- Katılım
- 22 Ara 2024
- Mesajlar
- 30
- Tepkime puanı
- 28
- Konum
- Ankara
- İsim
- onestar
- Araç
- Golf 7 1.6 TDI BMT 2014
Merhaba,
Başlıkta da yazdığım üzere deneyimlerimi paylaşmak için bu konuyu açtım. Bugune kadar bu konu üzerinde hiç düşünme ihtiyacı hissetmemiştim ta ki Op****l disk ve De***i balata kombinasyonuna sahip olana kadar! İlk 250 km sonrası geçmeyen ses için ustama gitti, söktü taktı ve bir şey göremedi. Parçacıyı ziyaret ettim balatayı getir gönderelim dese de düğün dolayısıyla kullanmaya devam ettim. 15.000 km boyunca fren yaptığımda sağ önden gelen ses, titreşim ve uğultu asla kesilmedi. Fren yapmaktan ve araban soğuduğum için gayet nazik kullandığım aracım için otosupermarket.com sitesinden Ate seramik balataları sipariş ettim. Şaşmazdan ise Ate original diskleri tedarik ettim. Diskler, seramik balatalara yakışır şekilde coated diye de bilinen kaplamalı, yüksek karbonlu ve premium seridir.
Araç: 2014 Golf 7 1.6 TDI 77kW CLH
Lastik: Bridgestone Turanza 6 225/45R17 94 Y (Islak Zemin A - Yuvarlanma Direnci B. Tradewear 320 - Traction A - Temperature A)
Değişim Tarihi-KM: 24.12.2025-168.730
Ön Fren Diski:5.350₺ (EAN Kodu: 4006633423298 - ATE Parça No: 24.0124-0258.1 - VW Parça Kodu: 5Q0615301E - Disk Boyutu 276mm ve Kalınlığı 24mm)
Ön Fren Balatası: 4.556₺ (276mm için uyumlu. Üzerinde ATE amblemi "ATE 550 GH 037.5 N25", "LD7303" ve " E1 90R-02AC258/0117"(E Belgesi) ifadeleri bulunuyor.)
Fren sistemi parçalarını bu şekilde tedarik ettikten sonra, forumda gezerken, yine bahsi geçen internet sitesinin bağlı olduğu distribitör firmadaki bir kişinin burada yorumlarını gördüm. Yine bu kişi forum tarafından da benim tarafımdan da yararlı bilgiler paylaşmıştır. Kendisinin, bir başka kişiye Ankara için değişim yeri tavsiyesini gördüm ve parçaları orada değiştirmenin iyi bir düşünce olduğuna karar verdim. Etimesgut 2538. Cadde üzerindeki bu işletmeye gitmeden önce arayarak parçaların ve fren hidroliğinin değişimi için 3.000₺ fiyat aldım. (Fren hidroliğini işletme ATE marka olarak kendi cihazı ile değiştirecekti.). Daha sonra Şaşmaz'a işim düştü ve kendilerini bizzat ziyaret etme fırsatı buldum. Yüz yüze görüştüğümüzde ise aynı şekildeki işlem için 2500₺ fiyat aldım. Birkaç saat sonra ise taktırmaya gittim. İşletmedeki Azerbaycanlı arkadaş, eski parçaları söküp yeni parçaları takarken porya yüzeyini temizledi ve gresle yağlayarak diskin montajını gerçekleştirdi. Balataları iseherhangi bir montaj pastası kullanmadan doğrudan yerleştirdi. Yağını değiştirmemiz gerekip gerekmediğini sorduğumda ise, fren hidroliği deposunu açıp eldivenli şekilde parmağı ile yağdan bir miktar alıp, yine eldivenli bir şekilde diğer avucunun içine sürüp bana gösterdi ve değişmeye gerek olmadığına karar verdi. "Galiba bunun ölçüm cihazları var, yağın içerisindeki nemin oranını gösteriyor ve böylece yağın durumunu görebiliyoruz" desem de pek kabul görmedi. Fiyat veren arkadaşı çalışma alanında görünce, fren hidroliğimin en son 23.07.2023 tarihinde değiştiğini, buna bağlı olarak değişiminin gerekli olup olmadığını sordum. Gerek olmadığı cevabını aldım. Gün sonunu 1.000₺ işçilik masrafı ile kapattım.
