Yeni Yazılım Sonrası Performans Artışı


Yazılım olayında aslında yapılan işlem zarar verecek bi işlem değil turboların içinde internal wastegate dediğimiz motorun içine giren basıncı ayarlayan bir mekanizma var sensörler sayesinde basıncı elektronik olarak ayarlanıyor eğer basınç fazla olursa açılıyor yazılımda da müdahale edilen kısım bunun açılması için gereken basınç bunu biraz daha fazla yapıp (sınırlar dahilinde) ateşleme zamanını ve yakıt hava karışımını tekrar hesaplatıyorlar bu sayede devir bandı daha canlı oluyor

SM-G920F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

 

Yazılım olayında aslında yapılan işlem zarar verecek bi işlem değil turboların içinde internal wastegate dediğimiz motorun içine giren basıncı ayarlayan bir mekanizma var sensörler sayesinde basıncı elektronik olarak ayarlanıyor eğer basınç fazla olursa açılıyor yazılımda da müdahale edilen kısım bunun açılması için gereken basınç bunu biraz daha fazla yapıp (sınırlar dahilinde) ateşleme zamanını ve yakıt hava karışımını tekrar hesaplatıyorlar bu sayede devir bandı daha canlı oluyor

SM-G920F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
hocam bilgi süper peki şimdi bir soru,aracıma eleman pc bağladı ilk önce bir tarama yaptı sonra aracımı kitliyip bekleyemeye başladık yaklaşık 45 dakika sonra işlem bitti dedi ve yola çıktık,bu yapılan yazılımı vag kablosu ile aracıma bağlandığımda beygir gücünün yükseldiğini görebiliyormuyuz ?

 
Hocam aracın beygirinin arttığını sadece dyno üzerinde kanıtlayabiliriz ancak güvenilir ve bilindik markaların dedikleri beygir artışı doğru oluyor zaten ayrıca dynodayken fabrika verisinden fazla güç veren araçlarda olabilir bu hava motor yağ sıcaklığı ve hava basıncı gibi etkenlerden dolayıdır aynı zamanda bu daha düşükte olabilir ek bir bilgi olarak aracın sadece beygiri artması bir şey ifade etmez bu beygiri geniş bir devir aralığında verebilmesi gerekir aksi halde güç için sürekli devir çevirmek gerekebilir yazılıma göre o yüzden markaların benzer motorlar için verdiği devir-beygir ve devir-tork eğrilerine bakılması gerekir

hocam bilgi süper peki şimdi bir soru,aracıma eleman pc bağladı ilk önce bir tarama yaptı sonra aracımı kitliyip bekleyemeye başladık yaklaşık 45 dakika sonra işlem bitti dedi ve yola çıktık,bu yapılan yazılımı vag kablosu ile aracıma bağlandığımda beygir gücünün yükseldiğini görebiliyormuyuz ?
SM-G920F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

 
Hocam aracın beygirinin arttığını sadece dyno üzerinde kanıtlayabiliriz ancak güvenilir ve bilindik markaların dedikleri beygir artışı doğru oluyor zaten ayrıca dynodayken fabrika verisinden fazla güç veren araçlarda olabilir bu hava motor yağ sıcaklığı ve hava basıncı gibi etkenlerden dolayıdır aynı zamanda bu daha düşükte olabilir ek bir bilgi olarak aracın sadece beygiri artması bir şey ifade etmez bu beygiri geniş bir devir aralığında verebilmesi gerekir aksi halde güç için sürekli devir çevirmek gerekebilir yazılıma göre o yüzden markaların benzer motorlar için verdiği devir-beygir ve devir-tork eğrilerine bakılması gerekir

SM-G920F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
hocam bilgilerin için teşekkür ederim.

 
@Mert Y. Bende de 2013 act golf var hem istanbulda hem sivasta yaz kış 10lt yakıyo. İş yerim 5 6km. Ama daha uzun mesafe de kullansam şehir içi 7 görmem mümkün değil. Sen nasıl 7lt yakıyorsun 

 
@semihcankaya Merhaba.

ara sıra bende de yükseldiği zamanlar olmuştur ama 10 litreyi asla görmedim. 9 bile görmedim öyle söyleyeyim. Açıklaması basit, bence tempolu ve agresif sürüyorsun :)  

Ben 2015 ACT Golf'te de 7,5 ortalamayı hiç bir zaman geçemedim; şuan 125'lik 2016 Passat TSI kullanıyorum ortalamam onda da aynı. Bazen 8 oluyor iş çıkışı trafiğinde.

Fren, hızlanma vs. hepsi bir etken. Aracın momentumuna ayak uydurmak lazım.

 
@ltftaha

Aracım 2013 1.2 tsi comf. yaklaşık 5 bin KM oldu yazılım attıralı, performans açısından kesinlikle tavsiye ederim. benim araçta gördüğüm eksiklik 4 bin devirden sonra ölmesiydi, dolayısı ile aracın üst devirlerde daha canlı olmasını istediğim için yazılım yaptırdım. 

Yazılım konusunda dyno verilerine inanmam ve güvenmem. yaptığım iş dolayısı ile dyno ların ne kadar hassas ve kalibrasyona muhtaç cihazlar olduğunu biliyorum. dolayısı ile ilk önceliğim yola çıkıp aracın belli devir bantlarında stock haliyle veri toplayıp sonrada yazılımla veri toplayıp karşılaştırma yaparak performans artışını test etmek oldu. Veriler arasında önemli olan turbo basıncın üst devirlerde ne kadar arttığı ve tork değerinin yüksek devirlerde ne kadar olduğudur. ben 220 Nm civarı tork gördüm araçta, hiç 0 - 100 denemedim, ama üst devirlerdeki canlanma hissettiriyor kendini. 

