Golf 7 Ate Ön Di̇sk Ve Ate Serami̇k Ön Balata Deneyi̇mleri̇m

  • Konbuyu başlatan Konbuyu başlatan onestar
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Katılım
22 Ara 2024
Mesajlar
30
Tepkime puanı
28
Konum
Ankara
İsim
onestar
Araç
Golf 7 1.6 TDI BMT 2014
Merhaba,
Başlıkta da yazdığım üzere deneyimlerimi paylaşmak için bu konuyu açtım. Bugune kadar bu konu üzerinde hiç düşünme ihtiyacı hissetmemiştim ta ki Op****l disk ve De***i balata kombinasyonuna sahip olana kadar! İlk 250 km sonrası geçmeyen ses için ustama gitti, söktü taktı ve bir şey göremedi. Parçacıyı ziyaret ettim balatayı getir gönderelim dese de düğün dolayısıyla kullanmaya devam ettim. 15.000 km boyunca fren yaptığımda sağ önden gelen ses, titreşim ve uğultu asla kesilmedi. Fren yapmaktan ve araban soğuduğum için gayet nazik kullandığım aracım için otosupermarket.com sitesinden Ate seramik balataları sipariş ettim. Şaşmazdan ise Ate original diskleri tedarik ettim. Diskler, seramik balatalara yakışır şekilde coated diye de bilinen kaplamalı, yüksek karbonlu ve premium seridir.

Araç: 2014 Golf 7 1.6 TDI 77kW CLH
Lastik: Bridgestone Turanza 6 225/45R17 94 Y (Islak Zemin A - Yuvarlanma Direnci B. Tradewear 320 - Traction A - Temperature A)
Değişim Tarihi-KM: 24.12.2025-168.730
Ön Fren Diski:5.350₺ (EAN Kodu: 4006633423298 - ATE Parça No: 24.0124-0258.1 - VW Parça Kodu: 5Q0615301E - Disk Boyutu 276mm ve Kalınlığı 24mm)
Ön Fren Balatası: 4.556₺ (276mm için uyumlu. Üzerinde ATE amblemi "ATE 550 GH 037.5 N25", "LD7303" ve " E1 90R-02AC258/0117"(E Belgesi) ifadeleri bulunuyor.)

Fren sistemi parçalarını bu şekilde tedarik ettikten sonra, forumda gezerken, yine bahsi geçen internet sitesinin bağlı olduğu distribitör firmadaki bir kişinin burada yorumlarını gördüm. Yine bu kişi forum tarafından da benim tarafımdan da yararlı bilgiler paylaşmıştır. Kendisinin, bir başka kişiye Ankara için değişim yeri tavsiyesini gördüm ve parçaları orada değiştirmenin iyi bir düşünce olduğuna karar verdim. Etimesgut 2538. Cadde üzerindeki bu işletmeye gitmeden önce arayarak parçaların ve fren hidroliğinin değişimi için 3.000₺ fiyat aldım. (Fren hidroliğini işletme ATE marka olarak kendi cihazı ile değiştirecekti.). Daha sonra Şaşmaz'a işim düştü ve kendilerini bizzat ziyaret etme fırsatı buldum. Yüz yüze görüştüğümüzde ise aynı şekildeki işlem için 2500₺ fiyat aldım. Birkaç saat sonra ise taktırmaya gittim. İşletmedeki Azerbaycanlı arkadaş, eski parçaları söküp yeni parçaları takarken porya yüzeyini temizledi ve gresle yağlayarak diskin montajını gerçekleştirdi. Balataları iseherhangi bir montaj pastası kullanmadan doğrudan yerleştirdi. Yağını değiştirmemiz gerekip gerekmediğini sorduğumda ise, fren hidroliği deposunu açıp eldivenli şekilde parmağı ile yağdan bir miktar alıp, yine eldivenli bir şekilde diğer avucunun içine sürüp bana gösterdi ve değişmeye gerek olmadığına karar verdi. "Galiba bunun ölçüm cihazları var, yağın içerisindeki nemin oranını gösteriyor ve böylece yağın durumunu görebiliyoruz" desem de pek kabul görmedi. Fiyat veren arkadaşı çalışma alanında görünce, fren hidroliğimin en son 23.07.2023 tarihinde değiştiğini, buna bağlı olarak değişiminin gerekli olup olmadığını sordum. Gerek olmadığı cevabını aldım. Gün sonunu 1.000₺ işçilik masrafı ile kapattım.

