Elektrikli Araçlarda Yeni Dönem: Şarj Tarifesi Değişiyor


Avantajı var, dezavantajı da var. Herkesin kullanım şekli, aracı şarj etme imkânı ve uzun yol ihtiyacı farklı. Bu yüzden elektrikliyi kutsallaştırmanın bir anlamı yok.

Donanım zenginliği konusuna gelince: Bugün dizel/benzinli araçlarda da aynı donanım seviyeleri alınabiliyor. Yani elektrikli olunca donanım otomatik olarak fazla gelmiyor, markaların pazarlama stratejisi bu.

Kısacası, elektrikli araç tercihi tamamen kişisel bir tercih olabilir ama bunu “çok daha mantıklı, daha konforlu, daha sorunsuz” gibi tek yönlü bir gerçekmiş gibi göstermek bana göre doğru değil.
 

Avantajı var, dezavantajı da var. Herkesin kullanım şekli, aracı şarj etme imkânı ve uzun yol ihtiyacı farklı. Bu yüzden elektrikliyi kutsallaştırmanın bir anlamı yok.

Donanım zenginliği konusuna gelince: Bugün dizel/benzinli araçlarda da aynı donanım seviyeleri alınabiliyor. Yani elektrikli olunca donanım otomatik olarak fazla gelmiyor, markaların pazarlama stratejisi bu.

Kısacası, elektrikli araç tercihi tamamen kişisel bir tercih olabilir ama bunu “çok daha mantıklı, daha konforlu, daha sorunsuz” gibi tek yönlü bir gerçekmiş gibi göstermek bana göre doğru değil.
Kesinlikle katılıyorum, sürüş profili uymayan birine göre hiç değil zaten bu araçlar. Uzun yolda hız sınırlarına göre giderim, 2-3 saatte bir dururum diyene göre. Donanım zenginliği derken ötv farkından dolayı uygun fiyata daha zengin araçlar oluyorlar genellikle. İşin özeti dezavantajlarını kabullenebiliyorsak ve kuralına uygun sürebiliyorsak kullanılabilir seviyede bu dönemde.
 
Avantajı var, dezavantajı da var. Herkesin kullanım şekli, aracı şarj etme imkânı ve uzun yol ihtiyacı farklı. Bu yüzden elektrikliyi kutsallaştırmanın bir anlamı yok.

Donanım zenginliği konusuna gelince: Bugün dizel/benzinli araçlarda da aynı donanım seviyeleri alınabiliyor. Yani elektrikli olunca donanım otomatik olarak fazla gelmiyor, markaların pazarlama stratejisi bu.

Kısacası, elektrikli araç tercihi tamamen kişisel bir tercih olabilir ama bunu “çok daha mantıklı, daha konforlu, daha sorunsuz” gibi tek yönlü bir gerçekmiş gibi göstermek bana göre doğru değil.
İYM araçlardan daha sorunsuz olduğunu kabul etmek zorundayız.

2. el değeri vb. ya da 10 yıl sonraki değerleri onlar henüz belirsiz ama sorunsuzluk açısından bence çok açık öndeler.

Özellikle bizim de sevdiğimiz VAG nin de içinde olduğu Alman markalarının yanında sorunsuzlar.

Yok ben Toyota kullanıcısıyım diyorsanız o zaman sorunsuzluk açısından elektrikliye geçmeye gerek yok.
 
elektiikli araçlar biraz daha artınca şarj fiyatları benzini aratmaz burası türkiye kimse kendini kandırmasın aç hükümetler geldikçe kendi hatalarını amorte etmek için hep bizi kurban edecekler bu değişmez.
 
Kesinlikle katılıyorum, sürüş profili uymayan birine göre hiç değil zaten bu araçlar. Uzun yolda hız sınırlarına göre giderim, 2-3 saatte bir dururum diyene göre. Donanım zenginliği derken ötv farkından dolayı uygun fiyata daha zengin araçlar oluyorlar genellikle. İşin özeti dezavantajlarını kabullenebiliyorsak ve kuralına uygun sürebiliyorsak kullanılabilir seviyede bu dönemde.
10 saatlik uzun yolu ailesi ile giden hiç mola vermeyen var mı acaba bence herkes durur bir soluklanır ama yemek ama tuvalet ama ibadet için o yüzden elektirikli araçlar menzili 500 km bandında olanlar uzun yolda herkesein profiline uyar
 

Geri
Üst