Arabamın Bakımını Kendim Yapmak İstiyorum


Katılım
18 Ara 2022
Mesajlar
37
Tepkime puanı
7
Konum
Malatya
Araç
Golf 5 1.6 102 Midline Otomatik Vites
Aracımın bakımını kendim yapmak istiyorum. Golf 5 1.6 BSE otomatik vites aracım var 2008 model. Yağ ve yağ filtresini değiştirmek için hangi takımlar gerekli kendisi bakımını yapan birileri var mı burada. Hava filtresi basit onu değiştirebiliyorum, polen filtresi de basit. Karter tapasını değiştirmek için nasıl bir lokma işimi görür? Bir de yağ filtresini değiştirmek için nasıl bir aparat almalıyım. 1000 TL ye kadar ödeyebilirim zaten bu ikisi için istedikleri el emeği de o kadar parçaları da onlardan temin edersem 3000 TL diyorlar sadece yağ ve filtresi için.
 

Yağ filtresini sökmek için tas tipi olanlardan tavsiye ederim gayet kullanışlı kayma derdi yok. Yanına 1/2 ve 1/4 lokma ve cırcırı aynı kutuda olan lokma seti al. Karter tapasını sökmek için araç altına girmek gerekiyor bir adet de sehpa alman lazım çünkü krikoya güvenip de araç altına girilmez. Yağ tapasını geri takarken bir miktar teflon bant sararsan değiştirmeye gerek kalmaz. En çok dikkat edeceğin şey tapayı takarken elinle rahatça dönecek şekilde belli bir miktar sıkıp ondan sonra lokmayla sık
Bunlar gözünde büyüdüyse eğer Shell ücretsiz yağ değişimi yapıyor yağı oradan alırsan. Ayrıca filtreleri de değiştiriyorlar ücretsiz
 
@deny lokma setleri tek başına 5-6 bin lira, filtre sökmek için çok önermesemde ben bazen Renault aracımda metal filtreyi tornavida ile delip kerpetenle ve karga burunla çeviriyorum tabii yenisini takacaksam,çok mantıklı mı hayır değil ama oluyor böylede orta hallide çözüm bol 😀 sizin arabada eski zaten bence bu şekilde yapabilirsiniz,altınada bir kova veya bez koyun akan yağı tutması için,aparata bence ihtiyaç yok isterseniz de 300 TL ye kemerlisi var ve üstteki yoruma katılıyorum Shell mantıklı,kendin bakım yapmak mantıklı ve güzel gelsede maddi olarak tek seferde 2-3 bakım parasını veriyorsunuz anca 5-6 bakımda pata oluyor parası, harcadığınız efora değmez ben tek başına bakım yapmış biri olarak söylüyorum inanın alet varsa bir saatte yapacağım bir şey gerekli aletler olmadan 4 saat içinde yaptım sehpa yoktu ben de krikonun altına girmemek için yedek lastiği çıkarıp yerleştirdim 2-3 tahta ile de sabitledim üstüne koyup, bence çekilecek Bir dert değil hani Amerika'da gibi olsa gidip bayilerde sadece yaptırmak seçeneğimiz olsa eyvallah tamam evde yaparsın da bence sanayi daha mantıklı:), düzenleme: araba ne kadar eski ise kriko da o kadar eskidir bunu unutmamak lazım benim aracımdaki kriko 15 yıllık ve açıkçası kapalı yerde bulunmasına rağmen bile bir iki yerinde pas buldum lütfen böyle şeylere dikkat edin iki üç bin lira hayatınızdan değerli değil 🙂.
 