Yorum: Bahsi geçen işletme buradaki ve Google Maps'teki yorumları oldukça iyi. Para harcama kısmında sorun yok ama fuzuliye harcanmasını da istemiyorum, yani hidroliğin durumunu ölçmek için en azından cihaz kullanılabilirdi. Bunu yapmış olsalardı burada size daha detaylı bilgiler vermiş olabilirdim. Evet, piste çıkmıyorsak veya supersport bir araba kullanmıyorsak bu bize o kadar da etki etmeyebilir AMA deneyimleri daha doğru yansıtmak için önemliydi. Kaldı ki, servisi aradığımda şu anki kilometredeki aracım için değişmesi gerektiğini söylüyor. Ayrıca bu işi kendim yapacaktım ama bahsi geçen balatacının makine ile ATE fren hidroliği kullanacağını düşündüğüm, pistonları ve balata sırtlarını uygun ATE greslerle ATE'nin de önerdiği şekilde uygulama yapacağını düşündüğüm için yapmaktan vazgeçmiştim. ATE ürünler aldığınızda içindeki kitapçık üstüne basa basa yetkilendirilmiş kişilerin değişim yapması gerektiğini boşuna söylemiyormuş. Ödeme sonrası liftten aracı çekerken değişimi yapan arkadaşın uzaktan gelen sesi ders niteliğindeydi "Freni pompalaa!" Benim bu araca takabileceğim daha premium bir kombinasyon yok, işletmenin yorumları çok iyi ve işletme sadece fren sistemi üzerine hizmet veriyor, bundan dolayı beklentimi anlayabilirsiniz diye umuyorum. (İşletmeye 16.51'de girdim. Akşam saati faktörü olabilir...)​

ATE İLE İLK 100 KM: Değişim işleminden hemen önce alt takımda başka parçları da değiştirdiğim için doğruca Anadolu Rot Balans'a gittim. Birkaç yüz metre mesafedeki bu yere giderken fren doğal olarak hiç tutmuyor gibiydi ve diskin yüzeyindeki kaplama dolayısıyla oldukça gürültülüydü. Rotasyon ve balans ayarının ardından, tork anahtarı ile güzelce jantları tekrar monte ettiler. Şaşmaz'dan Eryaman'a giderken fren yaptığımda oluşan gürültü giderek azaldı fren hissiyatı hızla normale döndü. Ertesi sabah ise Eryaman'dan 35km uzaktaki Baraj Mahallesi'ne çevre yolundan geldim ve işe yaklaşırken freni denediğimde ise hiç ses yoktu. Toplamda 70km civarında bir mesafe oldu ama hala diskin yüzeyi ayna gibi pürüzsüz olmadı. Henüz rodajı tam tamamlayamadığım için sert frende neler olacağını görme şansım olmadı.

Şimdilik deneyimlerim bu şekilde. Soru ve görüşlerinizi esirgemeyiniz. Ben satın alırken hiç yorum bulamamıştım, sohbetlerde seramik balata almak isteyen arkadaşlara faydalı olacağına inandığım için deneyimlerimi aktarıyorum.
 

Ekli dosyalar

  • ATE DİSK.jpeg
    ATE DİSK.jpeg
    148.1 KB · Görüntüleme: 26
  • ATE SERAMİK BALATA.jpeg
    ATE SERAMİK BALATA.jpeg
    93.2 KB · Görüntüleme: 26
  • İLK 100 KM YÜZEY.jpeg
    İLK 100 KM YÜZEY.jpeg
    149.8 KB · Görüntüleme: 26

Valla benim araçta da balata sesi var, textar balata taktık, diskleri tornalattık ama hala hiç bişey değişmemiş gibi ötüyor. Ya başka sorun var ya da orjinal hariç tüm balatalar ötüyor çözemedim...
 
