Golf 8 Hakkında Bilgi


Yok daha neler hocam. 1.5 TSI'ı farklı araçlarda çok kez deneyimledim bırakın 2 litre yağ yakmasını 200 ml bile eksiltmedi.
Hocam deneyimlediğiniz km ler nedir acaba ? Acı tecrübe ve çevremin araçları üzerinden söylüyorum ;

2018 model 160 bin km de golf 7.5 2 bakım arası yaklaşık 1.3-1.4 litre yağ takviyesi yapıldı
2020 model 270 bin km den 320 bin km ye kadar bakımdan bakıma 2 litre yağ eksilten Passat ( uzun yolda kullanıldı hep )
2021 model 150 bin km de 15 bin km bakımı sonrası araçtan boşaltılan 3.2 litre civarı yağ çıkan Passat.

(Kmleri yuvarlayarak söyledim)

2 litre diye yazınca biraz sanki hepsi öyleymiş gibi olmuş özür dilerim. Bu biraz kullanımla alakalı hocam.

2016 1.2 Golfe sahip arkadaşımın 100 bin km de aracı bakımdan bakıma yarım litre yağ eksiltirken benimki hiç eksiltmiyor mesela. Değişkenlik gösteriyor.
 

Hocam deneyimlediğiniz km ler nedir acaba ? Acı tecrübe ve çevremin araçları üzerinden söylüyorum ;

2018 model 160 bin km de golf 7.5 2 bakım arası yaklaşık 1.3-1.4 litre yağ takviyesi yapıldı
2020 model 270 bin km den 320 bin km ye kadar bakımdan bakıma 2 litre yağ eksilten Passat ( uzun yolda kullanıldı hep )
2021 model 150 bin km de 15 bin km bakımı sonrası araçtan boşaltılan 3.2 litre civarı yağ çıkan Passat.

(Kmleri yuvarlayarak söyledim)

2 litre diye yazınca biraz sanki hepsi öyleymiş gibi olmuş özür dilerim. Bu biraz kullanımla alakalı hocam.

2016 1.2 Golfe sahip arkadaşımın 100 bin km de aracı bakımdan bakıma yarım litre yağ eksiltirken benimki hiç eksiltmiyor mesela. Değişkenlik gösteriyor.
En yükseği Passat 210 bin kmde idi. 180bin km 210 bin km arası 3 bakımda hiç eksiltmedi.
Leon vardı 60 binde aldım 130 binde sattım yine eksiltmedi.
Golf ise 120 bin km 170 bin km arası hiç eksiltmedi.

Bakım aralıklarım fix 10 bin km. 10 bin 1 (10001) olmuyor.
 
Aslında motor koduna göre araştırmak lazım. Ustalar işi sağlama alıp basitçe çözmek için komple motor diyor ancak bazı serilerde sorun sadece kapak, bazılarında pistonlar, segmanlar vs. Yani hepsinin birden bir motorda denk gelmiş olacağını sanmıyorum. Ama işte kapak açıldıktan sonra herşeyi sıfırlayalım istiyorlar.
Hocam bildiğim kadarıyla cbza motor olması lazım akşam olmadı kapıdan bakayım
 
En yükseği Passat 210 bin kmde idi. 180bin km 210 bin km arası 3 bakımda hiç eksiltmedi.
Leon vardı 60 binde aldım 130 binde sattım yine eksiltmedi.
Golf ise 120 bin km 170 bin km arası hiç eksiltmedi.

Bakım aralıklarım fix 10 bin km. 10 bin 1 (10001) olmuyor.
Bakım alışkanlığınız güzel olduğu için meyvesini yiyor olabilirsiniz çünkü yağ eksiltiyotsa sebebi uzun yağ bakım aralığı (servis 15 bin dediği için km sini dolduran insanlar tabii 15 binde 1 gidecek) ve yanlış yağ kullanımı. Şu anki aracımın üstüne ufak bir ekleme yapıp 1.5 tsi 7.5 a geçmeyi düşünmüştüm bir dönem. Bu karşılaşılan örnekler sonrası vazgeçmiştim.

