Golf tek, siz hepiniz...


 Torsiyon meselesinde golf 7 1.6 tdi ve 1.4 tsi kullanmış biri olarak net bir şekilde söyleyebilirim, hissiyat farkı anlaşılıyor. Direksiyon başında tutunma limiti hızlı döndüğüm kavşaklarda net gördüğüm bir şeydi, ancak beni en çok üzen ise kasis meselesi, tepevari olup keskin olmayan ancak yüksek olan kasisleri bilirsiniz, onlardan biraz hızlı geçince aracın dengesini kaybetmesi torsiyonda çok belirgin. Torsiyon ve bağımsızı aynı kasiste denedim, torsiyon dengesi bozulup biraz direksiyon müdahalesi isterken bağımsız kendi yolunu bulup devam ediyor. 

  Arka yaşam alanına gelince, bozuk yolda üzücü şekilde çok bariz bir fark var, torsiyonda çalkalanarak gidiyoruz desek yeridir; bağımsız ise daha olgun tepkiler veriyor. 

  Bir diğer husus torsiyon bağımsız meselesinden ayrı olarak makyajsız 1.6 tdi aracımda sabahları ilk başta kasislerde vs süspansiyon sesi olurdu, şimdiki makyajlı 1.4 aracımda ilk başta bile bu sesler yok. Makyaj ile birlikte süspansiyon seslerine de bir çeki düzen verilmiş olabilir, başka makyajlı sahipleri de bu hususta yorum yaparsa sevinirim. 

 
Moderatör tarafında düzenlendi:

Ön ve arka kapı plastiği, koltukların 30bin km de (hatta daha erken olan bile var) tiftiklenmesi, arka süspansiyonda bağımlıya dönülmesi ilk aklıma gelenler.Hatta golf 7 çıktıktan sonra sırayla torpido kilidinden akünün etrafında ki kapaklı suet yapıya kadar kaldırdılar.Maliyet kaygısı en üst düzeyde gibi duruyor.Golf 7 totalde çok güzel bir araç ama eski vw'lerin kalitesi bence yok.b7 kasa passatın arka kol dayamasıyle b8 kasanınkini bir karşılaştırın mesela.Ben ikisine de sahip oldum biliyorum :)  Golf 7 gene toplamda sınıfının en iyisi ama kendi golfler içinde kalitesini düşüşte buluyorum ben.
Bu araç 2012 kasım-2016 temmuz arasında maliyeti kısma kaygısı olmadan üretildi., akü koruyucu kılıf, kilitli torpido gözü, isofix kapakları vs..den bahsederken 2012-2016 arasında üretilen araçlara haksızlık ediyorsunuz ve bu araçları göz ardı ederek bir değerlendirme yapıyorsunuz., Ve yine bu maliyet kaygısı yüzünden bazı şeylerden vazgeçilmesi genellikle makyajlı Mk.7,5 'ta yaşandı., 4 yıl banttan kalite düşmeden üretilmiş bir araba ile daha 9-10 aydır bantta olan ve muhtemelen toplamda 1,5-2 bantta kalacak makyalı kasayı dahil etmek haksızlık olur., Çuvalın içindeki 1-2 çürük elma için tüm çuval çöpe gider mi.? :)  Lütfen yanlış anlaşılmasın bu terimi mecazi anlamda söylüyorum makyajlı Golf Mk.7,5 halaa sınıfının her kulvarda en iyi aracıdır., 1-2 ufak tefek şeylerden vazgeçildi diye bu onu kötü "hiç" yapmaz! 

@Kaaan95.ky Golf Mk.6 'yı bu tartışmaya dahil etmemek gerek, yeni her zaman yenidir., eski eskide kalır., torsiyon muhabbetinden bi arabaya 5 senedir bel altından vurmak çok yanlış., Eğer böyle yaparak bir yere varacaksak Mk.6  ile ilgili olumsuzlukları ve kalite eksikliği ile ilgili 10 tane madde çok rahat yazılılabilir bir çırpıda yazarım ama buna gerek var mı bence gerek yok böyle yaparak 1 arpa boyu yol alamayız!

 
Bu araç 2012 kasım-2016 temmuz arasında maliyeti kısma kaygısı olmadan üretildi., akü koruyucu kılıf, kilitli torpido gözü, isofix kapakları vs..den bahsederken 2012-2016 arasında üretilen araçlara haksızlık ediyorsunuz ve bu araçları göz ardı ederek bir değerlendirme yapıyorsunuz., Ve yine bu maliyet kaygısı yüzünden bazı şeylerden vazgeçilmesi genellikle makyajlı Mk.7,5 'ta yaşandı., 4 yıl banttan kalite düşmeden üretilmiş bir araba ile daha 9-10 aydır bantta olan ve muhtemelen toplamda 1,5-2 bantta kalacak makyalı kasayı dahil etmek haksızlık olur., Çuvalın içindeki 1-2 çürük elma için tüm çuval çöpe gider mi.? :)  Lütfen yanlış anlaşılmasın bu terimi mecazi anlamda söylüyorum makyajlı Golf Mk.7,5 halaa sınıfının her kulvarda en iyi aracıdır., 1-2 ufak tefek şeylerden vazgeçildi diye bu onu kötü "hiç" yapmaz! 