Son olarak yol testlerine dikkat etmek lazım, ben yarım depo benzin harcadım testleri yaparken bir sıkıntının o anda çıkması için arabayı zorlamak lazım, zira sonradan sıkıntı çıkarsa yazılımı yapan firma ilgilenmeyebilir.

 
@ltftaha

Aracım 2013 1.2 tsi comf. yaklaşık 5 bin KM oldu yazılım attıralı, performans açısından kesinlikle tavsiye ederim. benim araçta gördüğüm eksiklik 4 bin devirden sonra ölmesiydi, dolayısı ile aracın üst devirlerde daha canlı olmasını istediğim için yazılım yaptırdım. 

Yazılım konusunda dyno verilerine inanmam ve güvenmem. yaptığım iş dolayısı ile dyno ların ne kadar hassas ve kalibrasyona muhtaç cihazlar olduğunu biliyorum. dolayısı ile ilk önceliğim yola çıkıp aracın belli devir bantlarında stock haliyle veri toplayıp sonrada yazılımla veri toplayıp karşılaştırma yaparak performans artışını test etmek oldu. Veriler arasında önemli olan turbo basıncın üst devirlerde ne kadar arttığı ve tork değerinin yüksek devirlerde ne kadar olduğudur. ben 220 Nm civarı tork gördüm araçta, hiç 0 - 100 denemedim, ama üst devirlerdeki canlanma hissettiriyor kendini. 

Son olarak yol testlerine dikkat etmek lazım, ben yarım depo benzin harcadım testleri yaparken bir sıkıntının o anda çıkması için arabayı zorlamak lazım, zira sonradan sıkıntı çıkarsa yazılımı yapan firma ilgilenmeyebilir.
Hangi firmada kaça yaptırdınız yazılımı? Bende de 2015 1.2 TSI manuel araç var. Araç performansından genel olarak memnunum fakat sollamalarda bazen biraz daha istiyor gibi. Sizde durum nedir

 
Vallahi öyle, hem Golf'te hem de özellikle Focus Ecoboostlardan bildiğimiz kadarıyla (yurtdışındakileri de takip ediyoruz) Stage 1 yapıp da arabasını kıran kimse görmedim etrafımda. Stock halde ne arıza çıkıyorsa yine aynısı oluyor, yine kronik sorunlar oluyor vs.... Dermişim, akşamına arabam ortadan ikiye ayrılırmış, hahahha :)

Tüketim düşmez çünkü olayın matematiğine aykırı zaten, neden tüketim düşecek diye reklam yaptıklarını anlamıyorum... Ama çok da takılmamak lazım, "aksiyon olsun" gerçekten de katılıyorum sana :) Düşmediği gibi artmıyor da, değişen bir şey yok... Tüketimi tamamen gaz hassasiyeti ve kullanım alışkanlıkları belirliyor. Ben stock act golfümle de istanbul içi 7.1 tüketiyordum, stage 1 superchips ile de 7.1 tüketiyorum. Değişen bir şey olmadı... Değişen tek şey, kısa mesafede 3.20'leri üzdüğüm, ama ciğerleri büyük olduğu için uzunda kaçıyor feressizler :D  
Bende 1.6 tdi 90ps lik motor var. 4. Vites 50 de çekmiyor , boğulma yaşıyor. Alt devirleri canlandıracak bir yazılım yapılsa (eğer mümkünse) 3.vites 50yle gitmektense 4. Viteste 50yle gitmek daha az yaktırmaz mı? 

 
@Musaaksoy

Hocam ben gayet memnunum, sürekli agresif kullanan bir adam değilim, ama dediğiniz gibi sollama yapacağım zaman ayağımın altında biraz daha güç olması gerçekten güven veriyor.

Otobana çıktığımda bazen performanslı kullanırım ve gerçekten çok keyif veriyor araç. Buna ek olarak bende pedal commander da var, onu da sport moda alınca daha bi tatmin ediyor. 

Ben Ecufast eskişehir de yaptırdım, ordaki arkadaşta ilgilendi saolsun. 750 TL ye yaptı. O da saolsun açıksözlü bir arkadaştı artısı eksisi neyse anlattı dürüstçe. 

yakıt tasarrufu gibi bir beklentiye fazla girmeyin dedi en fazla % 5 olur dedi, dediği gibide oldu. sürekli gittiğim yolda ki ortalamam 5.7 iken 5.2 lere düştü. 

Benden de bir tavsiye, yazılımı yaptırmadan önce ve sonra yol testinde veri toplayacak olursanız bu verileri adamlardan isteyin. Forumda grafiğe döker arkadaşların bilgisine sunarız, o ölçümler direkt aracın kendi sistemleri üzerinden alındığı için daha iyi fikir verecektir arkadaşlara.

 
@kutayoksuz Kutay cidden olayın uzmanı değilim. Şimdi ne desem, işkembeden atmış olurum. BTG, RSA, 2CR gibi firmalar var. RSA ve 2CR "tailor made" yani araca özel yazılım yapıyorlar. BTG ise İngiliz Superchips'in Türkiye bacağı, oranın hazır yazılımını kullanıyor. 

Bunlarla bir görüş derim.

 
Yol bilgisayarında görünen yakıt değerleri yazılımsal olarak manipüle edilebiliyor bunla ilgili bir accuracy ayarının kısılabildiğini forumdan bir üye daha önce bir topicte yazmıştı. 

 

Geri
Üst Alt