bu konuya iki örnek vererek katılmak isterim.
yıllarımı iki tekere vermiş bir motosiklet kullanıcısı olarak;
honda cbf150 commuter tarzı hava soğutmalı inanılmaz dayanıklı ve sorunsuz bir motor bloğu yapmışlar
nette araştırın bu motorlarında çok yağ eksilttiği konusunda yüzlerce şey yazılmış çizilmiş
çok sessiz ama çok yüksek performans olmayan motorlardır.
2013 te sıfır aldım ve 13 bin km ye kadar gram yağ eksiltme olmadı
çevremden de çok kullanan oldu ve kimse de inanmadı.
11 bin d/d olan göstergede 7 bini sayılı geçmişimdir
ki
5. viteste 80-90 km sürate tekabül eder
tel bir istisna olarak ağustos ayında akdeniz turunda biraz sınırları zorladım ve gerçekten de yağ eksiltti
demem o ki diğer kullanıcılar
”yaw bu en son kaç basıyor hele bi deneyim!!
2 kişi tapa gaz ışıktan gazlamalar
vs vs.
ben nasıl 13 bin km de gram yağ eksiltmedim diye sorundum kendime
2.örneğimde yine sıfır aldığım 2015 polo lounge manuel aracım olacak
ilk aldım gayet sakin rodaj vs
km artıyor 10 bin 20bin 50 bin derken
SS’te 18bin deviri görüp o adrenalin i de ufak 1.2TSİ dan almaya çalışınca bende yağ lambasını görür oldum
sakin kullanınca hiç eksiltmedi
gazlamaya başlayınca
”dur bakim, fazla ileri gidiyorsun” dercesine yağ uyarısını görür oldum.
araç ta manuel olunca red line da kullandığımda epey oldu
ve bunu özellikle de yokuş aşağı motor freni cut off ta yapıyordum.
şimdi ben zorladım diye bunlar gerçekleşti ama ben senin gibi zorlamıyorum zaten DSG 2 bini geçmeden değiştiriyor diyeceksiniz ama burada asıl değinmek istediğim şey aracın zorlanması.
klima açık kırmızı da topuklamak
sıcak ve bol rampalı bir şehirde kullanmak gibi
kullanılan yağın viskozite si de etkili ama niçin bazı araçlar eksiltirken bazıları eksiltmiyor
bunlar benim yaşadığım iki örnek olarak naçizane yorumum
hayırlı bayramlar dilerim dostlara
yıllarımı iki tekere vermiş bir motosiklet kullanıcısı olarak;
honda cbf150 commuter tarzı hava soğutmalı inanılmaz dayanıklı ve sorunsuz bir motor bloğu yapmışlar
nette araştırın bu motorlarında çok yağ eksilttiği konusunda yüzlerce şey yazılmış çizilmiş
çok sessiz ama çok yüksek performans olmayan motorlardır.
2013 te sıfır aldım ve 13 bin km ye kadar gram yağ eksiltme olmadı
çevremden de çok kullanan oldu ve kimse de inanmadı.
11 bin d/d olan göstergede 7 bini sayılı geçmişimdir
ki
5. viteste 80-90 km sürate tekabül eder
tel bir istisna olarak ağustos ayında akdeniz turunda biraz sınırları zorladım ve gerçekten de yağ eksiltti
demem o ki diğer kullanıcılar
”yaw bu en son kaç basıyor hele bi deneyim!!
2 kişi tapa gaz ışıktan gazlamalar
vs vs.
ben nasıl 13 bin km de gram yağ eksiltmedim diye sorundum kendime
2.örneğimde yine sıfır aldığım 2015 polo lounge manuel aracım olacak
ilk aldım gayet sakin rodaj vs
km artıyor 10 bin 20bin 50 bin derken
SS’te 18bin deviri görüp o adrenalin i de ufak 1.2TSİ dan almaya çalışınca bende yağ lambasını görür oldum
sakin kullanınca hiç eksiltmedi
gazlamaya başlayınca
”dur bakim, fazla ileri gidiyorsun” dercesine yağ uyarısını görür oldum.
araç ta manuel olunca red line da kullandığımda epey oldu
ve bunu özellikle de yokuş aşağı motor freni cut off ta yapıyordum.
şimdi ben zorladım diye bunlar gerçekleşti ama ben senin gibi zorlamıyorum zaten DSG 2 bini geçmeden değiştiriyor diyeceksiniz ama burada asıl değinmek istediğim şey aracın zorlanması.
klima açık kırmızı da topuklamak
sıcak ve bol rampalı bir şehirde kullanmak gibi
kullanılan yağın viskozite si de etkili ama niçin bazı araçlar eksiltirken bazıları eksiltmiyor
bunlar benim yaşadığım iki örnek olarak naçizane yorumum
hayırlı bayramlar dilerim dostlara