Araba nasıl yıkanır?


silvershadow

Emekli
Katılım
6 May 2015
Mesajlar
8,996
Tepkime puanı
1,332
İsim
Murat İNCİ
Mutlaka gölgede yıkama yapılır mümkünse günün sıcak günlerde sabah veya akşam saatlerinde hava sıcaklığı normalken hızlı kuruyup cam ve kaportada leke bırakmasını önlemeli.

Araba yıkamacının birine gidersiniz.

Dışına tazyikli su çok yakın tutmasınlar diye uyarırsanız.

İnternetten Meguiar's tan sarı oto şampuanı alıp

Su tutturduktan sonra 5 litrelik kovaya 1 litre su ekleyip bir kapak şampuan eklerseniz.

Köpürtüp Meguiar's tan alacağınız yıkama eldiveni ile 5 dk. da yıkayıp tekrar su tuttursanız...

Arasın boydan boya marşpiyellerinin bir iki karış üstünü ayrıca yıkamalı.

Leke kalmasın diye komple şampuanlamak yerine kısım kısım yıkamalı.

Son olarak kurulama mikrofiber havlusu alarak yine meguiar's tan alarak kurularsınız.

Eğer sıvı sprey wax ile daha parlak ve daha geç kirlenen bir aracınız olur.

Bunun uygulamasını da parlatma bezi ile yine Meguiar's tan alarak yapabilirsiniz.

Kalan şampuanı paspasları ve jantları yıkamakta kullanabilirsiniz. Bunun için büyük inşaatçı süngeri kullanın

Paspasları temiz bir yere asıp kurumasını beklerken  ki Paspaslarınız kauçuktur inşallah... yoksa halı paspaslar varsa size geçmiş olsun kurutamazsınız 2 günde...

İç temizliğe geçelim.

Paspasları çıkarttıktan sonra Elektrik süpürgesi ile kendi ellerinizle temizlersiniz.

kurulamayı yaptığınız bezlerden biri ile kapı içlerini kurularken bir yandan nemli bezle koltuk kenarları pandizot üstü, kapı içlerini silersiniz..

Ön konsol, vites konsolu ve tüm plastik ve deri aksam nemli bezle silinse yeterlidir.

Kurulama ve parlatma bezlerini çamaşır makinesi ve çamaşır deterjanı bezlerin çizmemesini engelleyen yumuşaklığın yitirmesine neden olur diye bebek esyalarini yıkamada kullanılan toz sabun kullanıyorum ve elde yıkıyorum

Yıllarca başka bir şey kullanmaya gerek yok. Buna deri koruma ürünleri de dahil.

Lastiklere kimyasal sürüp parlatmayı önermem çünkü bu kimyasallar zamanla çatlaklara neden olurlar.

Motorun içine kuru temizlik yapılır.

Motor soğukken nemli bezle silip geçin yeter.

Yağlı kir henüz oluşacak kadar yıllanmadı araçlar...

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@silvershadow selamlar hocam

Yıkama ile ilgili birkaç yorumum olabilir.

Arabanızı kendiniz yıkamak isterseniz, minimum çizik için yabancıların "double bucket" yani çift kova yöntemini kullanmanızı öneririm. Hatta kovaların altına grit guard alabilirseniz çiziklerinizi bir tık daha azaltabilirsiniz. (Aşağıda grit guard'ın resmini de koydum, TR'de bulunmuyor malesef yurtdışından alınabilir ya da alternatif çözümler bulunabilir?)

Prosedür olarak ilk olarak arabanızı güzelce suyla yıkamanız gerekli tercihen tazyikli su, ardından iki kovanıza da su koyup yalnızca birini şampuanla köpürteceksiniz.

Koyun yünü wash mitt'ler var yıkama sırasında süngere çok daha tercih edilesi bir yöntem. Yıkama eldiveninizi köpüklediğiniz kovaya daldırıp arabanızı köpürtmeye başlayacaksınız ama çok bastırmadan. Köpük bittiği zaman, burası önemli, direk köpüklü suya değil köpüksüz durulama kovasına daldırıp eldiveni güzelce temizleyeceksiniz. Burada varsa grit guard devreye giriyor, dibe çöken partiküllerin yüzeye çıkmasını engelleyen bir tutucu aslında. Ardından köpüklü su kovası ve araba.

Böyle yaparak arabanızı güzelce ve zarar vermeden yıkayabilirsiniz.

İşiniz bittiğinde kovalardaki toza inanamayacaksınız emin olun.

rh7AV5y.jpg
N3P1Jtl.jpg


8m6Ka9o.jpg
vnDe6in.jpg


LB8yJWy.jpg
cWdKAla.jpg


rDvrEMx.jpg


 
newspeed dedi:
@silvershadow selamlar hocam

Yıkama ile ilgili birkaç yorumum olabilir.

