Ankara'da Golf 8 Bakım tavsiyesi

  • Konbuyu başlatan Konbuyu başlatan Xavarn
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Xavarn

Yeni Üye
Katılım
21 Ocak 2026
Mesajlar
8
Tepkime puanı
1
Konum
Ankara
İsim
Gökmen
Araç
Golf 8
Merhaba,


Aracım 2022 model Volkswagen Golf 8 Impression. Şu an 80.000 km’de ve bakım zamanı geldi. Bu bakımı yetkili serviste mi yoksa dışarıda (özel serviste) mi yaptırmamın daha mantıklı olacağı konusunda kararsızım.

Aracın benden önceki sahibi ilk 1–2 bakımını yetkili serviste yaptırmış, sonrasında ise bakımlarını hep kendisi/özel serviste yaptırmış. Bu yüzden servis geçmişiyle ilgili de kafamda bazı soru işaretleri var.

Yetkili servis fiyatlarının yüksek olduğunu biliyorum; ancak orijinal parça kullanımı ve garanti gibi avantajlar sunuyor. Dışarıda yaptırmanın daha ekonomik olduğunu biliyorum fakat güvenilirlik ve parça kalitesi konusu beni düşündürüyor.

Bu kilometrede yetkili servis bakım ücretleri hakkında bilgisi olan var mı? Ayrıca triger kayışının kaç bin kilometrede değiştirilmesi gerektiği konusunda bilgi verebilirseniz sevinirim. Sizce bu aşamada dışarıda yaptırmak mı yoksa serviste yaptırmak mı daha avantajlı olur?

Not: Aracın önceki sahibi bakımların bir kısmını yetkili servis dışında yaptırmış. Bu durum aracın garanti kapsamını etkiler mi, garantiden çıkmasına sebep olur mu?

Teşekkürler.
 

Merhaba,


Aracım 2022 model Volkswagen Golf 8 Impression. Şu an 80.000 km’de ve bakım zamanı geldi. Bu bakımı yetkili serviste mi yoksa dışarıda (özel serviste) mi yaptırmamın daha mantıklı olacağı konusunda kararsızım.

Aracın benden önceki sahibi ilk 1–2 bakımını yetkili serviste yaptırmış, sonrasında ise bakımlarını hep kendisi/özel serviste yaptırmış. Bu yüzden servis geçmişiyle ilgili de kafamda bazı soru işaretleri var.

Yetkili servis fiyatlarının yüksek olduğunu biliyorum; ancak orijinal parça kullanımı ve garanti gibi avantajlar sunuyor. Dışarıda yaptırmanın daha ekonomik olduğunu biliyorum fakat güvenilirlik ve parça kalitesi konusu beni düşündürüyor.

Bu kilometrede yetkili servis bakım ücretleri hakkında bilgisi olan var mı? Ayrıca triger kayışının kaç bin kilometrede değiştirilmesi gerektiği konusunda bilgi verebilirseniz sevinirim. Sizce bu aşamada dışarıda yaptırmak mı yoksa serviste yaptırmak mı daha avantajlı olur?

Not: Aracın önceki sahibi bakımların bir kısmını yetkili servis dışında yaptırmış. Bu durum aracın garanti kapsamını etkiler mi, garantiden çıkmasına sebep olur mu?

Teşekkürler.

Aşağıdaki başlıkta kendinizi ve aracınızı tanıtabilirsiniz...

https://www.golftutkusu.com/topic/178-ben-kimim-tanisma-konusu/


Her araç sahibi Volkswagenim uygulamasını telefonuna yüklemeli ve orada araç km sini yazınca bakım ücretini görebilirsiniz…

IMG_3637.jpeg


Yada Doğuş otonun mail adresine araç bilgilerini yazıp bakım için teklif almak istiyorum yazabilirsiniz…

IMG_3638.jpeg


Sonrasında özel servislerden fiyat alıp karşılaştırmalısınız…

Son olarak servis evrakın yazılan parçaları güvenilir yerlerden araştırıp kendiniz temin edip bildiginiz bir işletmede değiştirip sadece işcilik verebilirsiniz…

Garantili bir aracın dışarıda bakım yaptırılması demek aracın yüzde yüzünün garantiden çıkması demektir..

