1.5 e tsi alternatör sorunu


Katılım
27 Mar 2020
Mesajlar
308
Tepkime puanı
96
Konum
İstanbul
İsim
Ayhan
Arkadaşlar bir çok vag gurubu e tsi araçlar da hafta da en az bir iki alternatör şikayeti oluyor . Serviste çalışan arkadaşa da sordum bu durumu. Maalesef çok değişiyoruz dedi. Ya şöyle 1.5 e tsi yada 1.0 e tsi kullanıp 100 bin km olmuş ama hiç alternatör sorunu yaşamadım diyen yokmu. Her keste olmuyordur heralde diye düşünüyorum ama iki arkadaşımda vardı ikisi de alternatör sorunu yaşadı. Biri 1.0 e tsi oktavia 21 model sanırım 60 binde yaşadı . diğeri a3 23 model 80 bin de yaşadı. Bununla ilgili bir iyileştirme yapıldımı acaba . Valla 1.5 tsi nin gözünü seveyim 170bin km dir kullanıyor arkadaşım saat gibi maşallah .en ufak bir arıza bile vermedi.
 

110k kilometrede sorun yaşamayan (2021 model) arkadaşım da var,

8000 kilometrede (2024 model) garantisi bitmeden sözde güncellenmiş alternatörle 3 hafta serviste aracı yatanda…

Şans eseri tamamen. Çok kullanılmış, az kullanılmış veya hor kullanılmış eşiği olan bir durum değil.

Sadece bunu yaşamak istemeyen eTsi sahiplerine önerim, aracı çok fazla yelken moduna almayın daha doğrusu eğim var 5 tl az yaksın diye ayağı gazdan çekip motorun kapanmasına, sürekli yelken moduna girmesine izin vermeyin. 12V akünün sizi yolda bırakacak seviyeye gelmesini beklemeden de mutlaka değiştirin 2-3 yıllık periyotta.


Durum o kadar korkunç ki, arabayı çalıştırınca sanki kontak değil hayat sigortası devreye giriyor.
Aracın tüm fonksiyonları var ama kullanmaya gelmeyeceksin; çünkü her buton adeta basarsan kaderini değiştirebilirim diye fısıldıyor.


Araca biniyorsun, direksiyonu tutuyorsun ve bir an durup düşünüyorsun:
Acaba şimdi mi bırakacak, yoksa biraz daha mı dayanır?’ diye gerilim filmi izler gibi sürüyorsun

Ben böyle bir durumda olsam, araca otomobil değil “ tekerlekli süpriz kutusu ” derim.
Resmen garanti kapsamında huzur kaçıran saatli bomba.

Bu kadar para verip, sonunda arabayı kullanmak yerine onunla psikolojik savaş yapmak…
Gerçekten bravo.

Bu kadar para verip, sonra da aracı nazikçe okşayıp
‘Hadi güzelim bugün beni üzme, lütfen…’
diye dua ederek kullanmak…
 
Upvote 0

Durum o kadar korkunç ki, arabayı çalıştırınca sanki kontak değil hayat sigortası devreye giriyor.
Aracın tüm fonksiyonları var ama kullanmaya gelmeyeceksin; çünkü her buton adeta basarsan kaderini değiştirebilirim diye fısıldıyor.


Araca biniyorsun, direksiyonu tutuyorsun ve bir an durup düşünüyorsun:
Acaba şimdi mi bırakacak, yoksa biraz daha mı dayanır?’ diye gerilim filmi izler gibi sürüyorsun

Ben böyle bir durumda olsam, araca otomobil değil “ tekerlekli süpriz kutusu ” derim.
Resmen garanti kapsamında huzur kaçıran saatli bomba.

Bu kadar para verip, sonunda arabayı kullanmak yerine onunla psikolojik savaş yapmak…
Gerçekten bravo.

Bu kadar para verip, sonra da aracı nazikçe okşayıp
‘Hadi güzelim bugün beni üzme, lütfen…’
diye dua ederek kullanmak…

bir zamanlar dsg konusunda bu kadar karamsar düşünen insanlar vardı bende dahil şu anda dsg problem bile sayılmıyor. yeni teknolojiler konusundaki bilinmezlikler karamsarlığa sebep olabilir. ben şu anda etsi kullanıyorum ve müdendis olmamama rağmen ilk kullanımda bu hibrit sistemin mükemmel ama ilerde sıkıntı çıkarmaya gebe olduğunu düşünmüştüm. önümüzdeki birkaç yılda bu konunun maaliyetinin çok düşük olacağını düşünüyorum. özel servisler videolar yayınlamaya başladı 48v akünün optimizasyonu alternatör değişimi yakın zamanda belki sadece kart değişimi akü performansı çok düşmeden akü değişimi vs çözülemeyecek problemler değil maliyetlerde düşecektir mutlaka.
 
Upvote 0
bir zamanlar dsg konusunda bu kadar karamsar düşünen insanlar vardı bende dahil şu anda dsg problem bile sayılmıyor. yeni teknolojiler konusundaki bilinmezlikler karamsarlığa sebep olabilir. ben şu anda etsi kullanıyorum ve müdendis olmamama rağmen ilk kullanımda bu hibrit sistemin mükemmel ama ilerde sıkıntı çıkarmaya gebe olduğunu düşünmüştüm. önümüzdeki birkaç yılda bu konunun maaliyetinin çok düşük olacağını düşünüyorum. özel servisler videolar yayınlamaya başladı 48v akünün optimizasyonu alternatör değişimi yakın zamanda belki sadece kart değişimi akü performansı çok düşmeden akü değişimi vs çözülemeyecek problemler değil maliyetlerde düşecektir mutlaka.
Umarım söylediğiniz gibi olur; yoksa vallahi, kimse bunu hak etmiyor.
 
Upvote 0

Geri
Üst