ATE İLE İLK 100 KM: Değişim işleminden hemen önce alt takımda başka parçları da değiştirdiğim için doğruca Anadolu Rot Balans'a gittim. Birkaç yüz metre mesafedeki bu yere giderken fren doğal olarak hiç tutmuyor gibiydi ve diskin yüzeyindeki kaplama dolayısıyla oldukça gürültülüydü. Rotasyon ve balans ayarının ardından, tork anahtarı ile güzelce jantları tekrar monte ettiler. Şaşmaz'dan Eryaman'a giderken fren yaptığımda oluşan gürültü giderek azaldı fren hissiyatı hızla normale döndü. Ertesi sabah ise Eryaman'dan 35km uzaktaki Baraj Mahallesi'ne çevre yolundan geldim ve işe yaklaşırken freni denediğimde ise hiç ses yoktu. Toplamda 70km civarında bir mesafe oldu ama hala diskin yüzeyi ayna gibi pürüzsüz olmadı. Henüz rodajı tam tamamlayamadığım için sert frende neler olacağını görme şansım olmadı.
Şimdilik deneyimlerim bu şekilde. Soru ve görüşlerinizi esirgemeyiniz. Ben satın alırken hiç yorum bulamamıştım, sohbetlerde seramik balata almak isteyen arkadaşlara faydalı olacağına inandığım için deneyimlerimi aktarıyorum.
Başlıkta da yazdığım üzere deneyimlerimi paylaşmak için bu konuyu açtım. Bugune kadar bu konu üzerinde hiç düşünme ihtiyacı hissetmemiştim ta ki Op****l disk ve De***i balata kombinasyonuna sahip olana kadar! İlk 250 km sonrası geçmeyen ses için ustama gitti, söktü taktı ve bir şey göremedi. Parçacıyı ziyaret ettim balatayı getir gönderelim dese de düğün dolayısıyla kullanmaya devam ettim. 15.000 km boyunca fren yaptığımda sağ önden gelen ses, titreşim ve uğultu asla kesilmedi. Fren yapmaktan ve araban soğuduğum için gayet nazik kullandığım aracım için otosupermarket.com sitesinden Ate seramik balataları sipariş ettim. Şaşmazdan ise Ate original diskleri tedarik ettim. Diskler, seramik balatalara yakışır şekilde coated diye de bilinen kaplamalı, yüksek karbonlu ve premium seridir.
Araç: 2014 Golf 7 1.6 TDI 77kW CLH
Lastik: Bridgestone Turanza 6 225/45R17 94 Y (Islak Zemin A - Yuvarlanma Direnci B. Tradewear 320 - Traction A - Temperature A)
Değişim Tarihi-KM: 24.12.2025-168.730
Ön Fren Diski:5.350₺ (EAN Kodu: 4006633423298 - ATE Parça No: 24.0124-0258.1 - VW Parça Kodu: 5Q0615301E - Disk Boyutu 276mm ve Kalınlığı 24mm)
Ön Fren Balatası: 4.556₺ (276mm için uyumlu. Üzerinde ATE amblemi "ATE 550 GH 037.5 N25", "LD7303" ve " E1 90R-02AC258/0117"(E Belgesi) ifadeleri bulunuyor.)
