Golf Stage için hangi motor daha uygun


Katılım
15 Eki 2024
Mesajlar
4
Tepkime puanı
0
Konum
Ç
İsim
B
Araç
2017 GOLF 1.4 TSİ
Herkese selamlar. Golf 7.5 almayı düşünüyorum niyetim günlük kullanımda abartı olmayacak 200 hp civarı bir araç yapmak ama motor seçenekleri arasında hangisi daha verimli ve beni üzmeyecek şekilde olur bilmiyorum. 1.4 tsi 125 hp, 1.4 tsi 150hp, 1.5 tsi 150hp (bu seçenek bütçemi biraz aşıyor). Siz değerli üyelere sormak istiyorum en verimli ve sorunsuz seçenek hangisidir, araca neler yapabilirim? yardımcı olursanız sevinirim. Teşekkürlerr
 

Herkese selamlar. Golf 7.5 almayı düşünüyorum niyetim günlük kullanımda abartı olmayacak 200 hp civarı bir araç yapmak ama motor seçenekleri arasında hangisi daha verimli ve beni üzmeyecek şekilde olur bilmiyorum. 1.4 tsi 125 hp, 1.4 tsi 150hp, 1.5 tsi 150hp (bu seçenek bütçemi biraz aşıyor). Siz değerli üyelere sormak istiyorum en verimli ve sorunsuz seçenek hangisidir, araca neler yapabilirim? yardımcı olursanız sevinirim. Teşekkürlerr
Çok teknik konu
tecrübeli biri mutlaka kesin bilgi verecektir
Deneyimli arkadaşlar var burda
İnş istediğiniz gibi olur
 
Herkese selamlar. Golf 7.5 almayı düşünüyorum niyetim günlük kullanımda abartı olmayacak 200 hp civarı bir araç yapmak ama motor seçenekleri arasında hangisi daha verimli ve beni üzmeyecek şekilde olur bilmiyorum. 1.4 tsi 125 hp, 1.4 tsi 150hp, 1.5 tsi 150hp (bu seçenek bütçemi biraz aşıyor). Siz değerli üyelere sormak istiyorum en verimli ve sorunsuz seçenek hangisidir, araca neler yapabilirim? yardımcı olursanız sevinirim. Teşekkürlerr
tdi motor. 1449 setup+ rsa yazılımı ile partikül egr iptali olmadan 190-200 beygir alınabiliyor. bu güçlere rağmen yakıt tüketimi 6.5 larda geziyor şehir içi

+ olarak tdi motorlar döküm blok gelir oldukça sağlamdır uzun kilometreler gerekli bakımları yaparsanız sorunsuz binersiniz.

tsi motorlar hakkında çok bilgim yok. onlarda turbo değişimi ile 200 beygir alınabiliyor.

140 lık act motor 1.4 tsi alıp stage 1 yazılım ile 180 beygire kadar çıkıyordu yanılmıyoram. ama en güzeli orijinal binmek. istanbul içi araba 600 beygir bile olsa fayda etmiyor 1.0 clionun arkasında dur kalk dur kalk 20 yle gidiyoruz :D :D
 
Bildiğim kadarıyla stage 2/3 için 1.4 tsi ile daha kolay ilerlersiniz.
 
200 beygir için her motor uygundur 200 beygire kadar çekilebilir ancak dayanıklılık ve masraf olarak bakıcak olursak;


1.4TSI 125hp CZCA motor, 200 beygir için size lazım olan;
Stage 2 Yazılım
IS20 Turbo
R8 Bobin
Downpipe
Intake Kit

1.4TSI 150hp CZE motor, 200 beygir için size lazım olan;
Stage 1 Yazılım
R8 Bobin
Intake Kit(Belki)
DP(Belki)

1.5TSI 150hp DADA motor, 200 beygir için size lazım olan;
Stage 1 Yazılım
Downpipe
R8 Bobin (Opsiyonel)

Bakacak olursak, hepsi hemen hemen birbirine benzeyen motorlar, ama aslında çok da aynı değiller. Turbo farkları AFR farkları ECU farkları kompresyon farkları var. 1.4 TSI 125'lik motor Stage 1 yazılımla 150-160 beygir veriyor, diğer motorlar 170-185 arası. 1.5 versiyonun 185 beygir yazılmış halleri çoğu kişide var.

Masraf tarafına gelirsek, aracı ilk alırken en mantıklısı 1.4 125'lik almak gibi duruyor ancak aldıktan sonra astarı yüzünden pahalıya gelecek turbo downpipe yazılım derken +100.000 rahat çıkarır gibi. Bir araçla bu kadar oynayıp günlük binmek de insanı yorar akışmetre arızası sensör problemleri vs. derken biraz baş ağrıtır proje anlamında daha eğlenceli olur ama sıkıntısı da diğerlerine göre daha yüksek. Eğer alıp günlük binecekseniz araç düzenli sıkılmayacaksa koşmayacaksa böyle bir setupın pek bir anlamı yok gibi.

