1.6 TDİ egr sorunu.

  • Konbuyu başlatan Konbuyu başlatan UBC53
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

UBC53

Katılımcı Üye
 
Katılım
19 May 2024
Mesajlar
917
Tepkime puanı
707
Konum
İstanbul/b.paşa
İsim
Ataberk
Araç
Volkswagen Golf MK7 ''15 Highline dsg 1.6 TDİ
Herkese merhaba. aracım 2015 model golf 7 1.6 tdi 110 hp 250 tork stock bir araç 191.xxx km de.

aracımın EGR sini iptal ettirmek istiyorum istanbul içi bu işi düzgün olarak nerde yaptırabilirim?

arıza kodu vs yok ama alt devirlerde atıyorum yüksek vites giderken gaza yarım bassam bile tepki gelmiyor araç vites düşürmüyor

kavrama volan değiştik olmadı
basınç tüpü değiltik olmadı.
map sensörü değiştik maf sensörünü temizledik olmadı.
geriye egr ve turbo kalıyor.


dpf iptal ettirmek istemiyorum kendisi tertemiz ama egr konusunda aynı şeyi söyleyemiycem.

ve iptali hangi yöntemle yapılması gerekiyor aramızda bu işi yapan abiler muhakkak vardır. sadece yazılımsal olarak iptal etsek oluyor mu? yoksa illa fiziksel olarakmı körlemek lazım?
bilgisi olan arkadaşlar yorum yaparsa sevinirim.
 

Merhaba,Egr iptali olarak Renault 1.5 DCI Euro 3 motorlarında ki gibi düz boru takılır buda kara dumana sebep olur egr iptal olunca dpf ye yük biner bütün kurum oraya gider, yazılım olarak Egr iptal ederseniz geri dönülür isterseniz parçayı çıkarırsanız yine dönülür ama kesme kaynatma işi çok olur ben önce yazılım olarak denemenizi öneririm, kurumların hepsi dpf'ye gider bütün pislik orada birikir dpf erken tıkanır(dpf ye rağmen kara duman çıkabilir çünkü eğer iptal olunca karaduman tek yere gidebilir, ama sizin arabada neredeyse her şey revize edildiği için karaduman olacağını sanmıyorum),sırf bu egr dpf yüzünden Evo yerine Grande punto almayı düşünüyorum başa bela bu sistem bence.
 
Son düzenleme:
İptali yerine ya temizletin ya da değiştirin. İptal ettirmek uygun olmaz çünkü EGR + DPF + Oksidasyon katalizatörleri hepsi birlikte çalışmak için tasarlanmış.
 
Hocam kilometresi yüksek bir araçta bu yaşadıklarınız gayet normal bir durum

Egr iptali çok sağlıklı bir çözüm değil, bütün olarak çalışan bir sistemi tek parça iptali ile daha kötü bir duruma getirebilirsiniz
Bende kendi aracımda 175 binde egr değişimini yaptım, öncelikle egr dpf iptalini düşündüm bu sistemin iptali sonrasında araca vereceği zararlar göz önünde bulundurulduğunda egr değişiminin daha sağlıklı olduğuna karar verdim

Yazılım ile egr'yi iptal ediyorlar ancak parça motorun arka kısmında olduğu için sökme işlemi yapmıyorlar çünkü baya zahmetli bir işçilik, sadece beyin üzerinde araç egr yokmuş gibi görüyor. Bu işlem yazılım ile 3 - 5 bin civarı.

Kısmen biraz daha sağlıklı olan Egr ve DPF sökülerek yerine Down pipe ile düz boru yapılması ( bu durumda araç duman atacaktır ) down pipe işçilik vs. vereceğiniz rakam 8 - 10 bin civarı.

Tüm bunlar göz önünde bulundurulduğunda 2 seçenekte hoşunuza gitmiyor ise sıfır Egr ( yan sanayisi 7 - 8 bin ) orjinal ( mahle olarak 12 - 13 bin civarında ) parça değişimini yaptırmanız sizin için daha iyi bir tercih olacaktır.
 
"öncelikle egr dpf iptalini düşündüm bu sistemin iptali sonrasında araca vereceği zararlar göz önünde bulundurulduğunda egr değişiminin daha sağlıklı olduğuna karar verdim"

ne gibi bir zararı varmış? söyleyin de öğrenelim. 30-40bin km'dir dpf+egr iptal şekilde kullanıyorum. öncede arabam sürekli rejenerasyona giriyordu, şimdi kafam rahat. çevreye olan zararından başka arabaya bir zararı yok.
 
Hiç masraf etmeden egr yi temizleme tekniği var onu uygulayın önce.Yaklaşık 20 yıl dizel araç kullandım ve bunu uyguladım. Egr ve dpf temizliği için müsait bir yolda 3000-3500 dd civarı 30 dk lık sabit sürüşler yeterli olur genelde.Bunu mümkünse ayda bir 1-3 kez yapın.Özellikle şehir içi kısa mesafe sürüşleri olan bir araç bunu ihmal etmemeli.Aracı rejenerasyona sokmadan kullamak için buna dikkat etmek lazım.

Çekiş kaybı ayrıca turbo selenoidi, sağlıklı çalışmayan enjektör,dolu bir dpf,map,maf,turbo emiş ve basınç hattında kaçak gibi sebeplerle de olabilir.Mevcutta alınan dtc kodu var mı varsa not alıp silinir sürüş sonrası tekrar okunur.Çözüm için net veri olmasa da ipucu verir
 
"öncelikle egr dpf iptalini düşündüm bu sistemin iptali sonrasında araca vereceği zararlar göz önünde bulundurulduğunda egr değişiminin daha sağlıklı olduğuna karar verdim"

ne gibi bir zararı varmış? söyleyin de öğrenelim. 30-40bin km'dir dpf+egr iptal şekilde kullanıyorum. öncede arabam sürekli rejenerasyona giriyordu, şimdi kafam rahat. çevreye olan zararından başka arabaya bir zararı yok.
bazıları içeri koku geliyor egzozdan diyor doğru mu hocam?
 

Geri
Üst