ANA KONU



Kendi düşen ağlamaz!

Aptalca Kendi kendine düşenede geçmiş olsun falan denmez!


Suv , kamyon . kamyonet, otobüs , doblo , yüksek ticari????

Bu aracların kıçında takip mesafesinde ol yada olma?

"Önündeki" aracın "önünü" göremiyorsan bu araçların kıçına yapışmayacaksın.

Binek aracın peşindeysen bu tip aracların tavan hizasından hersekilde orta/uzun menzilde görüşün herdaim vardır.

Allah 180 derece optik full hd görüş/göz vermiş yolu görene önünün önüdeki olana bitene hakim olacaksın

Acc? şerit takip falan ?

Hıyar olana bu donanımlar 5 kuruş fayda etmez. Kazayı önlemez. (Şekil 1A)
 
  • Beğen
Tepkiler: SCC
Tam bizim millete göre özellik

Acc + şerit takip + emergency asist i aç

Pijamalarını giy yola çık.

Arada sırada kestirirsin.

Bunlar hep miskinliği tetikleyici donanımlar (Tr icin böyle ,,,avrupayı bilmem)

 
@Savatage hocam bu özellikler hayat kurtarır özellikle uzun yol yapanlara.Yılda 1-2 kez uzun yol yapıyorum ilk defa bu yaşımda şeritten bu sene kaydım ne oluyor dedim kendi kendime bereket otoyol boştu.Kör noktada güzel bir özellik.
Keşke bizde de olsa bunlar.
 
@Savatage hocam bu özellikler hayat kurtarır özellikle uzun yol yapanlara.Yılda 1-2 kez uzun yol yapıyorum ilk defa bu yaşımda şeritten bu sene kaydım ne oluyor dedim kendi kendime bereket otoyol boştu.Kör noktada güzel bir özellik.
Keşke bizde de olsa bunlar.

Şeritte gitmekte zorlananlar için optik hesaplama diye bisey varmış?

****G3 piyade tüfeği ile Dogru nişan almak için Gez/göz/arpacık

***Şeritte kalmak icinde

Göz/ sol direk altı (sol A sütunu) ile yoldaki cizginin kesistiği nokta

Sanırım bizim golflerdeki a sütunu dibindeki kelebek cam zımbırtısı bu olaya yarıyor. (Cizgi gözetleme camı)


Abicim seritte kalmada güçlük / sorun yaşama nedir? bunu anlayamadım ?

vertigo/baş dönmesi kaynaklı şeritte kalamama sorunları

Yine @Savatage gibi yazdım

 
Şeritte gitmekte zorlananlar için optik hesaplama diye bisey varmış?

****G3 piyade tüfeği ile Dogru nişan almak için Gez/göz/arpacık

***Şeritte kalmak icinde

Göz/ sol direk altı (sol A sütunu) ile yoldaki cizginin kesistiği nokta

Sanırım bizim golflerdeki a sütunu dibindeki kelebek cam zımbırtısı bu olaya yarıyor. (Cizgi gözetleme camı)


Abicim seritte kalmada güçlük / sorun yaşama nedir? bunu anlayamadım ?

vertigo/baş dönmesi kaynaklı şeritte kalamama sorunları

Yine @Savatage gibi yazdım

Hocam büyük lokma yiyin büyük söz söylemeyin...

Anlık dalgınlık olabiliyor. Zaten araba hızlı giderken her şey anlık yaşanıyor. Allah korusun bir gün ters gününüze gelir aynı şeyi yaşarsınız. Olmaz demeyin ben ne yollara gittim, en batıdan en doğuya işim buydu çünkü. Tecrübe edesiye kadar nasıl bunlar böyle kaza yapıyor diyordum. Sonra ciddi bir kaza tehlikesi atlatınca anladım. Olay çok anlık oluyor. Zaten isteyerek kaza yapan görmedim
 
Savatage hocam şeritte kalmada güçlük gibi bir durum yok.3saatin üstünde araç kullanmanın getirdiği anlık konsantrasyon kaybı sadece tabii daha kötü sonuçlar da olabilir.Uzun yol epey bir kondisyon istiyor.200/250 km de bir mola şart.
Videodaki yorumcu şahıslarda maaşallah esip gürlemişler.
 

Allah, PHEV araç sahiplerine sabır versin.
Leon’u görünce açıkçası hiç şaşırmadım.
BMW X1’i yaklaşık 4 ay önce alan bir yakınımın yaşadığı sorunlara birebir şahit oldum.

İnsan, para vererek nasıl dert sahibi olur, hatta sağlığını kaybedecek kadar üzülür, bunu gördüm.
Sevdiği bir araca elindeki tüm parayı verip böyle sorunlarla karşılaşınca hem ruhen hem bedenen yıpranması kaçınılmaz oluyor.

Tam oturmamış sistemler her zaman sorun çıkarır.
Şu an için fosil yakıt hâlâ en güvenilir seçenek; geri kalanlar ise sadece risk ve heyecan.
 
@slck
@Brk34

Diyceksinizki güncel güvenlik teknolojilerine bu kadarmı karşısın

***KÖR NOKTA ???

adı üstünde ??

