Yeni Kodiaq İncelemesi


yer_ucagi_34

Katılımcı Üye
 
Katılım
30 Eki 2016
Mesajlar
1,481
Tepkime puanı
1,510
İsim
Ömer
Bugün Skoda Showroom'unda Yeni Kodiaq'ı inceledim. Fotoğraflarını paylaşıyorum. Bu fotoğraflar en üst donanım paketi olan Prestige'e ait.

IMG_1861.JPG

IMG_1864.JPG

IMG_1860.JPG

IMG_1851.JPG

fullsizeoutput_e0.jpeg

IMG_1853.JPG

IMG_1854.JPG

fullsizeoutput_df.jpeg

IMG_1856.JPG

IMG_1857.JPG

IMG_1858.JPG

IMG_1859.JPG

Bu fotoğraf da giriş seviyesi olan Ambition'a ait.

IMG_1865.JPG

Aracı genel olarak değerlendirecek olursam;

Artıları

-Genel kalite olarak Tiguan ile aynı denebilir.
-Büyüklük, bagaj ve arka diz mesafesi olarak Kodiaq, Tiguan'dan çok önde ama Tiguan'da geniş diz mesafesi ve büyük bagaj sunuyor. Kodiaq ondan da geniş devasa.
-Diz mesafesini tekrar söyleyeceğim, aracın diz mesafesi S350 Long Mercedes'ler gibi.
-Elektrikli bagaj kapağı çok güzel, fakat galiba ayak hareketiyle galiba çalışmıyor.
-Sunroof'u gayet geniş.
-Koltuk döşemeleri çok güzel.
-Tüm donanımlarda tamamen dokunmatik 8'' ekran sunulması çok güzel.
-8'' ekranda App-Connect, Skoda'nın deyimiyle Smartlink'in tüm donanımlarda standart şekilde açık gelmesi çok güzel.
-Prestige pakette akla gelebilecek her donanım mevcut.
-Her donanımda anahtarsız çalıştırma standart.
-Her donanımda tavan barları standart.
-Aracın içinde bir sürü çok kullanışlı saklama alanları mevcut hepsi geniş.
-Kapı koruma plastiği çok güzel.
-Daha birçok özellik var şimdilik aklıma gelenler bunlar.

Eksileri

Araçta ayrıntılara dikkat edildiğinde Tiguan'a göre bir tık altta denebilir. Bunlara örnek verecek olursam.
- Plastik kapı eşiklerinin tasarımında bir detay yok. Düz plastik o bölüm. Plastiğin üzerinde krom kapı eşiği bölümü yok.
-Vitesin önündeki kayar kapaklı göz kendiliğinden açılmıyor. Açarken de kaparken de itip çekmemiz gerekiyor.
-Kolçağın altında bulunan küllük kısmı ve küllük VW'lere göre bir tık altta.
-Küçük bir detay ama Ambition donanımında far anahtarının krom kısmı yok tamamen siyah plastik.
-En üst pakette dahi Hayalet ekran mevcut değil.
-Kadranlarda sayıların yazdığı bölüm beyaz olduğundan çok kolay okunmuyor.
-Kapıların iç tutma yerlerinin kenar bağlantı yerlerinde krom veya piano black detaylar mevcut değil. Direk düz renk şeklinde geliyor.
-DSG Vites kolundaki mandalın yanda olması çok ergonomik değil gibi. Ama alışınca sıkıntı olmaz.
-Bu galiba diğer Skoda'larda da böyle, Klimada ''MAX A/C'' Fonksiyonu mevcut değil.
-Böyle ayrıntı kısımlarda aracı Tiguan'a göre biraz kısmışlar.
-Bunlar benim gözüme çarpan şeyler. Ama pek önemli detaylar değil. Ayrıntı bunlar.
-Araç genel olarak Tiguan ile denk kaliteye sahip.

Bu araç çoğu SUV kullanıcısını ve SUV almayı düşünenleri kendisine çekmiş durumda. Satışları çok iyi. Şimdiden Ağustos'a gün veriliyor. 

