Golf 1.2 tsı 2016 hararet düşme sorunu

  • Konbuyu başlatan Konbuyu başlatan Ugur033
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Katılım
31 Ağu 2025
Mesajlar
6
Tepkime puanı
0
Konum
Mersin
İsim
Uğur
Araç
Golf 7
İyi günler. 2016 golf 1.2 tsı aracım da iniş aşağı inerken mesafe uzun ise hararetim dibe kadar iniyor. Su eksiltme kesinlikle yok. Hararet düşme sorunu 15 derecenin altında iken oluyor soğuk havalarda ama 20 derece üstünde sorun olmuyor bilen var mıdır yorum yapacak olan abilerim.
 

İyi günler. 2016 golf 1.2 tsı aracım da iniş aşağı inerken mesafe uzun ise hararetim dibe kadar iniyor. Su eksiltme kesinlikle yok. Hararet düşme sorunu 15 derecenin altında iken oluyor soğuk havalarda ama 20 derece üstünde sorun olmuyor bilen var mıdır yorum yapacak olan abilerim.
Alt radyatör hortumu erken ısınıyormu ve Kalorifer sıcaklığı belirgin şekilde düşüyormu ?
Bu ikisi varsa termostat değişimiyle sorunun %100’e yakın oranda çözüleceğini düşünüyorum.
 
Alt radyatör hortumu erken ısınıyormu ve Kalorifer sıcaklığı belirgin şekilde düşüyormu ?
Bu ikisi varsa termostat değişimiyle sorunun %100’e yakın oranda çözüleceğini düşünüyorum.
Alt hortumu kontrol etmedim ama kalorifer tam randuman vermiyor. Ama hararet 90 da sabit iken arabanın içi ateş gibi oluyor. Kapalı olduğu halde. Teşekkür abim
 
İyi günler. 2016 golf 1.2 tsı aracım da iniş aşağı inerken mesafe uzun ise hararetim dibe kadar iniyor. Su eksiltme kesinlikle yok. Hararet düşme sorunu 15 derecenin altında iken oluyor soğuk havalarda ama 20 derece üstünde sorun olmuyor bilen var mıdır yorum yapacak olan abilerim.
senin araçta motor blok termostatı görevini yapmıyor yazın pek anlayamazsın ama kışın ortaya çıkar
şunu takip et araç rolantideyken motor yağ sıcaklığı 50 dereceyi geçmiyorsa termostatın arızalı
bunlarda iki adet termostat var birisi motor bloğuna giren suyu kontrol ederken diğeri klima vs kontrol ediyor
blok termostatını değiştirmezsen aracın zengin çalışır biraz fazla yakar bir de aşınma fazla olur
 
İyi günler. 2016 golf 1.2 tsı aracım da iniş aşağı inerken mesafe uzun ise hararetim dibe kadar iniyor. Su eksiltme kesinlikle yok. Hararet düşme sorunu 15 derecenin altında iken oluyor soğuk havalarda ama 20 derece üstünde sorun olmuyor bilen var mıdır yorum yapacak olan abilerim.
Aynı motor hakkında konuşayım. Eğer çok uzun soluklu rampalardan iniyorsanız ( kış soğuğu ve karında Erciyes dağı rampası mesela) inişte gaza basmadığınız için hararet ve yağ sıcaklığının düşmesi normaldir. Hararetin ben 70 ten en düşük seviyeye; yağ sıcaklığını ise o rampayı inene kadar - - şeklinde kaldığını bilirim. Aracın ısıtması da haliyle iyi ısıtma yapmıyordu. Çünkü araçta gaza bastığınız zaman motor sıcaklığı artıyor e gaza basmadığımız için rampa boyu sıcaklık artmaz tabii.


Ancak 14-15 derece yüksek bir sıcaklık eğer bu havada bile böyle yapıyorsa termostata bakmak gerekiyor. Çünkü 8 derece bile havada araca bindiğim zaman normal yolda 1 dk içinde hararet neredeyse yarıya geliyor yüksek sıcaklıklar yani bunlar. Benim yaşadığım olayda hava eksilerdeydi. Hava 4-5 derecenin altındaysa ve rampa inişinde düşüyorsa normal yani anlayacağınız.
 
Aynı motor hakkında konuşayım. Eğer çok uzun soluklu rampalardan iniyorsanız ( kış soğuğu ve karında Erciyes dağı rampası mesela) inişte gaza basmadığınız için hararet ve yağ sıcaklığının düşmesi normaldir. Hararetin ben 70 ten en düşük seviyeye; yağ sıcaklığını ise o rampayı inene kadar - - şeklinde kaldığını bilirim. Aracın ısıtması da haliyle iyi ısıtma yapmıyordu. Çünkü araçta gaza bastığınız zaman motor sıcaklığı artıyor e gaza basmadığımız için rampa boyu sıcaklık artmaz tabii.


Ancak 14-15 derece yüksek bir sıcaklık eğer bu havada bile böyle yapıyorsa termostata bakmak gerekiyor. Çünkü 8 derece bile havada araca bindiğim zaman normal yolda 1 dk içinde hararet neredeyse yarıya geliyor yüksek sıcaklıklar yani bunlar. Benim yaşadığım olayda hava eksilerdeydi. Hava 4-5 derecenin altındaysa ve rampa inişinde düşüyorsa normal yani anlayacağınız.
 
Bu motorların termostatı devirdaim ile birlikte değişiyormuş o yüzden muallakta kaldım ama işaretlerin hepsi termostatı gösteriyor
 
senin araçta motor blok termostatı görevini yapmıyor yazın pek anlayamazsın ama kışın ortaya çıkar
şunu takip et araç rolantideyken motor yağ sıcaklığı 50 dereceyi geçmiyorsa termostatın arızalı
bunlarda iki adet termostat var birisi motor bloğuna giren suyu kontrol ederken diğeri klima vs kontrol ediyor
blok termostatını değiştirmezsen aracın zengin çalışır biraz fazla yakar bir de aşınma fazla olur
Yani termostat devirdaim ile bir olduğu için değiştirsek sorunu çözmüş oluruz o zaman
 
Yani termostat devirdaim ile bir olduğu için değiştirsek sorunu çözmüş oluruz o zaman
Aslında sadece termostat değişse çok daha uygun fiyata çözmüş olursun ama piyasadaki termostatların kütüğe tam oturması çok zor kütüğe uygun termostat bulmaya çalışmak lazım ona da kimse uğraşmaz o yüzden komple değişim yapıyorlar. Komple değişim olduğunda problemin çözülür kesinlikle
 

Geri
Üst