Arabanızı kendiniz yıkamak isterseniz, minimum çizik için yabancıların "double bucket" yani çift kova yöntemini kullanmanızı öneririm. Hatta kovaların altına grit guard alabilirseniz çiziklerinizi bir tık daha azaltabilirsiniz. (Aşağıda grit guard'ın resmini de koydum, TR'de bulunmuyor malesef yurtdışından alınabilir ya da alternatif çözümler bulunabilir?)

Prosedür olarak ilk olarak arabanızı güzelce suyla yıkamanız gerekli tercihen tazyikli su, ardından iki kovanıza da su koyup yalnızca birini şampuanla köpürteceksiniz.

Koyun yünü wash mitt'ler var yıkama sırasında süngere çok daha tercih edilesi bir yöntem. Yıkama eldiveninizi köpüklediğiniz kovaya daldırıp arabanızı köpürtmeye başlayacaksınız ama çok bastırmadan. Köpük bittiği zaman, burası önemli, direk köpüklü suya değil köpüksüz durulama kovasına daldırıp eldiveni güzelce temizleyeceksiniz. Burada varsa grit guard devreye giriyor, dibe çöken partiküllerin yüzeye çıkmasını engelleyen bir tutucu aslında. Ardından köpüklü su kovası ve araba.

Böyle yaparak arabanızı güzelce ve zarar vermeden yıkayabilirsiniz.

İşiniz bittiğinde kovalardaki toza inanamayacaksınız emin olun.

rh7AV5y.jpg
N3P1Jtl.jpg


8m6Ka9o.jpg
vnDe6in.jpg


LB8yJWy.jpg
cWdKAla.jpg


rDvrEMx.jpg
Değerli Hocam;

Bunlar gayet güzel yorumlar.

Ufkumuzu genişleten bilgiler.

Titizlikte üstüme tanımazdım ama bu detaylar ses duvarını aşmış gözüktüler bana.. &:

Elbette uygulamak isteyenler olabilir.

Çok teşekkür ederim bu bilgiler için size. :'(

 
@silvershadow , hocam 1 litre suya 1 kapak şampuan koyun demissiniz. Peki 1 litre su yeterli mi çünkü kullanma önerilerinde 4 litre suya 4 kapak şampuan diyor.ki bu da çok fazla 1 ayda biter şampuan.
 
major24 dedi:
@silvershadow , hocam 1 litre suya 1 kapak şampuan koyun demissiniz. Peki 1 litre su yeterli mi çünkü kullanma önerilerinde 4 litre suya 4 kapak şampuan diyor.ki bu da çok fazla 1 ayda biter şampuan.
Değerli Hocam;

zaman geçtikçe daha az suyla detarjan daha az israf ederek yıkamayı öğrendim.

Hele hele üstadların önerdiği  çift kova yöntemini kullandıkça daha da ekonomik kullanım mümkün çünkü yıkama yaptığınız su daha az kirleniyor.

Başlangıçta 5 litre suyla başladığım serüvende 1.5 litreye kadar azalttım.

O nedenle kendimce söylediğim ölçü birimi 1 veya 1.5 kapakla yıkamayı bitirirdim.

Şampuana gelince....

Günde 4 kez yıkarsanız evet biter ;)

 
tek yıkadıgım için  şampuanın kurumasına engel olamıyorum. tek sıkıntım o :)

 
Peki bu sampuanlari özellikle piyasadaki meşhur sampuanlar icin konuşuyorum. Her ne kadar Basınçlı makinalar Zararlı olsada şampuan püskürtmek icin oldukça yararli olmaz mi hele ki tek başınıza yıkıyor iseniz. Bide bu basincli cihazları acaba basınç ayarı filan yok mu ?

 
Rust dedi:
tek yıkadıgım için  şampuanın kurumasına engel olamıyorum. tek sıkıntım o :)
Değerli Hocam;

Şampuan veya su kurursa leke yapar.

Kısım kısım yıkamalısınız aracınızı.

Tavan, ön, arka ve yanlar sonra lastik ve jantlar

Belli bir sırası vardır az kirli olan yerden çok olana doğru ve yukarıdan aşağıya doğru.

 
silvershadow dedi:
@silvershadow , hocam 1 litre suya 1 kapak şampuan koyun demissiniz. Peki 1 litre su yeterli mi çünkü kullanma önerilerinde 4 litre suya 4 kapak şampuan diyor.ki bu da çok fazla 1 ayda biter şampuan.
Değerli Hocam;

zaman geçtikçe daha az suyla detarjan daha az israf ederek yıkamayı öğrendim.

Hele hele üstadların önerdiği  çift kova yöntemini kullandıkça daha da ekonomik kullanım mümkün çünkü yıkama yaptığınız su daha az kirleniyor.

