200 beygir için her motor uygundur 200 beygire kadar çekilebilir ancak dayanıklılık ve masraf olarak bakıcak olursak;
1.4TSI 125hp CZCA motor, 200 beygir için size lazım olan;
Stage 2 Yazılım
IS20 Turbo
R8 Bobin
Downpipe
Intake Kit
1.4TSI 150hp CZE motor, 200 beygir için size lazım olan;
Stage 1 Yazılım
R8 Bobin
Intake Kit(Belki)
DP(Belki)
1.5TSI 150hp DADA motor, 200 beygir için size lazım olan;
Stage 1 Yazılım
Downpipe
R8 Bobin (Opsiyonel)
Bakacak olursak, hepsi hemen hemen birbirine benzeyen motorlar, ama aslında çok da aynı değiller. Turbo farkları AFR farkları ECU farkları kompresyon farkları var. 1.4 TSI 125'lik motor Stage 1 yazılımla 150-160 beygir veriyor, diğer motorlar 170-185 arası. 1.5 versiyonun 185 beygir yazılmış halleri çoğu kişide var.
Masraf tarafına gelirsek, aracı ilk alırken en mantıklısı 1.4 125'lik almak gibi duruyor ancak aldıktan sonra astarı yüzünden pahalıya gelecek turbo downpipe yazılım derken +100.000 rahat çıkarır gibi. Bir araçla bu kadar oynayıp günlük binmek de insanı yorar akışmetre arızası sensör problemleri vs. derken biraz baş ağrıtır proje anlamında daha eğlenceli olur ama sıkıntısı da diğerlerine göre daha yüksek. Eğer alıp günlük binecekseniz araç düzenli sıkılmayacaksa koşmayacaksa böyle bir setupın pek bir anlamı yok gibi.
Diğer seçeneklerde işinin ehli bir yerde yazılım + downpipe çok işinizi görür gibi hem istediğiniz güçlere ulaşırsınız hem de araç o kadar kurcalanmaz masrafınız da bu yönde daha az olur.
Ama hem günlük binilip hem de sıkılacaksa ve aklınızda daha proje araba fikri varsa ilerisi için çeşitli modifikasyonlarla 1.4TSI 125 daha iyi olur, önü açık motorlar bazı konfigürasyonlarla 270 beygire kadar dayanıyorlar, Türkiye'de 2CR'nin bir 1.4TSI'ı vardı 230-240 beygirde koşan i20N'lere 2 boy atıyordu rahat. Tabi bu tür güçler için de daha ileri modifikasyonlar şart. Yazılım için de 2CR ve RSA Motorsports'u araştırabilirsiniz