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Çalışmanız çok güzel teşekkürler hocam fakat bana fiyat çok yüksek geldi tsi motor sonuçta tiguan en dolu donanımlarda 160 bin tl ye alınabilirken skoda fiyat olarak bi tık daha aşağıda olmalı bence

 
Doğuş oto Tiguan'ın önünü kesmemek için Kodiaq'ın kafasını kesmiş o fiyatlar ne öyle.  :-

 
Sırf 2.el fiyat kaygısından bile tiguan tercih ederim şahsen :)

 
Çalışmanız çok güzel teşekkürler hocam fakat bana fiyat çok yüksek geldi tsi motor sonuçta tiguan en dolu donanımlarda 160 bin tl ye alınabilirken skoda fiyat olarak bi tık daha aşağıda olmalı bence
Sağolun hocam, teşekkürler.

Dediğiniz gibi aracın fiyatı Tiguan'a göre bir tık aşağı olmalıydı. Aracı inceledikten sonra ben de aynısını söyledim. Tiguan'dan büyük olsa da kalitesi ve işçiliği Tiguan'dan düşük. 

 
Ya bu araba çok büyük süper gözüktü gözüme. Keşke dizel otomatik olsaydı ve bu fiyata olsaydı :/

 
Aracı bugün Maltepe Yüce otoda gördüm Q7 nin kopyası gibi olmuş kafaları karıştırır bence Harika bir suv [emoji592]

Tabiki kesinlikle en üst donanım alınmalı [emoji106]

 
Değerli arkadaşlarım yorumları okuduğumda aracı Tiguan ile kıyaslayıp fiyat karşılaştırması yapmışsınız .Fakat bu araç Tiguan segmentinde değil Touareg ve Q7 segmentide bir aracın fiyatı ve kalitesiyle değerlendirilmelidir. Skoda Karoq ,Audi Q5,Q3 ve WW Tiguan bir alt segmentin araçlarıdır.Saygılarımla.

 
Değerli arkadaşlarım yorumları okuduğumda aracı Tiguan ile kıyaslayıp fiyat karşılaştırması yapmışsınız .Fakat bu araç Tiguan segmentinde değil Touareg ve Q7 segmentide bir aracın fiyatı ve kalitesiyle değerlendirilmelidir. Skoda Karoq ,Audi Q5,Q3 ve WW Tiguan bir alt segmentin araçlarıdır.Saygılarımla.
Malzeme kalitesi bir D segmenti hiç değil.
Sadece hacim olarak büyümüş hormonlu bir C segmenti araç bence.

En basitinden superb ile karşılaştırın skodanın D sınıfı temsilcisi ile.
Parçaların oturması ve verdiği his bile bambaşka.
 
Değerli arkadaşlarım yorumları okuduğumda aracı Tiguan ile kıyaslayıp fiyat karşılaştırması yapmışsınız .Fakat bu araç Tiguan segmentinde değil Touareg ve Q7 segmentide bir aracın fiyatı ve kalitesiyle değerlendirilmelidir. Skoda Karoq ,Audi Q5,Q3 ve WW Tiguan bir alt segmentin araçlarıdır.Saygılarımla.
Değerli hocam;

Yeni Tiguan ile Yeni Kodiaq aynı segmentte olan araçlardır. İki araç da D Segmenti SUV Kategorsindedir. Yeni Tiguan Karoq'dan 20-25 cm daha uzun bir araç. Önceki Tiguan C Segmentiydi, Yeni Tiguan D Segmenti. Kodiaq'ı da inceledim, Tiguan'a göre boyut olarak çok büyük fark yok. Azıcık uzatılmış hali. Zaten aynı platforma sahipler.

Çoğu kişi bu aracı görüntüsü, yan cam tasarımı Q7 gibi diye Q7 segmentinde, onun boyutlarında sandı, bu aracın Q7 ile alakası yok. 

Bu araç D Segmenti SUV, Audi Q7 F Segmenti SUV. Audi Q7 bu araçtan neredeyse 40 cm daha uzun.

Kalite olarak bakarsak Tiguan bu araçtan daha iyi. Bu araç @ansolak hocamızın da dediği gibi C Segmenti SUV ayarında kaliteye sahip.

