Motor Soğutma Sıvı Seviye Uyarısı (Faydalı bilgi eklendi)


Katılım
30 Eyl 2025
Mesajlar
20
Tepkime puanı
40
Konum
İstanbul
İsim
Atilla
Araç
Golf 8
Selam arkadaşlar,

Bir konuda yardımınıza ihtiyacım var.

2023 model Golf 8 aracımı 15 bin bakımına (Kasımpaşa - Uzay)'a götürmüştüm ve bakımla birlikte motor soğutma sıvısını değiştirdiler. Ancak, bakım sonrası 15-20 gün geçtikten sonra, motor soğutma sıvısı seviyesinin azaldığına dair bir uyarı aldım. min yazısının üzerine denk geliyordu. Bu durumu tam olarak çözemedim. Motor soğukken bakamadım, bazen sıcakken baktım, bazen rapma da park halindeydi bazen düz derken bu da kafamı karıştırdı. Esenyurt’ta Doğuş servisine götürdüm, orada da kapak tam oturtulmadığı ve hava kalmış olabileceği söylendi. Kapağı açtığında bir hava sesi geldi, seviyede de bir düzelme oldu dedik ki tamam. Bir daha uyarı verirse gelirsin sızıntı varmı yokmu diye aracı yatırırız dedi.:) Ancak sızıntı olmadığına eminim. 3-4 gün sonra yolun uzunluğuna göre tekrar uyarı verdi. Bu sefer düz zeminde sıcak havayı açıp rolantide çalıştırıp hava alma işlemini deneyeyim dedim. Galiba asıl havayı orda aldık. Ertesi sabah motor sogukken baktıgımda min seviyesinin altına inmişti. Şuan da seviye hep min altında. Motor suyu sıcakken genleşmeden dolayı asıl seviyesine geliyor.

Bu arada bunları neden kendim yapmaya çalışıyorum kısmına gelirsek. Servise gidecek vaktim olmadıgından.. :) Çalıştığım yer uzak. Ne sabah ne akşam denk getirebiliyorum. Araçla uğraşabilmek için yıllık izin almam gerekiyor :)

Bu konuda sizden ricam, bu seviyeyi kendim düzeltmek istiyorum ama hangi sıvıyı kullanmam gerektiğini tam olarak bilmiyorum. G13 mü, G12 mi? Servis de kapalı olduğu için net bilgi alamadım. Sizce bu seviyeyi kendim tamamlasam, bir sakıncası olur mu? Bu süreçte araca bir zarar vermiş olabilir miyim? Biraz yol yaptım bu şekilde ama 90 dereceyi hiç geçmedi.

Teşekkür ediyorum...
 

@atillakurt
Henüz 2 yaşında olan ve 22 bin km’de olan yeni bir araçta motor soğutma sıvısı antifriz neden değişti..?

Servis durup dururken yeni bir araç neden böyle aksiyon aldı anlamak güç, enteresan bir durum, Esas bunu sorgulamak lazım,

Araç 4-5 yaşında olsa aracın km’si 60 bin km’se falan olsa o zaman tamam değiştirsin.
O kısmını telefonla arayıp tam detaylı öğrenmeye çalışıcam. Cevapların çok inandırıcı olacağını düşünmüyorum açıkçası. Antifriz seviyesini ölçtük içeriği bozulmuştu vs der geçerler büyük ihtimalle. Ya hadi değiştin, şunun havasını niye almıyorsunuz arkadaş. Noldu, kapıma kadar geldin. Ne gerek var bu kadar uğraşa. Yap şu işi başta düzgün..
 
Upvote 0

Bıraksaydınız her yere saf su ateşleseydi. Bu arada saf su tadına bakmayın ben baktım normal suyla alakası yok😂 ekstra bilgi bu da.

Fazlasını atar lafını ilk defa duydum nasıl bir sistem var fazlası gidiyor ki
Saf suyla abdest felan alacaktım. :ROFLMAO: Fazlası nereye gidecek dedim. Genleşme kabının kapak yuvasında ki tahliye kanallarını gösterdi.👀
 
Upvote 0
@atillakurt sistem durup dururken eksitme yapmaz,

1. olasılık sistemde kaçak vardır,

2. olasılık antifriz değişimi sonrası diagnoz cihazı ile sistemin havası alınmadığı için eksiltme yapar, (sizin sıkıntınız),

Servise götürün aracı diagnoz (bilgisayara) bağlayıp, Odis üzerinden sistemin havasını alma işlemini (prosedürüne uygun) olarak işlemini yapsınlar. Diagnoz cihazı (sıfır hata) ile soğutma sisteminin hava alma işlemini başlatır ve yaklaşık 10-15 dk. süren bir işlemdir, soğutma sistemini içindeki sıvıyı sürekli motorun içinde sirküle edere sistemin havası alınır,

Yol yardımın yaptığı eksilen sıvı kadar ekleme yapması, bu geçici bir çözümdür, Sistemde hava kalması motorda “hava odacıkları” sebeb okur ve bu yüzden bölgesel ani yüksek sıcaklıklara neden olur, ilerde başınız ağrır,

her antifriz değişimi sonrası sistemin havasının diagnoz cihazı ile havasının alınması şarttır..!!
 
