Güncel Bakım Masrafları


2016 mk2 tiguan için gelen teklif (Triger kayışı, şanzuman yağı ve yağ-filtreler)
 

Ekli dosyalar

  • teklif.png
    teklif.png
    216 KB · Görüntüleme: 93

Merhabalar Kayınvalidemin 2016 Polo 1.2 TSI aracına bakım yaptıracağım.

Mann marka hangi filtreleri ve yağı kullanmam gerek acaba yardımlarınızı rica ediyorum.

Selam, Mann filtre bulucu, Castrol yağ bulucu, Liqui Moly yağ bulucu yazıyorsunuz Google'a, arabanın bilgilerine göre parça kodlarıyla beraber hepsini görüyorsunuz.

Teyit etmek için İngilizce olarak da bahsettiğim "bulucu" araçlarına başvurabilirsiniz.
 
4 senedir her bakımda Toptec 4200 kullanıyorum hocam. Bildiğim kadarıyla molygen bizim araçlara uyumlu değil. Aracınızda özel bir durum yoksa onaylı yağdan şaşmayın. Marka distribütörü Bornova’da Egemot Otomotiv, dilerseniz kendilerine de danışabilirsiniz.
Bilgilendirme için çok teşekkür ederim. Yağı almaya gittiğimde dediğiniz gibi Egomot ile görüşüp bende yüksek ihtimal sizin bajsettiğiniz yağdan alacağım. Birde size birşey danışmak istiyorum. Benim aracımda servis önceden Shell kullanıyordu çok memnundum ama son iki bakımda Castrol kullandı ve 2'dir bakıma 1 ay kala yağ seviye kontrol uyarısı veriyor. 14.000km de 1 litre yağ eksiltti Castrol kullanımında. Servis bunun normal olduğunu söyledi ama Castrol kullandığında olduğu için bende o yüzden araştırma yaptım ve Lique Moly kullanmaya karar verdim. Siz Lique Moly kullanırken bu tarz bir sorun yaşadınız mı?
 
Bilgilendirme için çok teşekkür ederim. Yağı almaya gittiğimde dediğiniz gibi Egomot ile görüşüp bende yüksek ihtimal sizin bajsettiğiniz yağdan alacağım. Birde size birşey danışmak istiyorum. Benim aracımda servis önceden Shell kullanıyordu çok memnundum ama son iki bakımda Castrol kullandı ve 2'dir bakıma 1 ay kala yağ seviye kontrol uyarısı veriyor. 14.000km de 1 litre yağ eksiltti Castrol kullanımında. Servis bunun normal olduğunu söyledi ama Castrol kullandığında olduğu için bende o yüzden araştırma yaptım ve Lique Moly kullanmaya karar verdim. Siz Lique Moly kullanırken bu tarz bir sorun yaşadınız mı?
Castrol servisin çok uzun yıllardır kullandığı, hatta motor yağı dolum kapağında logosu bulunan bir markadır. Orijinali iyi yağdır, güvenilirdir ama Shell’de sorun yaşamayıp Castrol’de sorun yaşıyorsanız aracınızın alışmış olduğu düzenin değişmesiyle alakalı olsagerek. Düşük ihtimal ama bir markada 5-30 kullanıp diğerinde 0-30 kullanmış olabilirler mi? Servis TSI motorlara kronik diye yapışıp kalmış yağ yakma olayından dolayı normal diyip geçer ama sizin aracınızda böyle bir durum yok. Castrol iyi yağ olmasına rağmen Liqui Moly’e geçenlerin neredeyse tamamı motor performansının olumlu yönde değiştiğini söylüyor. Aynı şekilde ben de aracımı alana kadar servis Castrol kullanmış. İlk bakımımdan itibaren Liqui Moly kullanıyorum, yağ eksiltme dahil hiçbir sorun yaşamadım şimdiye kadar. Yanılmıyorsam forumda da bu marka için yağ eksiltmeyle alakalı bir şikayet okumadım.
 
