Rolantide sürekli sekme Golf 3 GTI ABF


Katılım
22 Eyl 2025
Mesajlar
6
Tepkime puanı
0
Konum
Afyon
İsim
Alpay Güroğlu
Araç
GOLF 3 GTI
GOLF 3 GTI ABF aracımda rolantide sürekli 900-1500 devir arası dalgalanma yapıyor ve çok nadir kendi kendine 4000 devire sabitliyor aracı. çekişte düşüklük yok tam tersine ok gibi gidiyor. bir de bir anda dip gaz yaparsam motor bazen yığılıyor ve bir anda ok gibi gitmeye devam ediyor.
2 hafta önce tps nin kablolarını kontak açıkken birbirine değdirildi tamirci arkadaş ve beynin işlemcisi yandı. Selçuk Altundağ abimden orjinal aynı kodda beyin ve immo seti alıp taktım. Bu süreçte fark ettik ki krank sensörünün şase kablosunda şase yoktu ve ateşleme de kesikti. Motor üstünden sağlam şaseli bir civataya, civata altı somun konnektör attık ateşleme geldi araç çalıştı.
Yapılanlar:
-Tps sensörünün tesisatı beyine kadar kontrol edildi
-Boğaz kelebeği switch beyine kadar kontrol edildi
-Map sensörü kontrol edildi ecudan hortumu sökülürse zengin karışım veriyor taktığımda rolanti 1000 devirlere iniyor siyah dumanı kesiyor
-Rolanti motoru söküldü temizlenip geri takıldı
-Manifolda giren hava filtresi hortumu el ile tıkandı hortum büzüldü
Daha önce başına gelen bu sorunu çözmüş birileri var mıdır?
ilgili vagcom ölçümleri ve arızalar;

 

Ekli dosyalar

  • WhatsApp Image 2025-09-23 at 13.56.05.jpeg
    WhatsApp Image 2025-09-23 at 13.56.05.jpeg
    169.4 KB · Görüntüleme: 2

GOLF 3 GTI ABF aracımda rolantide sürekli 900-1500 devir arası dalgalanma yapıyor ve çok nadir kendi kendine 4000 devire sabitliyor aracı. çekişte düşüklük yok tam tersine ok gibi gidiyor. bir de bir anda dip gaz yaparsam motor bazen yığılıyor ve bir anda ok gibi gitmeye devam ediyor.
2 hafta önce tps nin kablolarını kontak açıkken birbirine değdirildi tamirci arkadaş ve beynin işlemcisi yandı. Selçuk Altundağ abimden orjinal aynı kodda beyin ve immo seti alıp taktım. Bu süreçte fark ettik ki krank sensörünün şase kablosunda şase yoktu ve ateşleme de kesikti. Motor üstünden sağlam şaseli bir civataya, civata altı somun konnektör attık ateşleme geldi araç çalıştı.
Yapılanlar:
-Tps sensörünün tesisatı beyine kadar kontrol edildi
-Boğaz kelebeği switch beyine kadar kontrol edildi
-Map sensörü kontrol edildi ecudan hortumu sökülürse zengin karışım veriyor taktığımda rolanti 1000 devirlere iniyor siyah dumanı kesiyor
-Rolanti motoru söküldü temizlenip geri takıldı
-Manifolda giren hava filtresi hortumu el ile tıkandı hortum büzüldü
Daha önce başına gelen bu sorunu çözmüş birileri var mıdır?
ilgili vagcom ölçümleri ve arızalar;

Yıllar önce 2015 civarı kendi arabamda bunu yaşadım. Rölanti fazlası ile dalgalı idi, sanki biri gaz verip çekiyor gibiydi, rölanti devri çok yüksek oluyordu ara sıra.

Benim sorunum enjektörlerdi, başka işlemler de yapmış mıydık hatırlamıyorum. Araba Fiat idi.
 
Upvote 0
Yıllar önce 2015 civarı kendi arabamda bunu yaşadım. Rölanti fazlası ile dalgalı idi, sanki biri gaz verip çekiyor gibiydi, rölanti devri çok yüksek oluyordu ara sıra.

Benim sorunum enjektörlerdi, başka işlemler de yapmış mıydık hatırlamıyorum. Araba Fiat idi.
Benimkine bir abim tps bozuk ya da adaptasyon gerekli diyor
 
Upvote 0
Boğaz kelebegine baktiniz mi? Abf- afh bunlarda kelebek degismekten/temizlemekten bikmistik o donem. Doch’larda kronik problem malesef.
 
Upvote 0
Boğaz kelebegine baktiniz mi? Abf- afh bunlarda kelebek degismekten/temizlemekten bikmistik o donem. Doch’larda kronik problem malesef.
Efendim boğaz kelebeğini temizledik arkasındaki switchi tekrar tekrar kontrol ettik switchin soketini sökersek araç kendini 4 veya 5 bin devire sabitliyor geri takınca düzeliyor. tps de fena değil fakat başka nereden yapar bilmiyorum aklıma gelmiyor.
 
Upvote 0
Temizlemek malesef sorunu cozmeyebiliyor. Orjinalde bosch cikiyordu yanlis hatirlamiyorsam. Ancak logosuz orjinal bosch aldigimizda da problem oluyordu, logolu aliyorduk mecburen. Parcacidan denemek icin bi tane kelebek alip adaptasyonunu yaparak denemenizi tavsiye ederim.
 
Upvote 0
Temizlemek malesef sorunu cozmeyebiliyor. Orjinalde bosch cikiyordu yanlis hatirlamiyorsam. Ancak logosuz orjinal bosch aldigimizda da problem oluyordu, logolu aliyorduk mecburen. Parcacidan denemek icin bi tane kelebek alip adaptasyonunu yaparak denemenizi tavsiye ederim.
Kelebek adaptasyonu konusunda kafam inanılmaz karıştı. Ben tamirci değilim ama elimde vag kkl kablom var. VCDS Lite ve cag com tam sürümleri elimde mevcut fakat basic settings kısmından 098. ci gruba gittiğimde adp run gibi bir şey çıkmıyor. hangi sürümü kullanmam gerektiğini de bilmiyorum.
 
Upvote 0

Geri
Üst