Diğer seçeneklerde işinin ehli bir yerde yazılım + downpipe çok işinizi görür gibi hem istediğiniz güçlere ulaşırsınız hem de araç o kadar kurcalanmaz masrafınız da bu yönde daha az olur.

Ama hem günlük binilip hem de sıkılacaksa ve aklınızda daha proje araba fikri varsa ilerisi için çeşitli modifikasyonlarla 1.4TSI 125 daha iyi olur, önü açık motorlar bazı konfigürasyonlarla 270 beygire kadar dayanıyorlar, Türkiye'de 2CR'nin bir 1.4TSI'ı vardı 230-240 beygirde koşan i20N'lere 2 boy atıyordu rahat. Tabi bu tür güçler için de daha ileri modifikasyonlar şart. Yazılım için de 2CR ve RSA Motorsports'u araştırabilirsiniz.
 
200+ hp Güç ve sorunsuzluk istiyorsan tercihin TDİ olmalı. Yakıt kalitesinden dolayı TSİ motorda oktan arttırıcı kullanmadan o güçleri alsan da uzun vadeli çok randumanlı olmaz.
 
1.4 TSI 125 HP bir araç alıp IHI kodlu 140 hp turbosunu hibritleyip güzel bir yazılım/egzoz/filtre kombinasyonu ile takıp 200 hp alabilirsiniz.

IS20 örneği veren arkadaşlar 200 hp için gereksiz maliyete sokar sizi. Ayrıca 150 hp 1.4 - 1.5 TSI 'larda sadece yazılım/egzoz ile 200 hp alamazsınız. Tekerler boştayken belki :)

Kocaeli'ye yakınsanız mekanik ve yazılım konusunda yönlendirebilirim.
 
200 beygir için her motor uygundur 200 beygire kadar çekilebilir ancak dayanıklılık ve masraf olarak bakıcak olursak;


1.4TSI 125hp CZCA motor, 200 beygir için size lazım olan;
Stage 2 Yazılım
IS20 Turbo
R8 Bobin
Downpipe
Intake Kit

1.4TSI 150hp CZE motor, 200 beygir için size lazım olan;
Stage 1 Yazılım
R8 Bobin
Intake Kit(Belki)
DP(Belki)

1.5TSI 150hp DADA motor, 200 beygir için size lazım olan;
Stage 1 Yazılım
Downpipe
R8 Bobin (Opsiyonel)

Bakacak olursak, hepsi hemen hemen birbirine benzeyen motorlar, ama aslında çok da aynı değiller. Turbo farkları AFR farkları ECU farkları kompresyon farkları var. 1.4 TSI 125'lik motor Stage 1 yazılımla 150-160 beygir veriyor, diğer motorlar 170-185 arası. 1.5 versiyonun 185 beygir yazılmış halleri çoğu kişide var.

Masraf tarafına gelirsek, aracı ilk alırken en mantıklısı 1.4 125'lik almak gibi duruyor ancak aldıktan sonra astarı yüzünden pahalıya gelecek turbo downpipe yazılım derken +100.000 rahat çıkarır gibi. Bir araçla bu kadar oynayıp günlük binmek de insanı yorar akışmetre arızası sensör problemleri vs. derken biraz baş ağrıtır proje anlamında daha eğlenceli olur ama sıkıntısı da diğerlerine göre daha yüksek. Eğer alıp günlük binecekseniz araç düzenli sıkılmayacaksa koşmayacaksa böyle bir setupın pek bir anlamı yok gibi.

Diğer seçeneklerde işinin ehli bir yerde yazılım + downpipe çok işinizi görür gibi hem istediğiniz güçlere ulaşırsınız hem de araç o kadar kurcalanmaz masrafınız da bu yönde daha az olur.

Ama hem günlük binilip hem de sıkılacaksa ve aklınızda daha proje araba fikri varsa ilerisi için çeşitli modifikasyonlarla 1.4TSI 125 daha iyi olur, önü açık motorlar bazı konfigürasyonlarla 270 beygire kadar dayanıyorlar, Türkiye'de 2CR'nin bir 1.4TSI'ı vardı 230-240 beygirde koşan i20N'lere 2 boy atıyordu rahat. Tabi bu tür güçler için de daha ileri modifikasyonlar şart. Yazılım için de 2CR ve RSA Motorsports'u araştırabilirsiniz
Tek tek anlatmışsınız çok teşekkür ederim. Benim için keyfi kadar sorunsuz olması da önemli. Şimdilik 150hp olan seçenekler daha mantıklı duruyor. Ancak dsg olarak baktığımızda hangisi daha sorunsuz olur bilginiz varsa faydalanmak isterim. Teşekkürler.
 

Geri
Üst