Castrol servisin çok uzun yıllardır kullandığı, hatta motor yağı dolum kapağında logosu bulunan bir markadır. Orijinali iyi yağdır, güvenilirdir ama Shell’de sorun yaşamayıp Castrol’de sorun yaşıyorsanız aracınızın alışmış olduğu düzenin değişmesiyle alakalı olsagerek. Düşük ihtimal ama bir markada 5-30 kullanıp diğerinde 0-30 kullanmış olabilirler mi? Servis TSI motorlara kronik diye yapışıp kalmış yağ yakma olayından dolayı normal diyip geçer ama sizin aracınızda böyle bir durum yok. Castrol iyi yağ olmasına rağmen Liqui Moly’e geçenlerin neredeyse tamamı motor performansının olumlu yönde değiştiğini söylüyor. Aynı şekilde ben de aracımı alana kadar servis Castrol kullanmış. İlk bakımımdan itibaren Liqui Moly kullanıyorum, yağ eksiltme dahil hiçbir sorun yaşamadım şimdiye kadar. Yanılmıyorsam forumda da bu marka için yağ eksiltmeyle alakalı bir şikayet okumadım.
Gerçekten hiç dikkat etmemişim Shell 0-30W kullanmış servis. Castrolde 5-30W a geçmiş. Bundan kaynaklanmış olabilir. Siz söyledikten sonra kontrol edince aydınlanma yaşadım :) 0-30W kullanmış olabileceği hiç aklıma gelmemişti. Ben yağı alırken sizinde önerdiğiniz gibi Egemota bu konu ile ilgide danışacağım. Çok teşekkür ederim.
 
Gerçekten hiç dikkat etmemişim Shell 0-30W kullanmış servis. Castrolde 5-30W a geçmiş. Bundan kaynaklanmış olabilir. Siz söyledikten sonra kontrol edince aydınlanma yaşadım :) 0-30W kullanmış olabileceği hiç aklıma gelmemişti. Ben yağı alırken sizinde önerdiğiniz gibi Egemota bu konu ile ilgide danışacağım. Çok teşekkür ederim.
Tam da bu yüzden yetkili servis diye her yaptıklarına güvenmemek gerekiyor. Bazen o kadar da yetkili olamayabiliyorlar. Dediğim gibi Castrol de Shell de motor yağında iyi markalar ama işleyen sisteme gereksiz müdahale edince bir şeyler illaki ters gidiyor. Neyse ki en azından yağ eksiltme durumunun motor kaynaklı olmadığını öğrenmiş oldunuz. Liqui Moly’de kullanacağınız yağ Toptec 4200 5-30 olanı. Geçmiş olsun diyelim. :)
 
Selamlar..

Golf 7 2014 Model 1.6 TDI 80.000 Km de ki manuel vites aracımın yaşı 10 seneyi doldurduğu için ağır bakıma sokmayı düşünüyorum.
Değiştirmeyi düşündüğüm parçalar ;
  • Gergi kütüğü – v kayışı
  • Triger kayış seti ( triger kayışı, triger gergi rulmanı, triger avare rulmanı, elektirikli devirdaim su pompası)
  • Devirdaim değişeceği ve daha önce hiç antifiriz değişimi yapılmamış G13 tip antifiriz değişimi. (Tabi servisi ikna edebilirsek :) Forumdan okuduğum kadarıyla antifiriz değişimi için bayağı direniyorlarmış su ile tamamlayıp devam edin gibisinden.)
  • Fren hidrolik değişimi (4 sene önce yetkili serviste değiştirmiştim 2 seneyi dolduğu için tekrar değiştirmeyi düşündüm)
  • Şanzıman yağı değişimi
Triger setini 120bin veya 10 sene önerildiği için değişmeyi düşünüyorum.
Benim unuttuğum şu parçaya da baktırırsan iyi olur dediğiniz parça önerilerine açığım.
Yakın zaman da aracını ağır bakıma götüren yetkili serviste fiyat alanınız oldu mu? 7 yaş üzeri %30 parça ve işçilik indirimi olduğu için yetkili serviste değiştirmek daha mantıklı geliyor. Yaşadığım şehir de güvenebileceğim bir usta yok bu konu da da fikirlerinize açığım Konum: Mersin :)
 
131.00 kmde 1.2 tsi leona yaptırdığımız bakım;
Lm 4200 yağ geçmişte aldık fiyat yok
Tüm filtreler Mann geçmişte stoklandı
Ngk laser platinum buji geçmişte stoklandı
Bu kısım için işçilik 1.000₺
Triger ina+ işçilik 6.500₺
V kayışı bosch+işçilik 800₺
V kayışı gergi makarası ina+işçilik 2.000₺ (bence değişmese de olurdu garanti olsun diye değiştik üstünden çıkan 0 gibiydi)
4 salıncak burcu febi+işçilik 2.500₺
Klima komp kasnağı noname 5.000₺ (oem oeme eşdeğer bi parça yoktu ses yapıyordu mecbur değiştik bence fiyat yüksek)
Sağ üst motor kulağı Lemförder+işçilik 3.500₺

Total süre 4.30 saat

Yağ, filtreler ve bujiyi biz önceden stoklamıştık kalan sarf malzeme reset garajdan totalde 22.000₺ ödedik. Bizim aldığımız malzemelerle 25.000₺ civarı tuttu.

