Merhabalar arkadaşlar,
Aracımı seviyorum ve 2-3 aylık bir serüvenim var arabamla uğraşmayıda çok seviyorum birgün internette gördüm kapı fitilleri kolay sökülebiliyormuş ve söküp içine biriken kum toz pislik ne varsa güzelce temizledim 4 fitildede çok fazla toz kum pislik vardı hatta bunu yapmamdaki başlıca sebep arka camlardan biri inip kalkarken cızırtı çiziliyormuş gibi bir ses yapmasından kaynaklı fitillere yorarak hepsini güzelce temizledim ve Slikon Sprey(yağlayıcı özellikli) bunuda hem camın sağ sol kenar olmakla birlikte fitil kısımlarına kadar "DIŞARDAN sadece" uyguladım bir deniyeyim cam açılırken cızırtı sesi düzeldimi diye bakayım dedim birde ne duyayım o kadar temizlik slikon sprey uygulaması sesi kesmemişti tam umudumu kesmişken dedim birde kapının içerisinden slikon sprey sıkayım fitil hizası boyunca ordan sıkıncı bir kaç kez kaldırıp indirince baktım ses ve camlar on numara şekilde aşağı yukarı yağ gibi kayıyordu tüm sorun çözülmüştü. Herşey güzeldi fakat geçenlerde istanbulda sağlam bir yağmur yağdı ve aracımı evimin önünde üst katımda oturan komşumun balkonunun tahliye borusu tam sağ arka camımın ortasına hizalanmış şekilde sağnak yağışta şelale gibi su boşaltıyordu su almaz içine herhalde diye bir müdahelede bulunmadım aracı çekmedim ama keşke bulunsaymışım. 1. Arızamız şelale şeklinde akan sağ arka cam hizasından depo kapağı boşluğundan depoya ulaşmış olmalıki otomatik depo kilit motoru anahtarla kilitleyip açarken kısa devre sesi gibi abuk subuk sesler uğultu gibi sesler duydum ve sonrası komple kilitlemeyi bıraktı mekanik olarak depo kapağı açılıp kapanıyor elle fakat kilitlenmiyor sürekli açık bunu farkettim sonrasında aklıma takıldı acaba aracın içerisine kilimlerede su ulaştımı diye düşündüm elimle lastik paspası kaldırıp kilime dokundum ordada hafif nemli sayılabilecek bir ıslaklık farkettim ve fönle 30 dakika sıcak şekilde kuruttum 2-3 gündürde aracımı sağdan sıfır parkedip sağ tarafın iki camını %85 - %90 kapalı şekilde içerisi hava alıp kilim altı keçelerin küflenip koku yapmaması için hem kurutup hem havalandırma işlemi yapıyorum ama içime kuşku düştü araştırmalarım sonucu zaten bu aracın su yalıtımı konusunda başarısız ve birçok sıkıntılı olaylarını öğrendim Bağaj tarafında havalandırma plastiği etrafı olsun kapı döşeme altındaki hoporlor etrafındaki kısımdan olsun depo kapağı tahliye borusu belki çok yoğun su geldiği için o hortumuda inceledim çok incecik bir hortum kapasitesi dar olduğu için suyun tamamını hızlı tahliye edemedi ve depo kilit motoruna yoğun su ulaştı ve içerisinde yoğun su motora zarar verdi. Şimdi ben pimpirikli biriyim bir kere kıl kaptım ve kafamda depo kapağı kilit motorunu kendim montajlama fikri var bu esnada bağaj sağ sol halı flex klimleri sökünde o plastik hava menfezinide slikonlayıp su kaçak problemini hem bagajda hemde yine müsaitliğinde 4 kapı döşemesini söküp hoporler etrafınıda slikonlayıp hatta kapı taraflarında biraz testler yapacağım farklı ufak ufak delikler var üst cam kısmında su boşaltıp kapı demirinden nereden sızıntı yapıyor yada yapma riski var heryeri tespit edip 4 kapı için belirlediğim noktalarda slikon uygulaması yapacağım ben bu arabayı yüzeysel 2-3 aydır tanıyorum biliyorum yeni arac sahibiyim sizler daha iyi biliyor tanıyorsunuzdur bu kısımda yapacağım işlemler yada yapmam gerekenleri bana yüksek tecrübelerinizi aktarıp bilgilendirirseniz çok sevinirim herkese teşekkür ederim konuyu biraz uzattım kusura bakmayın lütfen.