Son düzenleme:
Yağ filtresini sökmek için tas tipi olanlardan tavsiye ederim gayet kullanışlı kayma derdi yok. Yanına 1/2 ve 1/4 lokma ve cırcırı aynı kutuda olan lokma seti al. Karter tapasını sökmek için araç altına girmek gerekiyor bir adet de sehpa alman lazım çünkü krikoya güvenip de araç altına girilmez. Yağ tapasını geri takarken bir miktar teflon bant sararsan değiştirmeye gerek kalmaz. En çok dikkat edeceğin şey tapayı takarken elinle rahatça dönecek şekilde belli bir miktar sıkıp ondan sonra lokmayla sık
Bunlar gözünde büyüdüyse eğer Shell ücretsiz yağ değişimi yapıyor yağı oradan alırsan. Ayrıca filtreleri de değiştiriyorlar ücretsiz
Yağı shell aldım ama shell benzinliğinden almadım internetten aldım çünkü hiçbirinde 5w40 bulamadım. Ben tapayı son bakımda değiştirdim sorun olacağını pek sanmıyorum. Sehpa almayı planlamıyorum yüksek bir yer bulabilirsem kaldırım gibi orda yapmayı planlıyorum. Krikoya veya sehpaya hiç güvenemem.
 
@deny lokma setleri tek başına 5-6 bin lira, filtre sökmek için çok önermesemde ben bazen Renault aracımda metal filtreyi tornavida ile delip kerpetenle ve karga burunla çeviriyorum tabii yenisini takacaksam,çok mantıklı mı hayır değil ama oluyor böylede orta hallide çözüm bol 😀 sizin arabada eski zaten bence bu şekilde yapabilirsiniz,altınada bir kova veya bez koyun akan yağı tutması için,aparata bence ihtiyaç yok isterseniz de 300 TL ye kemerlisi var ve üstteki yoruma katılıyorum Shell mantıklı,kendin bakım yapmak mantıklı ve güzel gelsede maddi olarak tek seferde 2-3 bakım parasını veriyorsunuz anca 5-6 bakımda pata oluyor parası, harcadığınız efora değmez ben tek başına bakım yapmış biri olarak söylüyorum inanın alet varsa bir saatte yapacağım bir şey gerekli aletler olmadan 4 saat içinde yaptım sehpa yoktu ben de krikonun altına girmemek için yedek lastiği çıkarıp yerleştirdim 2-3 tahta ile de sabitledim üstüne koyup, bence çekilecek Bir dert değil hani Amerika'da gibi olsa gidip bayilerde sadece yaptırmak seçeneğimiz olsa eyvallah tamam evde yaparsın da bence sanayi daha mantıklı:), düzenleme: araba ne kadar eski ise kriko da o kadar eskidir bunu unutmamak lazım benim aracımdaki kriko 15 yıllık ve açıkçası kapalı yerde bulunmasına rağmen bile bir iki yerinde pas buldum lütfen böyle şeylere dikkat edin iki üç bin lira hayatınızdan değerli değil 🙂.
Maddiyatı geçtim de hiçbir usta o yağın tamamen boşalmasına özen göstermiyor ve tork kullanmıyorlar o yüzden aldıkları paraları hak etmediklerini düşünüyorum. Ayrıca hepsi yeni bir şey çıkarmış parçayı benden almazsan bakım yapmam diyorlar.
 
Maddiyatı geçtim de hiçbir usta o yağın tamamen boşalmasına özen göstermiyor ve tork kullanmıyorlar o yüzden aldıkları paraları hak etmediklerini düşünüyorum. Ayrıca hepsi yeni bir şey çıkarmış parçayı benden almazsan bakım yapmam diyorlar.
Tork anahtarını bazen servis bile kullanmıyor doğru düreceğini de göstermiyorlar azı kadar parayı da hak etmiyorlar ama evde kendiniz yapmaya çalıştığımızda işte işinize böyle oluyor mesela yakıt yakıt filtresi polen filtresi hava filtresi bunları çıkarmak zorundasınız Hocam ben yapabiliyorum diyorsanız onların anahtarları almanız lazım tork anahtarı böyle tek başına bir sürü para benim öderim benim gibi siz yedek teker ya da teker kullanmayın bütçe varsa sehpa (jackstand) alın yoksa benim gibi yedek tekeri kullanıp sana birkaç tahta ve tahtaların üstüne de bir sünger koyarak aracı sabitleyebilirsiniz kafayı açmak kolay ben boru anahtarı ile gevşettim sonra elle çevirip bütün yağı süzdürdüm bir 15-20 dakika kadar bekledim yağın süzülmesini süzüldükten sonra elimiz kabildiğin kadar sıktım sonra İngilizce anahtarı ile kapattım illa torka gerek yok ama tork olsa daha iyi olur, Hocam bu bahsettikleri parça ne ne kadar fiyatı var alınca da sizde mi kalıyor yoksa onlarda mı kalıyor.
 
