Golf 7.5 Highline (Su Alıyor !)


Katılım
31 Ağu 2025
Mesajlar
8
Tepkime puanı
1
Konum
istanbul
İsim
emre
Araç
golf 7.5
Merhabalar arkadaşlar,

Aracımı seviyorum ve 2-3 aylık bir serüvenim var arabamla uğraşmayıda çok seviyorum birgün internette gördüm kapı fitilleri kolay sökülebiliyormuş ve söküp içine biriken kum toz pislik ne varsa güzelce temizledim 4 fitildede çok fazla toz kum pislik vardı hatta bunu yapmamdaki başlıca sebep arka camlardan biri inip kalkarken cızırtı çiziliyormuş gibi bir ses yapmasından kaynaklı fitillere yorarak hepsini güzelce temizledim ve Slikon Sprey(yağlayıcı özellikli) bunuda hem camın sağ sol kenar olmakla birlikte fitil kısımlarına kadar "DIŞARDAN sadece" uyguladım bir deniyeyim cam açılırken cızırtı sesi düzeldimi diye bakayım dedim birde ne duyayım o kadar temizlik slikon sprey uygulaması sesi kesmemişti tam umudumu kesmişken dedim birde kapının içerisinden slikon sprey sıkayım fitil hizası boyunca ordan sıkıncı bir kaç kez kaldırıp indirince baktım ses ve camlar on numara şekilde aşağı yukarı yağ gibi kayıyordu tüm sorun çözülmüştü. Herşey güzeldi fakat geçenlerde istanbulda sağlam bir yağmur yağdı ve aracımı evimin önünde üst katımda oturan komşumun balkonunun tahliye borusu tam sağ arka camımın ortasına hizalanmış şekilde sağnak yağışta şelale gibi su boşaltıyordu su almaz içine herhalde diye bir müdahelede bulunmadım aracı çekmedim ama keşke bulunsaymışım. 1. Arızamız şelale şeklinde akan sağ arka cam hizasından depo kapağı boşluğundan depoya ulaşmış olmalıki otomatik depo kilit motoru anahtarla kilitleyip açarken kısa devre sesi gibi abuk subuk sesler uğultu gibi sesler duydum ve sonrası komple kilitlemeyi bıraktı mekanik olarak depo kapağı açılıp kapanıyor elle fakat kilitlenmiyor sürekli açık bunu farkettim sonrasında aklıma takıldı acaba aracın içerisine kilimlerede su ulaştımı diye düşündüm elimle lastik paspası kaldırıp kilime dokundum ordada hafif nemli sayılabilecek bir ıslaklık farkettim ve fönle 30 dakika sıcak şekilde kuruttum 2-3 gündürde aracımı sağdan sıfır parkedip sağ tarafın iki camını %85 - %90 kapalı şekilde içerisi hava alıp kilim altı keçelerin küflenip koku yapmaması için hem kurutup hem havalandırma işlemi yapıyorum ama içime kuşku düştü araştırmalarım sonucu zaten bu aracın su yalıtımı konusunda başarısız ve birçok sıkıntılı olaylarını öğrendim Bağaj tarafında havalandırma plastiği etrafı olsun kapı döşeme altındaki hoporlor etrafındaki kısımdan olsun depo kapağı tahliye borusu belki çok yoğun su geldiği için o hortumuda inceledim çok incecik bir hortum kapasitesi dar olduğu için suyun tamamını hızlı tahliye edemedi ve depo kilit motoruna yoğun su ulaştı ve içerisinde yoğun su motora zarar verdi. Şimdi ben pimpirikli biriyim bir kere kıl kaptım ve kafamda depo kapağı kilit motorunu kendim montajlama fikri var bu esnada bağaj sağ sol halı flex klimleri sökünde o plastik hava menfezinide slikonlayıp su kaçak problemini hem bagajda hemde yine müsaitliğinde 4 kapı döşemesini söküp hoporler etrafınıda slikonlayıp hatta kapı taraflarında biraz testler yapacağım farklı ufak ufak delikler var üst cam kısmında su boşaltıp kapı demirinden nereden sızıntı yapıyor yada yapma riski var heryeri tespit edip 4 kapı için belirlediğim noktalarda slikon uygulaması yapacağım ben bu arabayı yüzeysel 2-3 aydır tanıyorum biliyorum yeni arac sahibiyim sizler daha iyi biliyor tanıyorsunuzdur bu kısımda yapacağım işlemler yada yapmam gerekenleri bana yüksek tecrübelerinizi aktarıp bilgilendirirseniz çok sevinirim herkese teşekkür ederim konuyu biraz uzattım kusura bakmayın lütfen.
 