Araç 131.000 kmdeydi en çok fark eden şey salıncak burçları değişimi sonrası alt takımdaki boşluk gitti araç kasislere dan-dun girmeyi bıraktı.
Ayrıca bujilerin porseleni de dahil oksitlenmişti. Üstünden çıkan bujiler servisin taktığı orjinal ve bujilerdi yeni ngk platinium bujilerle çalışma daha rahat ve sessizleşti.
Sonuç olarak 25.000 harcadık ama araba rahatladı diyebiliriz.

Reset garaj içinse genel olarak iyi hizmet veriyorlar ama biraz yetkili servis gibi her parçayı değişmeyi öneriyorlar her değişen parçaya ayrıca işçilik yazıyorlar. Elbetteki yeni bir işçilik yapılıyorsa işçilik yazılsın ancak zaten sökülen takılacak olan parçaya da yeniden işçilik yansıtılıyor (ayrıca olmasa bile parça fiyatına ekleniyor.) Mesela klima komp kasnağı ses yapıyor komp revize olacak dediler sonra biraz ısrarla ustabaşı geldi kontrol etti kasnağı söktü sadece kasnak değişecek dedi öyle değiştirdik. Israr etmesek sağlam kompresör revize olacak çünkü bakımı yapan usta bu riskli bir iş ben sadece kasnağı sökemem komple sökülüp bakılması lazım demişti. Tüm kauçuklara değişim öneriyorlar 1 yıl garanti zaten 1 yıldan sonra tekrar değişmek lazım diyorlar. Aracın üzerinden çıkanlar çok rahat 5 yıl gidiyorken yan sanayi takıp yılda değişim önermek saçma. Ustayla biraz samimi olursanız bazı parçaları değişmeseniz de olur diyorlar ama başında durmayıp ne gerekiyorsa yapılsın diyince biraz tuzlu olabilir. Haricen her parçayı hemen temin etmeleri güzel. Çıkıp parça aramak durumunda kalınmıyor. Genel kontrol yapıp alt takım motor kısmındaki irili ufaklı tüm detayları söylemeleri güzel.Değişecek parçaların risk analizini yapmak da kullanıcıya kalmış bir durum.


Son olarak bazı ünlü ustalar araç başında durulmasını istemezken resette işin başından sonuna kadar araç başında ustayla muhabbet ederek işleyişi izledim kimse bi şey söylemedi bu da benim için bir artıdır. Yetkili servis neyse ama sanayide bir ustanın araç başında durulmasını istememesi beni kuşkulandırıyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: SCC
Selamlar..

Golf 7 2014 Model 1.6 TDI 80.000 Km de ki manuel vites aracımın yaşı 10 seneyi doldurduğu için ağır bakıma sokmayı düşünüyorum.
Değiştirmeyi düşündüğüm parçalar ;
  • Gergi kütüğü – v kayışı
  • Triger kayış seti ( triger kayışı, triger gergi rulmanı, triger avare rulmanı, elektirikli devirdaim su pompası)
  • Devirdaim değişeceği ve daha önce hiç antifiriz değişimi yapılmamış G13 tip antifiriz değişimi. (Tabi servisi ikna edebilirsek :) Forumdan okuduğum kadarıyla antifiriz değişimi için bayağı direniyorlarmış su ile tamamlayıp devam edin gibisinden.)
  • Fren hidrolik değişimi (4 sene önce yetkili serviste değiştirmiştim 2 seneyi dolduğu için tekrar değiştirmeyi düşündüm)
  • Şanzıman yağı değişimi
Triger setini 120bin veya 10 sene önerildiği için değişmeyi düşünüyorum.
Benim unuttuğum şu parçaya da baktırırsan iyi olur dediğiniz parça önerilerine açığım.
Yakın zaman da aracını ağır bakıma götüren yetkili serviste fiyat alanınız oldu mu? 7 yaş üzeri %30 parça ve işçilik indirimi olduğu için yetkili serviste değiştirmek daha mantıklı geliyor. Yaşadığım şehir de güvenebileceğim bir usta yok bu konu da da fikirlerinize açığım Konum: Mersin :)
Servis antifrizi değiştirirken araç sahibine (VW marka temizlik sıvısı) ile sistemin temizlenmesini öneriyor,