Servis bile eksiltmesini normal olarak karşılıyor. O dönemde güncel olarak satılan VW Tsi motorlarda 1.5 TSİ motorlu araçların sarı yağ lambası işaretiyle sürekli olarak servise şikayete geldiğini biliyorum. Troc da özellikle çok şikayet geliyordu.

Hatta yetkili serviste olduğum dönem Golf sahibi bir adam bir anda servis kısmına sinirli şekilde girdi. Danışmadaki bayanlara arabam yağ lambası yakıyor diye bağırıp rencide etmişti ufak bir kaos yaşanmıştı.

Siz sıkıntı yaşamamış veya yaşamıyor olabilirsiniz bakım konusunda dikkatli olduğunuz için ancak arabayı sadece a noktasından b noktasına gidecek şekilde dümdüz bir şekilde kullanan insanların çoğunlukta olduğu bu ülkede bu motorda bu sebeplerden dolayı üzülenler çok.
 
Hocam bildiğim kadarıyla cbza motor olması lazım akşam olmadı kapıdan bakayım

CBZB sizinki. Bu kod ile ilgili 10/2023 tarihinden önce üretilen motorlarda subap gaydı denilen parçalar da yağ kaçağı ile ilgili revizyona gidilmiş. VW 058 103 415 bu parça.

Bir diğer sorun ise krank milinin contası. Teflon kaplamalı bir contaymış ve bu conta sızdırabiliriyormuş. 038 103 085 C
Ayrıca yenisi takılırken bu contanın kesinlikle kuru ve temiz takılması gerekiyormuş. Zira genelde bu tür contalar yağın içindeyse yaplanıp takılır, soğutma suyu içindeyse soğutma suyuyla ıslatılıp takılır.

Ancak sizin aracın altında yağ sızması falan yoksa bu sizi ilgilendiren bir şey değildir.

Son olarak bu motorlarda(1.2 ve 1.4) yapısı gereği ortalama yakıt tüketiminin %0.3 kadar yağ tüketmesi normal sınırlar içerisinde kabul ediliyormuş. Bunu azaltmak için farklı yağ kullanmak tavsiye edilmiyor.

Yani örnek: 6L. yakıt ortalamnız var, 10000km de 600L eder 600x0.3/100= 1.8L yağ eder.

Bir diğer tavsiye bu motorda aracı soğuk çalıştırmada ve rölantide mümkün olduğunca az bekletilmesi tavsiye ediliyor. Yani özellikle soğuk havalarda aracı çalıştırıp ısınması için beklemeden derhal haret etmek yağ tüketimine olumlu fayda sağlıyormuş.


Çeşitli forumlardan hızlıca toplayabildiğim bilgiler bunlar.
 
CBZB sizinki. Bu kod ile ilgili 10/2023 tarihinden önce üretilen motorlarda subap gaydı denilen parçalar da yağ kaçağı ile ilgili revizyona gidilmiş. VW 058 103 415 bu parça.

Bir diğer sorun ise krank milinin contası. Teflon kaplamalı bir contaymış ve bu conta sızdırabiliriyormuş. 038 103 085 C
Ayrıca yenisi takılırken bu contanın kesinlikle kuru ve temiz takılması gerekiyormuş. Zira genelde bu tür contalar yağın içindeyse yaplanıp takılır, soğutma suyu içindeyse soğutma suyuyla ıslatılıp takılır.

Ancak sizin aracın altında yağ sızması falan yoksa bu sizi ilgilendiren bir şey değildir.

Son olarak bu motorlarda(1.2 ve 1.4) yapısı gereği ortalama yakıt tüketiminin %0.3 kadar yağ tüketmesi normal sınırlar içerisinde kabul ediliyormuş. Bunu azaltmak için farklı yağ kullanmak tavsiye edilmiyor.

