Ateşleme sistemi hatası(Sanırım)


Katılım
5 Ağu 2025
Mesajlar
10
Tepkime puanı
7
Konum
Istanbul
İsim
Emin Ulku
Araç
GOLF 7 1.2 TSI COMFORTLINE DSG
Araç VW GOLF 1.2 TSI DSG 2014 Model 125.500 kmde

1 Hafta önce özel serviste aracımın Bobin, buji, triger, v kayışı, gergi kütük, yağ, su, antifriz ve dsg basınçlandırma tüpü olacak şekilde bütün bakımlarını yaptırdım. Daha sonrasında işe gidip gelirken (istanbul havalimanında çalışıyorum 50-60km yol mesafem var) Bir defa arabayı sıkıştırdım. işe gelip arabayı park ettigimde devir düzensizliği ve gaz yememe gibi sorunlarla karşılaştım, Rolantinin normale dönmesini bekledim. Rolanti normalde döndükten sonra aracı stop edip işe geçtim. Sabah gelip çalıştırdıgımda aracın rolantisi düzensiz olarak çalıştı, 4-5 saniye sonra düzeldi. Ardından start stop arıza lambası verdi. Usta ile iletişime geçtigimde bobin veya bujiden kaynaklanabilecegini iletti. Bobin değişti problem devam ediyor, parçacım reset garajda kurum temizliği tavsiye etti. Kendilerine gittim, sentenin kaçık olabilecegini, düzeltme için belirli bir miktar ücret alacaklarını söyledi. Verdikleri rakam benim için yüksek geldigi için işlemi yaptırdıgım ustada sentem bozuksa senteyi düzelttirecegimi söyledim. Benim buradaki kafamı kurcalayan şey sente ayarı bozuksa Soguk çalışmada rölantı dalgası(3-5 saniye) yine araba sogukken çalıştıgında ilk 2-3 dakika gaz yememe 1000 ve 2000 devir arası(sanki kesiciye giriyormuş gibi oluyor, devir saati de düşüyor, araba da sallanıyor. Motor resmen gaz kesiyor). Arıza kodlarına baktık, yanma odalarında ateşleme hatası vardı bobinleri değiştik problem devam ediyor, ustam bujilerden olabilecegini söylüyor. Bujilere baktık, şasiye göre vermiş ve üst devirlerde problem yaşamıyorum. Ustam cuma günü gel eksantriki komple dagıtalım, senteye bakalım ama eksantrikten değil, bujilerde sıkıntı var senin diyor. Adamı bir daha uğraştırmak istemiyorum, Daha önce bu şekilde problem yaşayan oldu mu? çözümü konusunda beni yönlendirebilecek birisi

Araçta olan arıza: Start stop devre dışı, ateşleme esnasında bir süreçte problem var, ateşleme tam yapılmıyor, motor vuruntulu, çalışıyor. Sabit gazda resmen boğulma yapıyor, Bunu da her zaman yapmıyor çogunlukla cold startta yaşatıyor ve 2-3 dakika sonra düzeliyor.

