Golf 7.5 1.6 TDI Downpipe + EGR DPF İptali


Katılım
14 Tem 2025
Mesajlar
11
Tepkime puanı
4
Konum
Türkiye
İsim
Ahmet
Araç
Golf 7.5 1.6 TDI Bluemotion Highline
Herkese Merhaba,

Golf 1.6 tdı aracıma stage 1 uygulaması yaptırmıştım elde ettiğim performans tam olarak beni tatmin etmedi, downpipe + egr dpf iptali + dsg yazılım ve kutu içi K&N hava filtresi yapmak istiyorum sorum ise şu dpf egr iptali ve downpipe yaptırdıktan sonra arabayı orijinal haline istediğim zaman çevirebilir miyim ? Bu işlemler tam olarak nasıl yapılıyor internet üzerinden tam net bilgi elde edemedim herhangi bir kesme kaynak işlemi görüyor mu ? Ve bu işlemleri yapan arkadaşlardan performans yönünde nasıl etki gördüklerini paylaşırlarsa sevinirim.

Not: Forumda bununla ilgili konu bulamadım eğer varsa oraya yönlendirir misiniz ?
 

Herkese Merhaba,

Golf 1.6 tdı aracıma stage 1 uygulaması yaptırmıştım elde ettiğim performans tam olarak beni tatmin etmedi, downpipe + egr dpf iptali + dsg yazılım ve kutu içi K&N hava filtresi yapmak istiyorum sorum ise şu dpf egr iptali ve downpipe yaptırdıktan sonra arabayı orijinal haline istediğim zaman çevirebilir miyim ? Bu işlemler tam olarak nasıl yapılıyor internet üzerinden tam net bilgi elde edemedim herhangi bir kesme kaynak işlemi görüyor mu ? Ve bu işlemleri yapan arkadaşlardan performans yönünde nasıl etki gördüklerini paylaşırlarsa sevinirim.

Not: Forumda bununla ilgili konu bulamadım eğer varsa oraya yönlendirir misiniz ?
Egr dpf iptali olarak Renault 1.5 DCI Euro 3 motorlarında ki gibi düz boru takılır hâliyle Kara duman kaçınılmaz,tabiiki egzoz da kesme oluyor, DSG yazılım pek önermiyorum saatli bombaya dönmesin araba,hava filtresi olarak açık filtre takmayın zaten, yazılım olarak Egr iptal ederseniz geri dönülür isterseniz parçayı çıkarırsanız yine dönülür lakin kesme kaynatma işi çok olur ben önce yazılım olarak denemenizi öneririm down pipetanda geri dönülür ama oda uğraştırır.
 
işinin ehli bir yerde yapılmazsa dpf egr iptali motora ve turboya zararlı.
geçen bir video gördüm egr iptalini yapıp araya ince sac parça koymuşlar. o parça parçalanıp turboya gitmiş. sonuç turbo değişimi.

dpf egr sisteminde arıza yok ise elletmeyin. zamanında stage 1 dsg yazılımı vs bende yaptırdım hepsinden de pişman olup teker teker iptal edip orijinale döndüm.

varsın 1-2 saniye geç hızlansın motoru strese sokmaya değicek bir şey değil. allah bilir enjektörlerimde yazılımdan kaynaklı bozuldu...

dsg yazılımı ise 1. vitesi çok kullanıp k1 clutch değimiz 1. kavramaya çok yük bindiriyor.

174 bin km de kavrama volan ilk defa değiştiğinde k2 balatasının yarısı duruyordu k1 bitmişti. zaten k1 tölarans limitine ulaştı diye arıza veriyordu. 10 bin km k1 i bitirdi resmen.

bu yazdıklarım benim başımdan geçenler illa sizin başınıza da bunlar gelicek diye söylemiyorum. fikir açısından yazdım karar sizin.
 