Ayrıca ODD'den alıntı yaptığım segment fotoğraflarını da paylaşayım.

fullsizeoutput_ea.jpeg

fullsizeoutput_ed.jpeg

Ya bu araba çok büyük süper gözüktü gözüme. Keşke dizel otomatik olsaydı ve bu fiyata olsaydı :/
Hocam büyük ihtimalle bu araca da Tiguan'daki 1.6 TDI 115 PS Manuel versiyon gelecek.

Bu aracı kaldırmaz diye düşünmeyin. Bu araç Tiguan'dan sadece 45 KG daha ağır.

Tiguan'daki 1.6 TDI 115 PS 280nm Manuel versiyon, Tiguan'dan 50 KG daha hafif Nissan Qashqai 1.6 dCi 130 PS 320nm'den daha iyi performans verisine sahiptir.

Dizel otomatik ise Vag grubu SUV'larında ilk olarak boyutları Seat Ateca ile aynı olan Skoda Karoq ile gelecek. Ve ondan sonra da Tiguan'a ve diğer modellere aşamalı olarak gelecek.

Arka diz mesafesini görünce ağzım açık kaldı, o nedir öyle? 
Hocam koltukların sırtlıkları da yatırılabiliyor. Diz mesafesine de yastık tarzı bir şey koyup ayakları da uzatıp yata yata gidilebilir bu araçta. &:

 
Skoda Karoq motor, şanzıman ve çekiş seçenekleri kesinleşti

GÜNCEL, skoda karoq, skoda karoq 1.6 dizel otomatik, skoda karoq fiyat, skoda karoq ne zaman, skoda karoq özellikler

A+A-

Skoda'nın VW Tiguan ve Seat Ateca ile aynı MQB platformuna sahip C Segmenti Crossover modeli Karoq geçtiğimiz ay tanıtılmıştı. Ancak motor, şanzıman ve çekiş seçenekleri konusunda kesin olmayan bazı bilgiler mevcuttu. Diğer taraftan modelin ilk ulusal tanıtımı İsveç'te gerçekleşti ve bu doğrultuda sahip olduğu motor, şanzıman ve çekiş seçenekleri resmi olarak açıklandı ve böylece kesinleşmiş oldu. 

Bu doğrultuda, özellikle ülkemizde en fazla merak edilen kombinasyonlardan bir tanesi olan 1.6lt dizel - otomatik şanzıman ikilisinin, kardeşleri VW Tiguan ve Seat Ateca'nın aksine Skoda Karoq'ta sunulacağı kesinleşti. Bu konuda ciddi bir belirsizlik bulunuyordu ve bir önceki Karoq yayınımızda da bu durumu belirtmiştik.  Aslında bu gelişme sonucunda, en geç 2018 yılı başında Tiguan ve Ateca'da da aynı kombinasyonun sunulacağı akıllara gelebilir. Bu arada 1.6TDI-DSG seçeneği sadece 4x2 önden çekiş olarak sunulacak.

VW 1.0lt TSI motorun 1.2lt TSI'dan farkları nelerdir?

Bir diğer önemli kombinasyon ise 1.0lt turbo-benzin motorun 7 ileri DSG otomatik şanzıman ile sunulmasıyla ortaya çıktı. 1.0TSI-manuel şanzıman  ikilisi ülkemizde artık satılmıyor olsa da bunda otomatik şanzıman seçeneğinin eksikliği de büyük etkendi. Ancak Skoda Karoq modelinde 1.0TSi-7 ileri DSG otomatik ikilisi de seçenekler arasında yerini aldı. Diğer taraftan aynen 1.6TDI modelinde olduğu gibi bu seçenek de sadece 4x2 önden çekiş olarak sunulacak. 

Bu arada VW Grubu içinde çok yakında C Segmenti HB ve Sedan modellerde kullanılmaya başlanacak olan ACT özellikli 1.5lt turbo-benzin 150ps motor da kendine Karoq modelinde yer buldu. Aynen 1.0TSI ve 1.6TDI motorlarda olduğu gibi hem 6 ileri manuel hem de 7 ileri DSG ile sunulacak bu seçeneklerde de 4x2 önden çekiş tek seçenek olarak yer alıyor.