Upvote 0
@atillakurt sistem durup dururken eksitme yapmaz,

1. olasılık sistemde kaçak vardır,

2. olasılık antifriz değişimi sonrası diagnoz cihazı ile sistemin havası alınmadığı için eksiltme yapar, (sizin sıkıntınız),

Servise götürün aracı diagnoz (bilgisayara) bağlayıp, Odis üzerinden sistemin havasını alma işlemini (prosedürüne uygun) olarak işlemini yapsınlar. Diagnoz cihazı (sıfır hata) ile soğutma sisteminin hava alma işlemini başlatır ve yaklaşık 10-15 dk. süren bir işlemdir, soğutma sistemini içindeki sıvıyı sürekli motorun içinde sirküle edere sistemin havası alınır,

Yol yardımın yaptığı eksilen sıvı kadar ekleme yapması, bu geçici bir çözümdür, Sistemde hava kalması motorda “hava odacıkları” sebeb okur ve bu yüzden bölgesel ani yüksek sıcaklıklara neden olur, ilerde başınız ağrır,

her antifriz değişimi sonrası sistemin havasının diagnoz cihazı ile havasının alınması şarttır..!!
Bu çok detaylı ve güzel bir bilgi olmuş hocam teşekkürler. Gelen arkadaş ta bahsetti. Ancak ben amatörce bir şey yaptım. Bu basic internette gördüğümüz kaloriferi aç rolanti de pompa çalışana kadar çalıştır devirdaim yaptır havayı alsın mantıgıyla. Zaten ondan sonra eksildi. Aksine öncesinde hava oldugundan yüksekti. Sızıntı için görsel bir kontrol yaptılar. Herhangi bir yerde antifriz lekesi görülmedi ama tam detaylı bakılmadı. Şu andan itibaren takibini yapıyor olacağım. Çünkü servise girip sıvı değişmeden önce hiçbir problem yoktu. Sızıntı olduğu ihtimalini şimdilik düşük tutuyorum. Ama kesinlikle aklımda..
 
Upvote 0
Bu çok detaylı ve güzel bir bilgi olmuş hocam teşekkürler. Gelen arkadaş ta bahsetti. Ancak ben amatörce bir şey yaptım. Bu basic internette gördüğümüz kaloriferi aç rolanti de pompa çalışana kadar çalıştır devirdaim yaptır havayı alsın mantıgıyla. Zaten ondan sonra eksildi. Aksine öncesinde hava oldugundan yüksekti. Sızıntı için görsel bir kontrol yaptılar. Herhangi bir yerde antifriz lekesi görülmedi ama tam detaylı bakılmadı. Şu andan itibaren takibini yapıyor olacağım. Çünkü servise girip sıvı değişmeden önce hiçbir problem yoktu. Sızıntı olduğu ihtimalini şimdilik düşük tutuyorum. Ama kesinlikle aklımda..
Sızıntı olmasa bile her antifriz değişimi sonrası araç bilgisayara (diagnoz cihazına) bağlanarak, Odis programı üzerinden sistemin hava alma işlemi başlatılır, bunun yapılması şartttır..!! Ve mutlaka uyulması gereken bir prosedürdür, üreticinin talimatları bu şekildedir,

(İşlem başlatıldığı zaman) bu aşamada aracın tüm kontrolünü program devralarak devirdaim pompası ve ek sirkülasyon pompalarını aktif eder, sistemdeki sıvıyı 3-4 kez komple motorun içinde sirküle ederek havasını alır,

Bu yapılmadığı taktirde soğutma sisteminde olması hiç istenmeyen (hava odacıkları) oluşur ve motor çalışma sıcaklığına ulaştığında bu istenmeyen hava odacıkları yüzünden ani yüksek sıcaklıklar oluşur, ve buralarda soğutma sağlanamadığı için motorun başka bileşenlere zarar verir, Durup dururken başınıza iş alırsınız. Müsait olduğunuzda mutlaka servise gidip bunu yaptırmanızı öneririm.
 
Upvote 0

Geri
Üst