@Kaaan95.ky Golf Mk.6 'yı bu tartışmaya dahil etmemek gerek, yeni her zaman yenidir., eski eskide kalır., torsiyon muhabbetinden bi arabaya 5 senedir bel altından vurmak çok yanlış., Eğer böyle yaparak bir yere varacaksak Mk.6  ile ilgili olumsuzlukları ve kalite eksikliği ile ilgili 10 tane madde çok rahat yazılılabilir bir çırpıda yazarım ama buna gerek var mı bence gerek yok böyle yaparak 1 arpa boyu yol alamayız!


Kusura bakmayın golf her kulvarda en iyi değil, aksine her kulvarda belli bir ortalamanın üstünde oldugu icin golf sinifinin iyisidir. Mesela astra kadar iyi yol tutmaz ama yol tutus konfor dengesi iyi oldugu icin golftur. Umarim dedigimi anlamissinizdir. Fazlada fanatiklik yapmaya gerek yok. Golfun torsiyonu cogu torsiyonlu aractan iyidir ama nihayetinde torsiyondur hic bir zaman bagimsiz gibi olamaz..

 
Bu araç 2012 kasım-2016 temmuz arasında maliyeti kısma kaygısı olmadan üretildi., akü koruyucu kılıf, kilitli torpido gözü, isofix kapakları vs..den bahsederken 2012-2016 arasında üretilen araçlara haksızlık ediyorsunuz ve bu araçları göz ardı ederek bir değerlendirme yapıyorsunuz., Ve yine bu maliyet kaygısı yüzünden bazı şeylerden vazgeçilmesi genellikle makyajlı Mk.7,5 'ta yaşandı., 4 yıl banttan kalite düşmeden üretilmiş bir araba ile daha 9-10 aydır bantta olan ve muhtemelen toplamda 1,5-2 bantta kalacak makyalı kasayı dahil etmek haksızlık olur., Çuvalın içindeki 1-2 çürük elma için tüm çuval çöpe gider mi.? :)  Lütfen yanlış anlaşılmasın bu terimi mecazi anlamda söylüyorum makyajlı Golf Mk.7,5 halaa sınıfının her kulvarda en iyi aracıdır., 1-2 ufak tefek şeylerden vazgeçildi diye bu onu kötü "hiç" yapmaz! 

@Kaaan95.ky Golf Mk.6 'yı bu tartışmaya dahil etmemek gerek, yeni her zaman yenidir., eski eskide kalır., torsiyon muhabbetinden bi arabaya 5 senedir bel altından vurmak çok yanlış., Eğer böyle yaparak bir yere varacaksak Mk.6  ile ilgili olumsuzlukları ve kalite eksikliği ile ilgili 10 tane madde çok rahat yazılılabilir bir çırpıda yazarım ama buna gerek var mı bence gerek yok böyle yaparak 1 arpa boyu yol alamayız!
Kullandığım araçların ikisi de golf 7 hocam 6’dan bahsetmiyorum, yakıt türüne göre bence güvenlik meselesi  olan yol tutuş bu kadar etkilenmemeli.

 
Dizel modeli üzerinden konuşursak bana göre 2 önemli eksiği var. Bunlar arka tarafın torsiyon oluşu ve motorun rakiplerine göre bir tık zayıflığı. Bunlar dışında C Hb segmentinde Golf 7'nin rakibi yok. Yeni gelecek kasada bunları değerlendirip değiştirirse üretici o zaman zaten mükemmel olacak.

 
Malzeme kalitesi ve yalitim kesinlikle golf6 da cok daha iyi. Torsiyon mubabbeti bile buna bir ornek.
Torsiyon hariç size katılmıyorum hocam. Hele ki yalıtım ve malzeme kalitesi konusunda.

 
Kusura bakmayın golf her kulvarda en iyi değil, aksine her kulvarda belli bir ortalamanın üstünde oldugu icin golf sinifinin iyisidir. Mesela astra kadar iyi yol tutmaz ama yol tutus konfor dengesi iyi oldugu icin golftur. Umarim dedigimi anlamissinizdir. Fazlada fanatiklik yapmaya gerek yok. Golfun torsiyonu cogu torsiyonlu aractan iyidir ama nihayetinde torsiyondur hic bir zaman bagimsiz gibi olamaz..
Katılıyorum, her kulvarda en iyisi değil, totalde hepsinin en iyi birleştiği diyebiliriz. .Fanatikliğe gerek yok. :)

 
2015 Golf 1.2 TSI DSG Comfortline aracı 15 ay kullanıp 4 ay önce Audi A3 1.0 Dynamic modeline geçiş yapmış ve şu ana kadar işim gereği Ford Focus, Renault Megane ve Fluence, Toyota Corolla, Hyundai İ30 ve Accent, Fiat Linea araçlarını kullanmış birisi olarak söyleyebilirim ki Golf'ün yeri apayrı. VW bu modelini çok özel olarak konumlandırıyor ve karşılığını da alıyor.