Bunu kesinlikle yaptırmayınız.!! Hem çok pahalı bir sıvı bu (yaklaşık 6-7 bin lira) Evet sadece temizlik sıvısı bedeli için faruraya 6-7 bin lira yazıyorlar (işçilik hariç), hem de o temizlik sıvısı ile temizlik yaptıktan sonra soğutma sisteminin içini saf su ile çok çok iyi durulama yapmaları lazım ama bunu yani durulmayı düzgün yapmıyorlar, Bu temizlik sıvısı ağır temizlik kimysalları içerdiği için ve iyi durulama yapmadıkları için soğutma sisteminin içinde kalıyor.! İyi durulama yapmadıkları için orta vadede aracın soğutma sistemi bileşenleri zarar verecektir, (tecrübe ile sabittir arkadaşın aracını bu temizlik sıvısı ile temizlediler, düzgün şekilde durulama yapmadıkları için sistemin içinde kalan temizlik sıvısı 1 hafta içinde yeni antifirizin rengininin bozulmasına sebeb oldu, araç 2. kez serviste gitti tekrardan antifiriz değişti, 1 hafta sonra yine antifriz rengi pembeden turuncuya döndü, tekrardan servise gitti 3 kez antifriz değiştirmek zorunda kaldı),

Sadece eski sıvıyı (eski antifrizi) boşaltıp, (yeni antifriz ve saf su ile) doldurmalarını isteyiniz, Eski antifriz kalıntılantından kurtulmak için “sadece saf su” ile durulama yapsınlar. En iyi temizlik saf su ile yapılır, saf su zaten pahalı bişey değil, Temizlik işlemi için gerekiyorsa 10-15 Litre saf su kullansınlar ama o VW marka temizlik sıvısı ile asla yaptırmanız, Ve bilgisayar ile sistemdeki havayı alsınlar.
 
5 durulama
3 yıkama
3 sıkma
2 kurulama ..........

Son model çamaşır makinesi hikayeleri gibi.

Anası ağlamamış perişan olmamış (çamur, kil, kum , kireç , bulamaç , toprak durumları)

geçmişte bunlara maruz kalmayan soğutma sistemi icin saf su dahil koca karı ilaçlarına kara merhemlere gerek yoktur.(Saf su ile 3-4 devinimli yıkamaya bile gerek yoktur)

Biz Çocukken sokakta oynarken
Yere düsen ekmeği 3 kere öpüp alnına götürmezsen çarpılırsın derlerdi. bu korkuya 5 kere öperdik

Antifiriz korkusu ! (Youtube da korku salan ustalara selam olsun)
 
Arkadaşlar,

Hepimiz mutlaka gelir ve giderlerimizi düşünüp evimiz için bir bütçe yapmışızdır. Gelecek ayın kirası, elektriği, doğalgaz masrafı, taksitleri düşünüp ona göre harcamalarımızı planlarız. Gider kalemlerinin önemli bir kısmını ise maalesef otomobil masrafları oluşturuyor. Yakıtıydı, motorlu taşıtlar vergisiydi, kış lastiğiydi, bakımıydı derken bütçeye oldukça bir yük bindiriyor.

Çoğumuz "gelecek ay arabanın yıllık bakımı geldi ne kadar tutar acaba?" diye düşünmüşüzdür. Ben de bu konu başlığını güncel servis fiyatlarını paylaşalım, önümüzdeki günlerde aracını servise, bakıma götürecek arkadaşlar en azından fiyatlar hakkında bir fikir sahibi olsun diyerek açtım. Umarım faydası olur. Aşağıda benim servis masraflarımı yazdım. Sizlerde bu konu başlığı altında bakım ve servis masraflarınızı paylaşabilirsiniz.

Aracımı geçtiğimiz hafta 22.11.2017 tarihinde, Etimesgut Doğuş Oto Bayisi'ne birinci yıl (15.000km) bakımı için götürdüm. Aracım "2016 Golf 1.4 TSI 125 PS AllStar DSG" ve birinci yıl bakımında aşağıdaki işlemleri yaptılar ve bu işlemler için ödediğim tutar KDV dahil 699,74 TL.

1. Yağ Filtresi değişimi

2. Yağ değişimi (5W/30 sentetik yağ)

3. Hava filtresi değişimi

4. Polen filtresi değişimi

5. Karter tapası ve conta değişimi

6. Bakım

Servis süresine gelecek olursak; aracı sabah 9:30'da teslim ettim ve saat 11:30 gibi arayıp, aracın yıkamaya verildiğini ve 12:00'de teslim alabileceğimi belirttiler. Servis fena sayılmayacak kalabalıkta olmasına rağmen servis süresi beni memnun etti açıkcası.

Maalesef ben yararlanamadım ama 4 yaşın üzerindeki araçlar için ZUBIZU kampanyası varmış. Aklınızda bulunsun. :)
Şu siralar bakim maliyeti 3-4 arasi geziyor . Eskiler🫤
 
Selamlar. Ngk laser platinum buji 1.4 TSİ 122 2014 MK7 CXS için ürün kodu nedir ? Bir de nereden temin edebiliriz ?
 
Son düzenleme:


Geri
Üst Alt