Golf 7 1.6 TDI Spor Yay Seçimi


Hangi yayı tercih etmeliyim?

  • Vogtland 956143 (35mm)

  • Eibach Pro Kit (30mm)


Sonuçlar yalnızca oylamadan sonra görülebilir.
Katılım
12 May 2025
Mesajlar
17
Tepkime puanı
2
Konum
ANKARA
İsim
Mert
Araç
Golf 7
Eibach E10-15-021-02-22 kodlu 1.6 TDI motorlar için olan yay takımında arka tarafın havada kaldığını söyleniyor. Eibach ın kendi sitesinde zaten E10-15-021-04-22 kodlu ürün öneriliyor. Bunu da Türkiye'de satan bir yer bulamadım. Aracımda 18" BBS FI-R jant takımı mevcut. Yardımınızı rica ediyorum.
 

04-22 ile bitenin arkası daha eşit görünmeli diye düşünüyorum. Bu yay olayı aks yükü ile alakalı. Örneğin 02-22 olan arka aks yükü 1010kg, 04-22 olan da ise 990kg görünüyor. Yani bu durumda 04-22 olan setin arka yayları bir tık daha yumuşak olacaktır. Bir de bu referans numaraları çok bağlantılı aks için çıkıyor, bunu bir doğrulayın derim. Ancak her iki aks tipine de uyuyor olabilir büyük ihtimalle.

Aynı kasa değil ancak benim setin önler 1075kg, arkalar 1010kg ve bende bahsedildiği gibi bir eşitsizlik oluşmadı.

Bir de günlük bir şehir aracında bence 30mm limit. Bu haliyle bile bazı otoparklarda ki önde bulunan demir yada kaldırım taşlarına ön tamponun altı dokunabiliyor. Bunu 0.5cm daha düşürürsek büyük ihtimal bir çok yerde dokunacaktır.

Yinede her iki marka kullanıcıları da memnun ancak Vogtland setinin biraz daha sert olduğunu bir kaç kez okumuştum bu forum da.


arkaları 1010kg olan pro-kit set. Ancak benim aracın arkası bir tık daha ağır olmalı HB golflere göre. Bu yüzden siz bence 990kg olan 04-22 modeli tercih edin.

18" Durban
1000046520.jpg

16" Linas
1000046519.jpg
 
04-22 ile bitenin arkası daha eşit görünmeli diye düşünüyorum. Bu yay olayı aks yükü ile alakalı. Örneğin 02-22 olan arka aks yükü 1010kg, 04-22 olan da ise 990kg görünüyor. Yani bu durumda 04-22 olan setin arka yayları bir tık daha yumuşak olacaktır. Bir de bu referans numaraları çok bağlantılı aks için çıkıyor, bunu bir doğrulayın derim. Ancak her iki aks tipine de uyuyor olabilir büyük ihtimalle.

Aynı kasa değil ancak benim setin önler 1075kg, arkalar 1010kg ve bende bahsedildiği gibi bir eşitsizlik oluşmadı.

Bir de günlük bir şehir aracında bence 30mm limit. Bu haliyle bile bazı otoparklarda ki önde bulunan demir yada kaldırım taşlarına ön tamponun altı dokunabiliyor. Bunu 0.5cm daha düşürürsek büyük ihtimal bir çok yerde dokunacaktır.

Yinede her iki marka kullanıcıları da memnun ancak Vogtland setinin biraz daha sert olduğunu bir kaç kez okumuştum bu forum da.


arkaları 1010kg olan pro-kit set. Ancak benim aracın arkası bir tık daha ağır olmalı HB golflere göre. Bu yüzden siz bence 990kg olan 04-22 modeli tercih edin.

18" Durban
1000046520.jpg

16" Linas
1000046519.jpg
Yorumlarınız için çok teşekkür ederim. 04-22 olanı Türkiye’de satan bulamadım. Eibach kendi sitesinde 02-22 olanları torsiyonlu tipler için önermiyor ilginç bir şekilde. Özellikle dizel ve torsiyonlu tipi seçerseniz tek seçenek 04-22 çıkıyor. Sizin muhtemelen aracın arka tarafı daha agirdir. Ama çok yakışmış
 
Forumda bir çok konu var ancak neredeyse hepsi Benzinli araçlar için. Umarım bilen yada daha önce temin etmiş kişilerden geri bildirim gelir.

35mm olması sorun değilse ve bulabiliyorsanız Vogtland da olabilir bence.
 
Spor yay devri yıllar önce kapandı. Alın kaliteli bir coilover (yükseklik, alçaklık yumuşaklık, sertlik ayarli) istediginiz zaman istediginiz yuksekligi ayarlayin mis gibi binin.
 
Forumda bir çok konu var ancak neredeyse hepsi Benzinli araçlar için. Umarım bilen yada daha önce temin etmiş kişilerden geri bildirim gelir.

35mm olması sorun değilse ve bulabiliyorsanız Vogtland da olabilir bence.
Eibach E10-15-021-02-22 ve Vogtland 956143 kodlu ürünler bulunabiliyor. Vogtland'ın kendi sitesinde de aynı ürün kodlu yay öneriliyor ama dediğim gibi Eibach için aynı durum geçerli değil. Ben de çok araştırdım hep benzinliler konular birisi ama belirtmiş 04-22 kodlu Eibach yay arkayı havada bırakmaz diye. Ben de kararsızım bu sebeple aslında Vogtland'da kötü bir marka değil. Sadece eibach kullanan sayısı çok fazla.

Spor yay devri yıllar önce kapandı. Alın kaliteli bir coilover (yükseklik, alçaklık yumuşaklık, sertlik ayarli) istediginiz zaman istediginiz yuksekligi ayarlayin mis gibi binin.
Valla çoğu kişi coilover önermiyor ki önlere coilover taktırmak isteseniz de arkalara yay lazım onu da zaten set olarak satıyorlar eibach vogtland gibi markalar. Coilover tercih edeceksem de montaj garanti gibi konularda sıkıntı yaşamamak için başaran coilover tercih ederim sanırım. siz kullanıyor musunuz?
 
Eibach E10-15-021-02-22 ve Vogtland 956143 kodlu ürünler bulunabiliyor. Vogtland'ın kendi sitesinde de aynı ürün kodlu yay öneriliyor ama dediğim gibi Eibach için aynı durum geçerli değil. Ben de çok araştırdım hep benzinliler konular birisi ama belirtmiş 04-22 kodlu Eibach yay arkayı havada bırakmaz diye. Ben de kararsızım bu sebeple aslında Vogtland'da kötü bir marka değil. Sadece eibach kullanan sayısı çok fazla.


Valla çoğu kişi coilover önermiyor ki önlere coilover taktırmak isteseniz de arkalara yay lazım onu da zaten set olarak satıyorlar eibach vogtland gibi markalar. Coilover tercih edeceksem de montaj garanti gibi konularda sıkıntı yaşamamak için başaran coilover tercih ederim sanırım. siz kullanıyor musunuz?
Daha önce kullandım, Başaran çok geliştirdi bence kendini. Kullananlar da memnun genel olarak, spor yaya göre istediğiniz şekilde ayarlamak daha güzel, diğer şekilde hep aynı yükseklikte olacak. Zaman içinde kullanima gore adjust edilemeyecek
 
Coilover taktırsam da çok oynayacağımı düşünmüyorum. Bir de ayarlanabilir coil fiyatı yay taktırmanın 2 katı ücrete denk geliyor nerdeyse vogtland tercih edilirse
 

Geri
Üst