Yani örnek: 6L. yakıt ortalamnız var, 10000km de 600L eder 600x0.3/100= 1.8L yağ eder.

Bir diğer tavsiye bu motorda aracı soğuk çalıştırmada ve rölantide mümkün olduğunca az bekletilmesi tavsiye ediliyor. Yani özellikle soğuk havalarda aracı çalıştırıp ısınması için beklemeden derhal haret etmek yağ tüketimine olumlu fayda sağlıyormuş.


Çeşitli forumlardan hızlıca toplayabildiğim bilgiler bunlar.
Hocam alışkanlık olarak 2-3 dakika kadar bekliyoruz bi sigara arası vs olarak😁. Onun dışında şanzımanda veya yağ karterinde en son baktığımızda bir terleme yoktu. Ustamız yanlış hatırlamıyosam segmandan kaçırıyor demişti yanlış hatırlamıyorsam
 
Teşekkür ederim Hocam beygir olarak dediğiniz gibi benim için gayet yeterli. Dediğim gibi aşırı aracı sıkıştırmayacağız günlük 25-30km arası bi yol yapacak sadece o yüzden 1.2tsi ile aşşağı yukarı aynı yaksa kafidir benim için.
Her türlü işini görür hem de fazlasıyla. Ayrıca hacmine göre çok iyi bir tork değerine de sahip. Şöyle anlatayım 750kg civarı bir karavan çekiyorum bununla. Antalya’ya gidiyorum İstanbul’dan. Yakıyor ama yolda asla bırakmıyor. Küçümsenecek bir motor değil pişman olmazsın
 
Her türlü işini görür hem de fazlasıyla. Ayrıca hacmine göre çok iyi bir tork değerine de sahip. Şöyle anlatayım 750kg civarı bir karavan çekiyorum bununla. Antalya’ya gidiyorum İstanbul’dan. Yakıyor ama yolda asla bırakmıyor. Küçümsenecek bir motor değil pişman olmazsın
Teşekkür ederim hocam öneriniz için en kısa zamanda alıp gruba fotoğrafını atacağım 😁
 
Bakım alışkanlığınız güzel olduğu için meyvesini yiyor olabilirsiniz çünkü yağ eksiltiyotsa sebebi uzun yağ bakım aralığı (servis 15 bin dediği için km sini dolduran insanlar tabii 15 binde 1 gidecek) ve yanlış yağ kullanımı. Şu anki aracımın üstüne ufak bir ekleme yapıp 1.5 tsi 7.5 a geçmeyi düşünmüştüm bir dönem. Bu karşılaşılan örnekler sonrası vazgeçmiştim.

Servis bile eksiltmesini normal olarak karşılıyor. O dönemde güncel olarak satılan VW Tsi motorlarda 1.5 TSİ motorlu araçların sarı yağ lambası işaretiyle sürekli olarak servise şikayete geldiğini biliyorum. Troc da özellikle çok şikayet geliyordu.

Hatta yetkili serviste olduğum dönem Golf sahibi bir adam bir anda servis kısmına sinirli şekilde girdi. Danışmadaki bayanlara arabam yağ lambası yakıyor diye bağırıp rencide etmişti ufak bir kaos yaşanmıştı.

Siz sıkıntı yaşamamış veya yaşamıyor olabilirsiniz bakım konusunda dikkatli olduğunuz için ancak arabayı sadece a noktasından b noktasına gidecek şekilde dümdüz bir şekilde kullanan insanların çoğunlukta olduğu bu ülkede bu motorda bu sebeplerden dolayı üzülenler çok.

Anladım hocam, şans yada atladığımız farklı bir detay var gibi duruyor :)
Arkadaşıma geçen hafta t-roc 1.5 tsi aldık. Yarın yağ bakımı yapacağız ve 15 bin km sonra diğer bakım yapılacak. Araç 60 bin kmde. 75 bin km ye gelince yağ seviyesini kontrol edeceğiz. 15 bin km de 0.5 LT yağ eksiltmeyi normal bulurum ancak yağ lambası yakacak kadar eksiltecek mi hep beraber gözlemleyeceğiz.