Egr dpf iptali olarak Renault 1.5 DCI Euro 3 motorlarında ki gibi düz boru takılır hâliyle Kara duman kaçınılmaz,tabiiki egzoz da kesme oluyor, DSG yazılım pek önermiyorum saatli bombaya dönmesin araba,hava filtresi olarak açık filtre takmayın zaten, yazılım olarak Egr iptal ederseniz geri dönülür isterseniz parçayı çıkarırsanız yine dönülür lakin kesme kaynatma işi çok olur ben önce yazılım olarak denemenizi öneririm down pipetanda geri dönülür ama oda uğraştırır.
Hocam K&N kutu içi takmayı düşünüyorum performansa ne kadar etkili olur ? Ve downpipe yapmadan sadece dpf egr kesme biçme olmadan iptal ettirebilir miyim
 
işinin ehli bir yerde yapılmazsa dpf egr iptali motora ve turboya zararlı.
geçen bir video gördüm egr iptalini yapıp araya ince sac parça koymuşlar. o parça parçalanıp turboya gitmiş. sonuç turbo değişimi.

dpf egr sisteminde arıza yok ise elletmeyin. zamanında stage 1 dsg yazılımı vs bende yaptırdım hepsinden de pişman olup teker teker iptal edip orijinale döndüm.

varsın 1-2 saniye geç hızlansın motoru strese sokmaya değicek bir şey değil. allah bilir enjektörlerimde yazılımdan kaynaklı bozuldu...

dsg yazılımı ise 1. vitesi çok kullanıp k1 clutch değimiz 1. kavramaya çok yük bindiriyor.

174 bin km de kavrama volan ilk defa değiştiğinde k2 balatasının yarısı duruyordu k1 bitmişti. zaten k1 tölarans limitine ulaştı diye arıza veriyordu. 10 bin km k1 i bitirdi resmen.

bu yazdıklarım benim başımdan geçenler illa sizin başınıza da bunlar gelicek diye söylemiyorum. fikir açısından yazdım karar sizin.
Stage 1 yazılım şu an aracımda mevcut ve herhangi bir problem henüz yaşamadım. Siz nasıl bir problem yaşadınız hocam bilgi sahibi olmak için soruyorum
 
Stage 1 yazılım şu an aracımda mevcut ve herhangi bir problem henüz yaşamadım. Siz nasıl bir problem yaşadınız hocam bilgi sahibi olmak için soruyorum
tekleme ve yakıt tüketiminde artış. dpf daha erken rejenarasyona giriyordu ve araba 90 dan sonra sanki kendini kasıyor rahat gitmiyor gibi hissettiriyordu.

2 kez yazılım yaptırdım ilki stage 1 soft yazılım 145 hp 310 tork

ikinciside aynı firmanın stage1+ 160 hp 330 tork
 
tekleme ve yakıt tüketiminde artış. dpf daha erken rejenarasyona giriyordu ve araba 90 dan sonra sanki kendini kasıyor rahat gitmiyor gibi hissettiriyordu.

2 kez yazılım yaptırdım ilki stage 1 soft yazılım 145 hp 310 tork

ikinciside aynı firmanın stage1+ 160 hp 330 tork
Yazılımı nerede yaptırdınız hocam ben Dr.Ecu da yaptırdım firmalar arası çok fazla fark oluyor mu ? Ve st1 plus yaptığınız zaman aradaki farkı hissetiniz mi ?
 
Hocam K&N kutu içi takmayı düşünüyorum performansa ne kadar etkili olur ? Ve downpipe yapmadan sadece dpf egr kesme biçme olmadan iptal ettirebilir miyim
Ben çok fark olacağını sanmıyorum hava filtresinden 1-2 beygir bile oynamaz belki,ettirirsiniz araba tam kara duman makinası olur ama.
 
Yazılımı nerede yaptırdınız hocam ben Dr.Ecu da yaptırdım firmalar arası çok fazla fark oluyor mu ? Ve st1 plus yaptığınız zaman aradaki farkı hissetiniz mi ?

Firmalar arası fark oluyor. Ancak bahsettiğiniz firma hazır dosya kullandığından muhtemelen isminden devşirme diğer firmalarda da aynı hazır dosya dolanıyordur.