Merhabalar arkadaşlar,
Aracımı seviyorum ve yaklaşık 2-3 aylık bir serüvenim var. Arabamla uğraşmayı da çok seviyorum. Bir gün internette gördüm, kapı fitilleri kolay sökülebiliyormuş. Ben de söküp içine biriken kum, toz, pislik ne varsa güzelce temizledim. Dört fitilde de oldukça fazla kir vardı.
Bunu yapmamdaki başlıca sebep, arka camlardan birinin inip kalkarken cızırtı ya da çiziliyormuş gibi bir ses çıkarmasıydı. Fitillere yorarak hepsini güzelce temizledim. Ardından silikon sprey (yağlayıcı özellikli) aldım ve bunu hem camın sağ-sol kenarlarına hem de fitil kısımlarına, yalnızca dışarıdan uyguladım.
“Bir deneyeyim, cam açılırken cızırtı sesi düzeldi mi?” diye baktım. Ancak o kadar temizlik ve silikon sprey uygulamasına rağmen ses kesilmemişti. Tam umudumu kesmişken “Bir de kapının içerisinden silikon sprey sıkayım.” dedim. Fitil hizası boyunca iç taraftan sıktım. Birkaç kez camı indirip kaldırınca sesin tamamen kesildiğini, camların yağ gibi aşağı yukarı kaydığını gördüm. Tüm sorun çözülmüştü.
Her şey güzeldi fakat geçenlerde İstanbul’da sağlam bir yağmur yağdı. Aracım evimin önünde park halindeydi. Üst katta oturan komşumun balkon tahliye borusu, tam sağ arka camımın ortasına hizalanmış şekildeydi. Sağanak yağışta adeta şelale gibi su boşaltıyordu. “Su almaz herhalde.” diye düşünüp bir müdahalede bulunmadım, aracı da çekmedim. Ama keşke bulunsaymışım.
1. Arıza:
Şelale şeklinde akan su, sağ arka cam hizasından depo kapağı boşluğuna, oradan da depoya ulaşmış olmalı ki; otomatik depo kilit motoru, anahtarla kilitleyip açarken kısa devre sesi gibi abuk sabuk uğultular çıkarmaya başladı. Ardından tamamen çalışmayı bıraktı. Şu anda mekanik olarak depo kapağı açılıp kapanıyor ama kilitlenmiyor, sürekli açık durumda.
Bunu fark ettikten sonra aklıma takıldı: “Acaba aracın içine, kilimlere de su ulaştı mı?” diye düşündüm. Elimle lastik paspası kaldırıp kilime dokundum, hafif nemli sayılabilecek bir ıslaklık fark ettim. Fönle yaklaşık 30 dakika sıcak hava vererek kuruttum.
Son 2-3 gündür de aracımı sağdan sıfır park edip sağ taraftaki iki camı %85-90 kapalı şekilde bırakıyorum. Böylece içeri hava giriyor, kilim altı keçeler küflenip koku yapmasın diye hem kurutma hem havalandırma işlemi yapıyorum.
Ama içime kuşku düştü. Araştırmalarım sonucunda, bu aracın su yalıtımı konusunda pek başarılı olmadığını ve birçok benzer sıkıntı yaşandığını öğrendim. Bağaj tarafındaki havalandırma plastiği çevresi, kapı döşeme altındaki hoparlör bölgesi, depo kapağı tahliye borusu gibi yerler özellikle problemliymiş.
Yoğun su geldiği için o hortumu da inceledim. Çok ince bir hortum; kapasitesi dar olduğu için suyu hızlı tahliye edememiş ve depo kilit motoruna yoğun su ulaşmış. Bu da motorun içine girerek zarar vermiş.
Ben biraz pimpirikli biriyim. Bir kere kafama takıldıysa rahat edemem. Şu anda depo kapağı kilit motorunu kendim monte etme fikrim var. Bu esnada bagajın sağ-sol halı ve keçe kısımlarını söküp, o plastik hava menfezini silikonlayarak su kaçak problemini hem bagajda hem de kapılarda çözmek istiyorum.
Ayrıca müsait olduğumda dört kapı döşemesini söküp hoparlör çevresini de silikonlamayı, hatta test amaçlı üst cam kısımlarına su dökerek kapı demirlerinden nereden sızıntı yaptığını tespit etmeyi planlıyorum. Dört kapı için belirlediğim noktalara silikon uygulaması yapacağım.
Bu arabayı yüzeysel olarak 2-3 aydır tanıyorum; yeni araç sahibiyim. Sizler aracı benden çok daha iyi tanıyorsunuzdur. Bu kısımlarda yapmam gereken işlemlerle ilgili tecrübelerinizi paylaşıp beni bilgilendirirseniz çok sevinirim.
Herkese teşekkür ederim.
Konuyu biraz uzattım, kusura bakmayın lütfen.
Yapay zekaya nokta virgül ekletince metin daha anlaşılır oldu.