Hocam kesinlikle krikoya güvenip arabanın altına yatmayın. Ben coilover ayarı yaparken arabayı sağ ve sol ön taraftan aynı anda krikoya aldım. Coiloveri gevşetmek için biraz zorladım araba krikodan düştü. Allah korusun altında olsam çok kötü sonuçlanırdı. Siz karter tapasını yada filtreyi sökerken muhtemelen zorlayacaksınız. Krikoya hiç güven olmaz.
 
Hocam kesinlikle krikoya güvenip arabanın altına yatmayın. Ben coilover ayarı yaparken arabayı sağ ve sol ön taraftan aynı anda krikoya aldım. Coiloveri gevşetmek için biraz zorladım araba krikodan düştü. Allah korusun altında olsam çok kötü sonuçlanırdı. Siz karter tapasını yada filtreyi sökerken muhtemelen zorlayacaksınız. Krikoya hiç güven olmaz.
Kriko veya sehpa ile yapmayacağım hocam zaten yüksek bir zeminde aracın ön kısmı boşluğa gelecek şekilde bir yerde yapacağım.
 
Tork anahtarını bazen servis bile kullanmıyor doğru düreceğini de göstermiyorlar azı kadar parayı da hak etmiyorlar ama evde kendiniz yapmaya çalıştığımızda işte işinize böyle oluyor mesela yakıt yakıt filtresi polen filtresi hava filtresi bunları çıkarmak zorundasınız Hocam ben yapabiliyorum diyorsanız onların anahtarları almanız lazım tork anahtarı böyle tek başına bir sürü para benim öderim benim gibi siz yedek teker ya da teker kullanmayın bütçe varsa sehpa (jackstand) alın yoksa benim gibi yedek tekeri kullanıp sana birkaç tahta ve tahtaların üstüne de bir sünger koyarak aracı sabitleyebilirsiniz kafayı açmak kolay ben boru anahtarı ile gevşettim sonra elle çevirip bütün yağı süzdürdüm bir 15-20 dakika kadar bekledim yağın süzülmesini süzüldükten sonra elimiz kabildiğin kadar sıktım sonra İngilizce anahtarı ile kapattım illa torka gerek yok ama tork olsa daha iyi olur, Hocam bu bahsettikleri parça ne ne kadar fiyatı var alınca da sizde mi kalıyor yoksa onlarda mı kalıyor.
Hava filtresi ve polen filtresini kendim değiştirebiliyorum en kolayı onlar zaten. Yakıt filtresini de son bakımda değiştirmiştim zaten yakıt filtresini 30-40 bin de bir değiştirin diyorlar. Ben her bakımda değiştiriyordum yakıt filtresini de en son gittiğim yer demişti sen zaten geçen bakımda değiştirttin bunu neden 10 binde değiştiriyorsun ben de her bakımda değişeceğini sanıyordum ama öyle değilmiş. Dediğim gibi aracı bir kaldırım boşluğu gibi bir yere çekip orada bakım yapmayı planlıyorum krikoya vs. güvenemem zaten. 3.000 TL ye 10-60 tork anahtarı buldum olmadı onu alacağım. Zaten karter tapası vs için 30nm tork gösteriyor, bir çok parça için 30-35nm üzerinde tork değeri yok. Sadece bijonlar için 110 ile 120nm arası tork değeri gösteriyor onun için de ileri de 20-150nm tork anahtarı almayı düşünebilirim.
 