"kör nokta" uyarı sistemi

İnsan gözünün tümsek bir aynadan yansıyan görüntüde max görme alanı sınırları dısında kalan bölgeler icin uyarı sistemi
Evet 10 numara teknoloji

***Full İQ led / matrix led / uzun far asistanı

Gece sürüşlerinde bir 10 numara güvenlik donanımı daha bence


Acc ve şerit takip için aynı şeyleri diyemeyeceğim. Bence miskinliği tetikleyip dalgınlığa sevk edip uyanıklığı azaltıyor
 
@slck
@Brk34

Diyceksinizki güncel güvenlik teknolojilerine bu kadarmı karşısın

***KÖR NOKTA ???

adı üstünde ??

"kör nokta" uyarı sistemi

İnsan gözünün tümsek bir aynadan yansıyan görüntüde max görme alanı sınırları dısında kalan bölgeler icin uyarı sistemi
Evet 10 numara teknoloji

***Full İQ led / matrix led / uzun far asistanı

Gece sürüşlerinde bir 10 numara güvenlik donanımı daha bence


Acc ve şerit takip için aynı şeyleri diyemeyeceğim. Bence miskinliği tetikleyip dalgınlığa sevk edip uyanıklığı azaltıyor
Acc ve şerit takip'i volkswagenin deyimiyle travel assisti paralı yollarda deneyimledim gerçekten rahattı, konforluydu yol çok yormadı beni.
Hatta İstanbul'daki bazı yollarda 3 şeriti birden görüyor sinyal verince şerit değiştirme asistanı da devreye giriyordu.

Kırşehiri geçtikten sonra paralı yolu terkedince travel assisti devre dışı bıraktım. Pür dikkat iki elle sıkı sıkıya tutundum direksiyona. Kendime güvenmediğimden değil, her an her yerde kim abuk subuk bir hareket yapacak diye tetikte olmakla alakalı biraz.

Yol var yolcuk var 😊 bir daha denk gelmez öyle düzgün yollar.

Bu arada her kör noktalı Golfte var mı emin değilim, kapıyı açarken de uyarıyor araç geliyorsa..
 
@slck
@Brk34

Diyceksinizki güncel güvenlik teknolojilerine bu kadarmı karşısın

***KÖR NOKTA ???

adı üstünde ??

"kör nokta" uyarı sistemi

İnsan gözünün tümsek bir aynadan yansıyan görüntüde max görme alanı sınırları dısında kalan bölgeler icin uyarı sistemi
Evet 10 numara teknoloji

***Full İQ led / matrix led / uzun far asistanı

Gece sürüşlerinde bir 10 numara güvenlik donanımı daha bence


Acc ve şerit takip için aynı şeyleri diyemeyeceğim. Bence miskinliği tetikleyip dalgınlığa sevk edip uyanıklığı azaltıyor
Görüşlerimiz aynı değil bu konuda.

Adam şerit takip dediğimiz sistem, sen şerit çizgilerinden taşarsan seni geri sokuyor, şerit ortalama ise şeridi ortalıyor viraj dönüyor.

Bu sistemler tam otonom çalışmıyor. Sürücü kontrol istiyorlar. Zaten Türkiye'de tam otonom sürüş yasak olduğu için gelmiyor.

Şerit ortalama ve ACC aracımda yok. Olsaydı muhtemelen kullanmazdım ama söylediğiniz gibi durumu tetikliyorsa o sürücü uykuludur zaten. Hemen sağa çekip dinlenmesi gerekir
 
Acc ve şerit takip'i volkswagenin deyimiyle travel assisti paralı yollarda deneyimledim gerçekten rahattı, konforluydu yol çok yormadı beni.
Hatta İstanbul'daki bazı yollarda 3 şeriti birden görüyor sinyal verince şerit değiştirme asistanı da devreye giriyordu.

Kırşehiri geçtikten sonra paralı yolu terkedince travel assisti devre dışı bıraktım. Pür dikkat iki elle sıkı sıkıya tutundum direksiyona. Kendime güvenmediğimden değil, her an her yerde kim abuk subuk bir hareket yapacak diye tetikte olmakla alakalı biraz.

Yol var yolcuk var 😊 bir daha denk gelmez öyle düzgün yollar.

Bu arada her kör noktalı Golfte var mı emin değilim, kapıyı açarken de uyarıyor araç geliyorsa..

Ben yinede ileri aydınlatma far teknolojilerini daha elzem / gerekli görüyorum.

Adının %100 güvenlik ekipmanı olması gereken bu aydınlatma teknolojileri ne zaman zorunlu olacak acaba ?

halen artistik far + parayı veren düdügü çalar far sistemleri olarak görülmesine karşıyım
 

Ben yinede ileri aydınlatma far teknolojilerini daha elzem / gerekli görüyorum.

Adının %100 güvenlik ekipmanı olması gereken bu aydınlatma teknolojileri ne zaman zorunlu olacak acaba ?

halen artistik far + parayı veren düdügü çalar far sistemleri olarak görülmesine karşıyım
Evet, sıfır ışıklı yollarda çok keyifli oluyor kullanması.

2m a yakın para ver, halojenden hallice led farlarla gelsin araç... 8.5 life bakarken en içime sinmeyen şeylerden biriydi eksikliği...
 

Geri
Üst