textar balata taktım bende ön arka dikler değişmedi hiç ses yok memnunum araç golf 7
 
Merhaba,
Başlıkta da yazdığım üzere deneyimlerimi paylaşmak için bu konuyu açtım. Bugune kadar bu konu üzerinde hiç düşünme ihtiyacı hissetmemiştim ta ki Op****l disk ve De***i balata kombinasyonuna sahip olana kadar! İlk 250 km sonrası geçmeyen ses için ustama gitti, söktü taktı ve bir şey göremedi. Parçacıyı ziyaret ettim balatayı getir gönderelim dese de düğün dolayısıyla kullanmaya devam ettim. 15.000 km boyunca fren yaptığımda sağ önden gelen ses, titreşim ve uğultu asla kesilmedi. Fren yapmaktan ve araban soğuduğum için gayet nazik kullandığım aracım için otosupermarket.com sitesinden Ate seramik balataları sipariş ettim. Şaşmazdan ise Ate original diskleri tedarik ettim. Diskler, seramik balatalara yakışır şekilde coated diye de bilinen kaplamalı, yüksek karbonlu ve premium seridir.

Araç: 2014 Golf 7 1.6 TDI 77kW CLH
Lastik: Bridgestone Turanza 6 225/45R17 94 Y (Islak Zemin A - Yuvarlanma Direnci B. Tradewear 320 - Traction A - Temperature A)
Değişim Tarihi-KM: 24.12.2025-168.730
Ön Fren Diski:5.350₺ (EAN Kodu: 4006633423298 - ATE Parça No: 24.0124-0258.1 - VW Parça Kodu: 5Q0615301E - Disk Boyutu 276mm ve Kalınlığı 24mm)
Ön Fren Balatası: 4.556₺ (276mm için uyumlu. Üzerinde ATE amblemi "ATE 550 GH 037.5 N25", "LD7303" ve " E1 90R-02AC258/0117"(E Belgesi) ifadeleri bulunuyor.)

Fren sistemi parçalarını bu şekilde tedarik ettikten sonra, forumda gezerken, yine bahsi geçen internet sitesinin bağlı olduğu distribitör firmadaki bir kişinin burada yorumlarını gördüm. Yine bu kişi forum tarafından da benim tarafımdan da yararlı bilgiler paylaşmıştır. Kendisinin, bir başka kişiye Ankara için değişim yeri tavsiyesini gördüm ve parçaları orada değiştirmenin iyi bir düşünce olduğuna karar verdim. Etimesgut 2538. Cadde üzerindeki bu işletmeye gitmeden önce arayarak parçaların ve fren hidroliğinin değişimi için 3.000₺ fiyat aldım. (Fren hidroliğini işletme ATE marka olarak kendi cihazı ile değiştirecekti.). Daha sonra Şaşmaz'a işim düştü ve kendilerini bizzat ziyaret etme fırsatı buldum. Yüz yüze görüştüğümüzde ise aynı şekildeki işlem için 2500₺ fiyat aldım. Birkaç saat sonra ise taktırmaya gittim. İşletmedeki Azerbaycanlı arkadaş, eski parçaları söküp yeni parçaları takarken porya yüzeyini temizledi ve gresle yağlayarak diskin montajını gerçekleştirdi. Balataları iseherhangi bir montaj pastası kullanmadan doğrudan yerleştirdi. Yağını değiştirmemiz gerekip gerekmediğini sorduğumda ise, fren hidroliği deposunu açıp eldivenli şekilde parmağı ile yağdan bir miktar alıp, yine eldivenli bir şekilde diğer avucunun içine sürüp bana gösterdi ve değişmeye gerek olmadığına karar verdi. "Galiba bunun ölçüm cihazları var, yağın içerisindeki nemin oranını gösteriyor ve böylece yağın durumunu görebiliyoruz" desem de pek kabul görmedi. Fiyat veren arkadaşı çalışma alanında görünce, fren hidroliğimin en son 23.07.2023 tarihinde değiştiğini, buna bağlı olarak değişiminin gerekli olup olmadığını sordum. Gerek olmadığı cevabını aldım. Gün sonunu 1.000₺ işçilik masrafı ile kapattım.