Aracım 2022 demişsin zaten bu aracın garantisi bitmiştir…
 
Son düzenleme:
Aşağıdaki başlıkta kendinizi ve aracınızı tanıtabilirsiniz...

https://www.golftutkusu.com/topic/178-ben-kimim-tanisma-konusu/


Her araç sahibi Volkswagenim uygulamasını telefonuna yüklemeli ve orada araç km sini yazınca bakım ücretini görebilirsiniz…

IMG_3637.jpeg


Yada Doğuş otonun mail adresine araç bilgilerini yazıp bakım için teklif almak istiyorum yazabilirsiniz…

IMG_3638.jpeg


Sonrasında özel servislerden fiyat alıp karşılaştırmalısınız…

Son olarak servis evrakın yazılan parçaları güvenilir yerlerden araştırıp kendiniz temin edip bildiginiz bir işletmede değiştirip sadece işcilik verebilirsiniz…

Garantili bir aracın dışarıda bakım yaptırılması demek aracın yüzde yüzünün garantiden çıkması demektir..

Aracım 2022 demişsin zaten bu aracın garantisi bitmiştir…
teşekkürler hocam böyle bir uygulama olduğunu bilmiyordum.
 
teşekkürler hocam böyle bir uygulama olduğunu bilmiyordum.


Çok uzun yıllardır olan ve her araç sahibinin cep telefonuna yükleyip işlemlerini yapmaya ve takip etmeye yarayan bir sistem…
 
Hayırlı akşamlar herkese. Aracıma bakım yaptıracağım. Ankara içinde kaliteli işçilik yapan, güvenilir ve memnun kaldığınız servis/usta önerileriniz var mı? Özellikle işini temiz yapan ve fiyat-performans açısından iyi yerler arıyorum. Şimdiden teşekkür ederim.
 
Hayırlı akşamlar herkese. Aracıma bakım yaptıracağım. Ankara içinde kaliteli işçilik yapan, güvenilir ve memnun kaldığınız servis/usta önerileriniz var mı? Özellikle işini temiz yapan ve fiyat-performans açısından iyi yerler arıyorum. Şimdiden teşekkür ederim.
Ankara şaşmaz oto sanayi. Eren usta var, dükkanın ismi 'ÖZ-ER OTOMOTİV VAG', google a yazarsanız tam konumu ve iletişim bilgilerini edinirsiniz. Mükemmel esnaflık ve işlerinde çok bilgililer, fiyatsal olarak da makuldur, yeni VAG grubu araç sahipleri hep buradadır.

Ankara İvedik, 'ÜSTÜN OTO SERVİSİ' Amil Usta. Kendisi eskiden VW servisinde çalışıyordu. İşçiliği ve iş bilgisi kusursuzdur arıza çözmede üstüne yok ancak bir tık fiyatlarında fazlalık vardır. Yalnız hem kendi defterinde hem de size vereceği defterde arabanızı takip ediyor. Yeni eski tüm vw araçları ile ilgilenir. Asıl alanı da vw grubudur.
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Filtrelerin markası Bosch, Wunder, Filtron gibi düşük kaliteli markalar olmasın,

Kaliteli filtre markaları: Mann Filter, Mahle Filter, Hengst Filter

Kullandıkları yağ; Castrol Magnatec serisi, Mobil Super serisi, Shell HX7 ve HX8 serisi gibi (markaların alt segment yağı) olmamasına dikkat ediniz..!!

Aracınıza uyumlu yağlar;
Liqui Moly Top Tec 6200 LongLife IV 0W-20
Mobil 1 ESP x2 0W-20
Castrol Edge LL IV 0W-20

Golf Mk8 1.0 TSI motor yağ kapasitesi: 4 Litre

Karter tapasını ve tapa pulunu onların tedarik ettiği veya ellerinde olan tapa olmasın, çünkü yetkili serviste satılan orjinali ile aynı rakamdır, bizzat kendiniz yetkili servisten temin ediniz, pahalı birşey değildir, boşuna yan sanayi tapaya aynı rakamı ödemeyiniz, bizde ki de orjinal diyenlere itibar etmeyiniz.

