Rolantide sürekli sekme Golf 3 GTI ABF

  • Konbuyu başlatan Konbuyu başlatan asimolpiq
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Katılım
22 Eyl 2025
Mesajlar
3
Tepkime puanı
0
Konum
Afyon
İsim
Alpay Güroğlu
Araç
GOLF 3 GTI
GOLF 3 GTI ABF aracımda rolantide sürekli 900-1500 devir arası dalgalanma yapıyor ve çok nadir kendi kendine 4000 devire sabitliyor aracı. çekişte düşüklük yok tam tersine ok gibi gidiyor. bir de bir anda dip gaz yaparsam motor bazen yığılıyor ve bir anda ok gibi gitmeye devam ediyor.
2 hafta önce tps nin kablolarını kontak açıkken birbirine değdirildi tamirci arkadaş ve beynin işlemcisi yandı. Selçuk Altundağ abimden orjinal aynı kodda beyin ve immo seti alıp taktım. Bu süreçte fark ettik ki krank sensörünün şase kablosunda şase yoktu ve ateşleme de kesikti. Motor üstünden sağlam şaseli bir civataya, civata altı somun konnektör attık ateşleme geldi araç çalıştı.
Yapılanlar:
-Tps sensörünün tesisatı beyine kadar kontrol edildi
-Boğaz kelebeği switch beyine kadar kontrol edildi
-Map sensörü kontrol edildi ecudan hortumu sökülürse zengin karışım veriyor taktığımda rolanti 1000 devirlere iniyor siyah dumanı kesiyor
-Rolanti motoru söküldü temizlenip geri takıldı
-Manifolda giren hava filtresi hortumu el ile tıkandı hortum büzüldü
Daha önce başına gelen bu sorunu çözmüş birileri var mıdır?
ilgili vagcom ölçümleri ve arızalar;

 

Ekli dosyalar

  • WhatsApp Image 2025-09-23 at 13.56.05.jpeg
    WhatsApp Image 2025-09-23 at 13.56.05.jpeg
    169.4 KB · Görüntüleme: 0
GOLF 3 GTI ABF aracımda rolantide sürekli 900-1500 devir arası dalgalanma yapıyor ve çok nadir kendi kendine 4000 devire sabitliyor aracı. çekişte düşüklük yok tam tersine ok gibi gidiyor. bir de bir anda dip gaz yaparsam motor bazen yığılıyor ve bir anda ok gibi gitmeye devam ediyor.
2 hafta önce tps nin kablolarını kontak açıkken birbirine değdirildi tamirci arkadaş ve beynin işlemcisi yandı. Selçuk Altundağ abimden orjinal aynı kodda beyin ve immo seti alıp taktım. Bu süreçte fark ettik ki krank sensörünün şase kablosunda şase yoktu ve ateşleme de kesikti. Motor üstünden sağlam şaseli bir civataya, civata altı somun konnektör attık ateşleme geldi araç çalıştı.
Yapılanlar:
-Tps sensörünün tesisatı beyine kadar kontrol edildi
-Boğaz kelebeği switch beyine kadar kontrol edildi
-Map sensörü kontrol edildi ecudan hortumu sökülürse zengin karışım veriyor taktığımda rolanti 1000 devirlere iniyor siyah dumanı kesiyor
-Rolanti motoru söküldü temizlenip geri takıldı
-Manifolda giren hava filtresi hortumu el ile tıkandı hortum büzüldü
Daha önce başına gelen bu sorunu çözmüş birileri var mıdır?
ilgili vagcom ölçümleri ve arızalar;

Yıllar önce 2015 civarı kendi arabamda bunu yaşadım. Rölanti fazlası ile dalgalı idi, sanki biri gaz verip çekiyor gibiydi, rölanti devri çok yüksek oluyordu ara sıra.

Benim sorunum enjektörlerdi, başka işlemler de yapmış mıydık hatırlamıyorum. Araba Fiat idi.
 
Upvote 0
Yıllar önce 2015 civarı kendi arabamda bunu yaşadım. Rölanti fazlası ile dalgalı idi, sanki biri gaz verip çekiyor gibiydi, rölanti devri çok yüksek oluyordu ara sıra.

Benim sorunum enjektörlerdi, başka işlemler de yapmış mıydık hatırlamıyorum. Araba Fiat idi.
Benimkine bir abim tps bozuk ya da adaptasyon gerekli diyor
 
Upvote 0

Geri
Üst