Burada yazılımdan sonra aracının belirli parçaları cortlayan, yazılımdan sonraki yeni haritada bazen performans hissedilirken bazen aracın ölü eşşeğe dönen, Çok ısınan avans yapan kullanıcıların yazılım hikayelerini duymuşsunuzdur. Genel sebep ucuz firmalar tercih edip x bir aracın aynı motor koduna sahip kilometreleri farklı bir araç için hazırlanan aracın haritasını sizin aracınıza yüklüyorlar. Sizin aracınızın turbo/kavrama/enjektör/dpf gibi parametrelerini okumadan gelişi güzel bir harita yüklüyorlar. Araç cenaze durumdaysa yazılıma yetişmek için kendini yoruyor bir yerlerden patlak vermeye başlıyor çünkü sizin aracınıza optimal bir harita hazırlanmadığı için aracı kasıyor. Ve sonucunda yazılımın araca zarar verdiği fikri ortaya çıkıyor :)


Dpf,kat,egr iptalini genelde sadece dtc off ile kapatırlar baştan harita oluşturmazlar ve bu iptallerden kazanım sağlanmaz aksine beygirden kayıp yaşarsınız. Eğer performans odaklı bir yazılım istiyorsanız sil baştan araca göre özel bir harita hazırlanacak. Anlayacağınız firma değiştirmeniz şart eğer performans odaklı bir beklenti varsa. Dizel araçlarda istanbulda bildiğim kadarıyla revelation performance epey önde götürüyor öyle hazır dosya vs durumları da yok tavsiye ederim.
 
Öncelikle hava filtresi olayını unutun derim. Bu tür küçük modifikasyonlar için standart filtre fazlasıyla yeterli olacaktır. Zira GTD golfler bile 110 tdi ile aynı filtre, egr, dpf kullanıyor. Yani fabrika bu parçaları 184hp araçta kullanmışsa bu parçalar 200-210hp güçlerde bile gayet yeterlidirler. Spor filtre'nin size tek getirisi hafif emiş sesi ile psikolojik güç artırımı ayrıca havayı daha az filtrelediği için motora daha fazla kirli hava çekecek. Fakat spor filtre taktığınız için motor daha fazla hava çekip sıkıştırıp bunu daha fazla güce dönüştürmez.

egr doğru bir yöntemle fiziki ve yazılımsal olarak devredışı bırakılırsa motorunuz için iyi olur. Bunun için özellikle ea288 motorlara yönelik bolca hazır parçalar buluna bilir. Yanlış hatırlamıyorsam 2 adet körleme plakası ve bir adet metal boru. Hatta bu körleme plakaları bir ara yetkili servislerden bile tedarik edilebiliyormuş.

dpf için ise şahsen ben Türkiye de yaşıyor olsaydım üzerinde bırakırdım. Sökme takma ve temizlettirme maliyetleri çok uçuk değil. Her 200bin de bir söktürüp temizletirdim. Hem böylece kara duman olayı olmazdı, tertemiz binerdim hem de turbo geri beslemesinde kayıp yaşanmazdı. Performans anlmında zaten söylediğim gibi 184hp GTD de aynı parçayı kullanıyor, önemli olan dpf den sonraki komple egzoz hattı.

bir diğer açıdan ise Türkiye de yine muayene de yada polis kontrollerinde sorun olmayacağı için söküp sonsuza kadar unutmak da bir seçenek.

Tüm bu işlemler için aracınızın üzerinde herhangi bir kesme/kaynak işlemi yapılmaz. Kullanılacak parçalar kesme/kaynak işlemi ile dışrıda hazırlanıp araca orijinal bağlantı noktalarından montaj yapılır. İstendiği zaman da sökülebilir. Yada bulmak mümkünse golfler için hazırlanmış ve set olarak satılan parçalar satın alınıp montajı yaptırılabilir.

Nacizane bildiklerim bunlar.

Ek olarak dikkate değer bir performans artışı istiyorsanız egr iptali, turbo yükseltmesi ve yazılım yeterli olacaktır geri kalan hiç bir şeye dokunmanız gerekmez. Aksi takdirde belirttiğiniz işlemleri yaptırmak güç anlamında dikkate değer hiç bir getiri sağlamayacak.
 
Son düzenleme:

Geri
Üst