Fren sistemi parçalarını bu şekilde tedarik ettikten sonra, forumda gezerken, yine bahsi geçen internet sitesinin bağlı olduğu distribitör firmadaki bir kişinin burada yorumlarını gördüm. Yine bu kişi forum tarafından da benim tarafımdan da yararlı bilgiler paylaşmıştır. Kendisinin, bir başka kişiye Ankara için değişim yeri tavsiyesini gördüm ve parçaları orada değiştirmenin iyi bir düşünce olduğuna karar verdim. Etimesgut 2538. Cadde üzerindeki bu işletmeye gitmeden önce arayarak parçaların ve fren hidroliğinin değişimi için 3.000₺ fiyat aldım. (Fren hidroliğini işletme ATE marka olarak kendi cihazı ile değiştirecekti.). Daha sonra Şaşmaz'a işim düştü ve kendilerini bizzat ziyaret etme fırsatı buldum. Yüz yüze görüştüğümüzde ise aynı şekildeki işlem için 2500₺ fiyat aldım. Birkaç saat sonra ise taktırmaya gittim. İşletmedeki Azerbaycanlı arkadaş, eski parçaları söküp yeni parçaları takarken porya yüzeyini temizledi ve gresle yağlayarak diskin montajını gerçekleştirdi. Balataları iseherhangi bir montaj pastası kullanmadan doğrudan yerleştirdi. Yağını değiştirmemiz gerekip gerekmediğini sorduğumda ise, fren hidroliği deposunu açıp eldivenli şekilde parmağı ile yağdan bir miktar alıp, yine eldivenli bir şekilde diğer avucunun içine sürüp bana gösterdi ve değişmeye gerek olmadığına karar verdi. "Galiba bunun ölçüm cihazları var, yağın içerisindeki nemin oranını gösteriyor ve böylece yağın durumunu görebiliyoruz" desem de pek kabul görmedi. Fiyat veren arkadaşı çalışma alanında görünce, fren hidroliğimin en son 23.07.2023 tarihinde değiştiğini, buna bağlı olarak değişiminin gerekli olup olmadığını sordum. Gerek olmadığı cevabını aldım. Gün sonunu 1.000₺ işçilik masrafı ile kapattım.
Yorum: Bahsi geçen işletme buradaki ve Google Maps'teki yorumları oldukça iyi. Para harcama kısmında sorun yok ama fuzuliye harcanmasını da istemiyorum, yani hidroliğin durumunu ölçmek için en azından cihaz kullanılabilirdi. Bunu yapmış olsalardı burada size daha detaylı bilgiler vermiş olabilirdim. Evet, piste çıkmıyorsak veya supersport bir araba kullanmıyorsak bu bize o kadar da etki etmeyebilir AMA deneyimleri daha doğru yansıtmak için önemliydi. Kaldı ki, servisi aradığımda şu anki kilometredeki aracım için değişmesi gerektiğini söylüyor. Ayrıca bu işi kendim yapacaktım ama bahsi geçen balatacının makine ile ATE fren hidroliği kullanacağını düşündüğüm, pistonları ve balata sırtlarını uygun ATE greslerle ATE'nin de önerdiği şekilde uygulama yapacağını düşündüğüm için yapmaktan vazgeçmiştim. ATE ürünler aldığınızda içindeki kitapçık üstüne basa basa yetkilendirilmiş kişilerin değişim yapması gerektiğini boşuna söylemiyormuş. Ödeme sonrası liftten aracı çekerken değişimi yapan arkadaşın uzaktan gelen sesi ders niteliğindeydi "Freni pompalaa!" Benim bu araca takabileceğim daha premium bir kombinasyon yok, işletmenin yorumları çok iyi ve işletme sadece fren sistemi üzerine hizmet veriyor, bundan dolayı beklentimi anlayabilirsiniz diye umuyorum. (İşletmeye 16.51'de girdim. Akşam saati faktörü olabilir...)
ATE İLE İLK 100 KM: Değişim işleminden hemen önce alt takımda başka parçları da değiştirdiğim için doğruca Anadolu Rot Balans'a gittim. Birkaç yüz metre mesafedeki bu yere giderken fren doğal olarak hiç tutmuyor gibiydi ve diskin yüzeyindeki kaplama dolayısıyla oldukça gürültülüydü. Rotasyon ve balans ayarının ardından, tork anahtarı ile güzelce jantları tekrar monte ettiler. Şaşmaz'dan Eryaman'a giderken fren yaptığımda oluşan gürültü giderek azaldı fren hissiyatı hızla normale döndü. Ertesi sabah ise Eryaman'dan 35km uzaktaki Baraj Mahallesi'ne çevre yolundan geldim ve işe yaklaşırken freni denediğimde ise hiç ses yoktu. Toplamda 70km civarında bir mesafe oldu ama hala diskin yüzeyi ayna gibi pürüzsüz olmadı. Henüz rodajı tam tamamlayamadığım için sert frende neler olacağını görme şansım olmadı.
Şimdilik deneyimlerim bu şekilde. Soru ve görüşlerinizi esirgemeyiniz. Ben satın alırken hiç yorum bulamamıştım, sohbetlerde seramik balata almak isteyen arkadaşlara faydalı olacağına inandığım için deneyimlerimi aktarıyorum.