VW 1.5TSI motorun 1.4TSI'dan farkları nelerdir? (150ps)

Son olarak 2.0lt turbo-dizel motorun 150ps ve 190ps olarak iki farklı güç seçeneği bulunuyor. 150ps olan seçenek 6 ileri manuel veya 7 ileri DSG otomatik ile sadece 4x2 önden çekiş seçeneği ile sunulurken, serinin en üstünde yer alan 190ps gücündeki motor sadece 4x4 ve 7 ileri DSG otomatik şanzıman ile sunuluyor. 

Sonuç olarak Skoda Karoq'da VW Tigun ve Seat Ateca'nın aksine tüm motorlarda DSG otomatik seçeneği bulunuyor ve bu da modelin satışlarında önemli bir yere sahip olabilir. Özellikle ülkemizde düşük hacim dizel ve otomatik seçeneğinin birçok Crossover kullanıcısı tarafından tercih edilmesi Skoda Karoq'un satışlarının başarılı olmasını sağlayabilir. Ayrıca bir üst segmentte yer alan Kodiaq modelinin, VW Tiguan ile yakın motor-şanzıman-donanım seçeneklerinde oldukça benzer fiyata sahip olması, Karoq'un sınıfında ciddi anlamda uygun fiyatlar sunacağı anlamına gelebilir. Kısacası Seat Ateca'da uygulanan yanlış fiyat uygulaması Skoda Karoq'a büyük fayda sağlayabilir diye düşünüyoruz. Modelin 2017 3.çeyreğinde ülkemizde olması bekleniyor.

Skoda Kodiaq fiyatları için tıklayınız

Satışa sunulan motorların performans verileri şu şekilde yer alıyor;
 

- 1.0lt turbo-benzin 115ps - 175nm tork, 0-100km/saat hızlanma: 10.6sn, 5,3lt/100km ortalama tüketim

- 1.5lt turbo-benzin 150ps - 250nm tork, 0-100km/saat hızlanma: 8.4sn, 5,1lt/100km ortalama tüketim

- 1.6lt turbo-dizel 115ps - 250nm tork, 0-100km/saat hızlanma: 10.7sn, 4,5lt/100km ortalama tüketim

- 2.0lt turbo-dizel 150ps - 340nm tork, 0-100km/saat hızlanma: 8.9sn, 4,6lt/100km ortalama tüketim

- 2.0lt turbo-dizel 190ps - 340nm tork, 0-100km/saat hızlanma: 7.8sn, 5,1lt/100km ortalama tüketim

 

Skoda Karoq motor, şanzıman ve çekiş seçenekleri kesinleşti

GÜNCEL, skoda karoq, skoda karoq 1.6 dizel otomatik, skoda karoq fiyat, skoda karoq ne zaman, skoda karoq özellikler

A+A-

Skoda'nın VW Tiguan ve Seat Ateca ile aynı MQB platformuna sahip C Segmenti Crossover modeli Karoq geçtiğimiz ay tanıtılmıştı. Ancak motor, şanzıman ve çekiş seçenekleri konusunda kesin olmayan bazı bilgiler mevcuttu. Diğer taraftan modelin ilk ulusal tanıtımı İsveç'te gerçekleşti ve bu doğrultuda sahip olduğu motor, şanzıman ve çekiş seçenekleri resmi olarak açıklandı ve böylece kesinleşmiş oldu. 

Bu doğrultuda, özellikle ülkemizde en fazla merak edilen kombinasyonlardan bir tanesi olan 1.6lt dizel - otomatik şanzıman ikilisinin, kardeşleri VW Tiguan ve Seat Ateca'nın aksine Skoda Karoq'ta sunulacağı kesinleşti. Bu konuda ciddi bir belirsizlik bulunuyordu ve bir önceki Karoq yayınımızda da bu durumu belirtmiştik.  Aslında bu gelişme sonucunda, en geç 2018 yılı başında Tiguan ve Ateca'da da aynı kombinasyonun sunulacağı akıllara gelebilir. Bu arada 1.6TDI-DSG seçeneği sadece 4x2 önden çekiş olarak sunulacak.