Bobinler NGK U5153 Bujiler ise PZKER7B8EGS
 

Araç VW GOLF 1.2 TSI DSG 2014 Model 125.500 kmde

1 Hafta önce özel serviste aracımın Bobin, buji, triger, v kayışı, gergi kütük, yağ, su, antifriz ve dsg basınçlandırma tüpü olacak şekilde bütün bakımlarını yaptırdım. Daha sonrasında işe gidip gelirken (istanbul havalimanında çalışıyorum 50-60km yol mesafem var) Bir defa arabayı sıkıştırdım. işe gelip arabayı park ettigimde devir düzensizliği ve gaz yememe gibi sorunlarla karşılaştım, Rolantinin normale dönmesini bekledim. Rolanti normalde döndükten sonra aracı stop edip işe geçtim. Sabah gelip çalıştırdıgımda aracın rolantisi düzensiz olarak çalıştı, 4-5 saniye sonra düzeldi. Ardından start stop arıza lambası verdi. Usta ile iletişime geçtigimde bobin veya bujiden kaynaklanabilecegini iletti. Bobin değişti problem devam ediyor, parçacım reset garajda kurum temizliği tavsiye etti. Kendilerine gittim, sentenin kaçık olabilecegini, düzeltme için belirli bir miktar ücret alacaklarını söyledi. Verdikleri rakam benim için yüksek geldigi için işlemi yaptırdıgım ustada sentem bozuksa senteyi düzelttirecegimi söyledim. Benim buradaki kafamı kurcalayan şey sente ayarı bozuksa Soguk çalışmada rölantı dalgası(3-5 saniye) yine araba sogukken çalıştıgında ilk 2-3 dakika gaz yememe 1000 ve 2000 devir arası(sanki kesiciye giriyormuş gibi oluyor, devir saati de düşüyor, araba da sallanıyor. Motor resmen gaz kesiyor). Arıza kodlarına baktık, yanma odalarında ateşleme hatası vardı bobinleri değiştik problem devam ediyor, ustam bujilerden olabilecegini söylüyor. Bujilere baktık, şasiye göre vermiş ve üst devirlerde problem yaşamıyorum. Ustam cuma günü gel eksantriki komple dagıtalım, senteye bakalım ama eksantrikten değil, bujilerde sıkıntı var senin diyor. Adamı bir daha uğraştırmak istemiyorum, Daha önce bu şekilde problem yaşayan oldu mu? çözümü konusunda beni yönlendirebilecek birisi

Araçta olan arıza: Start stop devre dışı, ateşleme esnasında bir süreçte problem var, ateşleme tam yapılmıyor, motor vuruntulu, çalışıyor. Sabit gazda resmen boğulma yapıyor, Bunu da her zaman yapmıyor çogunlukla cold startta yaşatıyor ve 2-3 dakika sonra düzeliyor.

Bobinler NGK U5153 Bujiler ise PZKER7B8EGS
Sanırım sente ayarını tutturamamış ustan tekrar sente ayarı yapılması gerek
 
Upvote 0
Değerli yorumlarınız için teşekkürler beyler, yarın cold start yapıp video çekecegim. Aracımın sesinde birşey yok gibi, Senteyi de aparatla yaptı, ustamın işçiliğinden yana herhangi bir şüphem yok ama cuma günü eksantriği bir daha dağıtacagız. Bakalım Neler olacak
 
Upvote 0
vagcom ile aracı bilgisayara bağlayıp engine bölümünden advanced measuring values seçeneğine gir
araç çalışırken arama bölümüne cam yaz camshaft adjustment intake bank 1 phase position seçeneğine tıkla
sana emme manifolduna bağlı eksantrik milinin ileride mi geride mi olduğunu söyler +-3 değerleri arasında olmalı
6 nın üstünde araçta tekleme olur özellikle birinci silindirde ateşleme hatası verir o zaman trigerden kaynaklı olduğunu düşünebilirsin
eğer tesadüfen vanosta bir problem çıkmadıysa
bu değer eksantrik milinin kranka göre konumunu gösterir.
bir de hazır o bölüme girmişken arama kısmına misfire yaz misfire per 1000 revolution cylinder 1 , 2 , 3 , 4 seçeneklerini işaretle
hangi silindirlerde yanma hatası oluyor onu görürsün
sana benim araçtan örnek foto atıyım faydası olur
WhatsApp Image 2025-11-03 at 15.17.35.jpeg
 
Son düzenleme:
Upvote 0
Araç VW GOLF 1.2 TSI DSG 2014 Model 125.500 kmde


Araçta olan arıza: Start stop devre dışı, ateşleme esnasında bir süreçte problem var, ateşleme tam yapılmıyor, motor vuruntulu, çalışıyor. Sabit gazda resmen boğulma yapıyor, Bunu da her zaman yapmıyor çogunlukla cold startta yaşatıyor ve 2-3 dakika sonra düzeliyor.
aracın yağ sıcaklığı artınca akışkanlığı da artıyor ve n205 valfi vanosun konumunu daha rahat değiştirebildiği için düzeliyor ama vanosun da belli bir aralığı var
düşük devirlerde araç isteksizken yüksek devirlerde birden gaz yiyip ok gibi fırlar bu da eksantrik istenilen konuma geldiği için oluyor
sente bir diş kaçık olduğunda düşük devirlerde eksantriğin konumu istenilen aralıkta olamıyor. n205 valfi de bir yere kadar tolere ediyor.
 
Upvote 0

Geri
Üst