Selam arkadaşlar,
Bir konuda yardımınıza ihtiyacım var.
2023 model Golf 8 aracımı 15 bin bakımına (Kasımpaşa - Uzay)'a götürmüştüm ve bakımla birlikte motor soğutma sıvısını değiştirdiler. Ancak, bakım sonrası 15-20 gün geçtikten sonra, motor soğutma sıvısı seviyesinin azaldığına dair bir uyarı aldım. min yazısının üzerine denk geliyordu. Bu durumu tam olarak çözemedim. Motor soğukken bakamadım, bazen sıcakken baktım, bazen rapma da park halindeydi bazen düz derken bu da kafamı karıştırdı. Esenyurt’ta Doğuş servisine götürdüm, orada da kapak tam oturtulmadığı ve hava kalmış olabileceği söylendi. Kapağı açtığında bir hava sesi geldi, seviyede de bir düzelme oldu dedik ki tamam. Bir daha uyarı verirse gelirsin sızıntı varmı yokmu diye aracı yatırırız dedi.
Ancak sızıntı olmadığına eminim. 3-4 gün sonra yolun uzunluğuna göre tekrar uyarı verdi. Bu sefer düz zeminde sıcak havayı açıp rolantide çalıştırıp hava alma işlemini deneyeyim dedim. Galiba asıl havayı orda aldık. Ertesi sabah motor sogukken baktıgımda min seviyesinin altına inmişti. Şuan da seviye hep min altında. Motor suyu sıcakken genleşmeden dolayı asıl seviyesine geliyor.
Bu arada bunları neden kendim yapmaya çalışıyorum kısmına gelirsek. Servise gidecek vaktim olmadıgından..
Çalıştığım yer uzak. Ne sabah ne akşam denk getirebiliyorum. Araçla uğraşabilmek için yıllık izin almam gerekiyor 
Bu konuda sizden ricam, bu seviyeyi kendim düzeltmek istiyorum ama hangi sıvıyı kullanmam gerektiğini tam olarak bilmiyorum. G13 mü, G12 mi? Servis de kapalı olduğu için net bilgi alamadım. Sizce bu seviyeyi kendim tamamlasam, bir sakıncası olur mu? Bu süreçte araca bir zarar vermiş olabilir miyim? Biraz yol yaptım bu şekilde ama 90 dereceyi hiç geçmedi.
Teşekkür ediyorum...
Bir konuda yardımınıza ihtiyacım var.
2023 model Golf 8 aracımı 15 bin bakımına (Kasımpaşa - Uzay)'a götürmüştüm ve bakımla birlikte motor soğutma sıvısını değiştirdiler. Ancak, bakım sonrası 15-20 gün geçtikten sonra, motor soğutma sıvısı seviyesinin azaldığına dair bir uyarı aldım. min yazısının üzerine denk geliyordu. Bu durumu tam olarak çözemedim. Motor soğukken bakamadım, bazen sıcakken baktım, bazen rapma da park halindeydi bazen düz derken bu da kafamı karıştırdı. Esenyurt’ta Doğuş servisine götürdüm, orada da kapak tam oturtulmadığı ve hava kalmış olabileceği söylendi. Kapağı açtığında bir hava sesi geldi, seviyede de bir düzelme oldu dedik ki tamam. Bir daha uyarı verirse gelirsin sızıntı varmı yokmu diye aracı yatırırız dedi.
Bu arada bunları neden kendim yapmaya çalışıyorum kısmına gelirsek. Servise gidecek vaktim olmadıgından..
Bu konuda sizden ricam, bu seviyeyi kendim düzeltmek istiyorum ama hangi sıvıyı kullanmam gerektiğini tam olarak bilmiyorum. G13 mü, G12 mi? Servis de kapalı olduğu için net bilgi alamadım. Sizce bu seviyeyi kendim tamamlasam, bir sakıncası olur mu? Bu süreçte araca bir zarar vermiş olabilir miyim? Biraz yol yaptım bu şekilde ama 90 dereceyi hiç geçmedi.
Teşekkür ediyorum...