Not: 80 bin km’deki bir araçta daha önce yani 60 bin bakımında bujiler değişmesiyse değişmesi gerekir, Bosch bujiler çok kaliteli diyemeyiz, kalite ve uzun ömürlülük anlamında NGK en kaliteli bujidir, NGK iridyum tip olmalıdır, platin/platinyum bir alt seridir.
 
Ankara şaşmaz oto sanayi. Eren usta var, dükkanın ismi 'ÖZ-ER OTOMOTİV VAG', google a yazarsanız tam konumu ve iletişim bilgilerini edinirsiniz. Mükemmel esnaflık ve işlerinde çok bilgililer, fiyatsal olarak da makuldur, yeni VAG grubu araç sahipleri hep buradadır.

Ankara İvedik, 'ÜSTÜN OTO SERVİSİ' Amil Usta. Kendisi eskiden VW servisinde çalışıyordu. İşçiliği ve iş bilgisi kusursuzdur arıza çözmede üstüne yok ancak bir tık fiyatlarında fazlalık vardır. Yalnız hem kendi defterinde hem de size vereceği defterde arabanızı takip ediyor. Yeni eski tüm vw araçları ile ilgilenir. Asıl alanı da vw grubudur.
Teşekkürler hocam bilgilendirme için dikkat edicem
 
Hayırlı akşamlar herkese. Aracıma bakım yaptıracağım. Ankara içinde kaliteli işçilik yapan, güvenilir ve memnun kaldığınız servis/usta önerileriniz var mı? Özellikle işini temiz yapan ve fiyat-performans açısından iyi yerler arıyorum. Şimdiden teşekkür ederim.
İşini iy ve temiz yapan bir yer nasıl olacakta fiyat-performans açısından iyi yer olacak tam anlayamadım hocam:
hani ucuz etin yahnisi diye bir atasözümüz var ya o bakımdan merak ettim.
 
İşini iy ve temiz yapan bir yer nasıl olacakta fiyat-performans açısından iyi yer olacak tam anlayamadım hocam:
hani ucuz etin yahnisi diye bir atasözümüz var ya o bakımdan merak ettim.
“İşini iyi ve temiz yapan” derken kastım şu hocam: işi özensiz yapmadan, kullanılan malzemeden kısmadan ama sırf marka diye de fiyat şişirmeden çalışan yerler 🙂
Yani “en ucuz olsun” değil “işin ücretini abartmadan, hakkı neyse onu isteyen” yerler gibi düşünün.

Tabii çok aşırı ucuz fiyat veren yerde insanın aklına ister istemez ucuz etin yahnisi geliyor. O yüzden fiyat-performans dediğim şey, ne kazıklayan ne de kaliteden düşen orta dengeli yer anlamında
 
“İşini iyi ve temiz yapan” derken kastım şu hocam: işi özensiz yapmadan, kullanılan malzemeden kısmadan ama sırf marka diye de fiyat şişirmeden çalışan yerler 🙂
Yani “en ucuz olsun” değil “işin ücretini abartmadan, hakkı neyse onu isteyen” yerler gibi düşünün.

Tabii çok aşırı ucuz fiyat veren yerde insanın aklına ister istemez ucuz etin yahnisi geliyor. O yüzden fiyat-performans dediğim şey, ne kazıklayan ne de kaliteden düşen orta dengeli yer anlamında
bugüne kadarki tecrübelerim mekanik problemlerde yetkili servislerin fiyat-performans olarak en optimumu olduğu yönünde, heleki aracınız 3 yaşından büyükse.
 
bugüne kadarki tecrübelerim mekanik problemlerde yetkili servislerin fiyat-performans olarak en optimumu olduğu yönünde, heleki aracınız 3 yaşından büyükse.
Kendi aracım özelinde konuşacak olursam ;
Sanayide 5 bin liraya en iyi parçalarla, en iyi ustalarla hallettiğim işlemi neden serviste 17 bin lira vererek yaptırayım ki ?
 