Teşhisleriniz yerinde ve doğru. Çözüm önerileriniz de mantıklı görünüyor.

Depo kilidini kendiniz değişebilirsiniz zor değil, aliexpress ya da yurt içinden temin edilebilir.

İçine şırıngayla yağ basarak kullananlar vardı forumda, siz de deneyin belki idareten hayata döner.
 
Upvote 0
Havalar soğumaya başladı bulunduğunuz şehir için farklı bir durum söz konusuysa camları açık bırakarak kurumasını beklemek mümkün olabilir ancak benim önerim ahtapot araç kurutma olarak bilinen hizmeti yakınınızdaki bir detailing dükkanı vb bir yerden almanız olacaktır. Anladığım kadarıyla tek seçenek bu gibi gözüküyor çünkü dediğiniz şekilde bir sağanak camlarınız açıkken ve siz uyurken vuku bulursa tuz biber ekmiş olacaksınız.

Bagaj/stepne bölümünü de kontrol ettiniz mi ?

Bir de silikonlamaktan kastınızı -menfezler için de hoparlör için de- tam anlayamadım. Menfezleri tamamen kapatıp işlevsiz hale getirmekten bahsetmiyorsunuz değil mi ?
 
Upvote 0
Geçmiş olsun. Aracın herhangi bir aksamını zorunlu olmadıkça söküp takmak çok doğru bir şey değil. Fabrika montajı bir parça ilk söküm esnasında çok zor sökülürken aynı parcayı tekrar sökmeye kalktığınızda çok daha kolay söküldüğünü göreceksiniz, demek istediğim fabrikasyon montajının önemi. Bu araçların su yalıtım sorunu olduğunu söylemişsiniz, aracım 10 yaşında ve hiç su yalıtım problemi yaşamadım, bagaj kapağından su alma problemi yaşayan arkadaşlar var. Depo kapağı sorunu zaman içinde karşılaşılan bir sorun, @GolfTutkulu arkadaşın söylediği gibi temin edip kendinizde montajını yapabilirsiniz, ya da yağlama yöntemi ile çözüm bulan arkadaşlar var. Bende açılmama sorunu ile karşılaştım, mekanizma içine yağ sıkınca düzeldi. Konu ile ilgili forumda konular var, yardımcı olacaktır.
 
Upvote 0

Geri
Üst