VW 1.0lt TSI motorun 1.2lt TSI'dan farkları nelerdir?

Bir diğer önemli kombinasyon ise 1.0lt turbo-benzin motorun 7 ileri DSG otomatik şanzıman ile sunulmasıyla ortaya çıktı. 1.0TSI-manuel şanzıman  ikilisi ülkemizde artık satılmıyor olsa da bunda otomatik şanzıman seçeneğinin eksikliği de büyük etkendi. Ancak Skoda Karoq modelinde 1.0TSi-7 ileri DSG otomatik ikilisi de seçenekler arasında yerini aldı. Diğer taraftan aynen 1.6TDI modelinde olduğu gibi bu seçenek de sadece 4x2 önden çekiş olarak sunulacak. 

Bu arada VW Grubu içinde çok yakında C Segmenti HB ve Sedan modellerde kullanılmaya başlanacak olan ACT özellikli 1.5lt turbo-benzin 150ps motor da kendine Karoq modelinde yer buldu. Aynen 1.0TSI ve 1.6TDI motorlarda olduğu gibi hem 6 ileri manuel hem de 7 ileri DSG ile sunulacak bu seçeneklerde de 4x2 önden çekiş tek seçenek olarak yer alıyor.

VW 1.5TSI motorun 1.4TSI'dan farkları nelerdir? (150ps)

Son olarak 2.0lt turbo-dizel motorun 150ps ve 190ps olarak iki farklı güç seçeneği bulunuyor. 150ps olan seçenek 6 ileri manuel veya 7 ileri DSG otomatik ile sadece 4x2 önden çekiş seçeneği ile sunulurken, serinin en üstünde yer alan 190ps gücündeki motor sadece 4x4 ve 7 ileri DSG otomatik şanzıman ile sunuluyor. 

Sonuç olarak Skoda Karoq'da VW Tigun ve Seat Ateca'nın aksine tüm motorlarda DSG otomatik seçeneği bulunuyor ve bu da modelin satışlarında önemli bir yere sahip olabilir. Özellikle ülkemizde düşük hacim dizel ve otomatik seçeneğinin birçok Crossover kullanıcısı tarafından tercih edilmesi Skoda Karoq'un satışlarının başarılı olmasını sağlayabilir. Ayrıca bir üst segmentte yer alan Kodiaq modelinin, VW Tiguan ile yakın motor-şanzıman-donanım seçeneklerinde oldukça benzer fiyata sahip olması, Karoq'un sınıfında ciddi anlamda uygun fiyatlar sunacağı anlamına gelebilir. Kısacası Seat Ateca'da uygulanan yanlış fiyat uygulaması Skoda Karoq'a büyük fayda sağlayabilir diye düşünüyoruz. Modelin 2017 3.çeyreğinde ülkemizde olması bekleniyor.

Skoda Kodiaq fiyatları için tıklayınız

Satışa sunulan motorların performans verileri şu şekilde yer alıyor;
 

- 1.0lt turbo-benzin 115ps - 175nm tork, 0-100km/saat hızlanma: 10.6sn, 5,3lt/100km ortalama tüketim

- 1.5lt turbo-benzin 150ps - 250nm tork, 0-100km/saat hızlanma: 8.4sn, 5,1lt/100km ortalama tüketim

- 1.6lt turbo-dizel 115ps - 250nm tork, 0-100km/saat hızlanma: 10.7sn, 4,5lt/100km ortalama tüketim

- 2.0lt turbo-dizel 150ps - 340nm tork, 0-100km/saat hızlanma: 8.9sn, 4,6lt/100km ortalama tüketim

- 2.0lt turbo-dizel 190ps - 340nm tork, 0-100km/saat hızlanma: 7.8sn, 5,1lt/100km ortalama tüketim
Buna ek olarak çoğu kişinin beklediği bir şeyi de söyleyeyim hocam;

Karoq'dan sonra 1.6 TDi DSG 115 PS versiyon Tiguan'a da gelecek. Tahminimce 1 yıl içinde gelecektir.

@setirekli

 

Geri
Üst