1.6 Tdi külbütör kapağı yağ kaçırma sorunu

  • Konbuyu başlatan Konbuyu başlatan UBC53
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

UBC53

Katılımcı Üye
 
Katılım
19 May 2024
Mesajlar
820
Tepkime puanı
624
Konum
İstanbul/b.paşa
İsim
Ataberk
Araç
Volkswagen Golf MK7 ''15 Highline dsg 1.6 TDİ
Herkese keyifli forumlar. yine can sıkıcı arıza ile forumda konu açıyorum... ben açmaktan sıkıldım arabam arıza çıkarmaktan sıkılmadı işin kötü yanı 0 ı tükettim halen arızalarla uğraşıyorum.

aracım 1.6 tdi 2015 cxxb motor geçen haftalarda enjektörleri revize ettirdim enjektörlerden çok memnunum hiç bir sorunum yok. lakin enjektör dipleri gölete dönmüş...

kapağı kaldırıp fark etmezsem kim bilir ne olacaktı enjektörü yaptırdığım yere gittim bu motorlarda kronikmiş enjektörü sökerkende artık ömrü tamamlandığı için enjektör diplerindeki conta kaçıyor.

4 tane conta değişti orijinali yok yan sanayi olarak takıldı. tamam güzel sıkıntı yok çözdük derken dün açtım sağdan 2 enjektör dipleri yine yağ olmuş gölete dönmüş...

tekrardan gittim abi ya kapak değişicek ya da diplerine silikon çekicem kötü görünür ama sorun yaşamazsın dediler. böyle de kullansan uzun yola gitsen sorun olmaz gibisinden bişey söylediler.

işin doğrusu kapağı değiştirmek ama plastik bir kapağa 18 bin tl vermek istemiyorum öyle bir bütçem de kalmadı nasıl bir çözüm yolu öneriyorsunuz? daha önce bir kaç videoda külbütör kapağı değişen tdi motorlu araçları görmüştüm ne alaka diyordum şimdi başıma gelince anladım :D


illaki forumdan başına gelen olmuştur yağ kaçırmasın gerisi hiç önemli değil. aşağıya ilgili resimi bırakıyorum.

4E3E583A-FB55-4421-A9AB-3F9238198203.jpg
 

Selamlar hocam, öncelikle geçmiş olsun. Enjektör diplerinde terleme olmasını normal karşılıyor ustalar. Benim aracım 2013 model sizin aracınız 2015 model. Hem yaşı hem kilometreleri gereği bu tarz durumların olmasının normal olduğunu söylüyorlar. Bende de enjektör diplerinde, kapağın etrafinda, motor yağı kapağının da etrafında terlemeler mevcut. Siz göl olduğunu söylüyorsunuz bu ciddi bir durum olabilir, göl olma durumuna ait bir görsel varsa ciddiyeti az çok anlayacak kişiler çıkacaktır.

Bendeki durumun videosundan aldığım ssler bu şekilde:
 

Ekli dosyalar

  • IMG_2859.jpeg
    IMG_2859.jpeg
    190.7 KB · Görüntüleme: 20
  • IMG_2861.jpeg
    IMG_2861.jpeg
    169.7 KB · Görüntüleme: 20
Ben bunu yetkili serviste Uzay Otoda yaptırdım burada da konuya fotoğraflarını koydum bütün parçaları orijinal kullanıldı pulları da var keçeleri var her şeyi var kim demiş orijinali yok diye. Forumda aratırsanız bulursunuz
 
Ben bunu yetkili serviste Uzay Otoda yaptırdım burada da konuya fotoğraflarını koydum bütün parçaları orijinal kullanıldı pulları da var keçeleri var her şeyi var kim demiş orijinali yok diye. Forumda aratırsanız bulursunuz
yarın bir görüşeyim hocam o zaman teşekkür ediyorum.
 
Selamlar hocam, öncelikle geçmiş olsun. Enjektör diplerinde terleme olmasını normal karşılıyor ustalar. Benim aracım 2013 model sizin aracınız 2015 model. Hem yaşı hem kilometreleri gereği bu tarz durumların olmasının normal olduğunu söylüyorlar. Bende de enjektör diplerinde, kapağın etrafinda, motor yağı kapağının da etrafında terlemeler mevcut. Siz göl olduğunu söylüyorsunuz bu ciddi bir durum olabilir, göl olma durumuna ait bir görsel varsa ciddiyeti az çok anlayacak kişiler çıkacaktır.

