediginden Performans ve yüksek hız isteyen Dostlar Mutlaka daha sağlam yol tutuş için Kaliteli Ve Sert Lastikler seçebilirken Şehir ici Sakın kullanım isteyen Dostlar Daha Yumuşak hamurlu lastik seçimi yapmasında fayda vardır. Imkan varsa Şayet uzun yol ve performans için ayrı şehir ici için ayrı lastikler kullanmak en ideali olacaktır. Nasıl Kışlık ve Yazlık secimi yapıyorsak burda da aynı durum geçerlidir. Son olarak uygun ebat uygun hava basıncı unutulmamalıdır.
Kazası belasız sürüşler dilerim. [emoji41][emoji106]

SM-G950F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

 

Aracımda takılı olan lastiğin hız Endeksi W yani 270 lere kadar uygun diyor ama Ender hicamında dediği gibi en temiz yolda dahi 150km/s hızın üstünde sürülmemesi gereken bir lastik michelin pilot sport 4. 

Normalde 33 psi da kullanıyordum lastiği. Her ne kadar golf için yüksek hızlara kolay kolay çıkmasam da çıkmak istediğimde benzin istasyonu aramamak adına ve Yol tutuştaki geri kazanım konfordaki kayıptan büyük olduğu için 37 psi da kullanma kararı aldım aracı. Şehir içi ve dışı için ayrı lastik alıp tak çıkar yapmak olmaz 👎  Ayrıca her ne kadar konforlu da olsa 18” jantlı ince yanaklı ve yumuşak lastiği 33psi da kullanmak lastiğe zarar verebilir ( çukurlar ...)

 

Geri
Üst Alt