Servisten alınan 'debriyaj bitik! değişmeli' cevabı


drbamba

Üye
Katılım
8 Ara 2015
Mesajlar
61
Tepkime puanı
3
İsim
Bahattin
Merhaba üstatlar. Geçen çarşamba 1.2 TSI BMT Manuel aracımın 45 bin bakımı için servise götürdüğümde son birkaç gündür düşük devirlerde gaza bastığımda gelen mekanik bir tıkırtı sesinden şikayetçi olduğumu belirttim. Bakım bittikten sonra sesin debriyaj ile alakalı olduğunu, debriyajın bittiğini ve değişmesi gerektiğini, garanti kapsamında olmadığını, kullanıcı hatası olduğunu ve 3bin küsür masraf çıkacağını belirttiler. Sorunun bu olduğuna çok inanasım gelmedi. Fakat ertesi günü sabah kısa süreli kırmızı ışıkta kalkış sırası start stop açık olduğundan kalkış için debriyaja bastığımda araç çalışmadı. Bir sonraki yeşil yanana kadar birkaç defa manuel kontağı çalıştırmakla arabayı çalıştırabildim. Anlaşıldı ki servis debriyajın sorunlu konusunda haklı. Fakat bu nasıl kullanıcı hatası olabiliyor? Servis buna nasıl kullanıcı hatası diye karar verebiliyor? Bu konuda bir hak elde edebiliyor muyum? Yoksa ufak ufak 3 bini hazırlamalı mıyım ne dersiniz?

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Debriyaj balatası, fren balataları ve diskleri kullanım farklılıklarına göre ömürleri değişen parçalardır. Garantiye sokmamaları normal algılanabilir manuelde. Yinede katılım sağlamaları için servisi biraz zorlayın.

 
Merhaba üstatlar. Geçen çarşamba 1.2 TSI BMT Manuel aracımın 45 bin bakımı için servise götürdüğümde son birkaç gündür düşük devirlerde gaza bastığımda gelen mekanik bir tıkırtı sesinden şikayetçi olduğumu belirttim. Bakım bittikten sonra sesin debriyaj ile alakalı olduğunu, debriyajın bittiğini ve değişmesi gerektiğini, garanti kapsamında olmadığını, kullanıcı hatası olduğunu ve 3bin küsür masraf çıkacağını belirttiler. Sorunun bu olduğuna çok inanasım gelmedi. Fakat ertesi günü sabah kısa süreli kırmızı ışıkta kalkış sırası start stop açık olduğundan kalkış için debriyaja bastığımda araç çalışmadı. Bir sonraki yeşil yanana kadar birkaç defa manuel kontağı çalıştırmakla arabayı çalıştırabildim. Anlaşıldı ki servis debriyajın sorunlu konusunda haklı. Fakat bu nasıl kullanıcı hatası olabiliyor? Servis buna nasıl kullanıcı hatası diye karar verebiliyor? Bu konuda bir hak elde edebiliyor muyum? Yoksa ufak ufak 3 bini hazırlamalı mıyım ne dersiniz?
İyi niyet garantisi ile çözülmesi konusunda ısrarcı olun hocam.

 
Kayın biraderimin 25.000 km deki manuel dizel 2015 polosundada balata bitmişti servis önce söktü bu bir gün sürdü balatada yanık olmayınca garantiye soktu, eger yanık olsaymış garantiye girmezdedi ( balıkesir yağcılar vw)  neticede 3.000 tl vermeden kurtulduk 2 gün serviste kaldı araç.

 
debriyaj bitik denilince debriyaj balatası mı değişiyor. ve eğer öyleyse debriyaj balatası 3.000 tl midir?

 
@drbamba

Değerli Hocam 

Bana kalırsa sert yapmalısınız. Böylesi durumlarda müşterinin tavrına göre fatura keserler.

Önce verin yaptırın...

Ödeme lafzı geçtiğinde "örnekler var" kullanıcı hatasına bağlı derseniz ispatla mukellefsiniz. Sizi dava ederim. Bilirkişi sorunu çözer. " diyerek rest çekin.  Bağırıp, çağırın, sınırlı kısa adımlarla bir ileri bir geri yürüyün.  Bu küçük performans size sinema sanatçıları kadar değilse bile 3bin lira kazandıracaktır. 

 
Çok sağolun hocam bir deneyeyim şansımı :)  Ben de anlam veremedim sadece debriyaj balatası değil demekki değişecek kısım? balata 540 tl gibi bir ürün.

 
Öncelikle geçmiş olsun. 

Fiyat konusunda fikrimi belirtmek istedim. 124binde ki Focusumuzun baskı balatası bitik durumda. Servisten fiyat aldığımda debriyaj  için asıl fiyatı Volan ın çıkardığını gördüm. Volan tek başına 2000 civarı iken debriyaj seti 1000-1500 civarında bişeydi. Sizde de volan dahil olma olasığı olabilir mi diye geldi aklıma. Servis danışmanıma volan değişmese ne olur dedim. Söküldüğünde volanın duruma göre değişir veya değişmez, genelde değişmiyor ama dedi. 

 

Geri
Üst Alt