Başlangıçta 5 litre suyla başladığım serüvende 1.5 litreye kadar azalttım.

O nedenle kendimce söylediğim ölçü birimi 1 veya 1.5 kapakla yıkamayı bitirirdim.

Şampuana gelince....

Günde 4 kez yıkarsanız evet biter ;)
Anladım hocam. Ben boya koruma için izmire gitmeden önce yıkamak zorunda kaldım aracı baya bir pisti çünkü. O zaman ürünün üzerinde olan talimatlara uyup 4litre su + 4 kapak şampuan kullanmıştım ve işim bittiğinde geriye en az 1 litre su  + dibe batmış şampuan kalıntısı kalmıştı.

Pazar günü sabah 9 da kalkıp uygulama sonrası 1 haftadır yıkanmayan aracımın dışını güzelce temizleyeceğim. Bu sefer 2 litre suya  2 kapak atıp öyle deneyeceğim. Eldiveni her daldırışda bir gölgesini temizlesem 2 litre su yeter diye düşünüyorum.

Benim sormak istediğim diğer bir husus daha var. Bizim buralardaki araba yıkamacıların kullandığı sular kuyu suyuymuş ( sadece 1 kişiye sordum, detaylıca soruşturmadım). Kaldığım sitenin suyu da kuyu suyu fakat şehir şebekesi kadar kireçli değil. Amma ve lakin bazı sebeplerden ötürü suyumuzun tazziği yok.  Dolayısıyla aracın üzerindeki köpüğü temizleyene kadar biraz süre geçiyor. Kurulama işine tepeden başlıyorum, bu süre zarfında diğer yerlerde su bir miktar kuruyor. Acaba diyorum  bir yeri kuruladıktan sonra diğer yerlere tekrar su tutsam  ve bu şekilde devam etsem nasıl olur ?

Edit: yukarıdaki son yazıyı görmeden yazmış bulundum.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
silvershadow dedi:
tek yıkadıgım için  şampuanın kurumasına engel olamıyorum. tek sıkıntım o :)
Değerli Hocam;

Şampuan veya su kurursa leke yapar.

Kısım kısım yıkamalısınız aracınızı.

Tavan, ön, arka ve yanlar sonra lastik ve jantlar

Belli bir sırası vardır az kirli olan yerden çok olana doğru ve yukarıdan aşağıya doğru.
imkansızlık diyelim murat hocam , benzinlikte komple şampuanlıyorum sonra duruluyorum. suyun kurumasına izin vermiyorum ama leke oluşmadı hiç bende.

dediğiniz sırayla ve şekilde yıkıyorum. çift kova tekniği ile.

 
Bugün aracimin 2. Bayosunu yaptırdım. Maalesef ki yan aynaları kurulamayi unutmusum ve iz kaldi. Cam temizleme spreyi ile denedim ama geçmiyor. Kurumuş. Bunu nasıl gecirebiliriz ?

Bir diğer husus arka plakanın üzerindeki boyalı çıkıntıda bir takim kurumuş kirler mevcut. Kazımak istemedim cizilmesin diye acaba bunu nasıl çıkartabiliriz  ?

Son olarak yeri degil ama ... araç pırıl pırıl olmasiyla beraber canımı sıkan bir görüntüyle karşılaştım. Acaba bu janttaki hasarı nasıl rotuslaya biliriz ?

Ve jantin arkasındaki o kirli diski nasıl temizleyebiliriz ?

1153_8b1b3e73571449586cec884c590a6702e2fcfc4e.jpg

1155_4f82452d7e51461cd20119e2e2c3459149d64c57.jpg

 
Moderatör tarafında düzenlendi:

major24 dedi:
Bugün aracimin 2. Bayosunu yaptırdım. Maalesef ki yan aynaları kurulamayi unutmusum ve iz kaldi. Cam temizleme spreyi ile denedim ama geçmiyor. Kurumuş. Bunu nasıl gecirebiliriz ?

Bir diğer husus arka plakanın üzerindeki boyalı çıkıntıda bir takim kurumuş kirler mevcut. Kazımak istemedim cizilmesin diye acaba bunu nasıl çıkartabiliriz  ?

Son olarak yeri degil ama ... araç pırıl pırıl olmasiyla beraber canımı sıkan bir görüntüyle karşılaştım. Acaba bu janttaki hasarı nasıl rotuslaya biliriz ?

Ve jantin arkasındaki o kirli diski nasıl temizleyebiliriz ?
hocam bence janttaki bu tip çiziklerin, hasarların önünü alamazsınız ya. çok üzerine düşmeyin. hani yolu varsa tabi yaptırın ama illaki zamanla olacaktır.

diskler benim de paslı böyle

 

Geri
Üst Alt