Kale marka vs.. düşük kalite önerirler abi bu iyi diyerek, buna söylenenlere itibar etmeden BEHR (Mahle) marka almanızı öneririm,
Tıkanma varsa sadece petek değişimi hiç bir işe yaramaz,
Öncelikle paslı olan soğutma sıvısı boşaltılıp, soğutma sistemi iyice temizlenmeli, sonrasında radyatör, klima peteği, kalorifer peteği vs.. komple değiştirilmelidir, yeni antifriz ve saf su ile doluldurulup son olarak sistemin havasının alınması gerekir,
Paslı soğutma suyu temizlense bile içerde temizlenmeyen bölgeler kalacaktır, bu sebebten her 6 ayda bir antifirz değişimi yapıp, toplamda 3-4 kez antifriz değişimi yapılması gerekir, antifrizin temizleme özelliği vardır, her 6 ayda bir değiştirerek içerisi ancak bu şekilde temizlenebilir,
Yukarda arkadaşımızın da dediği gibi peteği değiştirmeden önce;
-Termostat sağlam mı düzgün çalışıyor mu,
-sıcak-soğuk klape motorunun dişlisi yerinden çıkmış mı
Öncelikle bunların kontrolü yapılması gerekir,
Kalorifer ısıtmıyor diye hemen petek değiştirelim demek yanlış bir uygulama olur,
Aracınıza uyumlu olan antifriz tipi G13 ve G12 Evo tip antifrizlerdir, Sanayide ustalar abi kırmızı/pembe antifriz koyacaksın gibi söylemlerine inanmayınız, Piyasada satılan her kırmızı/pembe antifriz aracınıza uyumlu değildir, soğutma suyunda çeşme suyu kullanmaktan dolayı bu sorunlar oluşur, saf su kullanılması gerekir,
Antifriz mutlaka G13 veya G12 Evo olması gerekir,
G12
G12 +
G12 ++
Bunların hiç birisi uyumlu değildir.!! Antifirizi kendiniz temin ediniz, Sanayide uyumlu olduğunu zannedip G12+ tip kullanırlar ancak uyumlu değildir.