Ancak puanlama tablosuna bakarsanız 4.000 puan üzerinden 2.685 puan alarak birinci olmuş. Yani 1.315 puan kayıp da var. (Cep telefonundan görüntü alıp yükledim, tam okunamıyor olabilir. Tabletten yüklesem daha iyi olacak gibi, okunaklı olacaktır). Bu durum, Golf'ün mükemmel değil, optimal olduğunu gösteriyor.

Neticede bir araçtan herkesin beklentileri farklı, Golf bu beklentileri bir potada en optimum düzeyde birleştiren ancak daha da önemlisi kullanıcısıyla bağ kuran bir araç. Golf kullananlar aracına bir başka bağlanıyor. 

Sıfır A3 aldık, ancak her gördüğüm Golf'te gözüm kalıyor şahsen. A3'ten memnun olmadığımdan değil, bugün olsa yine aynı kararı verir ve A3 alırım, ancak Golf çok güzel izler bıraktı bizde. İlginçtir herhangi bir aracı şartlanmışçasına "ama bizim Golf'te şöyleydi" diyerek kıyasladığımı fark ediyorum.

Son 1 yılda kur ve ÖTV oranlarının artmasının etkisiyle Golf fiyatları uçtu maalesef. Bahsettiğim aracı, sürüş konfor, ışık görüş ve bluetooth paketiyle 2016 Ocak ayında 69.000 TL'ye sıfır olarak almıştık. Şu anda muadili (1.0 TSI DSG Comfortline) 106.000 TL. 50%'den fazla zam yemiş durumda. Bu paraları verince beklentiler daha da artıyor benim anladığım. 

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Torsiyon mu ? Tam bağımsız mı ? 

Arkadaşlar yapmayın yahu , çoğunluğumuz yılda neredeyse 45-50 hafta şehir içi araba kullanıyoruz , ayrıca doğru apex çizginizin ne olduğunu bile bilmeden 2 farklı arabanın süspansiyonlarını karşılaştıramazsınız , olmaz, lütfen yanılgılara düşmeyelim. @silvershadow Murat hocamın bu konuda topiği mevcut lütfen okuyunuz. Ayrıca hız kurallarına uyan bilinçli bir sürücü test'teki tüm araçlar ile benzer viraj performanslarını uygulayabilir.

 bu sınıfta kim ne üretirse üretsin sınıfının yaratıcısı Golf olduğu için herkes Golf ile kıyas yapar doğal olarak. Yapacağınız tek şey bu sınıf araba alırken verilen puanlardan ihtiyacınız olan özelliğin en yüksek puanını almış olan aracı seçmek olsun.

Fanatikliğe gelince ;

Ben fanatiğim , 15 senelik otomotiv ve makine tecrübem , malzeme ve mühendislik bilgim beni Golf'e yönlendiriyor.... 

 
Golf sahibi iken Golf ü rahatlıkla eleştirmek çok iyi. Bu eleştirileri yapabiliyor olmamızın bir nedeni de galiba sınıfında en iyisi olmasının verdiği rahatlık.

Herkesin Golf'te haklı olarak eleştirdiği "en az" 1 adet zayıf nokta var. Ancak eleştirenler olarak rakiplerini alıp kullansak ne düşünürüz acaba? Bu sefer rakipleri nasıl eleştiririz.

Neticede hemen herkes, Golf toplamda en iyi özellikleri içeriyor konusunda birleşiyor gibi.

Özellikle AUDI Mercedes BMW markaları dışındaki taşıtları kullandıktan sonra şu anda Golf kullananların ne kadarı "pişmanım eski markama dönmek istiyorum" diyor buna bakmak gerekir bence.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:

Maalesef golf6 nin kalitesi 7 ve 7.5 ta yok. Umarim golf 8 daha kaliteli olarak karsimiza cikar.
5 i deneyimleyemedim ama 4 teki kalite de 6 da yok. Kalite ne yazık ki giderek kompaktlaşıyor. 7 estetik, teknolojik, detayları süslü püslü ama kalite 6 da evet. 1.4TSI MK6 ve 1.4TSI mk7 ve 1.6 Atmosferik golf 4 kullanıcı olarak söylüyorum.

 

Geri
Üst Alt