Bendeki durumun videosundan aldığım ssler bu şekilde:
bildiğin yağ birikmişti hocam resimdeki temizlenmiş hali öyle diyim keçelerden kaçırıyor
 
O zaman sizdeki daha ciddi bir durum hocam, yetkiliden parca fiyatı sorup güvenebileceğiniz özel bir servise yaptırabilirsiniz.
basit bir plastik külbütör kapağına 18 bin tl istiyorlar o da dışarda. çok pahalı
 
Bazı modellerinse sadece contası değişiyor. Yetkili servise sorun (kapağın parça numarasına göre ayrı conta olup olmadığını söylüyor yetkili servis) Bendekinin comtası değiştirildi sızıntı kaçak yapmıyor artık.
 
  • Beğen
Tepkiler: SCC
Silikon felan hiç hoşuma gitmedi ne olursa olsun ben her zaman orijinali bozmama taraftarıyım biri Silikon sıkar sonraki bantlar sonraki cırtlar böyle böyle kaput altı bozuluyor içinden çıkılmaz bir hâl alıyor
 
Hocam bu araba başına bela oldu,ben hiçbir arabama 18 bin vermedim bana böyle bir masraf yapacak deseler anında satarım arabayı geçende enjektör yaptırdınız, Hocam çok rahatsız ediyorsa bence silikon sıkılabilir çünkü 18 bin açıkçası bence pahalı ucuz çözümü deneyin hani orijinalliği bozulur ama en azından masraf yapmazsınız.
 
Son düzenleme:
Terlemeden ziyade kaçak var sizin aracınızda. Bence enjektörcü başından savmış sizi. Madem diğer iki tanesi düzeldi bu iki tanesi de düzelmesi lazım.
 
Selamlar hocam
Başınıza gelen arızaları buradan takip ettiğim kadarıyla bu güzellik sizi deney tahtasına çevirdi ve baya yordu.
Ancak güzel bir servis ve usta ile çözülmeyecek hiç bir arıza yok.

Geçtiğimiz hafta çalıştığım serviste yağ kaçakları ve motor temizliği için komple motoru indirdik, aracın yaşı itibariyle kapakta ve enjektör diplerinde ufak terlemeler vardı.
Yağ kaçakları yapalım derken iş triger, krank keçeleri, devirdaim, egr değişimi, enjektör partikül turbo temizliği gibi inanılmaz yerlere gitti.
Bütün bu aşamaların sonucunda normalde kapağın değişmesi gerekiyordu, ben Febi marka takım conta aldım içinde külbütör kapak contası ve enjektör yuvasına takılan keçeler ile birlikte şuan bir sıkıntı görünmüyor.


Sizin aracınızda bahsettiğiniz gibi aşırı şekilde yağ kaçağı var ise yapılan işçilik ile ilgili bir sorun var gibi görünüyor.
Conta yan sanayi olsa bile göle çevirecek kadar kaçırma yapmaz kısmen ufak terlemeler olabilir.
Bence bildiğiniz iyi bir serviste önce tespit yaptırın kaçağın neden olduğunu tespit edin ve sonrasında kapağı değiştirmeniz gerekiyor ise paylaştığınız resimde külbütör kapağı CLH motor ile aynı görünüyor.
CLH motor ile uyumlu ise FEBİ marka kapağın 8 - 10 bin civarı fiyatı var araştırmanızı öneririm.
 
Motor 70 farklı arıza çıkarmış, yapılan masraflar, verilen işçilik ücretleri vs..

Sanayide vatandaşı yolunacak kaz gibi gören ustalar gözünüze gelmedi de…? Ama kapak pahalı.,

Bir arıza oluşunca bunu onarım/tamir etmenin tek bir yolu olur, farklı çözümler arızayı geçici olarak sorunu ötelemekten başka birşeye yaramaz, bir arızanın 5 farklı onarım şekli yoktur,

Aracınızda 20 liralık basit bir civata bile değişecek olsa, Öncelikle her zaman yetkili servisten o civatanın fiyatının öğrenip, sonrasında ister yetkili servisten isterse de dışardan temin edilmesi prensibini benimsemeniz size her zaman avantaj sağlayacaktır,

Ustanız diyor ki; (contanın orjinali yok)., tabii bu numarayı yersen, insanı resmen keriz yerine koyuyor yahu,

Bu yetmiyor silikon çekersem sorun çözülürmüşş, Yahu tek akıllı sen misin diye sorarlar, Eğer silikon ile iş halledicek olsaydı, fabrikadaki mühendisin kafası buna çalışmıyor, 2-3€ maliyeti olan parçadan tasarruf eder silikon ile işi hallederdi, VW ‘de bu işten milyonlarca € tasarruf etmiş olurdu.
 

Geri
Üst