Aracımı seviyorum ve 2-3 aylık bir serüvenim var arabamla uğraşmayıda çok seviyorum birgün internette gördüm kapı fitilleri kolay sökülebiliyormuş ve söküp içine biriken kum toz pislik ne varsa güzelce temizledim 4 fitildede çok fazla toz kum pislik vardı hatta bunu yapmamdaki başlıca sebep arka camlardan biri inip kalkarken cızırtı çiziliyormuş gibi bir ses yapmasından kaynaklı fitillere yorarak hepsini güzelce temizledim ve Slikon Sprey(yağlayıcı özellikli) bunuda hem camın sağ sol kenar olmakla birlikte fitil kısımlarına kadar "DIŞARDAN sadece" uyguladım bir deniyeyim cam açılırken cızırtı sesi düzeldimi diye bakayım dedim birde ne duyayım o kadar temizlik slikon sprey uygulaması sesi kesmemişti tam umudumu kesmişken dedim birde kapının içerisinden slikon sprey sıkayım fitil hizası boyunca ordan sıkıncı bir kaç kez kaldırıp indirince baktım ses ve camlar on numara şekilde aşağı yukarı yağ gibi kayıyordu tüm sorun çözülmüştü. Herşey güzeldi fakat geçenlerde istanbulda sağlam bir yağmur yağdı ve aracımı evimin önünde üst katımda oturan komşumun balkonunun tahliye borusu tam sağ arka camımın ortasına hizalanmış şekilde sağnak yağışta şelale gibi su boşaltıyordu su almaz içine herhalde diye bir müdahelede bulunmadım aracı çekmedim ama keşke bulunsaymışım. 1. Arızamız şelale şeklinde akan sağ arka cam hizasından depo kapağı boşluğundan depoya ulaşmış olmalıki otomatik depo kilit motoru anahtarla kilitleyip açarken kısa devre sesi gibi abuk subuk sesler uğultu gibi sesler duydum ve sonrası komple kilitlemeyi bıraktı mekanik olarak depo kapağı açılıp kapanıyor elle fakat kilitlenmiyor sürekli açık bunu farkettim sonrasında aklıma takıldı acaba aracın içerisine kilimlerede su ulaştımı diye düşündüm elimle lastik paspası kaldırıp kilime dokundum ordada hafif nemli sayılabilecek bir ıslaklık farkettim ve fönle 30 dakika sıcak şekilde kuruttum 2-3 gündürde aracımı sağdan sıfır parkedip sağ tarafın iki camını %85 - %90 kapalı şekilde içerisi hava alıp kilim altı keçelerin küflenip koku yapmaması için hem kurutup hem havalandırma işlemi yapıyorum ama içime kuşku düştü araştırmalarım sonucu zaten bu aracın su yalıtımı konusunda başarısız ve birçok sıkıntılı olaylarını öğrendim Bağaj tarafında havalandırma plastiği etrafı olsun kapı döşeme altındaki hoporlor etrafındaki kısımdan olsun depo kapağı tahliye borusu belki çok yoğun su geldiği için o hortumuda inceledim çok incecik bir hortum kapasitesi dar olduğu için suyun tamamını hızlı tahliye edemedi ve depo kilit motoruna yoğun su ulaştı ve içerisinde yoğun su motora zarar verdi. Şimdi ben pimpirikli biriyim bir kere kıl kaptım ve kafamda depo kapağı kilit motorunu kendim montajlama fikri var bu esnada bağaj sağ sol halı flex klimleri sökünde o plastik hava menfezinide slikonlayıp su kaçak problemini hem bagajda hemde yine müsaitliğinde 4 kapı döşemesini söküp hoporler etrafınıda slikonlayıp hatta kapı taraflarında biraz testler yapacağım farklı ufak ufak delikler var üst cam kısmında su boşaltıp kapı demirinden nereden sızıntı yapıyor yada yapma riski var heryeri tespit edip 4 kapı için belirlediğim noktalarda slikon uygulaması yapacağım ben bu arabayı yüzeysel 2-3 aydır tanıyorum biliyorum yeni arac sahibiyim sizler daha iyi biliyor tanıyorsunuzdur bu kısımda yapacağım işlemler yada yapmam gerekenleri bana yüksek tecrübelerinizi aktarıp bilgilendirirseniz çok sevinirim herkese teşekkür ederim konuyu biraz uzattım kusura bakmayın lütfen.