Yorum: Bahsi geçen işletme buradaki ve Google Maps'teki yorumları oldukça iyi. Para harcama kısmında sorun yok ama fuzuliye harcanmasını da istemiyorum, yani hidroliğin durumunu ölçmek için en azından cihaz kullanılabilirdi. Bunu yapmış olsalardı burada size daha detaylı bilgiler vermiş olabilirdim. Evet, piste çıkmıyorsak veya supersport bir araba kullanmıyorsak bu bize o kadar da etki etmeyebilir AMA deneyimleri daha doğru yansıtmak için önemliydi. Kaldı ki, servisi aradığımda şu anki kilometredeki aracım için değişmesi gerektiğini söylüyor. Ayrıca bu işi kendim yapacaktım ama bahsi geçen balatacının makine ile ATE fren hidroliği kullanacağını düşündüğüm, pistonları ve balata sırtlarını uygun ATE greslerle ATE'nin de önerdiği şekilde uygulama yapacağını düşündüğüm için yapmaktan vazgeçmiştim. ATE ürünler aldığınızda içindeki kitapçık üstüne basa basa yetkilendirilmiş kişilerin değişim yapması gerektiğini boşuna söylemiyormuş. Ödeme sonrası liftten aracı çekerken değişimi yapan arkadaşın uzaktan gelen sesi ders niteliğindeydi "Freni pompalaa!" Benim bu araca takabileceğim daha premium bir kombinasyon yok, işletmenin yorumları çok iyi ve işletme sadece fren sistemi üzerine hizmet veriyor, bundan dolayı beklentimi anlayabilirsiniz diye umuyorum. (İşletmeye 16.51'de girdim. Akşam saati faktörü olabilir...)​

ATE İLE İLK 100 KM: Değişim işleminden hemen önce alt takımda başka parçları da değiştirdiğim için doğruca Anadolu Rot Balans'a gittim. Birkaç yüz metre mesafedeki bu yere giderken fren doğal olarak hiç tutmuyor gibiydi ve diskin yüzeyindeki kaplama dolayısıyla oldukça gürültülüydü. Rotasyon ve balans ayarının ardından, tork anahtarı ile güzelce jantları tekrar monte ettiler. Şaşmaz'dan Eryaman'a giderken fren yaptığımda oluşan gürültü giderek azaldı fren hissiyatı hızla normale döndü. Ertesi sabah ise Eryaman'dan 35km uzaktaki Baraj Mahallesi'ne çevre yolundan geldim ve işe yaklaşırken freni denediğimde ise hiç ses yoktu. Toplamda 70km civarında bir mesafe oldu ama hala diskin yüzeyi ayna gibi pürüzsüz olmadı. Henüz rodajı tam tamamlayamadığım için sert frende neler olacağını görme şansım olmadı.

Şimdilik deneyimlerim bu şekilde. Soru ve görüşlerinizi esirgemeyiniz. Ben satın alırken hiç yorum bulamamıştım, sohbetlerde seramik balata almak isteyen arkadaşlara faydalı olacağına inandığım için deneyimlerimi aktarıyorum.
Hayırlı olsun, umarım memnun kalırsınız, bu arada resimden de görüldüğü üzere balata değişimini yapan gerizekalı kişi daha yep yeni sıfır balatayı —>balatanın diske temas eden yüzeyini yere temas edecek şekilde yere koyması cidden tam bir aptallık,

Yahu arkadaş o yere koyduğun zemine yeri geliyor yağ dökülüyor, yeri geliyor gres sıçrıyor, toz-toprak pislik içindeki zemine balatanın diske temas eden yüzeyi oraya koyulur mu, sıfır balatanın diske temas eden yüzeyini oraya koyuyorsun, hayır yani ters koymak çok mu zordu veya montaj yapana kadar kutusunda kalsa ne kaybedersin, ben olsaydım fena azarlardım yaptığı resmen ahmaklık,

Ayrıca diskler üretimden sonra depolama süresince korozyona karşı mumla kaplanır, Montaj yapıılırken dskin mumlu yüzeyi balata temizleyici sprey ile temizlenmesi gerekir.
 