Kendi aracım özelinde konuşacak olursam ;
Sanayide 5 bin liraya en iyi parçalarla, en iyi ustalarla hallettiğim işlemi neden serviste 17 bin lira vererek yaptırayım ki ?
Yanlış hatırlamıyorsam sadece 5-30 ll (orjinal yağın) litresi yaklaşık 800 tl, ki; servis 5-30 lll yağ kullanıyor bu yağı dışardan temin etmek pek mümkün değil, 5 litre yağ 4.000 tl tutuyor, diger parçaları da yani en iyi filtreleri vesair hediye olarak mı alıyorsunuz? Yapılan işler için fatura alıyor musunuz? Yani herhangi bir sorun olduğunda hukuki mercilerde hakkınızı savunabileceğiniz bir evrak vesair oluyor mu elinizde, birde bu hesaba göre sanırım en iyi işçilik için ücrette ödemiyorsunuz, hilali ahmer de mi yapılıyor bu bakım merak ettim doğrusu.
 

Yanlış hatırlamıyorsam sadece 5-30 ll (orjinal yağın) litresi yaklaşık 800 tl, ki; servis 5-30 lll yağ kullanıyor bu yağı dışardan temin etmek pek mümkün değil, 5 litre yağ 4.000 tl tutuyor, diger parçaları da yani en iyi filtreleri vesair hediye olarak mı alıyorsunuz? Yapılan işler için fatura alıyor musunuz? Yani herhangi bir sorun olduğunda hukuki mercilerde hakkınızı savunabileceğiniz bir evrak vesair oluyor mu elinizde, birde bu hesaba göre sanırım en iyi işçilik için ücrette ödemiyorsunuz, hilali ahmer de mi yapılıyor bu bakım merak ettim doğrusu.
YETKİLİ SERVİSLER Castrol Edge serisi de kullanıyor. 5 litre yağa dışarıdaki bakımda 2500 lira vermek de yetkili serviste 5000 lira vermek de tercihtir. Bu arada Yetkili serviste 1 litre yağın fiyatı 1200 lira dolaylarında geziyor 800 değil.

Orijinal yağ diye bahsettiğiniz şeyi sonuçta Volkswagen kendisi üretmiyor değil mi? Yine de piyasada gördüğümüz bulma ihtimalimiz olan yağ.

Araçlarımın bakımını kendim yapıyorum ancak sanayide gençliğim ve şu anda sürekli vaktim geçtiği için nelerin de döndüğünü çok iyi biliyorum. Kimin nasıl usta olduğunu tırnaklarından anlıyorum.

2 kuruşun hesabını yapmak için Merdivenaltı ustalara aracını emanet eden düşünsün bakımda sorun yaşıyorsa artık o kişi.

Ben Mann Filtre + Castrol edge+ işçilik le beraber toplam ücrete 5 bin TL dedim. Dilerseniz bu bakımı Wunder filtre + Wunder 5-30 yağ ile 2 bin TL ye de halledersiniz. O zaman aracınızda kısa vadede olmasa da uzun vadede sorun yaşanma ihtimali artacağı için muhatap lazım olabilir.

Sizin nasıl çevreniz ve sanayi ile nasıl geçmişiniz var bilmiyorum ancak ben bu forumdan birçok arkadaşı, eşimı, dostumu kendim çalıştığım en kaliteli ustalara yönlendirdim daha 1 kişiden bile dahi: bu usta işimizi çözemedi, işten anlamıyor, pis iş yapıyor, yüzümüze bakmıyor, insan yerine koymuyor beni… gibi gibi sözlerle asla karşılaşmadım. Aksine yönlendirdiğim hepsinden bir Allah razı olsun aldım o da yeter bana.

Size tavsiyem sizi bu düşünceye sevk eden gittiğiniz vasat ustaları değiştirin ve size yardımcı olabilecek ustaları tercih edin. Ankara’da iseniz size yardımcı olabilirim bu konuda.

Herkesin kişisel tercihidir beni ilgilendirmez ben sadece sizin gibi fikrimi belirttim 👍🏻
 

Geri
Üst