Aracımın bakımını kendim yapmak istiyorum. Golf 5 1.6 BSE otomatik vites aracım var 2008 model. Yağ ve yağ filtresini değiştirmek için hangi takımlar gerekli kendisi bakımını yapan birileri var mı burada. Hava filtresi basit onu değiştirebiliyorum, polen filtresi de basit. Karter tapasını değiştirmek için nasıl bir lokma işimi görür? Bir de yağ filtresini değiştirmek için nasıl bir aparat almalıyım. 1000 TL ye kadar ödeyebilirim zaten bu ikisi için istedikleri el emeği de o kadar parçaları da onlardan temin edersem 3000 TL diyorlar sadece yağ ve filtresi için.
Ben yaklaşık 4 yıldır araçlarının bakımını kendim yapıyorum. Porya bilyasi değişimi, şanzuman yağı değişimi, periyodik bakım, aks koruyucu ve kafa degismi , ateşleme sisteminde bobin ve bji değişimi vs. Ağır olmayan tüm işlemleri Qashqai ve Tiguan aracimda kendim yaparım.

En gereklilerden başlayarak zaman teknik malzemelerinin genişletebilirsiniz. İlk aşamada universal bir yağ filtre tutucu, birkaç lokma ve cırcirli lokma kolu birkaç çeşit tornavoda ucu ya da tornavida isinize yarar.

Karter tapasini torklamanız mümkün değilse karter tapasini dikkatli ve ölçülü sıkın. Mümkünse tapa ve pulunu yenilemek iyi olabilir.
 
Ben yaklaşık 4 yıldır araçlarının bakımını kendim yapıyorum. Porya bilyasi değişimi, şanzuman yağı değişimi, periyodik bakım, aks koruyucu ve kafa degismi , ateşleme sisteminde bobin ve bji değişimi vs. Ağır olmayan tüm işlemleri Qashqai ve Tiguan aracimda kendim yaparım.

En gereklilerden başlayarak zaman teknik malzemelerinin genişletebilirsiniz. İlk aşamada universal bir yağ filtre tutucu, birkaç lokma ve cırcirli lokma kolu birkaç çeşit tornavoda ucu ya da tornavida isinize yarar.

Karter tapasini torklamanız mümkün değilse karter tapasini dikkatli ve ölçülü sıkın. Mümkünse tapa ve pulunu yenilemek iyi olabilir.
Yani ben çok ağır işlere girişmek istemiyorum yılda 1 ya da 2 kere yaptığım 10 bin bakımını kendim yaparsam bir de fren papuçlarını kendim değiştirirsem benim için yeterli. Kalan ağır işleri düzgün bir yerde yaptırabilirim.
 
şöyle bir şey bulabilirsek veya yaptırabilirsek iş görür krikodan daha güvenli

images.jpg
Bunu da çok düşündüm aslında yapılmayacak bir şeyi de yok. Aşırı zorlamaz yapılması sadece sağlam 2 tane kalın odun bulmak gerekir. Hatta paletleri bile parçalayıp yapabiliriz.
 
Bunu da çok düşündüm aslında yapılmayacak bir şeyi de yok. Aşırı zorlamaz yapılması sadece sağlam 2 tane kalın odun bulmak gerekir. Hatta paletleri bile parçalayıp yapabiliriz.
olmadı toprağı eşeceksin 🤣
 

Dtools 1/2 Inç Tork Anahtarı Aracı 20-210N.M Ayna Cilası Iki Yönlü Hassas Önceden Ayarlanmış Tork Anahtarı Onarım Içın Ayarlanabilir El Aletleri (Yurt Dışından)
https://app.hb.biz/tyvobX9LUT9j

Bu tork anahtarını alsam sizce yeterli mi? Aracın fren balatalarını da kendim değiştirmek istiyorum. Bijonları torklamak için de yeterli görünüyor. Çok takıntı yaptım lastikçiler lastiği taktıktan sonra hiç tork anahtarı ile çalışmıyor. Havalı takımla sonuna kadar basıp geçiyorlar.
 

Geri
Üst