Son düzenleme:
Benimde arkalarda ate seramik balata var. Balata tozunu az bırakması dışında bir artısını görmedim
 
Hayırlı olsun, umarım memnun kalırsınız, bu arada resimden de görüldüğü üzere balata değişimini yapan gerizekalı kişi daha yep yeni sıfır balatayı —>balatanın diske temas eden yüzeyini yere temas edecek şekilde yere koyması cidden tam bir aptallık,

Yahu arkadaş o yere koyduğun zemine yeri geliyor yağ dökülüyor, yeri geliyor gres sıçrıyor, toz-toprak pislik içindeki zemine balatanın diske temas eden yüzeyi oraya koyulur mu, sıfır balatanın diske temas eden yüzeyini oraya koyuyorsun, hayır yani ters koymak çok mu zordu veya montaj yapana kadar kutusunda kalsa ne kaybedersin, ben olsaydım fena azarlardım yaptığı resmen ahmaklık,

Ayrıca diskler üretimden sonra depolama süresince korozyona karşı mumla kaplanır, Montaj yapıılırken dskin mumlu yüzeyi balata temizleyici sprey ile temizlenmesi gerekir.

Titiz insanı sanayi ortamı çok yoruyor.
Yetkili serviste göz görmüyor gönül bir şekilde katlanıyor.
Ben titiz bir acemi usta* buldum, cesaret edebilirsem ona yaptıracağım ufak tefek şeyleri.

*Kendim
 
Titiz insanı sanayi ortamı çok yoruyor.
Yetkili serviste göz görmüyor gönül bir şekilde katlanıyor.
Ben titiz bir acemi usta* buldum, cesaret edebilirsem ona yaptıracağım ufak tefek şeyleri.

*Kendim
Aslında işin titizlikle değil de, fizik ve mekanik ile alakası var, demir alaşım fren diski balataya temas ederek sürtünmenin etkisiyle aracı durduruyor,

Ama bu süper zekalılar balatayı —>yüzeyi yere bakacak şekilde zemine koyduğu için balata yüzeyi zemindeki kir-toz ve en kötüsü yağ ile temas etmiş oluyor.

Sanayide böyle ustalara çok denk geliyorum, yağ tapasını açmış yağ süzülüyor ve en az 30-40 dk. süzülmesini beklicez, kutudan yağ filtresini çıkartıp tezgaha koymaya yelteniyor, Yaa arkadaş sanki çilingir çağırmışız da 2 saat kapıyı açmak ile mi uğraşıyorsun, alt tarafı karton kutu değil mi bu, filtrenin kutusunu açman 2 sn.ye sürecek bir işlem için neden tertemiz yağ filtresini tezgaha koymaya çalılıyorsun, O yağ filtresi pislik içindeki tezgahta 40 dk. beklemesinin mantığı nedir…? Yağ süzüldüktem sonra kutuyu açsan ne kaybedersin insanları hayvanlardan ayıran şey düşünme yetisi değil mi.
 
Valla benim araçta da balata sesi var, textar balata taktık, diskleri tornalattık ama hala hiç bişey değişmemiş gibi ötüyor. Ya başka sorun var ya da orjinal hariç tüm balatalar ötüyor çözemedim...
Hocam metalürji mühendisleri şu işe el atsa iyi olacak. Eski aracım Golf 6’ydı 313.000 km’de sattım. Doğal olarak bir sürü değişim yaptık Bosch, Trw kullandık genelde hiç sorun yaşamadık. Ama sonuncular bana illallah ettirdi… Şans işi demek doğru olur mu bilmiyorum. Bu görüntüde, De***i marka parçacılarda sorunsuz oem üreticisi zaten diye sattıkları balatanın içeriği. Sol çifti çekmedim ama şu an gördüğünüz görüntü sağ pedlerin yüzeyi… anormal bir durum var mı? İçerideki bazı metallerin biraz büyükçe olduğunu düşünüyorum!??
 