Bu arada 1.5TSI için 5w30 yada 0w20 kullanıyor servis. Model yılına göre değişiyor. Leon aracımda 0w20 ile başlayıp daha sonra 5w30 a geçtim. İkisinde de eksiltme yapmadı.

Bu arada hep Liqui Moly kullandım. Acaba castroller mi eksiltiyor ?
 
Anladım hocam, şans yada atladığımız farklı bir detay var gibi duruyor :)
Arkadaşıma geçen hafta t-roc 1.5 tsi aldık. Yarın yağ bakımı yapacağız ve 15 bin km sonra diğer bakım yapılacak. Araç 60 bin kmde. 75 bin km ye gelince yağ seviyesini kontrol edeceğiz. 15 bin km de 0.5 LT yağ eksiltmeyi normal bulurum ancak yağ lambası yakacak kadar eksiltecek mi hep beraber gözlemleyeceğiz.

Bu arada 1.5TSI için 5w30 yada 0w20 kullanıyor servis. Model yılına göre değişiyor. Leon aracımda 0w20 ile başlayıp daha sonra 5w30 a geçtim. İkisinde de eksiltme yapmadı.

Bu arada hep Liqui Moly kullandım. Acaba castroller mi eksiltiyor ?

Hocam 1.2 105 lik ve 1.4 122 lik ünite kullanan bazı insanlar kronik olan yağ eksiltmesini liqui moly veya shell kullanarak kestiğini söylüyor. Onaylı ve öneriliyor diye insanlar castrol e yöneliyor.

Hocam araç kaç model ki 0 20 den 5 30 a geçtiniz ? 1.5 tsi da 5 30 u pek sağlıklı değil kurum muhabbetinden dolayı. O yukarıda örneğini verdiğim 2. sıradaki 2020 passatın 320 bin km de kapak açıldı motorun ciğerleri hep kurum bağlamış. Araç günde 400 km sadece uzun yol yapıyordu şehir içine kolay kolay girmeyen araçtı yine kurum bağlamıştı araç. Her 1.5 ayda 1 bakımı daha gelmeden (12-13-14 bin km gibi) yapılıyordu.

2020 üstü ise 0 20 kullanılması daha iyi sanki. Yağ eksiltmesi yapma ihtimali daha yüksek ama kontrolünü takibini yaptıktan sonra 1 litreye yakın eksiltme yapması çok da göze batan bir durum olmaz.
 
Yetkili servis 2021 ve sonrasında VAG'nin 0W-20 yağ koyduğunu kullandırdığını söylüyor.
 
Hocam 1.2 105 lik ve 1.4 122 lik ünite kullanan bazı insanlar kronik olan yağ eksiltmesini liqui moly veya shell kullanarak kestiğini söylüyor. Onaylı ve öneriliyor diye insanlar castrol e yöneliyor.

Hocam araç kaç model ki 0 20 den 5 30 a geçtiniz ? 1.5 tsi da 5 30 u pek sağlıklı değil kurum muhabbetinden dolayı. O yukarıda örneğini verdiğim 2. sıradaki 2020 passatın 320 bin km de kapak açıldı motorun ciğerleri hep kurum bağlamış. Araç günde 400 km sadece uzun yol yapıyordu şehir içine kolay kolay girmeyen araçtı yine kurum bağlamıştı araç. Her 1.5 ayda 1 bakımı daha gelmeden (12-13-14 bin km gibi) yapılıyordu.

