1.5 e tsi alternatör sorunu

  • Konbuyu başlatan Konbuyu başlatan Ayhan5353
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Katılım
27 Mar 2020
Mesajlar
307
Tepkime puanı
95
Konum
İstanbul
İsim
Ayhan
Arkadaşlar bir çok vag gurubu e tsi araçlar da hafta da en az bir iki alternatör şikayeti oluyor . Serviste çalışan arkadaşa da sordum bu durumu. Maalesef çok değişiyoruz dedi. Ya şöyle 1.5 e tsi yada 1.0 e tsi kullanıp 100 bin km olmuş ama hiç alternatör sorunu yaşamadım diyen yokmu. Her keste olmuyordur heralde diye düşünüyorum ama iki arkadaşımda vardı ikisi de alternatör sorunu yaşadı. Biri 1.0 e tsi oktavia 21 model sanırım 60 binde yaşadı . diğeri a3 23 model 80 bin de yaşadı. Bununla ilgili bir iyileştirme yapıldımı acaba . Valla 1.5 tsi nin gözünü seveyim 170bin km dir kullanıyor arkadaşım saat gibi maşallah .en ufak bir arıza bile vermedi.
 

Kardeşimin bir buçuk yaşındaki A3'ünde de aynı alternatör sorununu yaşadık. Aynı motoru kullandıkları için muhtemelen hibrit olan tüm VAG grubu araçlarda bu sorun klasik ve kronik hale geldi. Yazık ki bununla ilgili çok ciddi arıza sıklığı yaşayan kullanıcılar var. Hatta Almanya'da Audi ile bu sistemi üreten Valeo firması mahkemelik oldu.

Ben zamanında manuel aldım, manuel olduğu için almak durumunda kaldım. 12 yıllık otomatik serüveninden sonra Golf'ün manuelini almakla gerçekten çok büyük bir keyif yaşadım.

Golf'ün manueli ayrı bir zevkliymiş. Bulunduğum şehirlerdeki trafiğin yoğun olmaması da tabii manuel keyfini katladı.
 
Upvote 0
Benim merak ettiğim husus. Ekranda önceden uyarı veriyor mu? Yoksa direkt ansızın yolda mı bırakıyor? 12v aküyü ne kadar sürede bir değiştirmeli? Her servise gittiğimizde akü mü ölçtüreceğiz?
 
Upvote 0
Arkadaşlar bir çok vag gurubu e tsi araçlar da hafta da en az bir iki alternatör şikayeti oluyor . Serviste çalışan arkadaşa da sordum bu durumu. Maalesef çok değişiyoruz dedi. Ya şöyle 1.5 e tsi yada 1.0 e tsi kullanıp 100 bin km olmuş ama hiç alternatör sorunu yaşamadım diyen yokmu. Her keste olmuyordur heralde diye düşünüyorum ama iki arkadaşımda vardı ikisi de alternatör sorunu yaşadı. Biri 1.0 e tsi oktavia 21 model sanırım 60 binde yaşadı . diğeri a3 23 model 80 bin de yaşadı. Bununla ilgili bir iyileştirme yapıldımı acaba . Valla 1.5 tsi nin gözünü seveyim 170bin km dir kullanıyor arkadaşım saat gibi maşallah .en ufak bir arıza bile vermedi.
110k kilometrede sorun yaşamayan (2021 model) arkadaşım da var,

8000 kilometrede (2024 model) garantisi bitmeden sözde güncellenmiş alternatörle 3 hafta serviste aracı yatanda…

Şans eseri tamamen. Çok kullanılmış, az kullanılmış veya hor kullanılmış eşiği olan bir durum değil.

Sadece bunu yaşamak istemeyen eTsi sahiplerine önerim, aracı çok fazla yelken moduna almayın daha doğrusu eğim var 5 tl az yaksın diye ayağı gazdan çekip motorun kapanmasına, sürekli yelken moduna girmesine izin vermeyin. 12V akünün sizi yolda bırakacak seviyeye gelmesini beklemeden de mutlaka değiştirin 2-3 yıllık periyotta.
 
Upvote 0
V
Kardeşimin bir buçuk yaşındaki A3'ünde de aynı alternatör sorununu yaşadık. Aynı motoru kullandıkları için muhtemelen hibrit olan tüm VAG grubu araçlarda bu sorun klasik ve kronik hale geldi. Yazık ki bununla ilgili çok ciddi arıza sıklığı yaşayan kullanıcılar var. Hatta Almanya'da Audi ile bu sistemi üreten Valeo firması mahkemelik oldu.

Ben zamanında manuel aldım, manuel olduğu için almak durumunda kaldım. 12 yıllık otomatik serüveninden sonra Golf'ün manuelini almakla gerçekten çok büyük bir keyif yaşadım.

Golf'ün manueli ayrı bir zevkliymiş. Bulunduğum şehirlerdeki trafiğin yoğun olmaması da tabii manuel keyfini katladı.
Valeo ile mahkemelik oldu demissin, varmidir kaynak okumak isterim.
 
Upvote 0
Audi 2018-2023 model arası mild hibrid araçlardaki alternatör sorunu ile ilgili TSB-(Teknik servis bülteni) yayınlamış ayrıca amerikada alternatör garantisi 7 yıla uzatılmış çokça sorun yaşandığı için.TSB den anladığım sorunun nedeni belirlenememiş ve çözüm için 2 yol çizilmiş..1-Güncelleme yap 2-Olmadı mı alternatörü değiştir ..Tsb ve konunun bolca konuşulduğu forumu paylaşıyorum

https://static.nhtsa.gov/odi/tsbs/2023/MC-10236583-0001.pdf

https://www.audiownersclub.com/foru...elated-to-mild-hybrid-system/page/2/#comments
 
Upvote 0
Benim merak ettiğim husus. Ekranda önceden uyarı veriyor mu? Yoksa direkt ansızın yolda mı bırakıyor? 12v aküyü ne kadar sürede bir değiştirmeli? Her servise gittiğimizde akü mü ölçtüreceğiz?
Ülkemizde ve yukarıda paylaştığım yurtdışı forumunda herkes ansızın yolda kaldığını yazmış ve öyle oluyor malesef.Sanırım alternatörün şarjı kestiği ile ilgli araç hata göstermiyor ve akü yolda deşarj olunca eller yukarı şeklinde gerçekleşiyor..Akü ve elektrik kaçağı konusunda konu ve paylaşımlarım var çok kafa yordum fakat henüz bir sonuca varamadım.Ha şu kesin gibi ,mild hybrid araçlarda akü eski nesil araçlardaki gibi uzun gitmiyor.

https://www.golftutkusu.com/topic/24049-etsi-motorlarda-efb-aku-omru-kisa-mi/
 
Upvote 0

Geri
Üst