P04F000 – Yakıt Buharlaştırma Sistemi / Yüksek Basınçlı Akış Hatası (Golf VII 1.0 TSI)


Katılım
13 Ağu 2023
Mesajlar
64
Tepkime puanı
5
Konum
Adana
İsim
Anıl İbrahim Güney
Araç
GOLF 2020
Konu: P04F000 – Yakıt Buharlaştırma Sistemi / Yüksek Basınçlı Akış Hatası (Golf VII 1.0 TSI)
Merhaba arkadaşlar,
Aracım Volkswagen Golf VII 1.0 TSI BQ1 / 85 kW / 2020model. Bugün arıza tespiti yaptırdım ve aşağıdaki hata kodunu verdi:
🔹 Hata kodu: P04F000
🔹 Açıklama: Yakıt buharlaştırma sistemi – yüksek basınçlı akış hatalı
Bosch cihazıyla tarama yaptık. Aracın çalışmasında belirgin bir problem yok.
Bu hata ile karşılaşan ya da çözüm bulan var mı?
EVAP valfi, purge valve (N80), ya da yakıt basınç sensörü kaynaklı olabileceğini duydum ama emin olamadım.
Tecrübelerinizi paylaşırsanız çok sevinirim 🙏
Teşekkürler.
 

Sorun neydi öncesinde, neden kod okuttunuz ve kod silinip test edilip tekrar okundu mu
Sarı motor lambası yandı ekranda aracı sanayiye götürdüm cihaza bağladılar P04F000 – Yakıt Buharlaştırma Sistemi / Yüksek basınçlı yakıt hatası yazıyordu ekranda . Usta yakıt deposunu temizleyeceğiz dedi .
 
Upvote 0
Sarı motor lambası yandı ekranda aracı sanayiye götürdüm cihaza bağladılar P04F000 – Yakıt Buharlaştırma Sistemi / Yüksek basınçlı yakıt hatası yazıyordu ekranda . Usta yakıt deposunu temizleyeceğiz dedi .
Sildirdim ancak bir kaç gün sonra hatayı tekrar verdi .
 
Upvote 0
Sorunu biraz araştırdığımda şu resimdeki boru ve filtreleriyle alakalı görünüyor .Teşhis ve çözüm önerisini aşağıya ekliyorum.


  • Hata kodu : P04F000
  • Açıklama : Yakıt buharlaştırma sistemi – Yanlış yüksek basınç akışı
  • Etkilenen motor : 1.0 TSI (VW T-Cross, ancak benzer motorlara sahip diğer VAG grubu modelleri de)
Kontrol ünitesi, EVAP devresindeki buhar miktarının veya basıncının beklenen parametrelerin dışında olduğunu, genellikle çok yüksek olduğunu veya EVAP valfi tarafından kötü yönetildiğini tespit eder.

Nasıl müdahale edilir: teşhis ve onarım​

1.​

EVAP sisteminin kauçuk ve plastik hortumlarının durumunu kontrol edin , çatlak, kırık veya bağlantı kopukluğu olmadığından emin olun.

2.​

EVAP tahliye vanasının düzgün çalışıp çalışmadığı test edilmelidir. Komut verildiğinde düzgün açılıp kapanmalıdır. Sıkışmışsa değiştirilmelidir .

3.​

Aktif karbon haznesi tıkanabilir veya doyabilir. Tıkanırsa, aşırı basınç birikmesine veya yanlış akışa neden olabilir.

4.​

Tanılama aracıyla aktif testler yapabilir , parametreleri gerçek zamanlı olarak kontrol edebilir, tank basıncını okuyabilir ve müdahaleden sonra hata kodunu sıfırlayabilirsiniz .
1759932507674.png
 
Upvote 0
Sorunu biraz araştırdığımda şu resimdeki boru ve filtreleriyle alakalı görünüyor .Teşhis ve çözüm önerisini aşağıya ekliyorum.


  • Hata kodu : P04F000
  • Açıklama : Yakıt buharlaştırma sistemi – Yanlış yüksek basınç akışı
  • Etkilenen motor : 1.0 TSI (VW T-Cross, ancak benzer motorlara sahip diğer VAG grubu modelleri de)
Kontrol ünitesi, EVAP devresindeki buhar miktarının veya basıncının beklenen parametrelerin dışında olduğunu, genellikle çok yüksek olduğunu veya EVAP valfi tarafından kötü yönetildiğini tespit eder.

Nasıl müdahale edilir: teşhis ve onarım​

1.​

EVAP sisteminin kauçuk ve plastik hortumlarının durumunu kontrol edin , çatlak, kırık veya bağlantı kopukluğu olmadığından emin olun.

2.​

EVAP tahliye vanasının düzgün çalışıp çalışmadığı test edilmelidir. Komut verildiğinde düzgün açılıp kapanmalıdır. Sıkışmışsa değiştirilmelidir .

3.​

Aktif karbon haznesi tıkanabilir veya doyabilir. Tıkanırsa, aşırı basınç birikmesine veya yanlış akışa neden olabilir.

4.​

Tanılama aracıyla aktif testler yapabilir , parametreleri gerçek zamanlı olarak kontrol edebilir, tank basıncını okuyabilir ve müdahaleden sonra hata kodunu sıfırlayabilirsiniz .
1759932507674.png
Bu parçayı nasıl temin edebiliriz ?
 
Upvote 0
Basınç fazla uyarısı var fakat bu hortumun kırıldığı yönünde bi kaç paylaşım görmüştüş motorda farklı bi ses te oluşuyor videoları vardı .Bu 1.0 motorda da var ekliyorum
 
Upvote 0

Geri
Üst