2020 üstü ise 0 20 kullanılması daha iyi sanki. Yağ eksiltmesi yapma ihtimali daha yüksek ama kontrolünü takibini yaptıktan sonra 1 litreye yakın eksiltme yapması çok da göze batan bir durum olmaz.
Hocam zamanında bizde castrol kullanıyoduk servis kitapçığı tavsiyesi diye sonrasında liqui moly koymaya başladık kalında olsa en azından azaltıyor mümkün mertebe castrol yerine motul liqui moly mobil1 tavsiyemdir. Yağ yakmama katısı olan mos2 sadece liqui moly’de var
 
Hocam 1.2 105 lik ve 1.4 122 lik ünite kullanan bazı insanlar kronik olan yağ eksiltmesini liqui moly veya shell kullanarak kestiğini söylüyor. Onaylı ve öneriliyor diye insanlar castrol e yöneliyor.

Hocam araç kaç model ki 0 20 den 5 30 a geçtiniz ? 1.5 tsi da 5 30 u pek sağlıklı değil kurum muhabbetinden dolayı. O yukarıda örneğini verdiğim 2. sıradaki 2020 passatın 320 bin km de kapak açıldı motorun ciğerleri hep kurum bağlamış. Araç günde 400 km sadece uzun yol yapıyordu şehir içine kolay kolay girmeyen araçtı yine kurum bağlamıştı araç. Her 1.5 ayda 1 bakımı daha gelmeden (12-13-14 bin km gibi) yapılıyordu.

2020 üstü ise 0 20 kullanılması daha iyi sanki. Yağ eksiltmesi yapma ihtimali daha yüksek ama kontrolünü takibini yaptıktan sonra 1 litreye yakın eksiltme yapması çok da göze batan bir durum olmaz.
Hocam araç 2018 model leon 1.5 eco tsi fr idi. 0w20 yi kış aylarında 5w30 u yaz aylarında deneyimledim. Yağ sıcaklığına biraz takıntılı olduğum için bu geçişi yaptım. OPF araçta takılı. Kurum bağlama konusunda da ne yaparsanız yapın bağlıyor. Şimdi bi makine çıkartmışlar sübapların orayı temizliyorlar ancak bunun motor içi kısmı var. Engine flush yada ceratec gibi katkılar ile motoru destekleyebilirsiniz. Ayrıca yine liqui moly nin başka bir ürünü kurum bağlamasını engelliyordu. Kurum bağlama konusu tamamı ile bizim ülkemizde 95 oktan adı altında satılan 89-93 oktan arası benzinlerden kaynaklı. Kalitesiz yakıt kullanıyoruz...

Bu arada evet 1.2 tsi 105 hp ve 1.4 tsi 122 hp aşırı derecede yağ yakıyor ancak 1.5 tsi da 1-2 litre yağ eksiltiyor diye ilk defa sizden duydum. Ne forumda ne başka bir yerde bu problemden yakınan insan görmemiştim.
 
Bi sorum daha olacak bi akrabama söyledim malum son zamanlarda herkes herbokolok😁
Şu zamanda çoğu 3 silindirli araç yağlı kayış kullanıyor vs vs diye bi argüman sundu fakat bildiğim kadarıyla bu durum stellantis grubunda mevcuttu belli bir dönem. Golf 8de kayışlı sistem olduğunu biliyorum fakat böyle yağlı bi durum olmadığını düşünüyorum. Aşşağı yukarı bildiğim kadarıyla 120.000kmde değişmesi gerekiyordu yanlış hatırlamıyorsam var mı aydınlatabilecek.
 

Bi sorum daha olacak bi akrabama söyledim malum son zamanlarda herkes herbokolok😁
Şu zamanda çoğu 3 silindirli araç yağlı kayış kullanıyor vs vs diye bi argüman sundu fakat bildiğim kadarıyla bu durum stellantis grubunda mevcuttu belli bir dönem. Golf 8de kayışlı sistem olduğunu biliyorum fakat böyle yağlı bi durum olmadığını düşünüyorum. Aşşağı yukarı bildiğim kadarıyla 120.000kmde değişmesi gerekiyordu yanlış hatırlamıyorsam var mı aydınlatabilecek.
Evet bildikleriniz doğru. Akrabanıza selamlar foruma bı uğrasın da doğru bilgileri öğrensin 🤠👍🏻
 

Geri
Üst