Ekli dosyalar

  • IMG_9557.png
    IMG_9557.png
    756.4 KB · Görüntüleme: 13
Hayırlı olsun, umarım memnun kalırsınız, bu arada resimden de görüldüğü üzere balata değişimini yapan gerizekalı kişi daha yep yeni sıfır balatayı —>balatanın diske temas eden yüzeyini yere temas edecek şekilde yere koyması cidden tam bir aptallık,

Yahu arkadaş o yere koyduğun zemine yeri geliyor yağ dökülüyor, yeri geliyor gres sıçrıyor, toz-toprak pislik içindeki zemine balatanın diske temas eden yüzeyi oraya koyulur mu, sıfır balatanın diske temas eden yüzeyini oraya koyuyorsun, hayır yani ters koymak çok mu zordu veya montaj yapana kadar kutusunda kalsa ne kaybedersin, ben olsaydım fena azarlardım yaptığı resmen ahmaklık,

Ayrıca diskler üretimden sonra depolama süresince korozyona karşı mumla kaplanır, Montaj yapıılırken dskin mumlu yüzeyi balata temizleyici sprey ile temizlenmesi gerekir.
Teşekkür ediyorum hocam. Ah hocam ah 😂 Ben biraz kalp kırıyorum konuşunca o yüzden sabır göstermeyi tercih ettim. Eleman janta otursa neyse, janta basıyor. Havalı tabanca ya da adı her neyse artık, kimsenin elinden düşmüyor. Alyan vidaları bile artık küçük havalı aletlerle ölümüne sıkıyorlar. Burada da konu, kişinin kumaşına geliyor maalesef. Kumaş bozuksa azar da çeksen tork anahtarını da şey yapsan fark etmiyor.

Öbür konuya değinecek olursam, yerli disk ya da alt sınıf disk aldığınızda evet tam da sizin dediğiniz gibi oluyor. Depolama esnasında paslanmasını engellemek için böyle bir durum söz konusu. Ama üst sınıf bir disk aldığınızda öncelikle üretimde kullanılan malzemeler yani diskin kimyası değişiyor sonra da diske kaplama yapıyorlar. Fabrikada özel şekilde boyanıyor ve balata, sadece kendi boyu kadar yol açıyor. Böylece görünen diğer kısımlar ilerleyen zamanlarda paslanmamış oluyor.


Ben de satın almadan önce kanalı gezmiştim ve bu videoda öğrenmiştim. Yabancı kaynaklarda bu daha da detaylı şekilde açıklanıyor. ( anlatıcı, 5. Dakikadan itibaren değiniyor o konuya)
 
Benimde arkalarda ate seramik balata var. Balata tozunu az bırakması dışında bir artısını görmedim
Arkalar havalandırma kanalına sahip değil, bu da bana önler kadar ısınmadıklarını, dolayısıyla önler kadar iş yapmadıklarını düşündürüyor. Hatta bazı araçlarda önler disk arkalar kampanalı sistem. Sebebi arkaların önlere göre daha az kullanılıyor olması olabilir. Elbette zaman gösterecek. Araştırmalarda da sürekli yokuş iniş ve pist kullanımımda yarı metalik, yani normal balataların daha iyi ilk ısırma yaptığını görüyoruz. Yani biraz daha konfor ve uzun ömür için üretilmiş bir balata demek yanlış olmaz.
 
Titiz insanı sanayi ortamı çok yoruyor.
Yetkili serviste göz görmüyor gönül bir şekilde katlanıyor.
Ben titiz bir acemi usta* buldum, cesaret edebilirsem ona yaptıracağım ufak tefek şeyleri.

*Kendim
Buna güldüm hocam ÇOOOK haklısınız. Ben kendim “ulan diski değiştireceğiz de acaba pistonu içeri sokmak için mekanik bir alet var ondan mı alsak” diye gece yatmadan önce düşünürken, bizim can azerbaycanlı arkadaş dayadı düz tornavidayı kanırttı balatayı içe doğru sonra söktü yerinden. İçimden dedim, bundan sonra disk balata değişimine para vereni sevsinler…!
 
Arkadaşlar 30 bin kmde ki aracın orjinal arka balataları öne göre daha erken biter mi sizce?
 


Geri
Üst